Über Gather

Gather ist eine Lead-Capture-Lösung, die Unternehmen jeder Größe dabei unterstützt, auf einer zentralen Plattform Kampagnen zu erstellen, Daten zu validieren, Nutzerrechte zu konfigurieren und vieles mehr. Die Lösung ermöglicht es den Mitarbeitenden, die Kontaktdaten des Leads mittels OCR (Optical Character Recognition) zu erfassen und sie in bearbeitbare CSV-Dateien (Comma Separated Values) zu konvertieren. Gather ermöglicht es Vertriebsmitarbeitenden, weiß etikettierte Formulare zur Erfassung von Leads zu erstellen und zu verteilen und gleichzeitig die Einhaltung der DSGVO-Richtlinien zu gewährleisten. Mitarbeitende an der Rezeption können QR-Scan-Funktionen verwenden, um die Anmeldung zu Events zu verwalten und eine Teilnehmerliste zu führen. Darüber hinaus können Nutzer Kundendaten wie E-Mail-Adressen, Telefonnummern und Privatadressen im Offline-Modus erfassen. Gather erleichtert die Integration in verschiedene CRM-Lösungen (Customer Relationship Management) von Dritten, darunter HubSpot, Eventbrite und SalesForce. Darüber können Mitarbeitende Daten über iOS- und Android-Mobil-Apps aus der Ferne erfassen. Die Preise verstehen sich als Jahresabonnement. Support erfolgt über Telefon, E-Mail und FAQs.
Gather Software - 1
Gather Software - 2
Gather Software - 3
Gather Video
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Gather Preis

Gather bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Gather ist ab 250,00 £/Monat verfügbar.

Startpreis:
250,00 £/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Gather

Cision

3,8 (90 Bewertungen)
Cision ist eine cloudbasierte Reputations- und Medienmanagementlösung für Online- und Offline-Kanäle. Zu den wichtigsten...

ActiveDEMAND

4,2 (79 Bewertungen)
ActiveDEMAND ist eine cloudbasierte Marketing-Automation-Lösung, die Marketingagenturen beim Erstellen und Verwalten...

Spotler CRM

4,4 (462 Bewertungen)
Really Simple Systems ist ein einfach zu bedienendes Cloud-CRM-System für kleine und mittlere Unternehmen, eignet sich...

Drift

4,5 (199 Bewertungen)
Drift ist eine cloudbasierte Lösung, mit der Unternehmen Verkaufsprozesse automatisieren können, indem sie Live-Chat-Fen...

Keap

4,1 (1295 Bewertungen)
Keap (ehemals Infusionsoft) ist eine cloudbasierte Vertriebs- und Marketinglösung, die CRM, Marketing Automation und...

Bitrix24

4,2 (945 Bewertungen)
Bitrix24 ist ein Online-Workspace für kleine, mittlere und große Unternehmen. Die Lösung beinhaltet über 35 integrierte...

Zoho CRM

4,3 (6939 Bewertungen)
Zoho CRM ist eine cloudbasierte Business-Management-Plattform, die Unternehmen jeder Größe bedient. Es bietet Vertriebs-...

SendX

4,6 (36 Bewertungen)
SendX ist eine intuitive, erschwingliche und funktionsreiche E-Mail-Marketing-Software für Marketingexperten und...

Salesforce Sales Cloud

4,4 (18791 Bewertungen)
Die Salesforce Sales Cloud ist eine On-Demand-CRM-Plattform, die Anwendungen für kleine, mittlere und große Unternehmen...

EngageBay CRM

4,7 (886 Bewertungen)
EngageBay ist eine integrierte Marketing-, Vertriebs-, Support- und CRM-Lösung, die kleinen und mittleren Unternehmen...

Salesforce Marketing Cloud Account Engagement

4,1 (650 Bewertungen)
Pardot, ein Salesforce-Unternehmen, wurde für Organisationen geschaffen, deren Schwerpunkt auf B2B- (Business-to-Busines...

