Über Avantio

Avantio ist ein All-in-one-Technologiedienst, der eine cloudbasierte Lösung für Agenturen für die Vermietung von Ferienwohnungen bietet. Avantio ist mit allen Betriebssystemen kompatibel. Avantio bietet drei Schlüsselfunktionen. Es ist ein innovatives System zur Verwaltung von Ferienwohnungen VRMS (Vacation Rental Management System) zur Automatisierung von Verwaltungsprozessen wie Buchungen, Zahlungen, Lieferantendienstleistungen, Rechtsverfahren und der Buchhaltung. Einen Channel-Manager mit verbesserten Synchronisationen, um deine Immobilien mit mehr als 60 Kanälen zu verbinden. Je nach Geschäftsanforderungen kannst du die Tarife für die Kanäle und die Bedingungen deiner Immobilien anpassen. Avantio bietet außerdem maßgeschneiderte Webdesign-Services, mit denen du ein Branding-Image deines Unternehmens erstellen kannst, um die Anzahl der Online-Buchungen zu steigern.
Avantio Software - 1
Avantio Software - 2
Avantio Software - 3
Avantio Software - 4
Avantio Software - 5
Avantio Video
Avantio Software - 1 - Vorschau
Avantio Software - 2 - Vorschau
Avantio Software - 3 - Vorschau
Avantio Software - 4 - Vorschau
Avantio Software - 5 - Vorschau

Avantio Preis

Avantio bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Avantio ist ab 315,00 €/Monat verfügbar.

Startpreis:
315,00 €/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Avantio

Lodgify

4,5 (1119 Bewertungen)
Lodgify ist ein Hotel- und Gastgewerbe-Verwaltungssystem, mit dem Nutzer ein individuelles Webdesign für Ferienwohnungen...

Hostaway

4,8 (1302 Bewertungen)
Hostaway ist eine cloudbasierte Lösung für die Vermietung von Ferienwohnungen, mit der Immobilienverwalter auf...

easybooking-JULIA

4,3 (36 Bewertungen)
easybooking JULIA ist eine cloudbasierte Hotelsoftwarelösung für kleine und mittlere Pensionen in der DACH-Region. Die...

Guesty Lite

4,7 (542 Bewertungen)
Guesty ist eine End-to-End-Lösung für die Verwaltung von Kurzzeitimmobilien für Verwaltende von mehr als vier Angeboten...

Guesty

4,4 (311 Bewertungen)
Guesty ist mehr als nur eine Immobilienverwaltungssoftware. Die Lösung ist eine umfassende Plattform für den Gastgewerbe...

Igloo

4,5 (39 Bewertungen)
Wenn du zu einem innovativen Intranet wechseln und ein besseres Mitarbeitererlebnis mit Zwei-Wege-Kommunikation bieten...

Little Hotelier

3,8 (166 Bewertungen)
Little Hotelier ist unsere marktführende All-in-one-Plattform für Ihr Gastgewerbe. Speziell konzepiert für zum Beispiel...

Holidu

4,7 (99 Bewertungen)
Holidu ist eine All-in-one-Lösung für dein Ferienhausgeschäft. Mit dem Channelmanager von Holidu benötigst du nur...

i-Rent.net

5 (1 Bewertungen)
i-Rent.net organisiert die Dienstleistungen und die Kommunikation mit Eigentumsparteien und Gästen, plant den Reinigungs...

RMS Cloud

4,4 (418 Bewertungen)
RMS ist eine cloudbasierte Immobilienverwaltungslösung für Hotels, Motels, Wohnmobilparks, Campingplätze und andere...

Nutzerbewertungen zu Avantio durchsuchen

184 von 184 Bewertungen
Sortieren nach:
Oliver
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 4.7.2024

Eine tolle PMS System - noch verbesserungsfähig

Über Jahre hinweg haben wir gute Erfahrungen gemacht und sind sehr froh mit Avantio zu arbeiten.

Vorteile

Sehr gutes Layout, viele Sprachen, schnell in der Umsetzung

Nachteile

Flexibilität bei den Auswertungen, Geschwindigkeit des VRMS und der Webseite

Antwort von Avantio

Thank you for your review and for recognizing Avantio as a great PMS system. We're pleased to hear that you appreciate our layout, multilingual support, and quick implementation.

We acknowledge your feedback regarding flexibility in evaluations and the speed of the VRMS and the website. Your input is valuable, and we're committed to making improvements in these areas.

We're delighted to hear about your positive experiences over the years and that you're happy working with Avantio.

Best regards,
Avantio Team

Beantwortet am 10.7.2024
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 19.7.2020

Nach 1 1/2 Jahren werden wir wohl aufgeben

Super mächtiges System aber mit Fehler behaftet, Kundensupport mittelmäßig bis schlecht. Kompetenz der Mitarbeiter sehr durchwachsen. Man darf nur noch Tickets erstellen. Kundenbetreuer wurde monatelang nicht ersetzt, dann monatelang ein Interimsbetreuer, der sich viel Mühe gibt, aber nicht die Qualität hatte, wie der erste Kundenbetreuer. Channel management teilweise sehr gut, aber teilweise auch unterirdisch (Standardantwort: Da müssen Sie sich an das Portal wenden).

Fazit: Um Nerven zu sparen und auch am Ende auch Geld, überlegen wir ernsthaft uns nach einer Alternative umzusehen.

Vorteile

Avantio bietet ein unwahrscheinlich mächtiges und großes System mit wirklich vielen Möglichkeiten. Das backoffice ist durchaus beeindruckend. Vor allem vor Abschluß des Vertrages und am Anfang hat sich das Kundenbetreuungsteam bzw. die Kundenbetreuerin viel Mühe gegeben.

