4,5
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,5
Gesamtbewertung
Bewertungen

Nutzerbewertungen zu Intercom durchsuchen

55 von 1.104 Bewertungen
Sortieren nach:
Hanane
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.1.2024

The world of marketing

One of the best applications that I have used and still like you .For its activity and ease

Vorteile

It is one of the best applications in terms of ease of use .It contains many features that help customers in marketing

Nachteile

It is a distinctive application, but it is one of the expensive applications for small companies

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 8.9.2023

Intercom, un logiciel exceptionnel pour support client, chat et emailing

Dans l'ensemble, Intercom constitue un outil marketing puissant pour les entreprises qui souhaitent communiquer avec leurs clients en temps réel et à leur proposer des expériences personnalisées.

Vorteile

Le logiciel Intercom facilite la communication avec les clients. Je l'utilise pour dialoguer avec les clients en temps réel par le biais d'un chat en direct, ce qui m'aide à répondre rapidement à leurs demandes et préoccupations. L'outil permet une communication personnalisée, on peut donc envoyer des messages sur mesure et ainsi optimiser la satisfaction des clients et les conversions de façon générale. Il s'agit d'un logiciel qui prend en charge de nombreux canaux de communication, surtout les e-mails, les messages in-app et l'intégration des médias sociaux. Ce point s'avère fortement avantageux, parce qu'il permet de toucher les clients là où ils se sentent le plus à l'aise.

Nachteile

Malgré ses fonctionnalités et ses avantages, Intercom peut être relativement cher pour les TPE puisque les prix sont échelonnés en fonction du nombre d'utilisateurs et des fonctionnalités requises. La plateforme se révèle aussi un peu complexe à configurer et à utiliser, ce qui nécessite bien souvent des efforts supplémentaires. Les entreprises qui ont des ressources limitées peuvent avoir du mal à utiliser cet outil, mais c'est l'une des meilleures plateformes multicanales pour gérer la communication avec les clients.

Arkngshu
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 14.5.2024

I recommend everyone to use this

Vorteile

The most i like about Intercom is its massaging features..😍

Nachteile

I dont see any reason to dislike Intercom.according to me this is the best email marketing tool.😍

Antwort von Intercom

Thanks for the fantastic feedback!

Beantwortet am 17.5.2024
David
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.8.2024

Intercom experience

intercom has been awesome especially in the way of closing the business communication gap.

Vorteile

provision of software that specializes in business messaging

Nachteile

I can't really because intercom has helped business in the area of communication

Eduardo
Eduardo Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.6.2023

Revolucionando a comunicação empresarial moderna

Como analista de TI, recomendo fortemente o software Intercom para qualquer empresa em busca de uma solução abrangente de comunicação. Sua plataforma integrada, recursos de chat ao vivo e automação de marketing são excelentes. A interface intuitiva e o suporte ao cliente são igualmente impressionantes. Um investimento valioso para impulsionar a eficiência e o engajamento da equipe.

Vorteile

O software Intercom é uma solução incrível de comunicação interna e externa. Fácil de usar, escalável e altamente eficiente. Recomendo

Nachteile

Os preços do Intercom podem ser um desafio para empresas de pequeno porte, limitando seu acesso a recursos avançados de comunicação.

Laurentiu
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 24.11.2023

Been using for a few months, will consider if I got for paid version

Overall, it's great, but it can bear a heavy burden on a newly launched start-up, cost-wise.

Vorteile

So far, the tool is useful for managing customer tickets and chats, but I feel the features for the price aren't really justified.

Nachteile

Perhaps too pricey compared to other similar tools out there that offer the same features. It can be an ice-breaker for some start-ups.

Kossigan Atsou
  • Branche: Forschung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 8.7.2023

Intercom personal business

Vorteile

une logiciel de communication et de marketing riche en fonctionnalité innovateur et promotionnelle rendant accessible les structures commercial plus proches de leur clients

Nachteile

Intercom est un logiciel très nécessaire sans grand défaut de conception

Cole
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 6.7.2023

Great but expensive customer support software

We have absolutely loved our experience with Intercom, however when our discounted plan runs out we will most likely be switching to a different tool.

Vorteile

Intercom is absolutely great to use for customer support. Almost everything you would need from a CRM and customer support solution is available in Intercom.

