Über Smoobu





Smoobu Preis
Smoobu bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Smoobu ist ab 0,00 €/Monat verfügbar.
Alternativen für Smoobu
Alle Bewertungen zu Smoobu Filter anwenden
Nutzerbewertungen zu Smoobu durchsuchen
Alle Bewertungen zu Smoobu Filter anwenden
- Branche: Animation
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
1 A Tool - funktioniert - bin begeistert
Genial - möchte auf gar keinen Fall mehr ohne sein - und der Support schlicht Spitze.
Vorteile
Null Doppelbuchungen - das gibt Sicherheit. Klar und übersichtlich
Nachteile
Das fällt mir schwer was zu motzen - optimieren kann man immer (automatische Rechnungsstelluns-Vorlage könnte optisch noch verbessert werden) aber ehrlich, das sind nun Peanuts -> das wichtigste ist eine echte Datensynchronisation und das funktioniert alles 1A
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Perfekt für meine gegenwärtigen Zwecke
Bislang bin ich mit Smoobu voll und ganz zufrieden. Mit jetzt 9 Einheiten ahne ich langsam dass ich bei weiterem Wachstum neue Funktionalitäten brauche. Noch kann ich alles abdecken indem ich bei Drittanbietern die Integrationen nutze. Zb beim Messaging, Checkin-Automatisierung, Meldescheinen und Gästeapps.
Vorteile
Eine komplette Sammlung von Funktionalitäten die man braucht um seine Ferienwohnungen zu managen. Ich verwende seid 2018 Smoobu. Angefangen von 1 bis 9 Ferienwohnungen jetzt habe ich und nach jetzt alle Funktionalitäten im Einsatz.
Es ist im Vergleich zu anderen Lösungen günstig und man muss nicht wie bei anderen Lösungen immer mehr Pakete dazubuchen.
Nachteile
Habe über die Zeit eine Reihe von Verbesserungsvorschlägen gemacht für Funktionalitäten die mehreren nützen könnten. Leider bis jetzt noch nicht implementiert doch anderes scheint Priorität zu haben und es gibt Fortschritte in der Software.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
ACHTUNG ABZOCKE!
Die Integrationen mit Stripe und Checkin funktionieren nicht und es ist bei smoobu keiner erreichbar. 2500,-€ für die Tonne.
Vorteile
...dass theoretisch alles klappt, mir gefällt nichts, außer dass es theoretisch gut wäre.
Nachteile
kein Kundenservice, obwohl ich Premium abgeschlossen habe
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Top Channelmanager
Sehr gutes Preis/Leistungsverhältnis, automatische Nachrichten und viele Automatisierungsmöglichkeiten
Vorteile
Sehr gutes Preis Leistungsverhältnis, deutscher Support
Nachteile
Webbaukasten könnte mehr individuelle Möglichkeiten geben
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Guter Channel Manager für den Einstieg, Schwächen bei vielen Einheiten (ab 10)
Für den Einstieg eine gute und günstige Lösung. Für professionelle Anwender aber nur bedingt geeignet.
Vorteile
Übersichtlicher Kalender, Möglichkeit der Rechnungsstellung
Nachteile
Wenig Integrationen, nicht Multi-Room-Fähig
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Entwicklung ist nicht an den Interessen der Kunden orintiert
Für kleine Unternehmen mit ein oder zwei Ferienwohnungen eine Möglichkeit. Für größere Unternehmen mit eigenem Marketing und Mailsystem nicht empfehlenswert.Die Integration von Schlüsselverwaltung, Kofferdienst u.v.m. ist m.E. mehr Show als notwendige Integration.
Vorteile
Der Buchungskalender, die Integration in die Website, der Chanelmanager und die Gästeseite.
Nachteile
Der Export der Gästedaten ist zwar möglich, aber die Daten sind unbrauchbar für Directmaketing. Die Nutzung des eigenen Mail-Servers ist nicht möglich :-(, Daten der Vergangenheit sind nur bedingt aufrufbar. Das Generieren der Meldescheine ist etwas umständlich. Und das Abrechnungswerkzeug ist wirklich rudimentär.Ein Datenbank zum Vertragsende ist nicht möglich und der Zugriff auch nicht mehr.Der Support ist nur bei gewöhnlichen Problemen (User-Fragen) gut. Bei technischen Aufgaben gibt es keine Lösung.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Gebühr nach einem Jahr verdoppel!
Anfangs gut, auch wenn der Service bei Einstellarbeiten sehr schlecht ist; es wird immer auf irgendwelche Videos hingewiesen. machte es für smoobu einfach, für mich als Anwender maximal schwierig
Vorteile
eigentlich! relativ einstelbar für booking, eigene Homepage und AirBnb; Katastrophen Support bei Fewo direkt!
Nachteile
Das sich die Kosten nach einem Jahr verdoppelt haben und es mit einem unfassbaren Aufwand verbunden ist, sich einen neuen Channel-Manager einzustelle. Abgesehen von der 1 jährigen Vertragslaufzeit.
Antwort von Smoobu
Hello Christian,
Thank you for your review. Your feedback helps us do better. We are looking into your tickets in order to improve our support and future UX developments this year. We are also sorry that our price adjustment came in such a bad timing for you, however our prices remained the same for for several years, and we hope our customers understand that this increase came in a necessary moment in order to deliver better service and quality in our tool and align with current market demands.
We look forward to helping you in the future.
