Über oculavis SHARE

oculavis SHARE ist die führende Smart Service & Connected Worker Plattform für die Industrie. Von Smart Services für den Kunden- und Produktsupport im Maschinenbau bis hin zu Connected Worker Lösungen für produzierende Unternehmen verbindet oculavis SHARE als geräteunabhängige Lösung Maschinen & Anlagen mit Experten, Technikern und Kunden auf der ganzen Welt. Sie dient für Endkunden als zentraler Kontaktpunkt mit dem Hersteller zu interagieren, auf Self-Service-Angebote zuzugreifen und personalisierten Service zu erhalten. Im technischen Außendienst fungiert oculavis SHARE als Service-App für eine optimale Unterstützung mit Ticket-Management, Arbeitsanweisungen, AR Video Support und Zugang zur Maschinendokumentation. Als durchgängige Serviceplattform vereinfacht und strukturiert oculavis SHARE die Kommunikation mit globalen Servicepartnern zur Erfassung, Analyse und Lösung von Servicefällen. Key Features: installierte Basis managen, Kundenportal bereitstellen, Kommunikation und Support mit AR Video Support und digitalen Schritt-für-Schrittanleitungen beschleunigen, Wissensdatenbank aufbauen, Servicepartner einbinden, Systemgrenzen mit der oculavis API und Standard-Integrationen überwinden.
oculavis SHARE Software - 1
oculavis SHARE Software - 2
oculavis SHARE Software - 3
oculavis SHARE Software - 4
oculavis SHARE Software - 5
oculavis SHARE Video
oculavis SHARE Software - 1 - Vorschau
oculavis SHARE Software - 2 - Vorschau
oculavis SHARE Software - 3 - Vorschau
oculavis SHARE Software - 4 - Vorschau
oculavis SHARE Software - 5 - Vorschau

oculavis SHARE Preis

oculavis SHARE bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von oculavis SHARE ist ab 1.200,00 €/Jahr verfügbar.

Startpreis:
1.200,00 €/Jahr Preisinformationen anzeigen
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für oculavis SHARE

Nutzerbewertungen zu oculavis SHARE durchsuchen

17 von 17 Bewertungen
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Philipp
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.6.2021

Remote-Service für größere Ressourceneffizienz und höhere Kundenzufriedenheit

Vorteile

- UI
- einfache Handhabung
- unkomplizierte User-Verwaltung

Nachteile

Wir haben bereits 3D-Animationen und haben an der Stelle schon viel Zeit investiert.
Die Implementierung in den AR-Editor ist bisher noch nicht klar geregelt.

Antwort von oculavis

Dear Philipp, thank you for your feedback regarding the AR Viewer. The next release will include some major improvements. We are happy to hear that you particularly emphasise the UI and user management.

Beantwortet am 2.7.2021
Markus
Markus Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.1.2024

Visual Support to improve technical troubleshooting

Overall Ocualvis Share is a great tool for Service Providers and Maintenance People to help clients and connect workers in the field with Visual Support.

Vorteile

Easy to setup - Easy to use - Easy to troubleshoot

Nachteile

too many clicks when setting up a call in Share

Roland
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.1.2022

Reliability is key

We realized a remote comissioning for a turbomachinery train based on Oculavis. This was done first time in the whole world of turbomachinery.

Vorteile

Along all relevant features what are included, the personal and binding comitment of all employees I was in contact with is key for a sustainable software and permanent development.

Nachteile

THe software has to be "opened" for more than 4 participants per call.

Rafael
  • Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 5.7.2021

Most mature Remote Support application at the moment

Vorteile

The diversity of features with a knowledge database due to the case-ticketing approach.
Good and fast support from oculavis

Nachteile

Limitation to only 4 users on one call. Will be changed by end of 2021
Generating a report with a huge file size due to high resolution images taken during session

Antwort von oculavis

Dear Rafael, Thank you for your review. We are happy to hear that you are satisfied with our support. Regarding the multi-user video call, we are working intensively on the topic. Best regards, your oculavis team

Beantwortet am 9.7.2021
Jay
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.1.2022

Remote Support Made Easy

Working with Oculavis has allowed us to help our customers repair their machines and save field service missions. We love when our customers tell us that remote support was a wonderful experience for them.

Vorteile

Intuitive options for guiding the end user through a procedure.
Great development team to work with.
Customer service is very responsive.
We are able to white label the application.
They always have new use case ideas and are pushing themselves to deliver a future-proof product.

Nachteile

At first, we were unable to integrate it with our internal ticketing system.

Antwort von oculavis

Thank you, Jay, for your great review. We have the topic "integration" on our plan and are working on it.

Beantwortet am 21.1.2022
Julian
Julian Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.6.2021

Must have for machinery and plant manufacturers

Vorteile

All necessary features for remote service applications included!

Nachteile

The AR functionality can be improved - next version will bring massive improvements.

Antwort von oculavis

Hi Julian, we are working on the AR functionality and are sure that the next major release will include the improvements you are looking for.

Beantwortet am 2.7.2021
Jennifer
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.6.2021

Usage of Oculavis SHARE

We are very satisfied with the product, perform many remote services and are always happy to receive updates with new capabilities.

Vorteile

The fast usability, the good service, the connection quality and the applications.

Nachteile

Maybe the usability for the administrators.

