4,3
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,3
Gesamtbewertung
Bewertungen

Nutzerbewertungen zu SAP Concur durchsuchen

24 von 2.183 Bewertungen
Sortieren nach:
Matthew
Matthew Mehr Details anzeigen
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 25.3.2025

A Very Useful Product With A Few Gaps

I have been using SAP Concur to log expenses and turn them into business reports for several years. My normal usage is related to travel, but I have often used it for standard purchasing.

Vorteile

The best thing that SAP Concur offers is an app and a website that can work well together. SAP Concur worked best when I captured day-to-day expenses with the app and then sat down and put my reports together on the website. The SAP Concur travel booking functionality is also quite useful, and I appreciate booking all of my travel options on one website.

Nachteile

The hardest aspect of SAP Concur to work with was the occasional issues that arose when a captured expense would go to a different area of the website or get attached to another expense report. This rarely happened, but it always took a few minutes to fix those issues.

Oscar
  • Branche: Programmentwicklung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 23.9.2023

Travel booking flow and expenses under control

It solves all my needs for booking and expense report, but it require spend too much time in all the phases to complete the tasks.

Vorteile

Integrate the request for new bookings, the options to book when travel is approved and with the expenses management in the same platform it makes the flow most continuos and easy to follow.

Nachteile

Slowly access to available flights and hotels to booking, and system to include the expenses is tedious with old UI, ready to be refreshed for a better UX.

Erin
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.8.2023

Convenient for employees to use

Vorteile

Easy to use and walk new employees through. Ability to upload required receipts/documents as needed.

Nachteile

Mileage tracking can be finnicky when accessing on mobile.

Ofentse
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.6.2023

SAP Concur

I'm solving Receipt Management and spend control

Vorteile

Accounting IntegrationThird Party Integrations

Nachteile

Approval WorkflowPurchase Order Management

In Betracht gezogene Alternativen

Spark Hire

Gründe für den Wechsel zu SAP Concur

I choose SAP Concur because I know how to give or write a better review
Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Musik
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 3.5.2023

SAP - #1 solution for corporations

For any corporation I have worked for/with SAP was their #1 solution for Accounting. It's best to know the software, at least its basics. It's not perfect, but does the job better than some others I used in the past.

Vorteile

App is very user-friendly for expense reporting and approval. Occasionally I also use it to book hotels abroad.

Nachteile

It has poor local booking database. Mobile app needs further development so it's more user-friendly.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.7.2022

SAP Concur: a good software to request a refund in a company

I used the tool several times for the same purpose. The application has improved, which is another positive point.

Vorteile

What I liked the most when I used sap concur was the ease of requesting refunds at the company. as it has level of approvals, it is simple to organize as needed.

Nachteile

I haven't had the opportunity to test other features. So the suggestion is to make clearer what can be used, what can be used and for what purpose and if there is any kind of customization that can be done to suit smaller companies

Jose Daniel
Jose Daniel Mehr Details anzeigen
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 18.2.2020

Just take a picture and that is it

Excellent, has done my trips easier, and my expense reports easier to do and to track

Vorteile

When I travel I hate to storage receipts and then put them together for my expense report, this software lets you just take a picture, and you make your expense to the card you have on the system, so the charge comes into the system automatically and you just need to take a picture, and that is easier, you do not need to carry any paper, and it is easier to make a expense report, and everything is in order.
Also I love the fact that it pre fill the forms based on the info on the spend on your card, so it also save you time when doing your expense reports

Nachteile

Some times it take to much time for the charge of the spend to appear on the report, also sometimes the place in where you did your purchase is not updated properly, so you need to do it manually

Amy
Amy Mehr Details anzeigen
  • Branche: Vorstandsbüro
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 5.4.2020

Streamline Expenses for Larger Businesses in One Stop

Overall my experience has been positive. It's been pretty straight forward to use.

Vorteile

I like that there are add-ons available to be able to book travel right through Concur making any expenses that are incurred readily available to expense. I like that you can enter in your frequent customer numbers for things like airfare and rental cars. You can register your preferred business credit cards as well and those expenses will automatically populate so you can transfer them to an expense report.

Nachteile

The thing I like least about Concur is that when entering in hotel stays for multiple days you have to enter expenses for each day rather than putting in just the total for the whole stay. When rates are different each night, there's a lot of changing around that has to happen in order for it to come out right.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 23.7.2019

solid expense software

Vorteile

I used this at a corporate job before being on my own. When I first got started using I couldn't believe how easy it was - in the past I had used everything from a totally manual excel form and paper receipts to a super outdated software that was a struggle. Concur made it easy!

The company I used this with took advantage of a setting to not require employee input on expenses under $20 - this made it much easier to move through expenses as you didn't have to waste time on a simple taxi or coffee with a client. Also liked how you could bank images of receipts whenever you felt like it and have them in there/ready when you wanted to file.

