Über LiveChat

LiveChat ist eine integrierte Chat- und Helpdesk-Plattform, die es Unternehmen jeder Größe ermöglicht, mit ihren Besuchern und Kunden zu chatten. Die Lösung wird in die Unternehmenswebsite eingebettet, von wo aus Online-Besucher über ein Chatfenster mit den Agenten kommunizieren können.

Neben Live-Chats als Kernfunktion verfügt das Tool über eine große Auswahl an Zusatzmodulen, darunter einige für die Sales- und Marketing-Automation sowie die Integration in CRM-Plattformen von Dritten. Unternehmen können LiveChat auf mehreren Websites installieren und sich mit einer größeren Zielgruppe verbinden. Kunden können auch in die Chatbox eingeladen werden, indem man ihnen den Chatlink per E-Mail oder Textnachricht schickt. Jeder Chat wird automatisch anhand der Analyse der Kundenantworten bewertet.

LiveChat ist eine anpassbare Lösung, mit der die Nutzer verschiedene Themen und Farben zu ihren Chatfenstern hinzufügen können. Die Anwendung bietet Kundenbetreuung per Chat, E-Mail und Telefon.

LiveChat Software - 1
LiveChat Software - 2
LiveChat Software - 3
LiveChat Software - 4
LiveChat Software - 5
LiveChat Software - 6
LiveChat Video
LiveChat Software - 1 - Vorschau
LiveChat Software - 2 - Vorschau
LiveChat Software - 3 - Vorschau
LiveChat Software - 4 - Vorschau
LiveChat Software - 5 - Vorschau

LiveChat Preis

LiveChat bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von LiveChat ist ab 24,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
24,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für LiveChat

TeamSupport

4,5 (850 Bewertungen)
TeamSupport ist ein ausgezeichnetes Softwareunternehmen für die Kundenbetreuung nach dem Verkauf, das speziell für die...

Conversational Cloud

4,4 (40 Bewertungen)
LiveEngage ist eine Plattform für digitales Engagement, mit der Unternehmen mit Kunden in Kontakt treten und ihre...

GitHub

4,8 (6130 Bewertungen)
GitHub ist eine Projektmanagement- und Code-Sharing-Plattform, mit der Nutzer ihre Codes mit anderen teilen und...

Acquire

5,0 (20 Bewertungen)
Acquire ist eine Plattform für das Echtzeit-Kundenengagement, die deinen gesamten Verkauf und Support in einem Widget...

Olark

4,5 (475 Bewertungen)
Olark ist eine cloudbasierte Live-Chat-Lösung, mit der Unternehmen über ihre Website mit Kunden interagieren können. Zu...

Zoom Workplace

4,6 (14254 Bewertungen)
Zoom Meetings ist eine cloudbasierte Videokonferenz-Softwarelösung, mit der Unternehmen im Bildungs-, Finanz-,...

HubSpot CRM

4,5 (4342 Bewertungen)
Mit seiner cloudbasierten CRM-Plattform hilft HubSpot CRM Unternehmen jeder Größe, Leads zu verfolgen und zu pflegen...

Microsoft Teams

4,5 (9938 Bewertungen)
Microsoft Teams ist eine cloudbasierte Gruppenchatlösung, mit der Teams an Dokumenten zusammenarbeiten können. Zu den...

REVE Chat

4,2 (16 Bewertungen)
REVE Chat ist ein Chat-Widget, das zu den Websites von Unternehmen hinzugefügt werden kann und für kleine bis mittlere...

Freshdesk

4,5 (3380 Bewertungen)
Freshdesk ist ein Helpdesk-System und eine Lösung, die den Kundenservice für dein Team vereinfacht und dabei hilft, ein...

HubSpot Service Hub

4,4 (174 Bewertungen)
HubSpot Service Hub ist eine cloudbasierte Kundenservice-Plattform, die für kleine bis große Unternehmen entwickelt...

JivoChat

4,6 (104 Bewertungen)
JivoChat ist ein Business-Communications-Tool für E-Commerce-Unternehmen. Das Tool bietet Live-Chat, E-Mails, Anrufe...

Pure Chat

4,6 (338 Bewertungen)
Pure Chat ist eine Live-Chat-Plattform, mit der kleine und mittlere Unternehmen Live-Chat-Funktionen zu Websites...

LiveAgent

4,7 (1694 Bewertungen)
LiveAgent ist eine Online-Live-Chat-Plattform für E-Commerce-Unternehmen auf kleiner und mittlerer Ebene. Die Plattform...

