Über Stripe
Stripe ist eine cloudbasierte Lösung, die eine Vielzahl von einheitlichen APIs und Tools bietet, mit denen Unternehmen Zahlungen online verwalten und akzeptieren können.
Stripe übernimmt die wichtigsten Zahlungsfunktionen wie Abonnements, das Speichern von Karten und direkte Auszahlungen auf die Bankkonten des Nutzers. Stripe bietet auch Lösungen für mobile und webgestützte Zahlungen, die speziell für Entwickler entwickelt wurden. Mit Stripe können Unternehmen internationale Debitkarten, Kreditkarten und Währungen akzeptieren.
Zu den weiteren wichtigen Funktionen gehören Full-Stack-Zahlungen, PCI-Compliance, Rechnungszahlung, sofortige Zahlungsannahme, gemeinsame Kunden und die Erhebung von Transaktionsgebühren. Für Stripe fallen keine Kartenspeichergebühren, Validierungsgebühren, Einrichtungsgebühren, monatlichen Gebühren oder Rückerstattungsgebühren an.
Stripe bietet Support-Optionen wie Online-Support, eine Kundenwissensdatenbank und Foren. Darüber hinaus kann Stripe in Anwendungen wie Shopify, FreshBooks, Zoho Invoice, Zoho Subscriptions, TalentLMS, Squarespace, Sellsy, Intercom, Slack, Zapier und Abacus integriert werden.





Stripe Preis
Stripe bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.
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- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Zu kompliziert schlechte Übersetzung im Support
Stripe verwendet eine schlechtec Übersetzer KI.
Ich wollte gerade mein Auszahlungskonto einfach nur wechseln.
Der Support ist völlig überfordert. Jetzt muss ich ersddt auf eine Email von einem Spezialistern warten. Bei Paypal mache ichdas selbst mt 5 Klicks. Einfach lächerlich. Überlege ein anderes Produkt zu nutzen.
Vorteile
Sie sind tatsächlich in der Lage die Überweisung eines Kundenn innerhalb von 7 Tagen mit Gebühren von 1,45 Euro auf mein Konto zu überweisen. Schneller geht es nicht. WOW. Eine Spitzenleistung.
Nachteile
Kundensupport. Simple Probleme sind sie nicht in der Lage zu lösen.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Einfach und effektiv: Warum Unternehmen auf Stripe setzen sollten
Für mich ist Stripe nach wie vor der online Zahlungsanbieter, wenn es um die Bezahlung mit Kreditkarten auf Websites und Online Shops geht.
Vorteile
Am besten gefällt mir die benutzerfreundliche Oberfläche, die eine nahtlose Zahlungsabwicklung ermöglicht. Dann überzeugt Stripe auch mit seinen transparenten Gebührenstrukturen, die für mich keine versteckten Kosten beinhalteten. Für mich war es ganz besonders wichtig, dass Stripe eine schnelle Integration in Websites und Apps ermöglicht.
Nachteile
Da ich Stripe bereits seit Jahren nutze und auch weiterhin nutzen werde, gibt es kaum Nachteile aus meiner Sicht. Es kann gut möglich sein, dass Nutzer die als relativ hoch empfundenen Gebühren kritisieren, insbesondere im Vergleich zu anderen Zahlungsanbietern.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Kreditkartenzahlungen einfach und unkompliziert durchführen
Stripe ist für unseren Alltag wichtig, um Buchungen über unsere Website oder Upsells schnell und einfach per Kreditkarte zahlen zu können. Dies funktioniert einfach und zuverlässig.
Vorteile
Gute Integration in unsere Tools in denen der Verkauf der Leistungen stattfindet, einfache Erstellung von Zahlungslinks
Nachteile
Backend extrem undurchsichtig, kompliziert, weitere Zahlungsmethoden einzubinden
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
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Umgang mit Kunden ist wirklich Mist.
Nach über einem Jahr Nutzung hat Stripe eine Prüfung durchgeführt. Bis dato gab es keine einzige Zahlungsanfechtung meiner Kunden. Stripe sagte nun, die Gefahr von Zahlungsanfechtungen sei bei uns sehr hoch. Sofort wurden Zahlungen gestoppt. Als Kunde hätte ich zumindest eine vorwarnung erwartet.