Nachteile

Intercom is beyond expensive, if you aren't a large company and cannot get a discount it is almost impossible to pay for and use.

Domingo Antonio
Domingo Antonio Mehr Details anzeigen
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 22.6.2023

The ultimate solution for exceptional customer service

It has allowed me to automate many of my customer interactions, saving me time and resources.

Vorteile

This platform allowed us to automate many of our customer interactions, which helped me save time and resources, and the integration with other tools we already use was easy and seamless.

Nachteile

Although this platform offers a lot of functions and features, it can be overwhelming at first to understand and take full advantage of all of them, it would be great if they offered a little more guidance and training materials.

Blanca Lorena
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.7.2023

Comunicación efectiva

Obtengo la habilidad de administrar el correo desde cualquier lugar

Vorteile

Chat en tiempo real dirigido a mis consumidores

Nachteile

Ninguna, todas se adaptan a mis necesidades básicas

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 16.5.2023

Intercom is great.

Vorteile

Intercom is great for chats ,emails, and data collection.

Nachteile

Sometimes there is a lag in intercom and some data metrics are harder to find than others. Also the connection with other platforms could be easier.

DANIEL Martins
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.5.2023

Inter

Intercom allows relaxing moments with customers through live chat, which facilitates the quick resolution of doubts and problems.

Vorteile

It helps build closer customer relationships, improve user experience, and sustain business growth.

Nachteile

Intercom can be relatively expensive for small businesses or startups with limited budgets

Lukas
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 10.3.2023

Intercom is helping customers success, support, marketing and sales

It is a perfect solution for a B2B SaaS business.

Vorteile

We started using Intercom in 2018. The platform has changed over the years drastically. Many new features have been delivered that you can call Intercom a proper all-in-one solution.

Nachteile

The worst part is the buying process—many calls with sales guys who you have to tell the same story again. If you are a startup, try to go with a fast-to-implement and easy solution.

In Betracht gezogene Alternativen

LiveChat und Zendesk Suite

Warum Intercom gewählt wurde

We needed a better platform to serve everything from one place.

Zuvor genutzte Software

und Zendesk Suite

Gründe für den Wechsel zu Intercom

We researched many different solutions. But Intercom was top notch
Dayane ferreira Loner
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 19.3.2023

Ótimo aplicativo para o microempreendedor

Vorteile

O SMS em massa tem meu coração , a facilidade de atingir os clientes é a melhor opção de aplicativo

Nachteile

Para mim todos os recursos com a funcionalidade que eu uso estão dentro do meu agrado.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 1.7.2021

Good application to reach customers

Intercom plays a very important role by making it easier to reach out to our customers as it is integrated into our products and works amazingly on both ends. The reports that it generates will be really useful. It is one of the best tools available for customer success.

Vorteile

The first thing I love about intercom is it’s easy to set up and use. We can integrate all of the systems we use that can automate a lot of our support needs and can provide our customers with quick access to our internal support.

Nachteile

It’s a great tool and you can figure it out easily but for some cases we require help and have to wait for support and it’s really difficult to get a customer support or technical support. Average response time for any request will be in days instead of hours which will be annoying.

Antwort von Intercom

Thanks for taking the time to leave us a review. I'm happy to hear that you've found Intercom to be easy to set up and good for integrations.

I'm sorry to hear our support hasn't lived up to your expectations. There were a few weeks when our response times were not where we'd like them to be but we've made a lot of changes to bring us back on track. We aim for a few hours to 2 business days to be the maximum wait time for a conversation first response, depending on your subscription and the nature of the query (i.e. topic and urgency). I hope the next time you need our support team you'll see the improvement.

Thanks,
Eabha (Customer Engagement)

Beantwortet am 21.7.2021
Katie
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 9.6.2020

Simple to Administer, but Lacking Support Functionality

Overall, Intercom over-complicates the routing and automation for Support tickets, and customization and reporting are limited. Intercom provides a CRM solution that is simple and easy to administer, but for the cost, you will likely find a better long-term solution elsewhere.

Vorteile

Intercom was fairly simple to administer. Most features can easily be toggled on/off with a simple button and no complicated logic strings are required to set up permissions, workflow automation or campaigns.