Kind regards,
Smoobu Team.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Weitere für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Gutes Marketing und schöne Benutzeroberfläche, aber leider wenig dahinter
Leider konnte ich bei den Nachteilen keinen weiteren Text mehr eingeben.. Meiner Meinung nach ist das Buchungstool nicht für mehrsprachige Websites anwendbar! Weitere Probleme:
1. Buchbar bis: hier sind nur Werte ab 30 Tagen gültig. Um die Apartments zu sperren, habe ich die Zahl 1 eingegeben. Dennoch konnte über Booking gebucht werden, was wiederum Kosten verursachte! Ich wurde schroff darauf hingewiesen, dass es in der Dokumentation steht, dass hier nur Werte ab 30 Tagen akzeptiert werden - eine Fehlermeldung bei der Eingabe eines ungültigen Wertes -> Fehlanzeige! Das verstehe ich nicht unter Benutzerfreundlichkeit.
2. Bookingflow Plugin für Wordpress: Dieses hatte falsche Verfügbarkeiten angezeigt. Von einem Supportmitarbeiter wurde ich darauf hingewiesen, dass das Tool von Kunden entwickelt wurde und daher kein Support angeboten werden kann. Die Entwickler sind nicht erreichbar und die Website des Plugins ist gelöscht. Kein Kommentar.
Ich habe mit mehreren Supportmitarbeitern gesprochen und hatte nie das Gefühl, dass man über die Funktionsweise der Software Bescheid weiß. Leider erhält man keine konkreten Antworten oder nur die Rückmeldung, dass ein Problem der Technik übergeben wurde. Danach lässt man den Kunden im Regen stehen. Konkrete Vorschläge für die Weiterentwicklung werden ignoriert. Eine derartige Enttäuschung hätte ich gerade nach der vielversprechenden Werbung nicht erwartet. Ich kann Smoobu daher nicht empfehlen.
Vorteile
Einfache Einrichtung, das moderne Design und die Flexibilität bezogen auf die Plattformen, die dem Benutzer geboten wird
Nachteile
Zahlreiche Support Tickets wurden geöffnet - kein einziges bisher erfüllt. Was der Kunde bekommt, ist eine Standardantwort wie: "vielen dank für das Feedback! Wir arbeiten ständig daran, Smoobu besser und einfacher zu machen." -konkrete Lösungen werden von Smoobu allerdings nicht angeboten. Der Großteil bezieht sich auf das hoch angepriesene "mehrsprachige" Buchungstool.
1. Die Sprache kann dabei nur über die Browsersprache eingestellt werden - eine integration in eine Website mit Sprachschalter ist daher nur wenig sinnvoll, denn dafür wäre eine manuelle Festlegung der Sprache notwendig. Die Anforderung wird nicht umgesetzt, da die Funktion der Mehrsprachigkeit laut Anbieter trotzdem gegeben ist.
2. Nehmen wir an, wir leben mit dem ersten Punkt und gehen über die Browsersprache.. Nun kommen wir zur Übersetzung selbst, die mehr als dürftig ist. Die meisten Teile des Tools werden von Smoobu automatisch in 15 Sprachen übersetzt. Das Ganze jetzt noch einheitlich für eine einfache Website zu machen ist quasi unmöglich. Egal, dann bekommt der Benutzer das Buchungstool in seiner Sprache und den Rest auf Englisch. Nächstes Problem: Es können die Zusatzoptionen wie z.B. Nächtigungsabgabe, Stornobedingungen usw. nicht direkt übersetzt werden. Dazu muss immer jeweils der Deutsche und der Englische Text eingefügt werden. Der Outcome ist, dass der Benutzer (egal welche Sprache er spricht) sowohl den deutschen als auch den englischen Text auf der Website sieht.
Antwort von Smoobu
Hallo Matthias,
das tut mir leid zu horen.
Ich kann leider nur ein Ticket zu einem ganz anderen Thema finden.
Evtl. meldest du dich bei uns einmal damit wir die Aspekte klaren konnen.
Das Buchungstool wird automatisch in die jeweilige Sprache des Browsers ubersetzt, alles vollautomatisch, daher auch keine Ubersetztungsmoglichkeiten. Wenn eine Ubersetzung deiner Meinung nach nicht korrekt sein sollte ist das anpassbar. Die Details empfehlen wir in der Regel in den AGB zu platzieren.
BookingFlow ist ein externes Tool, daher auch nicht in unserer Hand.
Dass die ersten tatsachlich 81 Tage einmalig durch uns freigeschaltet werden mussen ist ein bewusster Sicherheitsmechanismus um Doppelbuchungen durch fehlerhafte Bedienung des Kunden zu verhindern bei Setup.
Zusammenfassend, mit tut es leid, dass du nicht das Produkt erhaltst, dass du dir wunschst. Deine meisten Anmerkungen sind aber leicht losbar.
Viele Gru?e
Philipp
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Beste Software für die Vermietung von Ferienhäusern
Smoobu spart uns eine Menge an Zeit täglich ein. Preislich ist es sehr günstig. Vergleichbare Hotelsoftware liegt bei mehr als 10.000€ für die Anschaffung mit diesem Funktionsumfang.
Vorteile
Wir nutzen die Software täglich. Sie bietet uns von der Reservierung bis zur Rechnungsstellung alles aus einer Hand. Smoobu gibt es nur als SaaS, daher können wir von überall auf der Welt unsere Buchungen managen.