Nachteile

Besonders nervig waren die vielen Fehler, die in dem System noch vorhanden sind. Wir kamen uns immer wieder vor, als wären wir kostenlose Testpersonen für Avantio. Und ich meine jetzt nicht die Rechtschreibfehler oder kleine Sachen. Da waren und sind bugs drin, die wirklich heftig waren.
Ok, Fehler können passieren, aber wie mit der Meldung umgegangen wird, ist dann doch erstaunlich, zumal man das nur noch über ein Ticketsystem melden kann. In den letzten 1 1/2 Jahren hatten wir insgesamt über 400 automatische Antworten auf unsere Fehlermeldungen, Probleme, Verständnisschwierigkeiten, ... - was aber auch teilweise an uns lag, weil das System eben nicht gerade intuitiv zu bedienen ist).
Die Webseite ist ziemlich langsam - Antwort: ist halt so.
Teilweise schnippische Reaktionen des Support-Teams.
Beschwerden wurden nicht wirklich ernst genommen. Standardantwort: "... es tut mir leid ..." aber wenn die vielen Tage Arbeit und der Ärger, die wir für die ganzen Fehlerkorrekturen benötigten, so abgetan werden, fehlt es uns an Verständnis.

Wenn ich nur 3 Tickets mit den jeweiligen Antworten von Avantio hier veröffentlichen würde, wäre ein Großteil der Interessenten sicherlich gleich bedient.

Alexandra
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
2

4
Bewertet am 16.2.2023

Gute Unterstützung als Buchungsystem

Es gibt eine gute Gesamteindruck, obwohl bestimmte Sachen wie oben erwähnt bestimmt mal besser weiterentwickelt werden müssen, da wir uns sonst um ein anderes System umschauen müssen (wir bieten mehr als 50 Fewo an).

Vorteile

Buchungen, channel manager, Gäste Kommunikation

Nachteile

vorlagen sind schwierig an zu passen, keine Feratel Einbindung, software zuviel auf Hotels oder einzel Vermieter gezielt, Abrechnungen mit Eigentümer sind für uns nicht machbar mit Avantio obwohl es uns schon verkauft worden ist,

Antwort von Avantio

Hi Alexandra,
We are grateful to receive your feedback. In Avantio you can count with dedicated team that will help you understand in depth how our software works and make sure it will be easy to use for you. It is interesting to hear your improvement suggestions. We would love to hear more in detail how we could support your business better. Please, feel free to reach out to us.
We are glad to be a good support for you and continue growing together in this industry!

Beantwortet am 20.2.2023
Oliver
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 20.2.2023

Vielseitige Software und netter und zuvorkommender Support!

Gute Software die immer wieder tolle Neu Integrationen zu bieten hat. Auch der Support ist sehr zuvorkommend und nett.

Vorteile

Vielseitige Software / aber teilweise kompliziert wenn man als Neuling einsteigt!

Nachteile

Teilweise gab es große Probleme bei der Erstellung mancher Vorlagen (EG Abrechnungen) / teilweise gibt es diese immer noch.

Antwort von Avantio

Hi Oliver,
Thank you for this review. We appreciate that our efforts and passion are recognised and bring great results. We will make sure we make every effort to adapt our product to your needs and continue providing you great tools and a great service
You can count on us every step of the way! Please do share with us any further feedback and suggestions, we will be glad to hear it.

Beantwortet am 21.2.2023
Virginia
Virginia
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.4.2023

1 year review - from an American PM with 30 properties

Onboarding was white gloved by an advanced team that cared greatly and had much experience. Every time I reach out for a minor or major support need , I always come away with a warm feeling. I've read an interesting guide relative to how we think guests should rate their experience : "5 stars = had a wonderful stay and made great memories and would recommend. Nothing is perfect". 1 star = property manager should be in jail". I give Avantio 5 stars.

Vorteile

~Exemplary customer service - instant chat and regular updates on cases - always delivered with sincere care. ~The price point relative to the US commission model < bleh! Seriously - go see for yourself. ~ Although Avantio one year ago sold to a conglomerate from Ireland, no dear staff has departed in fact more great talent has joined. I feel strongly that further strong improvements will push through.

Nachteile

There are EU > US voids in some channel connections, POS and user and end user interfacing. Some are minor, others are not. I've done a great deal of pressing on this - and seen results. Would behoove org to have an American consulted on engineering and marketing team. Example 1: "cabin" was mapped to "chalet" on OTA - and no easy fix. Ex 2: contact database and POS field said "region" and not "state" < no bother to us, but it sure confused a great many of our guests at checkout. This is now fixed. Ex 3: "Dear sir or madam" in automated guest emails. Not a phrase used in ordinary American English. Fixed. But there are more areas that need oversight for seamless ordinary American workflow. I'll end this subject by reiterating that they care to get this right and are methodically making updates. Wasn't a deal breaker before I started with Avantio one year and and it's only improved.

In Betracht gezogene Alternativen

Guesty Lite

Warum Avantio gewählt wurde

bookingsync (2016-2020) > LMPM (2021) > Avantio 2022
Sharon
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.2.2025

Great conference

Very well organised lots of information and great community with other agents

Vorteile

The communication meeting people great venue

Nachteile

Nothing everything was perfectly organised

Amine
Amine
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
4

2
Bewertet am 3.10.2023

I would not recommend

- Channel Manager : Biggest disappointment yet. Many overbookings the majority of those happened at the worst time of the season (End of July/Beginning August) where we had to work overtime to change the bookings and refund some disgruntled guests. Others were thankfully nice enough to accept a change of accommodation otherwise it would have been a complete disaster but that involved calling the guests directly which was not a nice experience at all. In total we had to refund a sizeable amount in cancellation fees and Avantio is taking no responsibility citing that their technology is faillible which was of course different from their pitch where they were saying that they were the best in class. They offered a small discount which does not even cover the refunds made to these guests. Just as we are writing this review we have had another two instances of an overbooking and a booking outside our minimum stay rules. All in all we were really excited to move to Avantio but after 6 months we are on the verge of changing providers because of all the aforementioned issues. Unfortunately I would not recommend Avantio.

Vorteile

- Website : Good. One of the only positives from our experience with Avantio, it is decent although the loading times are sometimes not up to industry standards. The templates they offer are somewhat customizable but with some limitations.