Intercom

4,5 (1103 Bewertungen)
Intercom ist eine Kundenkommunikationsplattform, die Kunden durch Live- und automatisierte Chats, gezielte E-Mails,...

Nutzerbewertungen zu LiveChat durchsuchen

1.699 von 1.699 Bewertungen
Sortieren nach:
Iman
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

2
Bewertet am 22.11.2023

Gute Anwendung für den täglichen Gebrauch

Vorteile

Es gefällt mir die einfache Bedienung und das gute optische Design.

Nachteile

Der Preis dieser Anwendung finde ich ein wenig zu teuer.

Shaunak
Shaunak Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.3.2025

User engagement enhanced with Live chat

I integrated Live chat with my client's website and it brought a lot of value in first 30 days of use. It resulted in enhanced user engagement and doubt clearance instead of traditional user flow like filling and submitting a contact form. This not only made the website look rich but also uplifted the overall functionality on the system.

Vorteile

The best thing about Live chat is that it engages a user with curated flow of questions until a representative is available to take it further, this makes handling the SLAs so easy that my client always received best CSATs from end customers.

Nachteile

No cons really. I am really of an opinion that Live Chat is much ahead of the competition with their wide range of offering, hence making life easier.

Mike
  • Branche: Baumaterial
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.12.2024

Small Company, big service!

I always liked using live chat to interact with customers, but when we launched our Shopify store this year and entered into the world of e-commerce, I learned just how much more Live Chat could do for me. With strategically built campaigns I am now targeting the right customer, with the right message at the right time.

Vorteile

It's an easy and convenient way to interact with my customers. Very intuitive to use and allows me to chat with more than one customer as a time. My organization does not use chat bots, only real employees.

Nachteile

Some of the e-commerce tools require me to know about website coding, whereas I am a customer service manager. luckily my web team helps so that we can use campaigns and trackers to their full extent

In Betracht gezogene Alternativen

Gorgias

Gründe für den Wechsel zu LiveChat

We were more comfortable with LiveChat having used it for some years before our e-commerce partners suggested we switch to Gorgias; with a heftier price tag we found Gorgias didn't offer anything that was really above and beyond what we had with LiveChat and we have since began using LiveChat even better!
Robert
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 27.2.2025

Avoid This Company – Fraudulent Charges & Terrible Customer Service

I’ve since issued a chargeback with Capital One to recover my money. On top of that, their service is way overpriced for what they offer. You’re much better off using Zoho Chatbot, which provides far better value and customer support. Avoid LiveChat at all costs!

Vorteile

Avoid This Company – Fraudulent Charges & Terrible Customer Service

Nachteile

I canceled my LiveChat membership almost a year ago, yet out of nowhere, their system started charging my card in December, January, and February. When I contacted them to request a refund, they flat-out refused, despite the fact that I had already canceled long ago. This company is fraudulent, and their billing practices are highly questionable

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.1.2025

Review for LIvechat

I have good experience of live chat use. It is less expensive than other tool such as team support. Also is is very to used. There customer support is also very good.

Vorteile

With the help of this software we are easily connecting with our customer. It also very helpful in our organization internally.

Nachteile

Since I am using this tool regular during till days I haven't seen any issues in this tool.

Priyanka
Priyanka Mehr Details anzeigen
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 6.1.2025

Effective and User-Friendly Support Tool

LiveChat is user-friendly and effective for real-time support. It offers great integrations and insights, though it can be pricey for smaller teams. Overall, it’s a valuable tool for improving customer engagement.

Vorteile

Its easy to use and manage. Real-time chat boosts customer engagement, and it integrates well with other tools. The analytics offer helpful insights to improve support.

Nachteile

LiveChat can be expensive for smaller teams. Some advanced features are locked behind higher-tier plans. The mobile app experience can be a bit clunky at times.

In Betracht gezogene Alternativen

Intercom

Warum LiveChat gewählt wurde

We switched to live chat from tawk for its more robust features and better user experience

Zuvor genutzte Software

tawk.to

Gründe für den Wechsel zu LiveChat

we choose livechat for its ease of use, powerful features, and seamless integrations with our existing tools
Kreasan
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.1.2024

link with your customers with this amazing tool,Live chat is my daily savior.

Wow! Everything about Live chat is incredible.It is very easy to use and implement.You can ask questions and get answers one on one. We've had a tremendous experience.