Nachteile
Manche Funktionen könnten regelmäßiger weiterentwickelt werden. So würden wir uns freuen die Buchungsbedingungen im Buchungstool je nach Website über die gebucht wird anpassen zu können bzw je nach Objekt. Außerdem wäre es schön bei den Nachrichten mehr Optionen zu haben (Wenn-Dann Funktionen, Versandzeitpunkte mehr als 10 Tage, …). Allerdings tut sich sehr regelmäßig was in Smoobu an Erweiterungen und Verbesserungen. Leider wird das aber nirgendwo kund getan sondern man findet es so wie Ostereier und freut sich dann.
Schön wäre es auch, wenn man beispielsweise in den Nukischlössern den Berechtigungszeitraum automatisch um einen Kulanzzeitraum verlängern könnte.
In Betracht gezogene Alternativen
FewoManagerGründe für den Wechsel zu Smoobu
Smoobu bietet eine direkte Schnittstelle zu verschiedenen Portalen und nicht nur eine einfache ICal Anbindung.- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Zahlungsabwicklung extrem schlecht
Ich kann smoobu deshalb nicht weiterempfehlen und schaue mich in den nächsten Tagen nach Alternativen um.
Vorteile
Integration Verfügbarkeits-Kalender in Webseite (aber nur begrenzt an Design der Webseite anpassbar ohne zu programmieren)
Verknüpfung von zwei Objekten, die getrennt oder einzeln vermietet werden.
Nachteile
Ich bin so enttäuscht von Smoobu. Die Buchungsfunktion (und vor allem die Bezahlfunktionen) von Smoobu funktionieren nicht wie erwartet. Es wird wohl immer nur die Anzahlung automatisch belastet und uns gut geschrieben. Um die eigentliche Zahlung müssen wir uns selbst kümmern. D.h. bei Paypal müssen wir den Gast bitten uns das Geld manuell zu überweisen - bei der Kreditkarte habe ich nich keine Ahnung wie ich nun an mein Geld komme.
Die Werbung von Smoobu verspricht so viel - aber ich wundere mich, wie andere Vermieter das machen. Wir zahlen monatlich fast 40 Euro an Smoobu - auch in diesem Jahr in dem wir wegen Corona fast keine Gäste hatten - und für dieses Geld erwarte ich mehr.
Antwort von Smoobu
Smoobu - The Vacation Rental Software
Lieber Tom,
danke fur die Ruckmeldung. Richtig, diese Funktion ist noch nicht implementiert. Wird in Zukunft kommen fur Kreditkartenzahlungen (UPDATE: IST LIVE). Daher bieten wir auch eine 14-tagige kostenlose Testversion an, vollig unverbindlich. Bei uns kauft niemand die Katze im Sack und daher schwierig diese Bewertung zu beantworten.
Etwa so als wurde wir uns bei euch uber einen nicht vorhandenen Pool beschweren der nirgendwo inseriert ist. Auch technisch ist die Restzahlung uber PayPal nicht direkt moglich, sondern nur uber Braintree Integration.
Zudem, uber die Kreditkarte kannst du derzeit uber auch manuell buchen, zudem uber PayPal die Zahlung auch automatisieren.
Daher bewertest du uns hier ein wenig auf Basis einer Funktion, die wir nicht im Angebot haben. Bitte kontaktiere doch einmal unseren Kundenservice um hier dir Moglichkeiten aufzeigen zu lassen.
Viele Grusse
Philipp (Gruender Smoobu)
- Branche: Bankwesen
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Preiserhöhung um 50%
Ich kann das Ganze definitiv nicht empfehlen
Vorteile
Ehrlich gesagt nicht viel. Ich fand sie kompliziert, nicht selbst erklärend und im Zusammenspiel mit den anderen Anbietern wie AirBnB oder Booking nehmen die mir letztlich etwa 20% meiner Einnahmen ab. Beherbergungssteuer, Grundsteuer und Einkommensteuer zusätzlich weggerechnet, ist es ziemlich sinnlos, weiterhin die Wohnung als Ferienwohnung zu vermieten.
Nachteile
Es ist nicht sofort erkennbar, wie sich der Presi zusammensetzt. Das Tool ist mühsam zu bedienen. Ein Fehler in der Eingabe führte dazu, dass ich über zwei Wochen hinweg keine Einnahmen hatte. Insgesamt bin ich mit dieser Software sehr unzufrieden.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Gute preiswerte Software mit Entwicklungspotential und Schwächen im Support
Insgesamt habe ich eine Verbesserung zu meinem vorher genutzten System erfahren und freue mich auf neue features, die hoffentlich noch entwickelt werden. Im Bereich des Supports ist die erfahrene Hilfe stark mitarbeiterabhängig. Insgesamt würde ich mir wünschen, dass stärker auf die Bedürnisse und Vorschläge der User eingegangen würde.
Vorteile
Der Channelmanager ist wirklich ausgesprochen einfach zu bedienen und funktioniert ausgezeichnet. Ein Synchronisieren mit den großen Portalen ist sehr einfach, schnell und zuverlässig.
Nachteile
Wenn man viele Einheiten vermietet vermisst man doch die eine oder andere Funktion, z. B. mehr Möglichkeiten in der Preisgestaltung.
Der Support ist leider nicht so wie in vielen Bewertungen beschrieben. Die jungen Leute sind häufig entweder genervt oder ignorant, beides ist für den User nicht zielführend.
Ich hoffe die vielbeschworene Innovationsfreuede und Veränderungsbereitschaft bleibt erhalten, so dass man in 2 Jahren nicht wieder zum nächsten System hoppen muss.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Smoobu hilft mir bei der täglichen Arbeit
great software, I like it!