Nachteile

- Onboarding : Painful as involving a lot of manual work.- VRMS : Disappointing. The unified inbox was one of the main reasons why we moved to Avantio as we were switching between several listings on the OTAs which was a pain. Prior to signing, we were told that it did not take more than 5 minutes for any guest communication to land in the unified inbox. We quickly realized that was not the case at all and that the delays were huge (hours to days, rarely under 5 minutes), to the point that we did not use it at all because it was not up to the industry standards.To this day in the unified inbox issues are ongoing. When we raised the problem to Avantio, they encouraged us to raise tickets but we quickly realized it was not worth it. The operations/supplier tab is quite rudimentary for exemple it is not possible to plan some tasks at the middle of the stays which are very important for say, mid term rentals, it is only possible to set final cleaning and basic maintenance tasks. We tried it but stopped and prefer to continue using Whatsapp. - Reporting : Very basic. The number of reports are limited, if you have some specific use cases like for example to generate some reports by location it is not possible to date. Some important KPIs in the short term rental industry are missing as well. When we raised the issue, we were told that it would be taken into consideration. Accounting is rudimentary (invoices are not accessible after 1 month for ex)

Antwort von Avantio

Hi Amine, we're sorry to read about your frustrations and are happy to see that upon further discussion you've chosen to stay with us at Avantio. Our onboarding process is one of the most comprehensive in the sector, and we appreciate you sticking with us! We're always working to evolve our products and we're always here to support you. Thanks again for taking the type to share your concerns and for editing your review with an update.

Beantwortet am 25.3.2024
Aleksandra
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.2.2025

From Albania Property Group

It has been a beautiful experience. Learned a lot on how to improve and reach our goals.

Vorteile

What I like mostly is the possibilities it provides to connect with a lot of people, partners and create new connections.

Nachteile

There is nothing so far I don't like about Avantio.

In Betracht gezogene Alternativen

Little Hotelier

Gründe für den Wechsel zu Avantio

We choose avantio because it better fulfilled our needs and what we were looking for in a channel manager.

Antwort von Avantio

Thank you for your feedback. We're glad to hear that Avantio's vacation rental software has helped you connect with partners and build valuable relationships. It's great to know that our solution aligns with your needs and supports your business goals. We appreciate your trust and look forward to continuing to support your growth.

Beantwortet am 5.3.2025
Sarah
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.2.2025

Communities all in one

10/10 networking and connecting communities as one

Vorteile

The scheduling of the event and programs of networking

Nachteile

The duplicated times of more than 1 FAVOURITE made me make a choice between which one to view.

Dominique
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.2.2025

Great Chanel Manager

Everything good, it works good, And good comunication

Antwort von Avantio

Thank you for your feedback. We're pleased to hear that you're satisfied with our channel manager and that communication has been smooth. We appreciate your support and look forward to continuing to meet your needs.

Beantwortet am 5.3.2025
Alessio
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.2.2025

Avantio is the best

I am personally very satisfied after trying other software in the past years

Vorteile

the ease of searching for information within the software

Nachteile

nothing in particular, Support doesn't always respond quickly, but I understand they're overworked

Antwort von Avantio

Thank you for sharing your experience. We're glad to hear that you find Avantio's holiday rental management software easy to navigate and that it stands out compared to others you've used. We appreciate your understanding regarding support response times and are continuously working to improve our service. Your satisfaction is important to us.

Beantwortet am 5.3.2025
Giovanni
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.2.2025

Our Best partner

Stunning. I’m working with Avantio for many years and it’s not only a software but a family.

Vorteile

The staff is fantastic
Helpfull and frendly

Nachteile

Nothing to complain about. I like everything.

Antwort von Avantio

Thank you for your kind words. We're delighted to hear that you've had such a positive experience with Avantio over the years. Our team takes great pride in providing both a powerful vacation rental software and a supportive community. We're grateful to have you as part of the Avantio family.

Beantwortet am 5.3.2025
Paula
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 28.2.2025

Rafar review

Enriching experiente that serves to improve My business

Vorteile

Networking with obter partners and News avantio

Nachteile

The food of event and multiple places could be better

Nuno
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.2.2025

Great product

Vorteile

Integration with channels is very good and integration with other tools

Nachteile

Nothing special maybe some delayed response on request for new functionalities

Antwort von Avantio

Thank you for your feedback. We're glad to hear that you value Avantio's strong channel integrations and compatibility with other tools. We appreciate your patience regarding new feature requests and are always working to enhance our software. Your input is valuable to us.

Beantwortet am 5.3.2025
Alessandra
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.10.2023

Domus Rental

Vorteile

Easy and friendly to use. I like how i can manage everything

Nachteile

Nothing - all is very perfect. I just enjoyed it .

Antwort von Avantio

Dear Alessandra,
Thank you for this 5 star review.
We are glad to help your business. Please feel free to always share your feedback, thoughts, and your achievements with us.

Beantwortet am 13.10.2023
Lucienne
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 6.10.2023

The Software we need !

Vorteile

Easy learning, easy managing and a very good team to deal with !

Nachteile

Accountancy and cleaning tool which don’t d correspond to our needs

Antwort von Avantio

Dear Lucienne,
Thank you for your review.
We are glad to help your business. Please feel free to always share your feedback, thoughts, and your achievements with us.

Beantwortet am 13.10.2023
Pedro
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.10.2023

Great

Vorteile

Best pms I have worked with for the last 15 years

Nachteile

Nothing to point out after 8 years of intense use

Antwort von Avantio

Dear Pedro,
We appreciate your feedback!
We are glad to help your business. Please feel free to always share your thoughts and achievements with us.

Beantwortet am 13.10.2023
Frans
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 5.10.2023

User friendly and powerful

Vorteile

Easy to use and great distribution to partners

Nachteile

No possible to edit my webpage and content

Antwort von Avantio

Dear Frans,
We appreciate receiving your review!
We are glad to help your business. Please feel free to always share your feedback, thoughts, and your achievements with us.

Beantwortet am 13.10.2023
Marta
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 5.10.2023

All in One tool

Vorteile

How you can integrate everything in just One programem.

Nachteile

It os not as user friendly as other PMs.

Antwort von Avantio

Dear Marta,
We appreciate receiving your review!
We are glad to help your business. Please feel free to always share your feedback, thoughts, and your achievements with us.

Beantwortet am 13.10.2023
Justine
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.4.2023

Finally a system and support you can trust!

I wished I had discovered them years ago. I have only been live a few weeks and they have already doubled my occupancy levels. The team are so professional and welcoming, and the training is AMAZING.

Vorteile

This has been a seamless transition from my old PMS / Channel Manager. Everything Avantio promised, they have delivered. Absolutely thrilled to be working with them. I wished I had discovered them years ago. I have only been live a few weeks and they have already doubled my occupancy levels.