Vorteile

Live chat is a user friendly tool which connects you with your targeted audience.You can easily communicate with new people in your website or in your social media platforms.You can communicate through messages or phone calls, that's so cool.Live Chat has been my favorite tool which I interact with.Grow your business by reaching your customers more personally,it makes it easier to understand your shortcomings and correct them.

Nachteile

For the time that have used Live chat,I have no cons about it,I am a happy user.

Antony
  • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.2.2025

Good chat focused app with lots of features

Vorteile

Good support, easy to use and integrate, good customisation & loaded with features.

Nachteile

There are some features which don't have an option to toggle off.

In Betracht gezogene Alternativen

Gorgias

Warum LiveChat gewählt wurde

Zendesk offered poor widget customisation and the support was not very good.

Zuvor genutzte Software

Zendesk Suite

Gründe für den Wechsel zu LiveChat

Lacking chat focused features and some core functionality we required such as automated internal email transcripts.
Mason
  • Branche: Kunst & Handwerk
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 21.2.2025

LiveChat... expensive but good.

Vorteile

LiveChat has a nice interface and is easy to integrate

Nachteile

The pricing of LiveChat is not affordable for small businesses.

In Betracht gezogene Alternativen

tawk.to und Intercom

Warum LiveChat gewählt wurde

Looking for a different software to change it up.

Zuvor genutzte Software

Tidio

Gründe für den Wechsel zu LiveChat

It looked nice, still deciding if it's worth keeping or not
Adam
  • Branche: Vorstandsbüro
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.3.2025

Our Customers Love It and so do Our Customer Service Reps!

Overall LiveChat is a great tool to communicate with your customers. Customers nowadays want instant help and that's what we've trained our operations to provide, with the help of Live Chat. It is also fairly affordable every month.

Vorteile

Our customers love the opportunity to chat with our service reps in real time at the click of a button instead of calling in. Our chat operators appreciate how easy it is to service multiple customers simultaneously.

Nachteile

Some of the reporting is only available for users of the top tier plans.

Thandeka
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.2.2025

Obsessed with Live Chat

Within my 3 months of working, it has made my job so much easier to understand.

Vorteile

How easy it makes it to engage with live customers in lesser time

Nachteile

Sometimes the page information doesnt appear on the right side, which makes it difficult to solve a ticket faster

Hannah
  • Branche: Computer-Hardware
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 27.2.2024

LiveChat is the perfect tool for our Sales and Support efforts!

LiveChat is a great feature to have on our website and has increased our Sales. It integrates seamlessly with Outlook email, giving me daily updates on any chats I missed. It makes follow-up easy.

Vorteile

How easy it is to use! LiveChat is a great feature to have on our website and has increased our Sales.

Nachteile

It seems to be a great product. I don't have any Cons

Clarke
  • Branche: Landwirtschaft
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.1.2024

No More Phone Call Waiting with LiveChat

Vorteile

As Desktop Support Analyst, it has been easy for me to communicate with customers online without having to make and receive long calls.

Nachteile

Integration to our website was hectic during initial setup - kudos to the vendor support team for intervention.

Jackson
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 29.8.2023

Live chat is better than Phone or Email Support

Vorteile

It is a convenient and cost-effective communication channel that enables businesses to connect with their customer in real-time, address multiple queries simultaneously, and generate higher customer satisfaction levels.

Nachteile

There are some drawbacks to live chat which include a lack of personal touch, technical challenges that can impact negatively on transactions, language barriers, limited functionality, and agent non-availability on a real-time basis.

Jessica
  • Branche: Rundfunkmedien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.9.2024

Live chat is so stress free.

Stress free and highly effective communication tool at my convenience.

Vorteile

Able to communicate effectively with someone especially when I’m unable to talk because background noise etc.

Nachteile

Having to wait for the agent to come on the chat and the fact that some times it goes off after few minutes of inactivity.

Laly Noya
Laly Noya Mehr Details anzeigen
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.11.2023

LiveChat is Reliable

Overall my experience with using Live Chat is positive.

Vorteile

I like every aspect of the Live Chat feature.

Nachteile

There's nothing I dislike about using LiveChat.