Vorteile
Ich bin wirklich sehr begeistert von Smoobu! Die Vermietung ohne Smoobu ist für mich nicht mehr vorstellbar. Super Support, schnelle und gute Antworten! Super Erweiterungen die auch für kleine Vermieter eine professionelle Verwaltung der Unterkünfte ermöglicht! Nur weiter so, ich bin schon gespannt auf die nächsten updates!
Nachteile
Ich mag die Software, es gibt immer wieder gute updatets die ich gerne ausprobiere und einsetze!
- Branche: Militär
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Preis Leistung ist sehr gut
Wir Lösen den Gesamten Aufwand der Buchungen, Gästeinformationen, Gästemappen und Nachrichten über Smoobu
Vorteile
Die einfache Übersicht und die Digitale Gästemappe
Nachteile
Statistiken könnten besser sein (Zahlungsarten damit Man Gebühren besser Kalkulieren kann)Bei Zimmeränderungen: Zeitraum - Preise müssen Manuel umgestellt werden
- Branche: Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Ein Leben ohne Smoobu ist möglich, aber schwierig.
Scheller Support. Tolles Tool, das zum Glück immer weiter verbessert wird.
Vorteile
Wenn man alle Möglichkeiten nutzt und alles eingerichtet hat, ist Smoobu eine perfekte Lösung, um per Chanel Manager alle Portale synchron zu halten und mit den Gästen zum Großteil automatisiert zu kommunizieren.
Und ... sehr schneller Support!
Nachteile
Als Neuling in der Ferien-Vermietung waren das lange Nächte, um das System einzurichten. Teilweise wünscht man sich an paar mehr Optionen, um z.B. Positionen und Rabatte gegenüber seinen Kunden auf Homepage oder in Rechnung auszuweisen. Denn oft werden nur Gesamtsummen dargestellt. Ein z.B. ausgewiesener Rabatt gibt dem Gast ein gutes Gefühl.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Kostengünstig für Hotels und Resorts
Das Programm arbeitet perfekt fast 2 Jahren kein Fehler.
Vorteile
Einfacher Handhabung und kostengünstig hat mir deshalb am besten gefallen
Nachteile
Kein gefunden vielleicht nicht für große Hotels.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Anwenderfreundliche Software mit vielen Features
Mit Smoobu gelingt die Gästehausverwaltung einfach und sorglos!
Vorteile
Die Software bietet ein Gesamtpaket zu einem wirklich vernünftigen Preis. Wichtig und wertvoll sind die einfach zu erstellenden Anbindungen an die Buchungsportale. Hervorzuheben ist der Webseitenbaukasten, der keine Wünsche offen lässt. Auch der Support ist sehr lobenswert!
Nachteile
Wünschenswert wäre die Anbindung mit eVisitor, der kroatischen Gästeregistrierung.
- Branche: Vermögensverwaltung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Top Chanel Manager
Vorteile
Das Verwalten aller Portale auf einer Platform
Nachteile
Umständliche Rechnungsstellung.Das Angebotsfeature ist leider sehr versteckt
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Gute Unterstützung
Gute Software die auch als App gut nutzbar und unterstützend ist.
Vorteile
Übersichtlich, in gewissen Grenzen flexibel, anpassbar auf unsre Ideen
Nachteile
Wir nutzen nicht die kompletten Funktionen.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Perfektes Tool , vereinfacht viel Einzelarbeit
Für unsere Größe ( 5 Appartementos) sehr gute und günstige Lösung
Vorteile
die Verbindung zu den Verschiedenen Anbieterplattformen klappt super
Nachteile
Während unserer Nutzerzeit haben wir bisher keine Nachteile gefunden

- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
The programme is well structured
Vorteile
The programme is well structured, very intuitive and easy to use. I built my homepage with Smoobu quickly and despite the fact that there are no different graphics or layout options, the site is impressive and loads easily on all devices. The support guys are very helpful and respond on time.
Nachteile
The difficulty of managing several bank accounts.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Mainly pleasant experience with a few Tech glitch over the years
we were with them for a couple of years and it help to tracked our property inventory availablity for our property service accoomdation.
Vorteile
It help to intergate all my property across all platform and really save lots of time with the monitor of inventory availability
Nachteile
There are a few time when the system fail to sync with other platform and we end up having to sort out all the double booking with lot of hassle. But generally their customer service are very fast to response and also help to resolve the issue.
In Betracht gezogene Alternativen
Guesty LiteGründe für den Wechsel zu Smoobu
Guetsy is A popular choice for larger property managers, Guesty offers a comprehensive suite of features, including advanced automation, dynamic pricing, and robust reporting, but is more pricey- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Good software if you need only some basic functions
Good customer support. Smoobu is good if you need basic functions; it lacks some more advanced functionality compare to other PMS. Easy to navigate.
Vorteile
Links calendars (Airbnb, Booking.com and others)
Guest guide (but can send link only, not a hyperlinked text ie: View our Guest Guide
Auto messaging
Contact list (incl. email addresses (only with few, not all guests) and phone numbers) of past guests.
Website builder, including booking system and payment gateway
Invoices
Can link with other applications
Shows metrics
Reasonably priced
Nachteile
• Messaging: No option to archive messages currently.
• No push notifications from Airbnb & Booking to the Smoobu app when a guest (Airbnb) sends an enquiry only (before they book) I do not receive this into my Smoobu messages.
• when a guest books and the booking confirmation email is sent, it does not appear in my Smoobu message inbox either so I dont see the communication trail.