Nachteile

Nothing at all, they system is amazing.

Iris
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.3.2023

Avantio- we can only recommend it!

Avantio rental software helped us to automate the reservation system, and keep all our correspondence, and prices in one place.

Vorteile

The integration process was easy, and Avantio support was very helpful and patient. The software is easy to use, the reservation system works perfectly, and support is quick and efficient.

Nachteile

Avantio is constantly improving, therefore it is hard to name some cons. We would prefer the owner section to have more features, but this will probably be improved soon.

Antwort von Avantio

Hi Iris,
Thank you for this 5 star review! We are very glad to see that we can help you in your business automation and operations. We will continue evolving and searching for the best solutions for our clients.
Please feel always welcome to get in touch with us and share your achievements, proposals, and ideas. We are always here to support you and share with you!

Beantwortet am 14.3.2023
Chris
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.2.2021

Probably the best holiday villa management platform out there.

I used my previous booking platform for almost 10 years and encountered numerous issues as the system was constantly revised and the results were very much hit and miss. The most frustrating experiences were encountered when raising a support ticket and receiving an answer pointing to an obvious solution which I had already tried to no satisfactory conclusion. Eventually the system came to a halt when I realised it was creating more issues than solving them such as taking about an hour to check an owner statement prior to making payment. I was reluctant to change as the time frame involved would have meant loss of time and revenue but the final straw came when I was asked to pay to the software provider an additonal 1% in fees for all bookings generated via the OTA's which I thought was unacceptible.
I investigated several platforms and shortlisted several and then had a one to one presentation. I was attracted to Avantio as the presentation was great and I received deffinitive answers to my querries. Now here is a word to the wise, if you are considering Avantio (and I suggest that you do) then go for the full package to include the website as you can control the contents via the Avantio console very easily and to maximum effect. The help ticket system is excellent and you receive a reply and if necessary an update very quickly, as is the training which is one to one and the presenters are willing to listen.

Vorteile

Very efficient and easy channel connection which pleasantly surprised me as our previous platform wasn't too good at this. Excellent front page and very efficient all in one system, particularly the uploading of properties. Particularly useful feature is the unified inbox which allows for quick and easy communication with the guests, housekeepers, and owners without the need to specify guest name, property, booking details. New great feature is the search section on the front page which makes working quicker and easier.

Nachteile

Owner statements take some getting used to as they are based on generating a settlement first. Also, the replying to guest inquiries could be made a little easier as it is based on filling in a detailed form first which could be avoided. Currently no mobile app and this should be rectified asap. However, the main features of the system are light years ahead in terms of simplicity and integration and the points mentioned are very minor.

Massimo
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.11.2017

Avantio is the perfect VRMS for property managers

No risk to make over bookings and great save time saving !

Vorteile

The software VRMS by AVANTIO is very easy to use.
The graphical setting and layout of their dashboard help all users to enter the data very easily and without any particular problems.
What we like very much is the fact that Avantio offers modular services.
Unfortunately today many software houses require customers to purchase the entire package: VRMS + Channel + Website and this is definitely a burden for small agencies and owners who do not benefit of high turnovers.
Avantio fits every type of users and this is for sure their strength.
From a technical point of view, the user is also guaranteed by the fact that Avantio is the exclusive partner of HomeAway, Airbnb, Tripadvisor and many other important players in the industry so I have no hesitation to recommend to all.

Antwort von Avantio

Hi Massimo! Thanks for leaving a review on your experience with Avantio.
We're really pleased to hear that you're happy with the products that we offer and that they're flexible for your agency.
Our Channel Manager is certainly an aspect that we have focused on, in order to provide high quality API connections to the best global and local channels available right now. We'll be adding more channels to our Preferred Partnership programme in the coming months, which will also provide some great options for attracting new visitors. Just keep an eye on our blog or newsletters for news!
Thanks again for your words,
The Avantio Team

Beantwortet am 15.12.2017
Eduardo
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.10.2019

Great experience. And great job from Avantio

What I like most about this software is that it adapts perfectly to the needs of our company Livingtarifa. In addition, they are continuously improving, which adds a plus to the quality of the software, let's say you feel "protected" by them.
In the area of tourist rentals everything has changed, especially with the introduction in the market of small businesses like ours. Avantio has taken all this into consideration covering all needs both at the level of apartment rental management and with large operators such as Booking or Airbnb.

Vorteile

It is an intuitive software from the first moment.
It is very easy to configure templates that automate processes with reservations.
The interaction of the web with the reservation system is exceptionally good.
The interaction of the channel mannager with other tour operators is very successful.

Nachteile

The price is the biggest obstacle. But not only Avantio, we made several comparisons with different companies and all have similar prices. I understand that this type of software requires a great team behind and that costs money.

Werner-Peter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.6.2017

Really saves a lot of work in daily business of Apartment Rentals. Overall a great software!

No more double-bookings. easy to manage 23 properties. would not like to miss it!

Vorteile

What makes the big difference to other CMs: the customer support is really outstanding. Try Avantio and you know what I'm talking about. Absolutely fantastic! The best after sale I experienced. Also the offers for booking portal partners for the CM (Channel Management) are definitely better than the most other CM Systems on the market. There are so many features that you may never heard of, but are useful for us and our guests and therefore bookings have increased. Excellent Price-performance ratio.

Nachteile

Sometimes languages are mixed and you may find English-Spanish or German-Spanish in one sentence.
Some booking portals have problems with connecting the right features, but this is rather a individual problem of the portals themselves. See my Pros and you can imagine that the support team also works on this!

Antwort von Avantio

Dear Peter, thank you for taking the time to leave us a review! I've taken a note of your comments regarding the language and will speak to our German team to investigate this.
We're very pleased to hear that you're benefiting from our integrated channel manager, and we've got some new Preferred Partners joining the Channel Manager soon so I recommend you watch out for our newsletters and read our blog for news!
Always here if you need us, kind regards, the Avantio team

Beantwortet am 22.6.2017
Gabriel
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.3.2022

For us, the best software for Vacation Rentals

Vorteile

The channel manager features and the integrated web.

Nachteile

The usability from mobile devices. The cost of many extra features.