Antwort von oculavis

Hello Jennifer, we are pleased to hear that you are satisfied with oculavis SHARE and that remote service is an integral part of your business.

Beantwortet am 2.7.2021
Ryan
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 21.1.2022

Oculavis Share Review

Vorteile

Cases - the "Case" feature is very beneficial. It allows users to attach photos / videos from a previous call or even uploaded via phone or PC to a targeted cloud source. This allows us to effectively document equipment and machine topics so we can quickly refer back to the Case for instances in which those topics arise again.

Another quite useful aspect of Oculavis is the ease in which external users can be created and added - this adds no additional stress to the platform and allows the external user to easily connect with no additional costs or trouble.

Nachteile

Workflows - it would be of great use if a user could upload a continuous video and use this feature to then chop up the video to provide an effective work instruction.

Antwort von oculavis

Hey Ryan, Thanks for your review.

Beantwortet am 24.1.2022
Felix
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.8.2021

Just simple & valuable

This tool is helping is alot for bridging expert distances without (expensive and long) travels between our wold-wide plants network.

Vorteile

It is very intuitive - training mainly done in 10 minutes

Nachteile

Integration to company AD would be nice - less user management and password handling

Antwort von oculavis

Hey Felix, thanks for your nice review and your good experience for more than 2 years :-)

Beantwortet am 9.8.2021
Christine
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.4.2021

Good choice for my use cases

Vorteile

Great usability of the overall platform that offers different modules like visual assistance for remote expert guidance and step-by-step-workflows and the AR viewer for self guidance. Very flexible roles and persmissions covered all my use cases so far.

Nachteile

Missing mobile browser call in release 6.0 but this will be available in the upcoming release 7.0 of oculavis SHARE

Antwort von oculavis

Thanks for your recommendation, Christine! We wish you continued success with the solution!

Beantwortet am 15.4.2021
Jens
  • Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.6.2021

simplifies on-site operations

no more travelling. Have a video call with people on site instead.
Call your supplier if you are a customer and get help immediately.
Support your workforce on site & on work with expert knowledge from everywhere.

Vorteile

AR collaboration features during live video call. Navigation mode, pointer, screenshots and other documentation options.
Multi-language text messages.
Easy onboarding and invitation

Nachteile

Improvements can be made while navigating the "service cases"

Antwort von oculavis

Thank you very much, Jens.

Beantwortet am 2.7.2021
Lorenz
  • Branche: Kunststoffe
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 1.7.2021

Great software to conquer shopfloor problems

Vorteile

Software is very intuitive to use, no traning required whatsoever when using the software. Features, especially annotations are helping to communicate in loud shopfloor souroundings

Nachteile

Only 4 user can videoconference at a time; Smartglasses, e.g. HMT-1 (not directly related to Oculavis) are not easy to use, especially if you have never used smartglasses before.

Antwort von oculavis

Dear Lorenz, Thank you for your feedback. You are right, depending on the use case, 4 participants are not enough. Therefore, we are currently working intensively to increase the number of participants in the call without losing the video quality.

Beantwortet am 5.7.2021
Robert
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 30.6.2021

oculavis SHARE

Vorteile

- Stability
- Operability
- Many good functions
- Overall quality

Nachteile

- No HoloLens Version (atm)
- Some functions are still missing

Antwort von oculavis

Dear Robert, thank you for your review. We are constantly working to improve our platform and take into account the wishes and needs of our customers. We wish you continued success with oculavis SHARE.

Beantwortet am 2.7.2021
Johannes
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.6.2021

Accelerate training and service requests

Vorteile

The workflow manager is a powerful tool, to enable service employees and customers on technically complex use cases. Additionally, 3D models can be displayed using AR.

Nachteile

The ability to manage products and components. Also, an interface between oculavis and a management system (ERP, PDM) would be great.

Antwort von oculavis

Dear Johannes, we are happy to have you as a strong partner at our side.

Beantwortet am 2.7.2021
Anna
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.6.2021

Improved the way we work

I feel that I am in good hands, my questions are answered quickly.

Vorteile

Easy to use, intuitive.
A lot of "play around" functionalities

Nachteile

Connection to Salesforce,
Duplicate user (same customer, same rights, etc.)
'Teams' in the overall manual --> So that it would be easier to assign different cases to different (customer) teams and have it all together, instead of creating several cases
An overall search function --> Search internal and external users at the same time without switching the pages.

Antwort von oculavis

Dear Anna, thank you for your feedback, which we take very seriously, just as we always answer your questions quickly.

Beantwortet am 2.7.2021
Ina
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Weitere für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.6.2021

Excellent remote support tool

Vorteile

Organising all information around cases is great for knowledge management

Nachteile

Additional features for data analysis would be great

Antwort von oculavis

Dear Ina, thank you very much for your review. We will work on that topic.

Beantwortet am 2.7.2021
Peter
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.6.2021

Wonderful system

We are still implementing the software. We are using it for service contacts and installation supervison into the US.

Vorteile

It´s easy to use and our customer likes this system.

Nachteile

To schedule regular maintenance works would be nice. Step by step descriptions which has to be confirmed.

Antwort von oculavis

Hi Peter, you can always contact us if you need support for the successful implementation in your service organisation. Thanks for having you as our client.

Beantwortet am 2.7.2021
17 Bewertungen

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