Nachteile

Our company used the Pro version of the software and, for the price, there were several basic Support features that were lacking. There is no ability to merge or split tickets for example, and the Reporting is not very robust. One example is "Median Time to First Response" - Average Tfir was only available on the top tier version.
The "Inbox" system for sorting tickets can be cumbersome, and the ability to leverage bots was also limited by the subscription tier.
Also, tagging tickets as recommended by Intercom makes the task challenging for a Support team - the hierarchical structures are overly complex and can be created by anyone (there is no ability to restrict tag creation in the user permissions) which can result in many duplicates and poor tracking of customer sentiment data.

Antwort von Intercom

Hi Katie, thanks for taking the time to leave this review. I'm glad you found our features easy to utilize.

We're constantly evolving our support offerings so I've made sure to share your detailed feedback with our product team. We have some exciting releases in this space due later this summer which should help address some of your concerns :)

Thanks,
Kate (Intercom - Customer Support)

Beantwortet am 17.6.2020
Allan Ricardo
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 30.3.2023

Muito útil

Vorteile

Aplicativo extremamente útil para o meu negócio.

Nachteile

Em alguns momentos senti que estava mais lento em alguns recursos mas nada que atrapalhe o dia a dia.

Kyle
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.8.2019

Adds Much More Value Than You Realise

While the price tag for Intercom is not small, especially for startups launching their first mobile app versions, it has consistently proven to be one of the most valuable assets for teams in terms of user support, communication & out-of-the-box development readiness.

Vorteile

The in-app chat feature (with its cross-platform support for React Native and Ionic) is absolutely the biggest differentiator for Intercom. It is a critical part of our day-to-day operations & every client that has gone the route of implementing it with us has been hugely surprised by the large amount of value it adds to end users.

Nachteile

We are facing ongoing complications differentiating identified and unidentified users. The experimental API available for Android seemed to be heading in the right direction to solve this, but we haven't seen updates on the stub implementation for iOS in over a year (https://github.com/intercom/intercom-ios/blob/master/Intercom.framework/Headers/Intercom%2BExperimental.h).

In Betracht gezogene Alternativen

JIRA Service Management und Zendesk Suite

Gründe für den Wechsel zu Intercom

The depth of features, native mobile experience for users, easy to implement push notifications & powerful management console trumped our experiences with the others available & unified several different but related requirements.
Leopold
Leopold Mehr Details anzeigen
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.4.2021

Powerful tool at a powerful price

What I would like to highlight is Intercom's customer service. It doesn't feel like you're asking for help, but like you're chatting with an acquaintance and solving the actual problem on the side. I think Intercom is using its own tool exactly as it was intended. And that's just unique. I'll be honest, it's the best customer service I've ever experienced - even in the free trial period!

Vorteile

In short, I love Intercom. Combined with my WordPress website, it has revolutionized my customer service. It's very easy to use for both the end user and me as an admin, yet so powerful. It's just fun to work with - even on the go!

Nachteile

I am willing to pay a little more money for a great tool. However, for me as a freelancer, it's hardly sustainable and out of proportion. The cheapest plan for about 65$ is not easy to carry. I wish there was a cheaper option here. I'm sure it would bring Intercom many more customers who will surely upgrade later (if they can afford it). The StartUp plan is not applicable for me, unfortunately.

Antwort von Intercom

Thanks for telling us know Intercom has revolutionized your customer service Leopold. And I'm delighted you find our system so much fun to work with - I wish that were true for more systems!

I'll make sure to send your feedback regarding our pricing and packaging on to the team here as it's something we're constantly working on.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Beantwortet am 16.4.2021
Tito
  • Branche: Kunst & Handwerk
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.1.2020

The best option for LIVE CHAT and Support

Vorteile

Intercom is the lease in the industry and that’s because is the best in Livechat and support software. I’ve tried a lot of services before, cheap and expensive and I can say intercom worth every penny and it’s the option that has given to me the best results.

Nachteile

Nothing found until now. It’s really complete and well done solution.

Antwort von Intercom

Thank you for taking the time to leave us this review Tito. It's great to hear that Intercom is helping you drive results for your business.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Beantwortet am 8.1.2020
Mateus
  • Branche: E-Learning
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 12.2.2023

Evaluating software

Average can be very serviced with an effective update

Vorteile

Simple and effective functionality meeting my requirements

Nachteile

There should be a tool to avoid spam in sent emails

Gaurav
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.11.2022

Intercom is the best software I ever used

Best Experience.