Antwort von Avantio

Hi gabriel,
Thank you for your feedback. We continuously strive to make sure our product adapts best to each market, we are very glad to provide you with excellent results. We will take into consideration your additional feedback, thank you for sharing it. Please do not hesitate to speak to us and share your thoughts and achievements, we would love to hear you. We wish you continued success always!

Beantwortet am 28.2.2023
Tolo
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.2.2023

Amazing software

Vorteile

I love how intuitive it is and that they are always improving the software.

Nachteile

I would like to have Avantio as hotel solution, not only holiday rental solution.

Antwort von Avantio

Hi Tolo,
That is a real 5 star review. It makes us feel greateful and motivated for continuing our work and delivering excellent service and software!
It is a great pleasure for us to be part of your success! We will continue delivering great product that our clients deserve.

Beantwortet am 23.2.2023
Alessandro
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.3.2021

Trusted and reliable Partner

My experience is undoubtedly positive, since the beginning I could appreciate the irreplaceable presence of the assistance (Customer Support) which responds promptly to any type of problem with very fast response times. In addition to this, the attitude of all the people working at Avantio is always aimed at "solving the problem" with pragmatism and effectiveness. Therefore, even though there are some small limitations (especially on the Booking Engine side), having such an efficient Customer Support makes Avantio a perfect partner!

Vorteile

Among the various features present in Avantio, certainly the ease of connection with almost all the online booking portals is the most appreciable. The user interface is very easy to use and allows access to any type of KPI useful for performance evaluation.

Nachteile

There are a few small aspects that are improvable on the user side, including having the VRMS responsive so that it can be used with mobile devices.

Antwort von Avantio

Thank you for your review Alessandro. Your feedback is very valuable to us to continue improving the user experience.

Beantwortet am 6.4.2021
carlo
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 8.8.2017

It´s the best and complete software for property management .

my working life

Vorteile

Gives help with payments, owners, cleaners, reservations, channel manager, and the Head Manager will give support and formation, one of the rep was in the web project and she's very helpful, now she's the Assistance Head, and the department will be better (I Hope)

Nachteile

No app available but works good with IOS and Android, The assistance sometimes delays in the resolution of problems.There is nobody to answer on Saturdays and Sundays and tourism does not have time.

Antwort von Avantio

Thank you for your feedback Carlo!
We are pleased to hear that you are happy with the features that we have implemented and that they are making a difference in your business, especially regarding our Service providers intranet to help manage the processes of cleaners and other suppliers.
We appreciate your comments about the customer service hours and we'll consider these. As you know we have made big changes within the customer service department to help meet more of our customers needs.
Looking forward to continuing to work and grow together! Kind regards,
The Avantio Team.

Beantwortet am 3.10.2017
Jaime
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 19.11.2024

Venido a menos

Notamos un bajon en el servicio y en las prestaciones

Vorteile

La sincronizarción con algunos portales , aunque hoy por hoy no va muy bien.

Nachteile

Poca flexibilidad en las liquidaciones no se adapta a otros modelos de facturación

In Betracht gezogene Alternativen

Igloo

Gründe für den Wechsel zu Avantio

Por recomendación de conocidos, que ya lo usaban

Antwort von Avantio

Thank you for your feedback. We regret that some aspects of your experience have not met your expectations, particularly regarding settlements. However, we’re glad you’ve recognized the value of our synchronization with portals—a key strength we continuously work to enhance.

Your insights are important to us, and we remain committed to improving our platform. Please feel free to reach out if you’d like to discuss your concerns further.

Sincerely,
The Avantio Team

Beantwortet am 26.11.2024
Héctor
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.11.2024

El mejor colaborador para automatizar el negocio vacacional

En general muy contento!

Solo por la atención recibida, en especial por parte de Heidi y Mani, que es con quien más he tratado.

Por lo que, muy contento

Vorteile

El onboarding, la atención de todos y cada una de las personas que me han atendido y lo intuitivo que es el PMS en general.

Nachteile

La rigidez de algunas cuestiones.

En cuestiones como la asignación de roles a un mismo usuario. En avantio no puedo darle acceso a un mismo usuario a distintas cuestiones dentro de Avantio

Y algunas otras cuestiones.

entiendo que también a nivel de programación no debe ser fácil, pero también es verdad que a los property managers, cierta flexibilidad a veces es necesaria para nuestro día a día

In Betracht gezogene Alternativen

Hostaway und Guesty

Warum Avantio gewählt wurde

Por que necesitaba un PMS ALL IN ONE. Es decir, un programa que me permitiera automatizar mi negocio

Gründe für den Wechsel zu Avantio

Por el comercial Francisco en este caso. Me atendió tan bien y me mostró tal confianza, que sentí que debía estar en Avantio. Además, por que es un producto de marca nacional y también tiraba bastante.

Antwort von Avantio

Thank you for your thoughtful review! We’re delighted to hear that you’ve had such a positive experience with our onboarding process and found our PMS intuitive. It’s especially rewarding to know that our team members, Heidi and Mani, have made a great impression—they’ll be thrilled to hear your kind words!

We also appreciate your constructive feedback regarding role assignment flexibility. We understand the importance of adaptability for property managers, and your input helps us identify areas for improvement.

It’s fantastic to hear that you’re overall very happy with Avantio. We’re committed to continuing to provide the best support and solutions for your business.

Sincerely,
The Avantio Team

Beantwortet am 27.11.2024
Katie and Dave
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.8.2024

We are finally be cared for by competent professionals who are available when we need them.

Avantio is very professional as a team, walking with us from start-up to day-to-day business needs.

Vorteile

We have previously worked with other Integration Companies with our Short Term Rental Business and Avantio far exceeds those companies with their set-up program, customer service, and availability!
And, we are paying less than the other companies which left us frustrated and looking unprofessional.
When we have any questions, they are quick to respond and are available via Zoom when needed.
We are in the best of hands which allows us to run our business and focus on our job while they do theirs.

Nachteile

The accounting end could use some improvements and they are working with us to make those happen as quickly as possible.

Antwort von Avantio

Thank you so much for sharing your detailed and thoughtful review! We're absolutely thrilled to hear that you've had such a positive experience with Avantio Vacation Rental Software. It's fantastic to know that our set-up program, customer service, and availability have made a significant difference for your Short Term Rental Business. Our team strives to ensure that our clients feel supported and empowered to focus on what they do best—running their business.