Vorteile
Viele Zahlungsmöglichkeiten. Zahlungen tokenisiert. Wiederkehrende Zahlungen möglich.
Nachteile
Buchhaltung ist schwierig, da Auszahlungen Rechnungen nicht einfach zuzuordnen sind.
- Branche: Design
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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Gutes Programm aber nicht immer geeignet
Vorteile
Schöne Benutzeroberfläche zum Verwalten der Zahlungen, Rechnungen und Abonnements. In jede Anwendung integrierbar.
Nachteile
Oftmals Probleme bei Einbindung der Schnittstelle in den Shop, Recht hohe Gebühren.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
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Enttäuschung pur..... danke für verlorene Zeit
nur für junge, des englischen mächtigen, Personen geeignet. Das ist schade...
Vorteile
gar nix mehr, es ist einfach nur nervend, etwas flasch eingegebenes zu korrigieren, eine Löschung praktisch unmöglich
Nachteile
Support nicht in heimatlicher Sprache (hier deutsch), Löschung nicht machbar ohne Hilfe.
- Branche: Informationsdienst
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Modernes Toolset für alles rund um Abrechnung und Payment
Top Paymentlösung die einfach aufzusetzen und zu Integrieren ist. Schnittstellen funktionieren zuverlääsig.
Vorteile
Kundenorientierte moderne zuverlässige Lösung, die einfach zu implementieren ist. Es kommen immer wieder Verbesserungen.
Nachteile
Der Preis ist eher im oberen Segment. Könnte manchmal mehr deutsche Besonderheiten berücksichtigen.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
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Top Empfehlungen
Vorteile
Super einfache Integration in easy2. Meine absolute Empfehlung
Nachteile
Gibt nichts was mir nicht gefällt. Zumindest noch nichts entdeckt.
- Branche: Restaurants
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
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Keine Auszahlungen mehr beim Stripe Payments /Sides Pay/SimplyDelivery
Verbrecher. Horror. Das Ende für Unternehmer und Start Ups.
Vorteile
Das Zahlungsgerät sieht modern aus wie ein Handy
Nachteile
Dass die Auszahlung nach 4 Wochen noch immer nicht erfolgt ist durch Stripe Payments. Mehr als 11.000,-Euro werden nicht ausgezahlt, sogar nach endlosen Mails, Telefonate und Support Kontakten.
- Branche: Unternehmensberatung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Zeitdieb statt digitaler Helfer
Ein digitales Zahlungsanbieter sollte aus meiner Ansicht als Nutzer (Unternehmerin) einfach in der Anwendung sein mit geringen Aufwänden für möglichst durchgängige Prozesse. Doch es gibt durchgängigen Prozesse, die Bank Anbindung funktioniert nicht, wie vieles.Die Rechnungserstellung wird versprochen, aber der Prozess wird weder im System gezeigt, noch im Tutorial. Wie soll das ohne Anleitung klappen? Gar nicht, bin frustriert.Das Tool nervt, weil es riesige Aufwände in der Administration verlangt und viele Blockaden durch Fehlermeldungen produziert, die den Prozess nicht zum Abschluss bringen.Der Mail Support kann angeblich nicht helfen, weil er nicht in die Anwendung schauen kann. So einen Quatsch habe ich nicht noch nie gehört - von einem angeblich digitalen Vorreiter.Der telefonische Support ist in den USA und kann auch nicht helfen.Kundenzentrierung und Kundenservice geht anders.Bei Hubspot wird im Chat zumeist direkt im Echtzeit-Chat die Frage beantwortet.Sonst per Mail mit einer Video-Aufnahme.Warum hat Stripe einen altmodischen nicht digitalen und nicht funktionieren Support?Das Unternehmen macht jede Menge Gewinn, investiert aber nicht gute Kundenerlebnisse.Unbedingt meiden und weitersagen.
Vorteile
Zahlungen digital abwickelnPreis-Leistungsverhältnis
Nachteile
Zu großer Aufwand in der Administration. Keine Hilfe durch SupportZu viele Blockaden im Ablauf
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Unglaublich schlechter Service
Vorteile
Die einfache Einrichtung und die transparente Preisgestaltung.