Vorteile

I use Intercom for at least 6 months for my website and I like it's features.Intercom is a marketing , customer support hub because I found and use all the important works in a single applications ( like customer support, social media management, help desk, marketing and much more). And it's chatbot is very amazing because it is very accurate and responsive.

Nachteile

I used Intercom for at least 6 months and I never saw any problem while using it. But it's pricing in very high so that for early startups it is very hard to afford it. I think the think about it.

Rivaldo
Rivaldo Mehr Details anzeigen
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 29.11.2019

Make my communication with costumer way easier

Facilitate all my needs in storing my email very easily!

Vorteile

This tool helps make it easy for me to keep my email records with my customers so that I can continue to document all my communications in the business that I have.

Nachteile

This tool is not available in the form of applications on a PC, I think this needs to be implemented in order to facilitate its use and access.

Antwort von Intercom

Thanks for your review Rivaldo, and for your feedback on a PC app. I'll make sure that's seen by the right team :)

Kate (Intercom - Customer Engagement)

Beantwortet am 5.12.2019
Wesley
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.7.2019

Fantastic for communicating with customers and visitors in real-time

Vorteile

The ability to have live chat conversations with either visitors or customers in real-time, whilst also being able to get back to people when needed. I also like the ability to send automated messages out to customers based on set criteria as this ensures only relevant people get the messages they need.

Nachteile

It can be quite expensive to use completely as there always seems to be another add-on needed. The pay-per-user model is also a a bit unfair at times.

Max
  • Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.10.2019

Fantastic app but not so cost-effective for smaller businesses

Support Staff are extremely helpful and the App is incredibly user-friendly and easy to use.

Vorteile

Many complex and targeted features for auto-messaging. Being able to send articles within the Live Chat was hugely time-saving, especially using the app on mobile.

Nachteile

The cost was the one and only reason I have moved away from Intercom. It is a great platform for large companies but it isn't cost-effective for small businesses.

In Betracht gezogene Alternativen

HelpCrunch

Gründe für den Wechsel zu Intercom

I used the 12-month Early Stage Start-up plan with Intercom and then switched to HelpCrunch, as it is far more affordable for my smaller company.
Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 21.6.2018

Super useful way to connect with our users, though as a user I find it annoying

Vorteile

Love this tool for our team. It helps us connect directly with users. They seem happy to find out it's a real human on the other end and the speed of getting questions answered is a big deal. It's a great touchpoint for us to connect with potential and existing customers.

Nachteile

As a user, I get annoyed with these pop ups but I think it's up to the company to use them in a respectful and productive way that is not too intrusive.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 28.10.2020

Great for Customer Success, but an expensive option

Best website chat, and usage tracking. Helps you understand how to develop or fix your product, understand what your most used features are, and also helps you run campaigns to drive usage.

Vorteile

The features that Intercom has for chat are just the tip of the iceberg. The statistics for product usage are honestly the most insightful. Further, developing and deploying campaigns to drive usage are extremely simple and effective.

Nachteile

No feature to complain about other than the act that migrating from intercom to other software can be difficult. Further, if you're not on a discounted plan, it can be quite expensive for a smaller or medium-sized organization.

Antwort von Intercom

Thanks for taking the time to leave us this review. I'm so glad you've found the Intercom analytics so insightful!

We always try to align the cost you pay with the value you're seeing so our team are always at the other end of the messenger if you'd like to chat through your plan options.

Thanks!
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Beantwortet am 25.11.2020
Alan
Alan Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.1.2020

Intercom has something for every level of support.

Vorteile

Even the basic functions allowed swift organization and replies to client/customer emails. Very easy to use.

Nachteile

Some of the features need unlocked through premium payment subscription, but that is to be expected with any software these days.

Antwort von Intercom

Thank you for taking the time to leave us this review Alan. I'm glad to hear you've found the platform easy to use.

Kate (Intercom - Customer Engagement)

Beantwortet am 22.1.2020
Sumanthan
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 25.9.2019

The best platform to find the customers.

This js one of the beautiful business software. It is having live segments and filters, that is really cool. It will capture more leads also. This is an amazing business software which comnects the customers and businessmen.

Vorteile

This is messaging platform which helps to do a business between the customer and provider or seller. So this software having some amazing features like, live chat and allows to track events . Can customize messenger .

Nachteile

It is a paid software so we should pay money to use this. And outreach features are not effectively organized.