We also appreciate your constructive feedback regarding the accounting features. Your insights are invaluable, and we're committed to making the necessary improvements to meet your needs as swiftly as possible.

Hearing that we’ve not only met but exceeded your expectations, especially after your experiences with other companies, is incredibly rewarding for us.

Thank you again for choosing Avantio and for trusting us to be your partner in success. We're here for you every step of the way!

Beantwortet am 9.8.2024
Antonio
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 5.8.2024

Prometía mucho, pero no es una buena solución

Opinión Sincera y Objetiva: el onboarding fue magnífico, todo prometía hasta que encontramos muchas deficiencias, por las cuales no hubiese realizado la migración desde el anterior channel.

- Mensajes automáticos enviados en html y no como texto plano, por lo que a los huéspedes les llega un link html y para ver su contenido les saca del chat Airbnb/Booking y los lleva a un dominio Avantio (no traslada confianza, ya que el 99% de los huéspedes no sabe lo que es un channel manager).

- Módulo de operaciones extremadamente básico: parece que están trabajando en ello.

- Unified Inbox: la peor solución dentro de la suite, No funciona en absoluto.

- Channel Pro da problemas especialmente con la sincro con Booking, se queda bastante enganchado en la primera conexión.

- Primera vez en 6 años que hemos tenido overbooking (1 reserva). Después de escalar el caso, la respuesta es que la reserva es de hace varias semanas y no tienen histórico. Feedback poco creíble, quién no guarda logs¿? Luego complementan la respuesta dejando caer que la solución no es infalible y que es responsabilidad de los gestores identificar los overbooking (en 6 años nunca habíamos tenido overbooking antes).

- Atención al cliente solo en días laborables, y es rara la vez que no se disculpan por la tardanza debido al volumen de peticiones. Esto implica que el equipo de atención al cliente es pequeño y/o los clientes suben muchos SR por problemas con la plataforma.

Dicho esto, no todo son desventajas (aunque pesan bastante más que sus ventajas, porque nacen de funcionalidades básicas). También tienen ventajas:

- Producto con enfoque local adatado a la normativa Española.

- Módulo de facturación integrado, no lo hemos utilizado aún, puesto que no sabemos si nos quedaremos o volveremos a migrar, dada la inestabilidad de la plataforma, especialmente con el módulo de mensajería.

- Integración web: no tienen un diseño de 10, pero creo que en este aspecto están por encima de la media y son merecidos ganadores. Integran módulos con coste adicional como el área del turista y el check-in online conectado al organismo competente para su registro.

Es una pena que un producto que podría tener potencial, esté sacando a producción soluciones como Unified Inbox que está en una fase preliminar muy Beta, y que utilicen las respuestas automáticas con link html que sacan al huésped de las webs de confianza (Airbnb/Booking) para llevarles a Avantio.

Vorteile

Solución adaptada a la legislación local

Nachteile

Unified Inbox NO funciona, múltiples bugs. Su product manager reconocía a finales de 2023 (video Youtube) que su producto anterior no estaba a la altura y que habían creado esta solución desde 0, la cual estaba en modo piloto y funcionando muy bien. Sinceramente, es una falta de rigor profesional decir que un producto tan tan tan Inmaduro esté funcionando muy bien. Fue uno de los productos por los que migramos de channel manager y tras 3 semanas trabajando con el Unified Inbox son Innumerables las incidencias que se han reportado, y la respuesta estándar es "lo sentimos, ha sido un error puntual". Dejo claro que la solución NO funciona, haciendo uso del Unified Inbox empeorarás ratios de respuesta, confundirás a los clientes con mensajes que se envían por duplicado, unos que no llegan a enviarse, otros que se envían por Booking cuando la reserva es por Airbnb (aún no sabemos a dónde ni a quién le llegó el mensaje), aparecerán mensajes leídos cuando no han sido abiertos porque no aparecen en los resultados de búsquedas (los tendrás que buscar manualmente ad-hoc), se duplicarán chats dividiendo la conversación en 2 y perdiendo información, etc...

Y relacionado con la mensajería, es el único Channel manager que envía plantillas con código html como mensaje automático, provocando que los huéspedes NO reciban el mensaje, sino un link que les obliga a salir de sus plataformas de reservas (Airbnb/Booking) para leer el mensaje en una web de Avantio. Qué sentido tiene¿? Según ellos el look&feel es mejor, y es cierto, pero a cambio... pierdes confianza del cliente (mucho se preguntan qué es Avantio y por qué esos links), no sigues el hilo de la conversación ya que cada mensaje automático es un link distinto, los clientes no pueden hacer uso de las funciones de traducción automática de Airbnb/Booking, y un largo etcétera. No tengáis esperanza, no está en su Roadmap el cambiar este módulo llamado harmony.

In Betracht gezogene Alternativen

Hostaway und Guesty Lite

Warum Avantio gewählt wurde

Por una solución con facturación automatizada y un sistema de mensajería Unificado.

Gründe für den Wechsel zu Avantio

Adaptación local y módulo de facturación integrado

Antwort von Avantio

Estimado Antonio,

Gracias por compartir su opinión. Valoramos mucho su feedback, ya que nos ayuda a perfeccionar nuestra plataforma.

Lamentamos que su experiencia con el Unified Inbox no haya cumplido con sus expectativas. Aunque es un módulo valorado por muchos, comprendemos que puede no cubrir todas las necesidades. Estamos trabajando en mejorarlo.

Respecto al incidente de overbooking, lamentamos las molestias ocasionadas. Nuestro sistema está diseñado para sincronizar a tiempo real y nuestro equipo técnico trabaja arduamente para salvaguardar que así sea.

Agradecemos sus comentarios sobre la adaptación a la legislación local y el módulo de facturación, así como su valoración positiva del onboarding. Nos esforzamos en crear un software adaptado a las necesidades de cada cliente.

Seguimos comprometidos con mejorar y aprender de sus experiencias. Quedamos a su disposición para lo que necesite.