• Attachments on messages, it is not possible as portals like Airbnb and Booking.com block messages with these.
• As we are still sending messages through their connections, we have to abide by their rules.
• For now, it's just text for messaging - which is why we offer the Guest Guide as a workaround to help you
• Cannot re-order item in Guest Guide
• Font size formating in Guest Guide does not work for me
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Everything you need in a PMS
This is a great PMS. I haven’t had any glitches or issues with it which is one of the most important things. It does everything I need it to do. I have recommended it to many people and have used it for several clients as a booking engine on their direct rental sites.
Vorteile
I have used Smoobu for 4 years now for my 6 listings and use it as a booking engine on my own website. It works wonderfully. I love the ease of use as a user and to set up. It has many great features from the automated guest messages, guidebook, booking engine, etc. I have used for several client’s websites as well.
Nachteile
There are a couple features I wish it had, mostly to do with pricing/discount options to offer so I could offer the same options that I do on Airbnb.
I wish that you could set up discounts fo specific dates. Unfortunately any discounts set up apply to all dates.
I do wish the pricing sync with VRBO had been fixed by now.
Warum Smoobu gewählt wurde
My previous software was clunky and a bit limited. The booking engine didn’t work very well.Gründe für den Wechsel zu Smoobu
The price was better and the customer support was great as I could call and talk to someone (this is not the case anymore).- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Good for small company
Overall a good experience. We used Smoobu, untill we started hiring Customer Service staff and they needed a centralized communication terminal that when we switched. For most entrepreneurs who runs Airbnbs it works great, in many wasy more simple than other solutions on the market. I wish they did make the SMS automation work, I wish full API integration with VRBO worked as well. But you cant get everything.
Vorteile
Price is the best. It does basic things like it will keep all your listings in sync. Forget about centralized messaging, because certain things just won't sync like VRBO. But for small operators 1-5 peroperties it works great, and price you can't beat
Nachteile
no full API integration with VRBOlack of SMS automationsCustomer Service doesn't existi, you can create a ticket they will answer next week
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Highly recommend Smoobu - even if you are a small operator
Smoobu Customer Service is Fantastic! I always get a quick response, and they never make me feel 'dumb' - because sometimes I ask some off-the-wall questions! I highly recommend Smoobu to all vacation rental owners. We only have 2 units, and we couldn't do it without them!
Vorteile
What we like most about the software: ease of use, communication templates/scheduling of messages, ability to update rates and they immediately update across all connected OTAs, ability to set % increases on OTAs over our direct book rates, Digital Guest Guidebook (& how easy it is to customize regarding what guests see before, during & after their stays), & the ability to nest units. There's more to like out the software, but these are the top items on our list.
Nachteile
Always looking for more features, but what they already have far exceeds previous channel managers I've used.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Smoobu its the TOP 1 Channel Management.
2 Years looking for the Best Middle Cost Management System and found it - Smoobu
Vorteile
The platform is very easy to use, very good explained videos to use in any step your in. I'm very satisfied
about what they offer and the improvement they have made and expanded many offers is a high-quality product.
Nachteile
They have to improve the Statistic and metrics of the properties and bookings. They could add so much more info here they are not. Invoices do not generate correctly. The Payment details on reservations do not include the COMISION imported of the channel, so it's very different from what the payment show in smoobu and in the other Channels like booking.com, Airbnb, Expedia. They Have to take the same information on those channels and adjust them to make it clear and have no difference between the channels.
ALSO need to do a MAX Update to the Website Builder.
In Betracht gezogene Alternativen
Hospitable.comWarum Smoobu gewählt wurde
I had an incredible struggle to find channel management that is easy, interactive, responsive, engine booking, and friendly to use and I went to 3-4 PMS and the first time I could say it's the one I need for a 7-10 Property Management.Gründe für den Wechsel zu Smoobu
Pricing, and it's the best Channel Management to start with 4-10 Properties.- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Did not work for my Vacation Rentals
I used this software about every minute of the free software trail, switching both my airbnb and vrbo 5 listings from current software to Smoobu. what a nightmare. I've been using Bookerville which is loaded with features, but doesn't quite have the smooth look of Smoobu. Instead of throwing my efforts into Bookerville, I thought all Softwares were the same.... No they are not. My Smoobu experience had be fall in LOVE with Bookerville and take the effort to expand my use of their numerous fully developed features. Describe my overall experience with Smoobu? Above all it convinced me that I had the best vacation software in Bookerville over all its competition.
Vorteile
Very attractive. It has a very clean feel to it and nicely visual
Nachteile
There were quite a few issues that I thought they may over time address, but I'd have to say the absolutely most shocking shortcoming of this software was an inability for guest who comes to your website to get an itemized quote. I actually called and arranged a VERY early morning conference call with this European based company.... and this is just one of the crazy, head scratching things about this software. It allows you to imbed a link from them to your own company website for guests to get a quote; but this is a total quote.... No itemized quote. So if you've got a $1000 refundable deposit, guests don't know that, its just this HUGE total, without details on cleaning fee, taxes, options, refundable deposit, etc. From here, the guests can contact you for the itemized quote and book. What the heck? why can't they book on line? why can't they see an itemized quote? This is just one of the things that Smoobu knew hosts would want, but that they didn't bother to do right.... and unfortunately one of so many half way done things .... I guess so they could add it to their feature list, but it is completely useless. Just having an itemized quote and booking the guest later would have been a huge help, but they couldn't be bothered to do this.... and with refundable deposits in one HUGE total ... hosts will have to clutter their websites with explanations.