Ciprian
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.6.2020

Too expensive for what I need

Good experience

Vorteile

I liked the quality of the product and how easy it was to use

Nachteile

The price is way too high for a startup.

In Betracht gezogene Alternativen

Gist und Drift

Gründe für den Wechsel zu Intercom

Easier to use and deploy

Antwort von Intercom

Hi Ciprian, thanks for taking the time to leave us this review and letting us know about your good experience with Intercom.

I'm sorry to hear that we're not the right fit for you at this time, but do get in touch via the Intercom messenger if you change your mind and we can help find a pricing package that makes sense for you.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Beantwortet am 24.6.2020
Bilal
  • Branche: Schreiben & Editieren
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.9.2022

Best CRM

Satisfied

Vorteile

ease of use
always giving new features
Live chat feature is awesome

Nachteile

Deleted message not deleted fully
mail system has poor targeting

Kajetan
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 9.9.2020

Very good CRM with weird pricing

It allowed us to import internal parameters to Intercom. I was mostly analyzing contacts behaviors and communicatiing results inside Intercom. It was very useful. Creating email sequences was also easy.

Vorteile

It's easy to use with great contact analysis and emailing features together with inapp messsages. WIth no previous experience, I was able to do everything I needed inside Intercom with no trouble. I don't know the full potential of it but it was alright for me.

Nachteile

Complicated pricing (and simple high price) with some unexpected changes. I wouldn't try Intercome again. There are lots of alternatives.

Antwort von Intercom

Hi Kajetan, thanks for taking the time to leave us a review and I'm glad to hear you found our tool so easy to use! If you liked our email sequencing, you'll LOVE our new Series feature which is a visual messaging campaign builder :)

Thanks for your feedback on our pricing too. I'm sorry to hear we weren't the right fit for you just now but hopefully our paths will cross again in the future.

Kate (Intercom - Customer Engagement)

Beantwortet am 16.9.2020
Ashley
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.9.2022

Intercom is a must have for live support

Quick questions that are rapidly answered

Vorteile

The ease of use for the entire software

Nachteile

There’s nothing I could complain about with this software

Alan Anthony
Alan Anthony Mehr Details anzeigen
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 10.11.2022

Help desk articles or pages look better than the ones from its competitors

Vorteile

Since I mainly work on email marketing and creating knowledge base articles, I notice that Intercom has the best-looking KB pages.

Nachteile

I wish they could make the formatting in the page editor smoother. I sometimes scratch my head since the formatting piles up in the backend.

Darren
Darren Mehr Details anzeigen
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 5.11.2018

It's getting there but needs a bit more finesse

Vorteile

Easy to set up and get moving. It's been an interesting tool to use and integrate.

Nachteile

2 main things - pricing is a little odd, especially when adding new users. There's also a sense that it does a lot right but perhaps doesn't excel anywhere. Feels like it needs a little more direction as to it's long term purpose.

Antwort von Intercom

Thanks for the review! Apologies for the pricing confusion, that's some feedback we are actively working on to simplify our pricing, especially as teams continue to grow with Intercom. In regards to our long term purpose we believe Intercom is the customer messaging platform that can drive faster growth through better relationships. That means our products work across many teams (mainly sales, marketing, and support). For smaller companies, they can use Intercom as an "all-in-one" solution while larger companies may use Intercom as a point solution for a specific team.

Beantwortet am 5.12.2018
kevin
kevin Mehr Details anzeigen
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.12.2019

Widely used

Attaching my screenshot by dragging and dropping from Cloud App works seamlessly and has helped me convey my problem to support teams around the world who has the solution to my problem.

Vorteile

I tend to trust companies more who have bought into the intercom ecosystem. It's such a polished app that looks great on every site I've seen it on. From products to service companies, intercom very popular and my experience through a customers lense is WOW! I like that I can get a response later on by email if nobody can answer the live chat.

Nachteile

I have not experienced any cons to the software besides requesting more design options for the chat bubble and box.

Antwort von Intercom

Thank you so much for leaving us this review Kevin! I'll make sure our designers and engineers see how much their hard work is being appreciated.

Kate (Intercom - Customer Engagement)

Beantwortet am 8.1.2020
Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.10.2018

Livechat + Support tool + Bot all in one

Helps you offer great support to users through live chat, and support ticketing through live chat with a delayed response.

