Über Retino

Retino ist eine Retourenmanagementlösung für Onlinehändler. Die Lösung übernimmt den Rücksendeprozess. Kunden können Artikel in Paketshops abgeben oder Abholungen durch verschiedene Spediteure terminieren. Retino hält die Kunden während des gesamten Retourenprozesses mit E-Mails und einer dedizierten Trackingseite auf dem Laufenden. Die All-in-one-Plattform von Retino verfolgt den detailgenauen Verlauf jedes Retourenfalls, einschließlich der Kommunikation mit den Kunden, Fallstatusänderungen, verarbeiteten Rückerstattungen und Versanddetails.
Retino Software - 1
Retino Video
Retino Software - 1 - Vorschau

Retino Preis

Retino bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Retino ist ab 15,00 €/Monat verfügbar.

Startpreis:
15,00 €/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Retino

Alle Bewertungen zu Retino Filter anwenden

Filtern nach:
Sortieren nach:
15 Bewertungen

Nutzerbewertungen zu Retino durchsuchen

15 von 15 Bewertungen
Sortieren nach:
Radim
Radim
  • Branche: Druck
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.5.2023

Retino is saving time, money and brings effectivity to your customer care team.

Vorteile

Retino is a perfect tool for every eshop that wants to have the best customer care experience. Especially when there is a problem with your delivery, you need to prove to your customers, that they matter and that the proces of helping them is important to you. With Retino they go throuh smooth process, and they are informed about what the next steps are and they can give you rating at the end, which gives you a great feedback about your customer care team. If you want to work efficiently and save massive amount of time Retino is definitely a great service for every eshop.

Nachteile

I can't come up with anything negative really.

Václav
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.8.2024

Ultimate all-in-one tool for returns processing

Without Retino, we would have to develop the whole return tool for our own. Retino is very focused to be understandable for our customers. And as more and more e-shops use it, is it becoming a standard for customers for whom is easy to orientate in it. If you are searching for the tool that will help you to resolve your returns (and possibly also complaints), Retino is it.

Vorteile

Retino helped us to cut time spent on processing returns and complaints to one quarter. It is complex and understandable tool that is easy to handle, both, for our employees and our customers. I also appreciate quick and helpful product support.

Nachteile

The loading time of retino app could be faster. If you learn some routines to be as quick as possible, in your ticket processing, usually you have to wait a few seconds until the page is loaded.

Dalik
  • Branche: Sportartikel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.6.2023

good experience

The retino helped us with faster solving customer service.

Vorteile

the most useful thing is overview of each case. Simple user interface.

Nachteile

I think that retino is very useful APP for customer service without any missing functions.

Ondrej
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.8.2024

Amerigo/Rituals - Reviews

The experience has been very positive and I would recommend Retino to all medium and small e-shops. It has made our work much easier.

Vorteile

Ease of application. Automation of claims.

Nachteile

I would improve the emails sent to customers graphically and in terms of content.

Tadeas
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.8.2024

Great solution for online returns

It' a great tool for online returns and customer care.

Vorteile

- quick support response
- clear client
- really easy to set up on your website

Nachteile

- lack of brand customisation
- didn't find any more

Eva
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.8.2024

recommend Retino 100%

very satisfied with Retino, makes the process clear and we appreciate we can add remarks for our other colleagues so that anyone can see the status of the return process

Vorteile

makes the comunication with customers and returne process easy and understandable for all parties

Nachteile

there is nothing I dislike about Retino

Jiri
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.8.2024

Kampot.cz experience with Retino

Easy and transparent process and overview on cases.

Vorteile

Absolute comfort with handling cases - for us, but also for customer, what is even more important.

Nachteile

Comfort - easy to start case, handle it, but also end.

Lukáš
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.6.2023

An essential application for every e-shop.

Deploying Retino to our stores (both online and retail) was a game-changing moment in handling complaints and returns. We operate in 17 markets and with such volume and breadth it was not easy to have an overview of everything.We keep all records in one place and have a clear overview of all cases thanks to advanced dashboards. Everyone involved in reverse logistic works with Retino, from customer service to retail stores to warehouse employees. All communication - internal as well as with customers - is processed in one place, so it is very easy to find your way around and get all necessary information with each case.Automation saves us up to 70% of the time that needs to be devoted on processing the case, so customer service can focus on other activities that support the growth of our business without missing a deadline.Thanks to Retino, 99% of our customers are satisfied with the speed and course of solving their case, and they also have a complete overview of the return/claim process thanks to the customer portal, where they can see the entire history of solving their case.With Retino, you will not only save a lot of time, but also money, and if you use it well, customers will be much more satisfied with your approach.

Vorteile

Excellent returns and claims processing system with advanced automation and customer portal.

Nachteile

In more than two years of use, we have not encountered anything that Retino support could not solve almost immediately.

Andrea
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.5.2023

Satisfied Retino user

We are extremely happy with it and it often shows up in our reviews as a reason for choosing our shop, which is great. Definitely would recommend.

Vorteile

It completely changed our returns and claims management, it is now automated, worry-free and very comfortable to use for both us and the customers.

Nachteile

We found it a little complicated at the initial set up, but once you do it, it basically doesnt need any management.

Adam
Adam
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.5.2023

Perfect!

Vorteile

We're thrilled with Retino! As a customer-focused e-shop, we take our returns process seriously. Retino has helped us reduce our error rate and save one employee. It's a brilliant tool that we can't imagine doing without. Highly recommended!

Nachteile

Nothing :) But always you can improve something :)

Vojtěch
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.5.2023

The perfect tool for every e-shop. Retino helps us save time.

We are in child clothes fashion, so we have lot of returns. With one click, we order transport for the customer and send him instructions at the same time. Our customers are happy with the tool and so are we! :)

Vorteile

With one click, we order transport for the customer and send him instructions at the same time. Our customers are happy with the tool and so are we! :)

Nachteile

Connection with czech e-shop solution Shoptet.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 25.5.2023

Retino is great

Vorteile

Retino is a great tool that has saved us so much time and effort. It's great to receive notifications about new cases, and we love the fact that the system monitors deadlines for us. We are happy to work with them.

Nachteile

It's not really user-friendly when setting up automatic e-mails for customers.

Miroslav
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.5.2023

Since 2017 - I wouldn't change

We use Retino since 2017 and I don't regret any day using it. It saves us manpower and helps us focus on other sides of the business. It takes care of the legal deadlines, makes customers satisfied and gives us insights/stats. Definitely worth every euro.

Vorteile

Everything related to returns on one place. For us and even for the customers. Easy to setup, easy to use, just saves us money and energy.

Nachteile

Almost nothing, I am very satisfied. Even the support is perfect.

Tereza
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.5.2023

Retino is a great helper

Vorteile

Retino is a great helper. Notifications about the creation of new cases from customers arrive on e-mail, he monitors the deadlines, and above all, I have to greatly appreciate the customer support, which solves any shortage practically immediately. Our customers are very satisfied.

Nachteile

Nothing, everything works as it should. During the entire period of use (more than 5 years), we did not have a single problem.

Vítek
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.5.2023

Retino rocks!

Just works. Good software, and excellent customer support.

Vorteile

Helps us keep returns and troublemakers in check.

Nachteile

Tailor-made customizations are mostly not possible.

15 Bewertungen

Ähnliche Kategorien