Act-On

4,3 (257 Bewertungen)
Act-On wurde 2008 gegründet und ist ein umfassendes Tool für Marketing Automation, das eine komplette Suite von...

Quizell

4,9 (18 Bewertungen)
Quizell ist eine Umfragesoftware, mit der Unternehmen Produktquizfragen erstellen und verteilen können, um Einblicke in...

Mailchimp

4,5 (17430 Bewertungen)
Mailchimp ist ein webbasierter E-Mail-Marketing-Dienst, der Millionen Nutzer hat. Nutzer können mit der Anwendung...

Marketing 360

4,5 (1125 Bewertungen)
Marketing 360 ist eine cloudbasierte Marketingplattform, die sich sowohl für Einzelunternehmen als auch für kleine und...

Nutzerbewertungen zu Gather durchsuchen

19 von 19 Bewertungen
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Henry
Henry Mehr Details anzeigen
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.9.2019

A must of companies who attend a lot of events

Overall , great experience, will be using them for the forseable future

Vorteile

- Ease of use
- Look & Feel
- Simplicity
- Customer service

Nachteile

- Sometimes the camera data gather feature doesnt record accurately

Sohil
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.2.2024

Great Data Capture Tool for the Money!

Vorteile

The best part is it's a true 2 way push solution to the CRM and have native integrations instead of just using Zapier. The stability of the application is a major plus and the offline capability is huge when your at events with spotty wifi service.

Nachteile

The lack of Face ID for unlocking mobile app.

Antwort von MSP Gather

Thanks so much for the review!

Beantwortet am 9.2.2024
Pete
  • Branche: Informationsdienst
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 20.6.2019

Has saved us time and administrative costs

Vorteile

We were referred to Gather after looking for a generic online form builder to create multiple forms which were needed across several departments. Gather recommended the use of a single form which dynamically changes per department, minimising administrative costs for us. It has also begun to save time on the floor with no form set up and no per event set up. We can even allocate data collected in the portal and download it directly to the CRM system it needs to be in.

Nachteile

As the setup is bespoke, this of course required some initial time investment to have the app customised appropriately, although this was expected.

Antwort von MSP Gather

Hi Pete,

We appreciate the extremely positive review you left us. Hearing how we were a part of being able to minimise administrative costs for you, and save time setting up on location at live events is music to our ears.

We hope your bespoke solution will continue to support future success at events for you and your business.
Kind regards,

Carlie Hoare.

Beantwortet am 8.2.2021
Hannah
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.3.2020

Not just a software provider, they offer fantastic customer service

Gather has allowed us to effectively and compliantly collected event leads and pass those on to sales with clear details on how to follow up. It has massively improved our marketing and sales lead process and has helped us measure ROI from our events

Vorteile

An easy-to-use app, fantastic customer service team who are always on hand to support and respond to enquiries

Nachteile

Training on how to use the app has been been a challenge and getting used to the new app layout and navigation

In Betracht gezogene Alternativen

Cision

Gründe für den Wechsel zu Gather

ease of doing business, local UK sales and service team, helpful and supportive account manager
Gabriel
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.2.2024

Gather does what it says

Experience has been smooth and without headaches

Vorteile

We initially enrolled with Gather for a specific tradeshow and it performed great. Over time, we've realized that the app is instrumental for everyday social events and prospecting as we can capture prospect business cards from our devices and have their relevant data loaded into CRM for follow up pretty much immediately

Nachteile

No issues to date but will report if arise

Antwort von MSP Gather

Thank you for your review Gabriel.

Beantwortet am 13.6.2024
Jessica
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.11.2021

Great Tool for the Hospitality Industry

My overall experience with gather has been a great one. As an event operations manager this software has made my job a lot easier. Preparing for events and communicating with my counterparts in the kitchen has never been easier. I am so glad that our organization decided to use gather for our event management software.