John
  • Branche: Umweltdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.9.2023

Talk in real-time

Vorteile

Database management and CRM because it helps increase customer satisfaction and lead conversion

Nachteile

I honestly can't say anything worth disliking for the app.. its generally a good app

Alfazar
  • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.10.2023

My experince using this LiveChat

I dont have any problem because this things it helps me well to express my problems and needs highly recommended

Vorteile

All features are very nice it feels you that you are welcome to that livechat highly recommended and nice

Nachteile

There's no missing because it's nice and perfect you can understand easily on how to navigate that LiveChat

Suzanne
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.10.2023

Excellent facility

Great system used daily to share so much information. Used in collaboration with hubs

Vorteile

Ease of use, speed it runs to get an instant connection for response. Helps with so much, communication, customer support, product knowledge and much more. You get transcripts too

Nachteile

Nothing really but would be nice to have options of more sound notifications when a message sent or times out after low usage

Kimberly
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 16.9.2024

Alive and Kicking!

LiveChat seems to be a feature on almost everything I use now, and I love it because if I have any questions or concerns at all LiveChat is always readily available!

Vorteile

Using LiveChat seems so easy and since i am so awkward over the phone, LiveChat was helpful without actually talking one-on-one with a person!

Nachteile

At first i was very nervous about using the LiveChat, because i wasn't familiar with it.

Rebecca
  • Branche: Umweltdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 11.10.2024

Good and easy

Vorteile

The ease of using it. Not much work to put into using it

Nachteile

Could have a faster loading time when sending and receiving chats

Mattia
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 20.12.2023

We skip to Zen Desk!

They fake in supporting nonprofit organizations.

We spend like 300 dollars monthly in LiveChat, even if we are an official nonprofit organization in Italy. We obviously sent them all the documents provided by Italy's government. But they decided not to accept our application without telling us any reason.

Not professional at all.

Considering that isn't possible to build long-term relationships with them, we skip to another software. You better do the same.

Don't trust in LiveChat and don't try to find support in Dominica.

Vorteile

Nice design, nothing more than that actually.

Nachteile

It costs a lot for poor quality service and support.

Nerissa
  • Branche: Alternative Streitbeilegung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
2
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 24.11.2023

Not a hands on system

Vorteile

Nothing , was very disappointing overall..

Nachteile

The slow response to the end user .. causes more issues

Rachel
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 18.5.2024

Live chat is just that! Live Chat!

Vorteile

This has been put to use recently within the last few months. At first, I was highly hesitant. To my surprise, it's very easy to use, and those I have had the pleasure of working with have been very helpful.

Nachteile

The wait time, but as with anything there is always a wait time. Patience is key.

Christine
Christine Mehr Details anzeigen
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 26.9.2023

"Engage, Connect, Convert: Elevate Your Marketing Strategy with Live Chat!"

Vorteile

Easy to deploy and use. Chat transcripts that can be used for reference. Chat archiving for easy follow up.

Nachteile

Client data remains on live chat servers

Chelsea
  • Branche: Computerspiele
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.11.2023

Easy livechat

Vorteile

It's very easy to use and very easy to navigate

Nachteile

I have not found anything I did not like

Dale
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 2.12.2024

Solid App With Unusual Business Practices

The app itself is quite good. I would not risk the relationship with a friend or colleague by recommending the company.

Vorteile

The app itself works well. We used it on our site for several years without issue.

Nachteile

You need to be paying attention. Their billing practices are unusual. A stated policy (I have a copy of the chat transcript if required) is that they do not provide advance warning of pending annual subscription charges. We longer use the app due to change in our direction and we should have cancelled the subscription. That is on us 100%. This morning, we received the receipt for our freshly paid subscription paid through 11/30/2025 that also indicated a 25% increase in year over year subscription costs.

In Betracht gezogene Alternativen

Superchat

Gründe für den Wechsel zu LiveChat

Best feature set balance versus the cost.
Nancy
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.12.2024

Live chat helps our business grow

Its easy to use and I really appreciate the live chat support too. They are very helpful

Vorteile

the oppotunity to engage with customers that prefer communicating in the chat rather than over the phone . we can close a lot more sales.

Nachteile

dislike that I have to have a license per user which is not as flexible as having a chosen number of licenses with unlimited users like it was before.

Elisa
Elisa Mehr Details anzeigen
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 20.3.2024

La chat semplice e funzionale

Sempre consigliato ai miei clienti che avevano bisogno di una chat su un sito o un e-commerce.
Assistenza H24.
Negli e-commerce che ho sviluppato è stato fondamentale poter avere una comunicazione e poter fornire un assistenza ai clienti in tempo reale o conservare le chat. Installazione semplice. Supporto continuo, notifiche immediate, supportato anche da mobile.