Antwort von Smoobu
Dear Patricia,
thanks for your review! I quickly checked all your tickets and I understand where you are coming from. What you are looking for is a high end agency solution that can cover all your details for your business. we are however targeting owners and we are providing a very affordable solution. So indeed our software may not be what you need. But please also note that a product you are looking for will cost you a multiple of Smoobu.
Also e.g. if you want to put a deposit you can add it to the extras that will not be displayed in the overall costs of the booking. So for your main point there is actually a solution we can offer.
Wishing you all the best
Philipp
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Best viable solution for small property owners with great CUSTOMER SUPPORT, CLEAN FEATURES &...
Vorteile
Firstly, for someone who has hardly used a channel manager, the learning curve is always going to be a thing no matter which service you decide to use. This was the case for me, after reading countless reviews I decided to trial Smoobu and am now a paid user.
And when the learning curve is unavoidable, Smoobu truly shines with their CUSTOMER SUPPORT - it is definitely one of their best features. Their chat team works in German-time (and they are not available 24/7), but it was definitely handy when you're based overseas. Their e-mail support team I find are VERY experienced, fast, helpful, patient, understanding and respectful - I seriously only have praise for them! They truly helped a novice channel manager user like myself troubleshoot, configure, and set up the optimal solution that works best for my particular business size and workflow.
Regarding the SOFTWARE FEATURES, I think we always tend to want more, and more of the available features offered more seamlessly and automated, so I don't think it's even fair to expect EVERYTHING, and the simplicity of Smoobu's software - both in UI and UX, once you get a grip on it, is a HUGE asset that eliminates and minimises all the headaches we go through as owners and managers.
And finally - PRICING. Based on my own research I think their overall quality offering is astounding vis a vis the cost. I am thoroughly impressed with the service and am grateful that I found something I am happy to pay for and proud to continue using!
Nachteile
EMAIL SUPPORT > CHAT SUPPORT: Though chat support is easier to access, for an actual conundrum or a multilayered question you're facing I would definitely go through their e-mail support since they can constructively engage with your problems (maybe also because they have more time to respond?), and you really feel that they are there to help you! But the chat team is great too for small questions you might have (but sometimes they disconnect in the middle of a question - but don't be discouraged and take that to e-mail or maybe call though I haven't tried that personally!)
GOOD DESIGN BUT NOT YET MIND-BLOWING: It is minimal, clean and ticks all the right boxes in terms of UI / UX and it is not at all problem for internal admin use, but for someone who comes from a creative industry background (e.g. used to the intuitive approach of Apple products and have done consumer-facing communication work) I do think their consumer-facing features (like their new GUEST APP and WEB EMBEDDABLE BOOKING TOOL) can be further reimagined based to align themselves with consumers who are spoiled by Apple, Google et al. providing great design to the mainstream. So in sum, based on a philosophy that good design → looks great and ALSO heightens practicality.
TWO-WAY SYNCS VS iCAL SYNC: Not a con but a note - with Airbnb when you sync via their two-way sync it makes it impossible to view or edit your calendar on Airbnb. It's great but I found it easier to iCal sync like the rest of the platforms!
Warum Smoobu gewählt wurde
They are great too don't get me wrong! But Lodgify was just too expensive for my specific business size of three properties.Zuvor genutzte Software
Lodgify- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
27+ rental properties in Smoobu
There are many cons and pros to this chanel manager, but we are still planing to use it as moving from it with a lot of properties would not be worth our time. The chanel manager offers us stability majority of time and a website integration.
Vorteile
Smoobu app is a good starting point for anyone who want to give a chanel mannager a try.We currently have 27 properties and all of them are managed through smoobu. Website is built through smoobu (you can check it - www.poloapartments.lt)As a user for more than 3 years, I can recommend this program as it is easy to use, responsive and gives us a lot of functions.The price is very good compared to all other chanel managers.
Nachteile
However, there are flaws. For example, our website is built on 3 different languages, while smoobu check-out is only in one language. I have personally been requesting this change for more than 1 year. No progress. (To add, they do boast that they adapt their program to their clients needs).Some times there are maintanances that make the smoobu completely offline. If it happens in a busy period, you might get double bookings.The invoices just as the check-out page is only in English with no other language choices.When uploading a property to smoobu, there are only a few ammenities to select. There is no free parking selection window. It is very important to have.To add, smoobu engine does no allow to select the amount of children or pets. It only allows selecting adults.There a
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Best Channel Manager
Vorteile
easy to manage calendar, quick synchronization with different platforms, excellent editing for automatic messages, good options for shared information, perfect to create different prices.
Nachteile
Nothing to say, don't have something that I like least!
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Highly Recommended
The customer services are absolutely fantastic and they make everything so easy for me to run my business.
Vorteile
The speed of the synchronisation, the ease of use and the customer service team are amazing to help resolve any issues.
Nachteile
There are some features that could be more advance e.g. scheduling a conditions email would save more time than some manual work I need to do.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Highly recommended channel manager!
I would highly recommended Smoobu to run your holiday lets with your other team members with relief of mind.
Vorteile
Easy to set up, instant syncing, create team members and check your finances.
Nachteile
Nothing major. Sometimes we cannot reach the customer service during day time but other than that it is really effective.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Smoobu is the best
Smoobu is the best software I ever had. The management are considerate enough to waive my fees because I forgot to temp stop the subscription due to pandemic. That the total value of money, trust and confidence to smoobu and the management.