Atentamente,
El equipo de Avantio

Beantwortet am 6.9.2024
SOPHIE
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.7.2024

Utilisatrice de longue date, je ne peux que recommmander

Vorteile

Nous apprécions quotidiennement l'écoute que nous accorde le service client assorti de sa réactivité.
Les fonctionnalités d'Avantio en perpétuelle évolution sont primordiales

Nachteile

Parfois, certains points ne sont pas pris en compte alors qu'ils nous semblent très important pour notre business (ex: planning des partenaires de vente croisée)

Antwort von Avantio

Thank you for your positive feedback and for being a loyal Avantio user. We're glad you appreciate our customer service and evolving features.

We are working hard to address the points you mention, such as cross-selling partner planning. Your feedback is important, and we’ll work on improving this.

Thank you for recommending Avantio!

Best regards,
Avantio Team

Beantwortet am 10.7.2024
Leonardo
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.12.2024

Otimo sistema para gerenciar apartamentos para temporada

Uso Avantio faz muitos anos, e sempre me atendeu bem, tem as opçoes que preciso e o suporte è muito eficiente

Vorteile

Avantio atende exatamente as minhas necessidades.

Nachteile

App para o celular e em geral uso no celular ou tablet quase impossivel.

Antwort von Avantio

Thank you for your long-standing trust and for sharing your experience! We’re thrilled to hear that Avantio meets your needs and that our support team has been efficient in assisting you.

We appreciate your feedback about mobile and tablet use. Improving accessibility across all devices is a priority for us, and we’re continuously working to enhance this experience.

If there’s anything specific you’d like us to address, please feel free to reach out. We’re here to support you every step of the way.

Beantwortet am 20.12.2024
Islem
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.10.2024

Avantio Event

The event was a success. Presentations were clear and concise, and networking with other companies felt effortless. Everyone was comfortable sharing expertise, which I really appreciated. A special shoutout to the Avantio team for their amazing support. Thanks again!

Vorteile

Smooth and efficient organization
Clear presentations

Nachteile

The event duration felt a bit short; more time would have allowed for deeper discussions.

Antwort von Avantio

Hi Islem, Thank you for your great feedback! Avantio is a software solution that helps streamline holiday rental management. We are active in 47 countries, supporting property managers in optimizing daily operations, performance, and revenue. We are indeed proactive in organizing events for property managers, such as the one recently held in Dubai. One of our main goals is to bring industry knowledge and tech innovations closer to property managers, helping them get the most out of these advancements. Some notable events we organize include "The Avantio Partnership" and the "Avantio Academy." You can also meet us at international fairs such as the Vacation Rental World Summit. If you would like to know more, please don't hesitate to reach out to our team. We are delighted to support property managers worldwide and share our expertise in the vacation rental software industry and trends. We wish you a great success!

Beantwortet am 14.11.2024
Lorenzo
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
2
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 15.2.2024

Je ne recommande pas aux Conciergerie Française

Passer chez Avantio nous a fait perdre beaucoup d'argent et de nombreux clients. L'utilisation quotidienne nécessite un poste à temps plein uniquement pour le logiciel, alors qu'il était censé nous faire gagner du temps. Rien n'est simple, intuitif et facile à réaliser avec Avantio. Mon conseil à mes confrères en conciergerie qui ont moins de 150 lots : ne choisissez pas Avantio si vous n'avez pas les moyens d'investir dans la création d'un autre logiciel pour pallier à tous les manquements de celui-ci.

Vorteile

Au début, j'étais ravi du prix mensuel et de la promesse d'un accompagnement pour le lancement et le suivi permanent, ainsi que de la simplicité d'utilisation au quotidien. Cependant, ce ne fut pas du tout le cas.

Nachteile

Non responsive sur téléphone (inacceptable pour une société qui a plus de 10 ans !). Interface complexe et peu intuitive, nécessitant de nombreux clics ou retours en arrière pour effectuer des tâches essentielles et quotidiennes dans la location courte durée. Modèles d'e-mails envoyés aux clients mal conçus, fournissant de mauvaises informations et présentant un aspect visuel amateur et non professionnel du secteur. Annonces presque invisibles sur les plateformes lorsque publiées via ce canal (par exemple, publiées dans une autre langue que le français). Tickets au support inutiles, avec des réponses absentes ou non résolutives. Impossible de gérer les équipes (prestataires, ménages, etc.).

Antwort von Avantio

Thank you for sharing your feedback, Lorenzo. We're concerned to hear about the issues you experienced.
Did you have the opportunity to discuss your difficulty with your onboarding specialist and account manager? We're keen to find a solution and would be happy to arrange a call to discuss this further.
Please don't hesitate to reconnect with us, we're here to support you.

Beantwortet am 25.3.2024
Sérgio
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 16.12.2024

Fidedigno, Funcional e Excelente Software Alojamento Local

Vorteile

Fidedigno e excelente Software de Alojamento Local. Ótima sincronização com os diversos portais.

Nachteile

A demora na resolução de alguns tickets.

Antwort von Avantio

Thank you for sharing your experience and your kind words about our software! We’re delighted to hear that you find it reliable and that the synchronization with various portals has been helpful for your business.

We truly value your feedback on ticket resolution times and understand how important prompt support is. Please know that we’re actively working to speed up our response times to enhance your experience.

If there’s anything specific we can assist with, don’t hesitate to reach out—we’re here to help. Thanks again for trusting us!

Beantwortet am 20.12.2024
Diamela
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.9.2024

Property Management Platform Avantio

My overall experience with Avantio has been positive. It’s a powerful tool for property management that offers a wide range of features to streamline operations. Despite a few drawbacks, such as occasional performance issues and the learning curve, it remains a reliable and effective solution for managing properties at scale. The support team is responsive and helpful, which is a significant plus when dealing with any technical issues or setup questions.

Vorteile

What I liked most about Avantio is its robust set of features designed specifically for property management. The platform is highly customizable, allowing you to tailor it to your specific needs. The user interface is intuitive, making it easy to navigate and manage multiple properties efficiently.

Nachteile

While the platform is generally user-friendly, the initial setup can be time-consuming and requires a bit of a learning curve.

Antwort von Avantio

Thank you for your positive review! We’re glad to hear that you find Avantio’s features robust and the user interface intuitive for managing multiple properties. We appreciate your patience with the initial setup, and we’re always working to streamline that process. It’s great to know our support team has been helpful along the way. If you have any further feedback, feel free to reach out – we’re here to help!