Vorteile

What I found to be the most important quality about this software is that it easily allows information to be shared between multiple departments in real time. I also have found the communications section for internal communications to be extremely useful when contracts are updated or edited. It also positively helps with planning and execution.

Nachteile

Getting it set up and initially was extremely time consuming. In that moment it seemed like it was going to be a difficult tool to use however once the setup was completed (with lots of help from Gather support) everyone was so pleased that we made the decision to go with this software. It allowed our organization to be more efficient and effective which also means more profitable.

Corissa
  • Branche: Biotechnologie
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.8.2019

Great data capture tool!

Vorteile

Gather software allows our field teams to easily capture and record leads in the field and email literature in seconds. Data then uploads smoothly into our marketing software and SFDC, allowing for quick action by our field teams. Gather has helped streamline our field and marketing teams, and will continue to do so in the future as we identify more use cases.

Additionally, it has been a pleasure to work with the team at Gather! Their positive, can do attitude, and willingness to accommodate our business needs has made working with Gather an enjoyable and successful experience.

Nachteile

The inability to manage users, however, I believe this feature will be available soon.

Antwort von MSP Gather

Hi Corissa,

It's great to hear how enjoyable an experience it is working with our team of in-house experts. We appreciate the warm review so thank you!

Yes, you are correct, the ability to manage users will be being added in the new update, amongst a host of other features and UI/UX updates.

Your Account Manager will be in touch re this soon.
Kind regards,

Carlie Hoare

Beantwortet am 11.10.2019
Martin
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.6.2019

Gather is accurate!

These guys are there for you - the recent addition of an Apptivo interface makes this the "go to" solution for users of this CRM.

Vorteile

Accuracy - compares much better to other apps.

Nachteile

Business card readers cannot read everything - being able to edit on the phone can be difficult with all products!

Antwort von MSP Gather

Hi Martin,
Great to hear from you, we thank you for such a positive review. Our aim is to help our clients along every step of the way, so for you to confirm that's what we've achieved we couldn't be happier.

We're taking your cons into consideration and are overhauling the UI/UX which will be released in an update soon. This should address the areas you expressed concern with.

Your account manager will be in touch soon.
Kind regards,

Hugo Spalding.

Beantwortet am 11.10.2019
Desmond
  • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.5.2019

Great solution for lead capture automation

Clear communication, fast response from support team, positive experience all-around.

Vorteile

We love how easy it is to capture lead info with Gather. With 3 easy steps (scan business card, answer qualifying questions, lead review/accept permission statement), we could save the details to the CRM real-time.

Our backend colleagues can follow-up on the red-hot leads immediately, so leads get the answers to their questions fast, we convert leads to opportunities more effectively.

The ability to add custom questions on the fly is really useful as well.

Nachteile

Custom questions are only added to local device; wish they can be managed in the cloud and sorted by user group to cut down the repetitive work involved (add the same questions across X devices) prior to an event.

However the Gather team mentioned a solution to this issue is in their development backlog, so looking forward to its implementation.

Carl Mehr Details anzeigen
  • Branche: Fotografie
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 23.5.2019

A great company and great software

Great business to work with, very professional, hard working but friendly and good partners.

Vorteile

Very intuitive interface, very responsive. Customisable.

Nachteile

Nothing comes to mind. I couldn't see any obvious defects

Antwort von MSP Gather

Hi Carl,
Thanks so much for taking the time to give us such a positive review. It's great to know we're on the right track and are constantly working on ways we can better the user experience.

We have a new UI/ UX update in the works that will be released soon so look forward to that.

Your account manager will be in touch as to when you can expect this.
Kind regards,

Hugo Spalding.

Beantwortet am 11.10.2019
Marc
  • Branche: Eventservice
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.5.2019

Event Data Capture

An excellent product supported by helpful customer service.

Vorteile

I've used the Gather App across a range of events within different verticals for several years.

It has allowed me access to an additional revenue stream and enhanced my offering to customers.

The application has proved to be easy to use and robust in operation.