Nachteile
Der Service ist leider ungenügend. Wenn man keinen Ansprechpartner braucht, ist alles gut. Wenn jedoch ein Problem da ist, muss alles für Wochen stillgelegt werden. Solche Verluste kann man sich sparen. Ich war mit Stripe technisch sehr zufrieden. Leider hat der Service jegliches Vertrauen zerstört. Unsere Kunden müssen gerade über einem Monat auf Ihre Rückzahlung warten, da übe Stripe keine ansprechpartner da sind. Nachdem alles telefonisch dann besprochen wurde, wurde die Auszahlung weiterhin nicht geleistet. Ich werde die Angelegenheit nun an einen Anwalt weitergeben.
- Branche: Informationsdienst
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
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Zahlungsabwicklung für Webshops
Vorteile
Bisher hat eigentlich alles ganz gut gepasst. Ein paar Übersichten sind dabei nicht ganz optimal, aber ansonsten macht die Zahlungsabwicklung damit Spaß!
Nachteile
Hatte dazwischen ein Problem mit der Verbindung zu meiner Website, funktionierte aber wieder nach einem Update.

- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Most suitable payment partner for your business!
My client is using Stripe for payment settlement using POS systems and I used BBPOS WisePad to test the user flow and develop the application.
I am also eager to implement the multi-step payment sharing across platforms.
I had very good experience overall.
Vorteile
Stripe interface is very good, simple and easy to use. It gives you a well-knitted dashboard to track incoming and outgoing in a first glance.
Stripe is very adopt-friendly, can be plugged-in with any existing tech stack (including low or no-code way).
Nachteile
No cons as such, but just to list one, In my country (India), people extensively use Unified Payment Interface linked with credit and debit accounts and that is not currently supported method. Would be great to have it.
- Branche: Öl & Energie
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Stripe earns stripes.
Stripe is an absolutely comprehensive package for all your payment and sales needs
Vorteile
Stripe effiecently, and effectively allowed me to process all manner of payments and subscriptions.
Nachteile
It can take a long time to completely learn all the features, and how to use them.

- Branche: Bekleidung & Mode
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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They just don't care if you loose money.
Very bad, I lost money in several cases because of stripe. Also there are so many failed orders.
Vorteile
Its not very hard to use, but needs improvement.
Nachteile
The way they treat the disputes of our clients. They don't care much for the documents they just follow the process and decide always in favour of the buyer.
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Stripe is Fantastic!
We have used Stripe with 2 different CRMS and both connected very easily with no issues
Vorteile
I love how easy it is to take payments and that Stripe connects easily with the programs we use.
Nachteile
The stripe fee and the delay in receiving payment
In Betracht gezogene Alternativen
QuickBooks OnlineWarum Stripe gewählt wurde
Better integrations and better pricing per transactionZuvor genutzte Software
Square PaymentsGründe für den Wechsel zu Stripe
Better integrations and pricing with Stripe vs QBO Payments- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Great product with lots of payment options
Stripe has really helped our business by offering multiple payment methods and by making refunds super easy for us to process. The ability to create unique payment links is also a game-changer!
Vorteile
how easy it is for clients to use/interact with, the variety of payment options available, and how straightforward it is on the back end
Nachteile
The transaction fee (that the business pays) is a bit high
- Branche: Verlagswesen
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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No problems
The good outweighs the bad. I get the information I need and haven’t had a problem with any payments.
Vorteile
Ease of use and compatibility with the webstore platform I have.
Nachteile
dashboard is quite busy and sometimes difficult to navigate.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Favorite Processing System
We implemented Stripe because of the lower processing fees. The implementation was seamless and the back-office side of the program is much more straightforward and easy to use.
Vorteile
Lower transaction fees and Stripe works better with our reservation system.
Nachteile
I haven't experienced any cons with this software.
- Branche: Professionelles Training & Coaching
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Stripe works for creators and small business
Excellent payment processor, another global top name.
Vorteile
Easy to set up and administer. Works with almost all of the cart and store systems for creators.
Nachteile
Cost to use because you don't have much of a choice.
- Branche: Versicherung
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Great Tool - requiring little customization for full functionality
I have been pleased with the out-of-the box reporting and real-time alerts.
Vorteile
Ease of configuration and deployment - the great aftercare and ease of administration after Go-Live
Nachteile
Pricing for users requiring read-only access should be less
- Branche: Versorgungsunternehmen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Easy and Convenient
Overall the experience is good. Easy setup, easy for the user and no need to switch at the moment.