Vorteile

Negli e-commerce che ho sviluppato è stato fondamentale poter avere una comunicazione e poter fornire un assistenza ai clienti in tempo reale o conservare le chat. Installazione semplice. Supporto continuo, notifiche immediate, supportato anche da mobile.

Nachteile

Non ho avuto particolari problemi. Sempre stato vantaggioso.

In Betracht gezogene Alternativen

Freshchat und Zendesk Suite

Warum LiveChat gewählt wurde

Ho dovuto cerare qualcosa con un costo minore e qualità comunque alta.

Zuvor genutzte Software

nixi1

Gründe für den Wechsel zu LiveChat

Provando con i clienti è stato quello più facile ed intuitivo per loro da poter usare.
Violet
  • Branche: Landwirtschaft
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.11.2024

Why LiveChat is the Best Customer Support Tool

Vorteile

LiveChat is the most robust tool that I have ever used to offer customer support on my end.
Availability of mobile application is another great aspect about LiveChat which support audio calls and live chat.

Nachteile

LiveChat doesn’t have CRM inbuilt tools but it seamlessly integrate with external apps and APIs

Ibtissam
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 5.2.2024

Livechat review

I like everything about this application, i hope that everyone use it

Vorteile

I like many options about this application : login in very fastly, make a good conversation with the clients real time managing, how you can talk and share screen while you talk

Nachteile

Actually i didn’t find something least about this application it helps me a lot in my work but i would say the price

Gopa
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 17.12.2024

LiveChat nextGen app

I liked using it. The team found canned messages helpful.

Vorteile

interactive, fast and very helpful for business purposes.

Nachteile

Dont know if they encrypt messages. if they do great...if not they should do it and can release it for mass consumption.

Joyce
  • Branche: Rundfunkmedien
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.12.2024

Am Amazed With LiveChat

It gets the work done fast and well every time.

Vorteile

This platform is a very useful tool because it has helped resolve issues with our customers. LiveChat has enhanced our interactions with our clients and this is why I love LiveChat. It has the best and reliable features like HelpDesk.

Nachteile

I haven't had any issues with LiveChat at all.

Emmanuel
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.10.2024

LiveChat A Enhanced Customer Support Tool

It has made work easy for me and my customers.

Vorteile

LiveChat is an interactive customer support team that we have integrated to feet our basic needs. It works well all the time and it is easy to set up.

Nachteile

Ito hass never had any problems since I started using it.

Temitayo
  • Branche: Kunst & Handwerk
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.9.2024

LiveChat: Customer Service Tool of All Times

Vorteile

LiveChat enables us (teams) to improve customer satisfaction via real-time chat.
It offers self-service portal which makes it easy for teams to acquire support from anywhere over any device.

Nachteile

LiveChat pose zero errors and I use it on a daily basis.

Pernia
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 24.9.2024

Why I Prefer LiveChat for Live Chat

Vorteile

LiveChat makes it super easy to enhance customer satisfaction by boosting real-time live chat.
Customer support for 24/7 has enabled us to retain customers and attract leads.

Nachteile

I do not like the fact that LiveChat can’t function in absence of internet connection.

Ibrahim
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.10.2024

What I Encounter with LiveChat

Live chat through LiveChat help resolve customer issues rapidly.

Vorteile

Allocating call logging, monitoring and recording features in one place is what I like most about LiveChat.

Nachteile

I have never come across drawbacks ever since 2022.

Gary
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.12.2024

Positive Chat

Very positive and useful. Great interactions with customers.

Vorteile

Being able to see what the customer is looking at on our website. Like that we can add our own hashtag shortcuts

Nachteile

The VPN showing different locations but the customer is not there

Waren
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.9.2024

LiveChat Simple And Transparent

It has really helped improved our engagement with our clients.

Vorteile

LiveChat is easy to use and intergrate with other softwares. It has streamlined communications making engagement with clients simple and transparent.

Nachteile

I haven't seen anything that seems to be wrong with this platform.

Karan
Karan Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 10.11.2023

This feature is very easy to use and it helpful for the customers and time savier and more...

its very posive expirience with live chat users find it is very easy to use, convenient, and effective

Vorteile

customers can simply click on a chat button on capterras websites to start a conversation with an agent.

Nachteile

capterra is constantly updating its live chat features

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.2.2024

Exceeds expectations .