Vorteile

Intercom have one of the nicest live chat / support systems around, looks great, works flawlessly on all platforms, and offers a great experience to end users. It's not the cheapest solution by far, but a useful tool for teams to support end users.

Nachteile

Costs more than the competition, but looks and performs really well.

John
John Mehr Details anzeigen
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 28.2.2023

A customer messaging platform that allows businesses to engage with their customers in...

Intercom Business Messaging is a powerful and user-friendly customer messaging platform. While it may not be the best fit for everyone, it's a great option for businesses looking to engage with their customers in a meaningful way.

Vorteile

very user-friendly and easy to use. It has a clean and intuitive interface that makes it easy to find the tools and features you need. The platform is very flexible, so you can customize it to your specific needs. You can create your own messaging campaigns, automated messages, and chatbots, or use pre-built ones provided by Intercom.

Nachteile

he platform's automation features can be limited. While there are a variety of automated messages that can be sent, businesses may find that the lack of customizable automated workflows or triggers restricts their ability to automate more complex processes.

Ira
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 6.11.2019

Best software for stellar customer service!

One of my most favorite software to date! Intercom is truly in a class of its own.

Vorteile

Can I say everything?! Since I start using it about a month ago, I fell in love with how easy it is to use. I really appreciate the fact that I can write notes to my other team members straight from the chat itself and adding gifs and emoji keeps it fun and fresh!

Also, I live for the database and how brilliant it is to pull similar conversations so I could easily refer to if someone asks the same question. It lets you deliver stellar customer service without the hassle of having to comb through all the old chats - amazing!!

Nachteile

As you can tell - probably none. I love everything about it and it’s a well thought out software - the features are all amazing.

Deependra
  • Branche: Schreiben & Editieren
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 22.12.2022

Good for business

its best to use in home and business.

Vorteile

It can be use when you are available or not available

Nachteile

sometime connection between two ways are not responsible

Volkan
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 12.1.2018

Great support and marketing tool

Better knowing our users.

Vorteile

Dashboard is intuitive. You can grasp your users. So many services has integrations with Intercom. That means you can filter and segment your users with external data.

Nachteile

It's a bit expensive for small businesses or bootstrapping startups and it's getting more expensive.

Manu
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.12.2022

Good for customer engagement on website

Vorteile

All the customer engagement features are here like live chat, chatbot etc.

Nachteile

Pricing is on higher side, rest all is good.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 2.8.2018

Great customer service app

Vorteile

Intercom really makes it easy to interact with your customers in a meaningful way. Users can get triggers on different pages, and engage with you via a great interface.

Nachteile

Honestly it's very expensive for a startup to have. I was very surprised that their pricing options didn't included a free option with the very basic features.

Corneille
  • Branche: Grafikdesign
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 4.3.2023

Avis d'utilisateurs

Vorteile

Le logiciel est intéressant et je le conseil

Nachteile

Just quelques fonctionnalités à développer et il sera plus utilisée

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Unterhaltungselektronik
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 9.10.2019

Great Chat Box!

Vorteile

Intercom has a great interface and is easy to read. Its very easy to use from a user stand point and also on the back end. Great software and probably the easiest one that I have used.

Nachteile

Sometimes it will not load properly or will freeze up and I have to restart it, nothing to major though!

Knut André W.
Knut André W. Mehr Details anzeigen
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
0
Bedienkomfort
0
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 14.2.2018

Archchitha
Archchitha Mehr Details anzeigen
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Weitere für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 23.7.2019

Review of Intercom

Vorteile

we can send targeted email and it have the facility to make live chat. It attracts customers and clients.

Nachteile

It is not better option to small businesses. Because it's very costly

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.3.2019

Great Communication Product

Vorteile

Intercom is a great product and has an amazing user experience.

Nachteile

It's more expensive than I'd like, otherwise it's a great product.

Teara
  • Branche: Computerspiele
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 20.11.2022

Undecided

Overall I'm satisfied with this company and all they provide but they need to offer free stations as well

Vorteile

I like the different features it I offered and about if customer support systems depends on this product

Nachteile

But I didn't like to be a member or use live chat with any of the company's you must pay and it's kinda expensive

Michael
Michael Mehr Details anzeigen
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
0
Bedienkomfort
0
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 10.1.2017

50 von 55 Bewertungen

Ähnliche Kategorien