Vorteile
The technology works smoothly and is convenient.
Nachteile
The processing fees and batch times being held can be frustrating.
- Branche: Non-Profit-Organisation Management
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Stripe - your go to for money transactions!
I have used Stripe for various businesses over the last 7 or 8 years, and I have been able to trust them with my money transactions.
Vorteile
Stripe is super convenient because it runs everything in the background, but I still have the control to go into Stripe and refund transactions, see canceled transactions, and see when they happened. I very much appreciate Stripe!
Nachteile
The fees are a bit high, the delay in money is a bit daunting, and there is the hassle of getting a new bank account verified.
Gründe für den Wechsel zu Stripe
It was a bigger software and had more ability for us to ultilize more functionality out of it.- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Fraud prevention is important!
Not at all good. After my issue with transaction fraud, I could not speak to customer service. It’s virtually impossible to get someone on the phone or just get help in general as a small business owner.
Vorteile
The ease of use, there are times when I can’t talk on the phone with a customer because I had one with me in person. I could send them to my website to make their payment and it would process immediately.
Nachteile
The fees taken per transaction and then the fees on top of that to transfer the funds and then the fees on top of that to keep the product. Too many fees
Also, I had a customer dispute a transaction with her bank and won $2K. Stripe collected $2k from me and didn’t help me. I had the customer on camera, I had the contract with her signature and I had all emails/text messages from the customer. Stripe processed the dispute and lost. After that, I didn’t trust stripe. I stopped using them.
In Betracht gezogene Alternativen
Square PaymentsWarum Stripe gewählt wurde
I thought stripe would be cheaper. It turned out the same but I went back to square because I can always get someone on the phone to help.Zuvor genutzte Software
Square PaymentsGründe für den Wechsel zu Stripe
I thought the process was easier. The sign up was easy but it cost me more in the long run because of the amount of loss I ran.- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Stripe is the Payment Processor To Fit Any Business Needs
Vorteile
The various feature embedded in Stripe for multiple different payment option capabilities is phenomenal. They have detailed outline of payment intents to look back at immediately should there be a problem with a debit or credit card that was ran for payment and they have security detection on transactions that don't feel genuine especially if running it manually. I love it. You also have the ability to send out invoices and payment links to customers saving the hassle of leaving their own home for a phone in order to deliver gifts to family/friends from miles away!
Nachteile
The only cons is the whole Ruby Gem and developer code setup if you don't know how to implement this on your own website you're building or even in your own cloud server or network server. It takes alot of research and how-to articles to read to start learning it as you go and if you're a beginner thats unfamiliar with command line basics and a terminal to launch from then you're in trouble! Ha!Ha!
In Betracht gezogene Alternativen
WaveWarum Stripe gewählt wurde
Square has a tendency to just freeze accounts and not even allow legitimate appeal of the decision and they do so without warning. If you have money in the account when they do decide to just cut you off they hold onto it for at least 180 days if I remember correctly and there is nothing you can do about it. That's unacceptable.Zuvor genutzte Software
Square PaymentsGründe für den Wechsel zu Stripe
For the same reason I chose Stripe over Square.... they have the same bad habit of freezing accounts just on a whim with no notice and keep business owners from revenue just because they can and are in no hurry to allow you access to your funds even if proven legitimate long before they'll release their hold on them.- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Great payment solution
We love using Stripe as our online payment solution and recommend it to our clients.
Vorteile
It is very easy to setup on most of the platforms and even can be used on its own. Fees are among the lowest on the market.
Nachteile
At the moment no crypto currency payments are available.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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When you grow too big you no longer care about the little ones
Useless customer support, breach of own resolution time commitments
Vorteile
Early adoption, ease of use and dashboards
Nachteile
Poor customer support, grown too big to pay attention to small businesses
In Betracht gezogene Alternativen
Square PaymentsWarum Stripe gewählt wurde
Early adopter, better fee structure, easy to implement and integrateGründe für den Wechsel zu Stripe
Early adopter and availability in the region we operate
- Branche: Grafikdesign
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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This system Needs Improvement
I have been using them for years but the fees can be quite high, the support is lacking
Vorteile
easy to create payment links and accept payment
Nachteile
When there is an issue, no one is willing to take ownership and fix it.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Stripe is decent for small businesses & individuals
Vorteile
It’s easy to accept card payments manually using the mobile app.