Vorteile
I have tried a lot of software but I lasted for more than two years in smoobu. Easy to use software and no limitations to connect in all channels. Synching the room rates and blocking and unblocking the dates were so easy too. Management of Smoobu are easy to deal with, as well. I highly recommended smoobu software.
Nachteile
Change the daily rates is still manual. I would like to recommend to just a click and it will apply to the certain period.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Minimal user IT knowledge needed; Regular Improvements and New Feature; Top After-Sales Support
We have absolute confidence in the Smoobu software after over 2 years of using it. In an increasingly automated world, the Smoobu after sales staff have a human touch and an UNDERSTANDING of our business that is invaluable, which indicates that they are well-trained/experienced. Any problems can be solved swiftly without long tedious (and repeated) explanations. We have found EXACTLY the product and back-up we need, starting from scratch in 2017 and cruising at our optimum turnover in 2020, which would have been impossible with the Smoobu software package.
Vorteile
As a single property tourism letting company, we need a one-stop solution for our market visibility, communications, calendar and price management (linked to the WHOLE market) and and a 100% reliable point-of-sale interface with our payment provider platform. The SMOOBU property rental management software package gives us all the above and several other options that we don't use. Very good value for money when one considers its vital role. It's an EXCELLENT tool.
Nachteile
We offer our website in 3 languages BUT Smoobu does not, as yet, permit us to set up a photo-based template into which we can add our images THEN copy that template and insert the different languages. The work-time needed to set up the sites is therefore tripled as each language site needs to be started from a set of blank pages.... The Smoobu team is so pro-active that this option will no doubt come soon.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Vero excellent
Vorteile
Work good and very simple to use… mobile versione And excellent integrations with ota and partner software
Nachteile
Easy use and good integrations with other apps..
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Too many bugs
Vorteile
Intuitive to setup and useApp for mobile Analytics
Nachteile
Too many bugsNew errors - developers make changes on running systemsDouble bookings occur - not usable as channel managerIntegration with payment service buggy, especially paypal did not work
Antwort von Smoobu
Hi Edgar, Sorry to hear! We have no tickets about this and want to help. Please do email us at [email protected]
Leaving a review is not the first point of call for assistance, we must recommend our support channels for this. Hope to hear from you soon!
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Great platform!
We are using Smoobu since 3 years and are very happy with the platform and the great and fast support. Thanks for the great work.
Vorteile
The calendar function is so useful during busy times and the automatic messages make life super easy once set up.
Nachteile
The only thing i would change is being able to view past bookings in the calendar view rather than having to select 'month view' wnen using the app on my phone
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Easy to use & Highly recommended
Vorteile
This channel manager has really increased our team efficiency while managing ~40 properties in India. It's very easy to use, very fast to get started... We did the trial and realised we could not live without it anymore! Customer service is also very responsive! I HIGHLY recommend this channel manager.
Nachteile
For over 40 listings it is difficult to search the availability as we need to scroll up or down. If there is search option for dates it would make it easier.
In Betracht gezogene Alternativen
GuestyAntwort von Smoobu
Dear Criscia,
thanks very much for your review and choosing us over others. Very excited to hear that you are enjoying your experience. We are working on making the calendar easier to use also for larger accounts. In the meantime, have you discovered the calendar only view? https://login.smoobu.com/de/booking/calendar/2
Best
Philipp
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Great product- Lots of potential
I would recommend this software to any property manager.
The software does what you expect.
Fast.
Vorteile
I manage 22 properties in Spain. I choose Smoobu based in these facts:
- Price
- Calendar management (APIS connection)
- Price management
- EASY built in website with payment gateway and possibility add your own domain FOR FREE
- EASY built in app.
- Owner/ team accounts
- Messages and automations
It is a self training software with a large stock of self explanatory videos to learn how to sep up your account.
Videos are also Spanish (many softwares don't provide this choice yet)
Support is fast and efficient (Thanks [SENSITIVE CONTENT])
The different accounts can be set up in different languages, very helpful if you have several languages in your team
Nachteile
Even though these areas can be improved I still will recommend it:
- Efficient way of creating reservations reports
- Easier way to know the calendar day when navigating through the calendar
- My website should have the option for marking up price (to cover Stripe costs)
- The app does not preview efficiently the calendar view.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Very happy with Smoobu
Highly recommended, it has made my life a lot easier and the value is just great.
Vorteile
The integration with other travel agencies was seamless, the platform was very user-friendly, and their customer service department immediately provided feedback if there were any questions.
Nachteile
I feel that I'm under-utilizing all of the software's tools for lack of information on all of its features.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
I would definitely recommend it
Although I am still in the trial phase, I have no doubt that I will continue to use Smoobu in the future.
Vorteile
The ease of use in different aspects: synchronization with the different portals, setting the different payment methods, creating your own web page.
There is no need to have great computer skills, you are guided step by step and if that is not enough, clear and comprehensive video tutorials are offered.
The contact with the customer service has been pleasant and friendly.
I am also glad for the possibility recently offered to block dates before an arrival and after a departure, due to the ongoing health crisis.
Nachteile
I can't get myself to like visually the speedometer of the "use" widget in the desk.
In addition, the fact that when I select a property in the calendar menu and reload the page, I lose the previous selection.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Excellent resource for syncing calendars and interfacing with website
My overall experience with Smoobu was excellent.
Vorteile
The feature that was most impactful is the ability to sync calendars from Airnbn, VRBO onto one calendar that was used to interface on my personal website for my short term rental property. Very good value for the functionality and service provided. Excellent customer service. All questions were answered in timely, clear and helpful manner.