Nachteile

I'd say the look and feel was pretty good but felt a bit strict/dry. I think there is opportunity to look at design and UX to make even friendlier and easier.

victor
  • Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 21.9.2022

comments and and simple experience

The system works very well when it comes to billing. expenses, to functional aspects is SAP's forte

Vorteile

This software has a very good reputation, I have noticed that some job searches require you to know how to work with it, I would like to experience it more, I know that except for some details, it is very good

Nachteile

As I have detailed previously, a small delay in updates, perhaps as an ERP, should offer sales forecasts in relation to inventory

Craig
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 23.7.2020

Expense reporting made easy

My overall experience with SAP Concur has been satisfactory. It has allowed me to manage my business expenses on official trips and conferences digitally without needing physical resources like pen and paper. I would recommend implementing this software for medium to large businesses who have executives traveling frequently. But not for smaller businesses where there is less travel related expenses because ROI would be low. As long as there is accounting background and frequent expense reporting, its worth investing in SAP Concur.

Vorteile

I use SAP Concur to track travel and business trip expenses. So, my partner and I can manage our budget accordingly. My favorite feature about SAP Concur is its ability to capture hotel or gas bills as an image and attach it to a specific project. I also like its ability to integrate with airlines and hotels booking, so I don't have to go to those reservation sites separately. My accountant finds it easy to work with SAP Concur reports when e-filing my year end taxes. So, overall a great financial analysis and expense reporting tool.

Nachteile

SAP Concur doesn't work that well with Google suite or Chrome browser. Because it is optimized to work best with Microsoft Internet Explorer browser and office products. Password reset and error tracking is not that efficient. Uploading images of receipts for expense reporting is complex to understand for a new user. Customizing the software to meet specific accounting practices for a specific business takes some extra effort. Experience in accounting and erp software use is a must to maximize potential of SAP Concur.

Javier
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 22.7.2022

A great expense reporting and travel management tool

Vorteile

Concur has a lot of functionality for expense and travel management. I love its integration with American Express statement, which allows to autogenerate expense reports directly from the e-statements.

Nachteile

Increased functionality comes at the expense of usability; sometimes you may find Concur difficult to use. Also, there are some steps that are repetitive; for example, if you qualify an expense report as "personal, do not reimburse", you will also have to qualify each of the expense items.

Elise
Elise Mehr Details anzeigen
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 12.12.2019

Excellent for Seeking Reimbursement

Overall excellent - user-friendly, quick, etc. I get paid in a very timely manner!

Vorteile

Very easy to use when seeking reimbursement for business/academic trips from my university. I just submit receipts and get reimbursed very quickly.

Nachteile

Perhaps it would be nice if it it had a mobile app. It's difficult to submit receipts/my report from my phone.

Ginger
Ginger Mehr Details anzeigen
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 22.7.2022

Great way to share expense reports!

Vorteile

I like that there are several tabs that you can input info such as location of purchase, allocating expenses, categorization, etc. I also like the auto-match tool.

Nachteile

Nothing. It is a great tool for large organizations.

Paul
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 12.2.2023

Receipts Can Be Difficult to Organize and Parse

Vorteile

Concur has some straightforward expense tracking ability, and integrates well with other travel management software.

Nachteile

I don't like how Concur stores receipts, and its parse technology doesn't always work great - nor does it transfer well from mobile when I use my phone to take photos of receipts.

Sherry
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 2.2.2021

Kind of aggrivating

Vorteile

I have used this product myself and it didn't work more than it did. Then I moved positions and didn't have to do anymore till I got a client that asked me to do it for her (she didn't like it either). It does get information to the finance department without them having to bug everyone for it.

Nachteile

There needs to be an easier way to do this and maybe it should sync instead of having to be submitted.

Zakaria
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.11.2022

Great for tracking expenses

Vorteile

Tracking, integration and ease of use of the app makes it great.

Nachteile

Might need improvements with some accounting softwares

Leah
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 21.8.2021

Good expense report software

Vorteile

Covers the majority of expense report needs. Mobile application is integrated well.

Nachteile

Does not work as well for expense report of trips over longer durations (+2 weeks)

Josh
Josh Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.3.2020

Network Engineer

Vorteile

Great OCR to scan receipts! Keeps track of expenses better than anything else I have used.

Nachteile

I think that as long as Minor bugs get addressed as they done thus far. There are no more cons than for any other software.

Jenny
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 23.7.2019

Easy to Use

Overall a great product - it sends automatic emails with updates on the status of expenses, and is very easy to learn as a user.

Vorteile

Very easy to use - I've used it in various jobs in different ways, and integrates with other systems easily.

Nachteile

I've had no issues with Concur other than the occasional service outage.

Ivana
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.6.2019

Concur for companies

Vorteile

Easy to use. Can quickly submit expenses to accounting.

Nachteile

The site and app are not very user friendly.

Natalie
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 19.10.2018

Expense Report Ease

Vorteile

With most of my reports, I’m able to submit a few items in under 10 minutes. It helps having the receipts scanned and ready to upload before starting the transaction.

Nachteile

It would be great if more of the fields would auto-populate for recurring expenses.

Stephen
Stephen
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 14.10.2016

So far so good

Just started with a company that is using this software. No complaints so far. Hasn't caused me any problems

Vorteile

No problems so far

Nachteile

none

Jeffrey
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 30.6.2020

Not a huge fan

I didn't really like it. Limited options and took a lot of time to get a reservation done.

Vorteile

I think the big draw for using it was the backend control that finance/accounting could have on travel purchases.

Nachteile

As a user, it was difficult to use. I could do searches online for flights, etc. and they wouldn't show up on Concur. Hard to navigate.

24 von 24 Bewertungen

Ähnliche Kategorien