Nachteile
Fees are high and not all features are available for all users.
In Betracht gezogene Alternativen
Square PaymentsGründe für den Wechsel zu Stripe
Square could not handle our business growth as chargebacks became a bit more common on our account.- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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We are very happy with Stripe
Vorteile
We used a lot of payment gateways over the years and Stripe is the most reliable and easy to use. We highly recommend Stripe.
Nachteile
That there is no recourse if someone unjustly demands a refund, but that is a bank issue, not a Stripe issue. But it is something the industry needs to address. :)

- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Powerful payment solution
It is a great choice for businesses looking for a simple yet powerful solution for online payments.
Vorteile
Easy to integrate and works nicely with websites, making it accessible for businesses of all sizes.
Nachteile
Some users may find its pricing confusing, especially when dealing with additional fees for specific services.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Payment Getaway With No Hassle
Even though the fees more expensive compare to other products, I'm happy with the features and the customer support of Stripe. Highly recommended for e-commerce.
Vorteile
Security for merchant and customer, easy to deploy, easy to use, good reporting, well integration with third party
Nachteile
Fees more expensive than other payment getaway

- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Absolutely Essential
Stripe is a absolutely essential. You'd be doing yourself a disservice if you use anything other than Stripe when building payments into your business. I've worked in many different industries at this stage that use Stripe in different ways, and it works flawlessly every time.
Vorteile
The developer experience is by far the best of any software I have ever used. Their documentation is crystal clear for even financial novices, and walks you through every possible eventuality. They make it trivial to build payments into your app.
Nachteile
I don't particularly have any complaints at all. If I had to pick one gripe, it's that the fees can be quite high, but they're about on par with the rest of the market from what I can see, and they are well worth the money.

- Branche: Schreiben & Editieren
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Monatlich für 6-12 Monate genutzt
-
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Stripe: Empowering Businesses with Secure, Seamless Payment Processing
My overall experience with Stripe has been overwhelmingly positive. The platform offers an intuitive user interface, comprehensive features, and reliable payment processing capabilities. The integration process was smooth, and Stripe's documentation and support resources were helpful in resolving any issues that arose. Overall, Stripe has provided a seamless and efficient payment solution for my needs. But as i said the i didn't like its fee structure so yeah that's all.
Vorteile
What I like most about Stripe is its user-friendly interface and making payment processing seamless and efficient for businesses of all sizes with all the required features and Data security.
Nachteile
One downside of using Stripe which i think is its fee structure, which might be considered slightly higher compared to some other payment processing platforms, especially for smaller businesses (not with the multi billion dollar company )with lower transaction volumes.
- Branche: Bildende Kunst
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
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Horrifyingly bad
I have never encountered customer service this bad, or this degree of incompetence and ineptitude. I wish I could rate this organization lower as nothing I've dealt with could even compare to how bad my experience was with Stripe. I would never use this platform for anything.
Vorteile
Literally nothing, I haven't had a single interaction with this company that was not terrible.
Nachteile
Just setting up an account was excruciating. Took OVER 14 calls, emails, chats to support to resolve a single verification issue, no one would resolve it, no one would tell me what was wrong, and the actual problem? The order I put my board members in on the site was different than on the document. All the data was identical but literally no one even checked. On the 14th attempt of submitting the exact same document, finally someone actually looked at it and verified the account. Took 4 days and lost thousands of dollars because of their incompetence.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Good rates for credit card processing
Vorteile
Great rates for processing payments - very fair and transparent and user friendly.
Nachteile
Integration with shopify is not free there is an extra fee added on but shopify adds the fee on so it isn't stripe's fault but still inconvenient.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Still the leading payment provider for developpers
Vorteile
It is quite easy to setup, the fees are quite clear : about 1.5% in EU, 2.5% outside EU.
It is quite easy to connect Stripe to other software (Shopify), and you can quite easily integrate Stripe yourself.