Vorteile

Livechat integrates with major social media platforms like Whatsapp, Instagram, Facebook .
The above mentioned integration enables customers of my organization to be able to initiate conversations with our customer service team, directly from their favorite social media platforms without needing to step foot on our website.
This level of dynamic engagement has better connected our sales team with existing and potential customers of our products and services.

Nachteile

In my own opinion, Livechat simply exceeds the scope of an help desk program. Therefore, it's just perfect.

Niel Winston
Niel Winston Mehr Details anzeigen
  • Branche: Computer-Vernetzung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.6.2024

Highly recommended

I LOVE USING LIVECHAT I HIGHLY RECOMMENDED THIS WEBSITE TO THE COSTUMER

Vorteile

When they approach on costumer i feel very comfortable when asking youre problems and livechat helps you solve youre questions

Nachteile

Asking question ,asking questions in live chat when they approach to you i feel very comfortable using livechat

Olanrewaju
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.11.2024

Live Chat 💬 Boost Customer Satisfaction which Get Enhanced by LiveChat

Vorteile

LiveChat allows me to record and monitor calls in one single integrated repository.
Issue tracking and incident management are other key relishes which I gain with LiveChat.

Nachteile

I have never experienced issues when using LiveChat, even though I don’t use it on a daily basis.

Linda
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.4.2024

LiveChat Excellence

Use of LiveChat with customers daily is successful.

Vorteile

Dependability in daily use as a tool in communicating with customers in livechats.

Nachteile

There are no problems that have occurred with this software.

andrew
  • Branche: Computerspiele
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.12.2023

als je graag wild kunne sturen zonder dat geld altijd kost vala

heel veel niewe mensen leren kene veel bij geleerd over de comunty

Vorteile

dat de gespreken teminsten altijd correct verlopen en iedreen van welk taal ook tog kan stuuren en da ik gwn kan lezen

Nachteile

dat wel afentoe traag kan laden want als je efe snel er op wil kan soms wel efe duren

Angela
Angela Mehr Details anzeigen
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.5.2024

LiveChat has made my self-owned easier to manage

My experience, not including the price hike, has been exceptional. I feel as though I made the right choice when I chose LiveChat.

Vorteile

LiveChat offers customers like me a range of resources like films and articles to help in maximizing the features of the program. The periodic emails informing reviewers of new developments in LiveChat's commercial applications are really appreciated.

Nachteile

Pricing has recently gone up significantly.

John
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.4.2024

LiveChat- the solution for live customer care needs

I've used LiveChat for several years now and really like it, and depend on it. Some customers prefer the chat feature over calls, and this is perfect for that.

Vorteile

LiveChat makes is very simple for customers to reach us during our business hours and to reach someone immediately. We can solve any issues right away for them, and mark them as completed when done. To install the code into our website was very straight-forward, just copy/paste.

Nachteile

Pretty easy to use, not really any complaints.

Shea
  • Branche: Sportartikel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 22.10.2024

Easy to Use!

Vorteile

easy to sort and I love the ability to save answers to common questions!

Nachteile

I truly cannot think of a complaint, it is pretty seamless.

matt
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.11.2023

LiveChat Review

Its been very positive. Customers like it and the staff enjoys being able to chat with customers even when they are away from the office or their desk

Vorteile

Enables customers to actually chat with a live body online instead of speaking over the phone and allows for instant answers.

Nachteile

There is really no downside to LiveChat. We are a tech centered generation and people want instant satisfaction and LiveChat does that

Michele
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.11.2023

A versatile App

It has been one of the greatest apps that I've ever used to interact with customers and the fact that we're able to send the chat transcripts give an incredible peace of mind to the clients

Vorteile

You can easily share files with customers, send links, or even schedule meetings - you can also set up canned responses to answer common queries. It's also great that you can transfer chats between agents, which is helpful if your business has multiple departments with different specialties (or mostly because customers tend to request to speak to an agent)
It is also important to note that the messages have a layout that is similar to Facebook/messenger.
the queued chats are displayed in a column on the left panel, while you can focus on a chat in the center panel.
Additionally, there's a right panel where you can see all the details of the customer that you're currently helping (sites that they've visited, their device, their browser, if they're a returning customer or not, etc.)

Nachteile

It can be pricey if you have several agents - there are multiple plans based on how many people you need to go live - One of the basic ones allows you to have 14 people at the same time (including admins, so this can reduce the number of agents that'll be assisting a customer))

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