Nachteile

The back-office system used for user administration, uploading data and downloading client files wasn't particularly intuitive.

Simon
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.5.2019

Outstanding company to work with

Gather have transformed the way we capture customer data and been very supportive partners. We started off with some fairly basic requirements however as the solution became more established, our requirements have pushed the software to be developed even further.

Vorteile

the software is simple to use and has met our requirements. Gather , flexible and
Flexible
Insightful

Nachteile

there is nothing to mention that we don't like

Matthew Mehr Details anzeigen
  • Branche: Eventservice
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.5.2019

Gather - Ideal for Exhibitors

With gather it is not just the product at a great price but also the time they will spend with you to make sure it is right for your needs. I recommended Gather to a client and they were very pleased that it met all of their very specific expectations.

Vorteile

The functionality and flexibility. You can perform bespoke questionnaires with delegates take a picture of their business card which will be read by the software and downloaded you can then apend notes to that specific delegate. Works on many platforms and so allows you to take as much or as little time as you need with each delegate but come away with real qualitative data to follow up on.

Nachteile

I have not experienced cons. Just need to make sure you push tour staff to use it.

Antwort von MSP Gather

Hi Mathew,
We really appreciate you taking the time to let us know how we help you succeed. Thanks for such a great review!

We currently have in our roadmap a way for form updates to be notified to users meaning managerial decisions won't have to travel down the pipeline for your staff.

Your account manager will keep you informed as to when you can expect this so stay tuned.
Kind regards,

Hugo Spalding.

Beantwortet am 11.10.2019
Will
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 7.4.2022

Great tool for team collaboration

Vorteile

It facilitates productive and meaningful conversations.

Nachteile

It can be a bit buggy at times, though this seems to be improving.

Elisse
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.11.2021

Gather Review

Very satisfied/

Vorteile

Ease of use and data extraction was simple.

Nachteile

The portal signs you out after you close your device, meaning you have to enter details each time you open the app.

Sophie
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Weitere für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.7.2019

Wallace Cotton Review

The team was easy to talk to and set up was fast and efficent. We did not have any techinical problems while using it!

Vorteile

I like how we can easily download all the data into a CSV file- quickly!

Nachteile

That we can not select which fields to be manditory. E.g. it would be helpful if a customer could not complete the form without entering their email address first.

Antwort von MSP Gather

Hi Sophie,

Thank you for such a warm review. Your first event was a terrific success - glad we could help!

We will soon be releasing an update to our Gather Lite version which will provide you with the ability to select mandatory fields.

Your account manager will update you soon.
Kind regards,
Carlie Hoare

Beantwortet am 7.10.2019
Carl
  • Branche: Sport
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Weitere für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 17.9.2019

Gather by MSP Gather Review

Very good easy to use

Vorteile

It’s ease of use I like that I could add my own questions

Nachteile

In the lite mode I want more functions

Antwort von MSP Gather

Hi Carl,
Thanks for giving us such a warm review, we love hearing the hard work we do pays off to supply our clients with a useful product.

We are always looking at how best to adapt our product to benefit our users.

If in the meantime if you need help with anything, please don't hesitate to get in contact with your Account Manager or our support team.
Kind regards,

Carlie Hoare

Beantwortet am 11.10.2019
Brendan Mehr Details anzeigen
  • Branche: Computer-Hardware
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.5.2019

Very Happy!

10/10, couldn't be happier.

Vorteile

-its extremely easy to use
-very efficient way to collect leads
- the app is quick an effective
- customer service has been 10/10

Nachteile

At the moment I honestly can't think of any. Being Able to run the form on a laptop would be a nice feature.

Jason
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Weitere für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.6.2019

Gather App Review

Very positive. The speed of response is exactly what we would be looking for in a supplier and partner.

Vorteile

Ease of use has been a real factor along with the ability to tailor to our event. The service support and speed of response though has been the main factor, this is second to none.

Nachteile

None really, it does everything we require

19 Bewertungen

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