The support was always quick to respond in my experience
Nachteile
There were not many examples of apps that show how to integrate fully with Stripe with custom code. Ideally, I'd like to see an app where you can subscribe to Stripe for each language, so you can more easily get started with your project.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Stripe-Simplify your Small Business Payments and Business Deals
We've used stripe as our primary business payment system and have been incredibly impressed with it's simplicity but powerful system. It's capable of handling both short term transactions and longer term enterprise deals without much learning curve. With short term transactions, there may be prorations, refunds, automatic payments and there is an easy path to navigating, and monitoring all within Stripe.
Vorteile
Stripe is an efficient and easy Payment System that we have incorporated across our B2C and B2B operations. It's a simple to use tool, and easy for both the company and the customer to set up one time payments, reoccurring billing, and PO Payments in Enterprise Procurment Systems.
Nachteile
There aren't many disadvantages that we have experienced. Billing set up can be a little manual to establish at the start, but ultimately it's an easy to understand platform.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Stripe is a Reliable and Efficient Payment Processing with Additional Business Support
Overall, I love Stripe! I have had nothing but great experiences with them, and I plan to use stripe with all of my future businesses.
Vorteile
have been a Stripe customer for over two years, during which all of my business transactions have been processed through their platform. The processing fees are competitive, and they offer the option for instant payouts, allowing funds to be transferred to your bank account within minutes. Additionally, Stripe provides business loans based on monthly revenue, which are typically available after maintaining a consistent relationship with the platform for a certain period.
Nachteile
I haven’t experienced any cons as of today. It really been a smooth ride with stripe
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
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Almost Destroyed My Business - Stripe Stole From Us
We implemented Stripe because of its ease of use but it’s turned out to be a nightmare. It’s as though Stripe decided that we are not a legitimate company and targeted us to prove it at any cost.
Every few weeks we were asked to produce the same previously requested documents. We have never had a single customer dispute yet they unilaterally decided we were high risk and returned recently charged purchases to our clients who have already stayed at our vacation rental.
We went viral with over 5.5 million views of an influencer’s video which caused had a huge uptick in business. I’m not sure if the volume of business caused Stripe to be concerned. They requested a selfie and an upload of the ID they already had on file. After I uploaded the selfie and my US Passport I got a notification that I was now good to go. This was followed by an email two hours later that we were deemed to be too risky and funds would be returned to our clients.
Stripe then took money from our bank account and I assume will be sending it to clients who have already stayed at our property. We are hoping these funds will be returned to us.
In a nutshell, Stripe stole from us - there were no customer complaints. We contacted the customers and are praying they will send thousands of dollars back to us using another method of payment.
Vorteile
Ease of integration with the company I selected for my property management system.
Nachteile
Countless re-verification requests with no favorable response after sending business registration and several forms of IDs.
Extremely poor customer service with lengthy waiting times for retuned calls.
They made the decision to stop supporting my business without a single customer complaint or request for a refund.
They rejected payments from a lot of international clients based in Canada and the UK. This caused me to lose a lot of bookings.
In Betracht gezogene Alternativen
Square PaymentsGründe für den Wechsel zu Stripe
Perceived ease and ease of integration to my back end property management system.- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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We love Stripe. I can monitor our payments very efficiently, and effectively.
We have never had any issues with Stripe. We find it to be a safe, and efficient way for our customers to pay.
Vorteile
We like the ease of receiving payments and the safety of their monitoring system.
Nachteile
There is nothing that I can think of that I can even say I don't like.
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Monatlich für 6-12 Monate genutzt
-
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Endless possibilities, quick to implement, and great with integrations, but at a cost
Stripe works very well, it's not free, and the fees stack up quite quickly, especially if you're selling internationally. However, I think it's such a complete platform and setting up everything is free, that it's worth the cost of transactions.
We mainly use it with low-code solutions such as Bubble.io. The documentation and support is excellent. Also, should you expand to full code, the documentation is so complete that's always a safe bet.
It does the job, it's a "set-it-and-forget-it" product great for starting with very low budget, and scales tremendously well as you grow.
Vorteile
We work a lot with no code, especially with Bubble.io apps. I've had the chance to integrate Stripe on various project and the speed of implementations, support and seamlessness is really what makes this solution stand out.
The user portal in which you can create your products, set up discount codes and coupons, personalize subscriptions etc. is really useful and it allows to set up your shop in a few hours.
We mainly use it for SAAS subscriptions and we've never had any problem with payments, processing speed or process clarity.