Nachteile
There were a couple of times when I needed to contact Smoobu as canceled reservations on Airbnb do not automatically clear on the Smoobu system. Once I realized it was necessary to double check my main calendar after a guest canceled, it wasn't a problem.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Easy to use and extraordinary assistance
Managing prices and availability is very easy, even from the smartphone.
The software allows you also to make most changes to your properties by yourself.
Messaging with guest from one place makes you save a lot of time: no need to log in and out all day.
Automatic mails do the job for you.
Vorteile
This is very easy to use and that makes you very efficient.
Their assistance service really makes the difference. You are never alone!
Nachteile
Maybe I'd like to be updated when they release new features, and to make it really complete, they need to develop the invoicing system (more like a PMS)
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Smoobu is perfect one !!
User Friendly
Not expensive
Very Quick responses of the knowledgeable customer services,
they are doing improvement regularly, which is very good !
Vorteile
If you are searching for the perfect platform to organize the whole rental management, Smoobu is the best so far, why? because very user friendly, all the tools just as easy as the Airbnb platform! We use for almost a year and we don't have any issue even we have various types of accommodations, from the middle budget to the luxury ones .. being grateful to found Smoobu in 2019, when I was really desperate with those options available.
Nachteile
Simple, easy to integrate, user friendly!
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Augmentations de tarif répétées et exagérées
Ne vous faites pas avoir !!!!
Une fois que vous avez fait l'effort de tout paramétrer....
Vous allez vous prendre en moyenne 20 % d'augmentation tous les deux ans....
Je vous prévienne un mois sur l'autre ...
Vous n'aurez pas le choix vous serez pris à la gorge ...
Le Channel manager dans l'ensemble est correct, voilà mais ils ne sont vraiment pas réglo....
Ils n'ont aucun scrupule à vous mettre au pied du mur ....
En janvier 2023 ils ont augmenté mon abonnement de plus de 50 %
En janvier 2025 ils augmentent pendant bonne mois de plus de 20 %
Dommage que je n'ai vu aucune amélioration justifiant ses augmentations.
Ne leur faites surtout pas confiance !!!!
Vorteile
Pas grand chose . Ni plus ni moins qu un autre logiciel.
Nachteile
augmentations de tarifs exagérées répétées , 50 % d'augmentation en janvier 2023
20 % d'augmentation en janvier 2025
Ne vous fiez surtout pas a leurs prix !
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Commentaire
Vorteile
Le fait d'administrer les chambres et la maison au complet
Bref, je loue une chambre et la maison au complet n'est plus disponible et vis versa
Nachteile
Pas d'accès téléphonique (boîte vocale) a partir de l'Amérique
- Branche: Übersetzung und Lokalisierung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
El mejor software channel manager de gestión de alquileres vacacionales
La experiencia ha sido muy positiva. Le daría un 9,5. Es el mejor channel manager de todos los que he probado. Lo recomendaría a cualquier persona.
Vorteile
Probé varios channel manager de gestión de alquileres vacacionales y Smoobu es el mejor de todos con diferencia. El diseño de la web es sencillo y ofrece muchas más opciones y funciones que otros software. Decidí usar Smoobu porque es uno de los pocos que integra la app Check.in para hacer el registro de viajeros y el envio de partes de forma automática a la policía. Esto permite ahorrar mucho tiempo. La sincronización con todas las plataformas es perfecta. Nunca ha dado ningún error. (Use otros channel manager que daban errores de sincronización). Y además el precio es más bajo que otras plataformas con menos funciones. Alguna vez contacté con atención al cliente y resolvieron mi duda rápidamente.
Nachteile
No hay ningún aspecto negativo que pueda destacar.
Gründe für den Wechsel zu Smoobu
En primer lugar por su función de registro de viajeros y envío automático a las autoridades a través de Check.in. Y porque tienes más funciones que otros channel manager por un precio más bajo.- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Bello rientrare in smoobu
Molto positiva nel primo anno di utilizzo
Vorteile
Rende tutto semplice e molto intuitivo nella creazione e nella gestione della attività
Nachteile
Le integrazioni devo ancora ben comprenderle, probabilmente è una mancanza mia
Antwort von Smoobu
Thank you for your feedback, Massimo! We're thrilled to hear that you find Smoobu simple and intuitive for creating and managing activities. It's great to have you back with us!
If you have any questions or need assistance with integrations, please don't hesitate to reach out to our support team. We're here to help you make the most out of Smoobu.
Thanks again for your review!

- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mehr Details anzeigen
Molto più di un semplice Channel Manager
Utilizzare Smoobu per gestire la mia casa vacanze è stata un ottima decisione. Questo strumento offre molto di più di un semplice channel manager, migliorando notevolmente la mia esperienza di gestione e il valore percepito dai miei ospiti.
Vorteile
- Interfaccia Utente Intuitiva
- Sincronizzazione Perfetta
- Analisi e Reportistica
- Integrazioni e Automazioni
Nachteile
Nessun difetto da segnalare, davvero un ottimo software
Antwort von Smoobu
Grazie mille per la tua fantastica recensione! Siamo lieti di sapere che Smoobu ha migliorato significativamente la tua esperienza di gestione e ha aggiunto valore per i tuoi ospiti.
Il tuo feedback è estremamente prezioso per noi, e siamo entusiasti che consideri il nostro software davvero eccellente. Se hai domande o hai bisogno di ulteriore assistenza, non esitare a contattarci. Grazie per aver scelto Smoobu!