Best regards,
The Avantio Team

Beantwortet am 6.9.2024
Sergio
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.2.2025

Lo mejor de Avantio

La experiencia general muy buena, tanto con nuestra account manager (Carla) , con soporte y marketing, nos ayudan en todo.

Vorteile

Automatización de las tareas y la facilidad de utilización.

Nachteile

Por ahora nosotros no tenemos problemas, lo único que se puede decir es que al tener varias legislaciones

Antwort von Avantio

Thank you for your feedback! 😊 We're delighted to hear that Avantio's task automation and ease of use have been beneficial for you. It's great to know that your experience with our team, from account management to support and marketing, has been positive. We're always here to help and keep improving!

Beantwortet am 5.3.2025
David
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 28.2.2025

TAP 2025 great!!!

Conexión con mi gremio, buen trato y atención por parte de todo el personal de Avantio.

Vorteile

El encuentro y cambio de impresiones con otros colaboradores

Nachteile

Nada. Todo ha sido fantástico. Cuento con ellos, y pueden contar conmigo!

Sadaf
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.9.2024

Fantastic Platform for Business Growth

Excellent platform for business growth.

Vorteile

The platform is incredibly user-friendly, and I picked up how to navigate it in no time. The onboarding team was outstanding, and I genuinely believe that their continuous support was key to our swift adaptation. Their guidance made all the difference in getting us up to speed quickly.

Nachteile

One minor aspect of the onboarding that I found a bit tedious was the recorded AI segment, which felt slightly boring. However, aside from that, the process was thorough and well-executed.

Antwort von Avantio

Thank you for your great review! We're delighted you found Avantio vacation rental software user-friendly and that our team helped you adapt quickly. We appreciate your feedback on the AI segment and will consider it for future improvements. It's fantastic to hear that Avantio team is supporting your business growth, and we look forward to continuing that journey with you!

Best regards,
The Avantio Team

Beantwortet am 7.10.2024
Gonçalo
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
2
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 4.7.2024

Não recomendo

Vorteile

É um channel manager como os outros, mas com várias deficiências

Nachteile

Pouca inovação, mau suporte, problemas que se arrastam durante anos, etc..

Antwort von Avantio

Thank you for sharing your feedback with us. We are sorry to hear that your experience with Avantio has not met your expectations.

We regret that you found our innovation lacking and our support inadequate. We strive to evolve our system by constantly introducing new features and improving existing ones. We encourage you to address your issues with your account manager so we can review each case individually.

We would appreciate the opportunity to discuss your concerns in more detail and work towards a resolution. Please contact us so we can better assist you.

Thank you for your candid feedback.

Best regards,
Avantio Team

Beantwortet am 10.7.2024
Emma
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 1.3.2025

Buen programa

Atención personalizada.
Expertos ponentes

Vorteile

Las personas trabajan aquí
La actitud general

Nachteile

Nada importante.
Elegiría sitios con mejor sonoridad los días de ocio, para la cena y la comida del primer día.

Clément
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 23.6.2024

Avis Holistate (BARNES PDS)

Vorteile

Le paramétrage à la carte qui s'adapte à tout les cas de figure métier

Nachteile

La connexion au portail de dissfusion
Il y a peu d'accompagenement et d'aide sur ce module

Antwort von Avantio

Thank you for your feedback! We’re glad to hear that you appreciate our custom configuration capabilities. Please be assured that we're actively working to enhance our support and provide better assistance and tutorials for connecting to the portals. Your input is invaluable in helping us improve our services.

Beantwortet am 25.6.2024
Costas
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.10.2023

Avantio changed my life

Excellent

Vorteile

The approach of Avantion people was great and personal. Having everything under one platform and working perfectly really changed my life and business.

Nachteile

Guest communication and reporting can be improved

In Betracht gezogene Alternativen

Guesty

Gründe für den Wechsel zu Avantio

The personal approach of Avantio people.

Antwort von Avantio

Dear Costas,
We appreciate receiving your review!
We are glad to help your business. Please feel free to always share your feedback, thoughts, and your achievements with us.

Beantwortet am 13.10.2023
Marcela
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 5.10.2023

Excelencia

Experiencia de 10 sobre 10

Vorteile

Absolutamente facilita el proceso en el manejo de la.empresa acciones y reacciones

Nachteile

Muchas cosas por aprender der y herramientas sin utilizar

Antwort von Avantio

Dear Marcela,
We appreciate your feedback!
We are glad to help your business. Please feel free to always share your thoughts and achievements with us.

Beantwortet am 13.10.2023
Carla
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.10.2023

Premium Software and client support

Highly satisfied and trust this Companh Avantio and a great bussiness partner in managing my bussiness

Vorteile

full integration and all features worked in Avantio , we are able to run and manage our company through Avantio software

Nachteile

Liquidation forms presented to property owners could be more simplified and easier to interpretate

Antwort von Avantio

Dear Carla,
We appreciate your feedback!
We are glad to help your business. Please feel free to always share your thoughts and achievements with us.

Beantwortet am 13.10.2023
Antonia
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 5.10.2023

Useful tool

Helps me in my everyday working

Vorteile

Easy to use, you can process any aspect related to holiday rentals, from the information to send to potential guests to the payment to the owners afterwards easily

Nachteile

There should be possible to add notes in the bookings without having access to the charges

Antwort von Avantio

Dear Antonia,
We appreciate your feedback!
We are glad to help your business. Please feel free to always share your thoughts and achievements with us.

Beantwortet am 13.10.2023
Nathália
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 5.10.2023

Review to Avantio

I like to work with Avantio, it is very intuitive and practical. I miss an app to complete the operations, hope it is launched soon (;

Vorteile

I like to work with Avantio, it is very intuitive and practical. I miss an app to complete the operations, hope it is launched soon (;

Nachteile

I like to work with Avantio, it is very intuitive and practical. I miss an app to complete the operations, hope it is launched soon (;

Antwort von Avantio

Dear Nathalia,
We appreciate receiving your review!
We are glad to help your business. Please feel free to always share your feedback, thoughts, and your achievements with us.

Beantwortet am 13.10.2023
184 Bewertungen

Ähnliche Kategorien