Nachteile
Although setting up and starting out is free, the credit card commissions, exchange commissions and service for processing are quite high. Stripe eats a noticeable amount in fees, but still, it saves you so much time during the implementation and payment setup. As a startup it is really important to act quickly and have "set it and forget it" solutions for your infrastructure
- Branche: E-Learning
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Fast and flawless. Protects the business against abuse
Whenever I need a payment processor for a business, the first choice is Stripe.
It allows you to create buy buttons, subscriptions, invoices and everything you need to run an online business directly from the dashboard, it even has an API in case you need to program something custom.
For a simple business I can create everything related to payments from the dashboard.
Vorteile
Fast and flawless payment processor. Transfers run smoothly and protects business money from fraudulent customers.
Many product and subscription configuration options.
Nachteile
Daily transfer options are somewhat limited and the control panel is a bit cumbersome at first, but you get used to it.
The first week can be a bit tedious due to all the verification process, but is ok.
- Branche: Design
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Great product, just a bit expensive
Overall generally good, easy for developers and quality product.
Just a little expensive
Vorteile
ease of use and plenty of features to work with overall a lot of functionality and options
Nachteile
Expensive to operate
Can be a little complicated
In Betracht gezogene Alternativen
Revolut BusinessWarum Stripe gewählt wurde
PayPal was more expensive and has less featuresZuvor genutzte Software
PayPal ZettleGründe für den Wechsel zu Stripe
Not as specialised as STRIPE and not as well known
- Branche: Fundraising
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Stripe Review
I’ve always had great service and results.
Vorteile
Must have 3rd party service for payments. Great service and always works.
Nachteile
Can be a bit technical to set up if the form doesn’t automatically connect via Stripe.
In Betracht gezogene Alternativen
Square PaymentsWarum Stripe gewählt wurde
PayPal was not popular among my customersGründe für den Wechsel zu Stripe
It easily integrates with services I already use- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
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my Stripe review.
It enables me to do business online knowing that I can accept payments from customers worldwide, it doesn't matter the location I'm doing business at.
Vorteile
Its easy to use, and that it can be used everywhere around the globe, this enables businesses to accept payments from customers worldwide.
Nachteile
A bit difficult to integrate or customize without professional help.
- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Office manager
Overall a positive experience. Low rates, easy to use.
Vorteile
Ease of use for us and our customers. Swipe, tap or insert.
Nachteile
Wish it would write back into our practice software.

- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Local Bank for worldwide users
Stripe was an game changer for us, as an SEO agency we always wanted clients from North america and Tier 1 countries, but the bank fees always took an huge part from us, But stripe solved it for us, Their fees is very low, Stripe is one of the most important payment system for us.
Vorteile
The Lower Fees compared to other alternatives, And they are helpful to pay international clients, with stripe i was able to expand my business to North america too.
Nachteile
The identity verfications, I have verified the account once but it asked once again after 6 months.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Frustrating Experience with Stripe Support & Unfair Account Closures
My experience with Stripe has been incredibly frustrating. My account was suddenly closed due to claims of "unauthorized payments," which were factually incorrect. There were only three transactions involved, all of which were authorized by the customers. Despite providing clear explanations and offering to verify with customer communications, my support tickets were automatically closed, and I received no meaningful follow-ups.
Even worse, my customers’ refunds are now at risk due to this account closure, and there has been no assistance or clarity from Stripe's support team. The responses I did receive felt automated and dismissive, offering no real solutions.
This has severely impacted my business and my customers' trust. I urge Stripe to take complaints and customer support issues more seriously. This level of service is simply unacceptable.
Vorteile
Good technical infrastructure and superior integrations and APIs
Nachteile
Customer support is horrible. "Investigations" are vague automated responses.
In Betracht gezogene Alternativen
Square PaymentsGründe für den Wechsel zu Stripe
Thought it was easier to use, but the legal issues and unfair treatment from stripe is pushing me away.- Branche: E-Learning
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Appalling Service
Appalling. I have spent a month trying to get someone, anyone to help. All I received were dismissive emails sending me off to solve the problems on your site.
Vorteile
The logo is nice. The name is also nice.
Nachteile
Customer support is non existent. The arrogance of big business treats to customer as a problem rather than an asset.