Über Ada

Ada hilft Unternehmen bei der Erstellung von Chatbots mit KI, um den Kundenbetreuung und die Kommunikationsprozesse zu optimieren. Es bietet Anpassungstools, mit denen Unternehmen das Kundenengagement durch verschiedene interaktive Elemente wie Emojis, Bilder, In-App-Video-Player und mehr verbessern können. Ada enthält ein Chat-Builder-Modul mit Drag-and-drop-Funktion, das Fachkräfte dabei unterstützt, nutzerdefinierte Chatbots mit automatischen Antworten, Multimedia-Inhalten und A/B-Tests zu entwerfen. Das Tool bietet eine Vielzahl von Funktionen wie Compliance-Management, Datenverschlüsselung, Aktivitätsverfolgung und mehr. Zusätzlich analysiert die vorausschauende Vorschlagsfunktion die Anforderungen und Interessen der Kunden, um relevante Antworten zu geben und Cross-Selling/Upselling-Möglichkeiten zu unterstützen. Mit Ada können Managende durch Analysen und Berichte Einblicke in das Kundenengagement, beliebte Themen, Gesprächsergebnisse und die Live-Interaktion der Agenten gewinnen. Das Tool unterstützt die Integration in verschiedene Anwendungen von Dritten wie Zendesk, Salesforce, Twilio, Facebook und Twitter. Die Preise sind auf Anfrage erhältlich und der Support erfolgt per Telefon, E-Mail und über andere Online-Ressourcen.
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Ada Preis

Ada bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Ada ist ab 1.000,00 $/Jahr verfügbar.

Startpreis:
1.000,00 $/Jahr
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Ada

Cognigy.AI

4,8 (22 Bewertungen)
Cognigy bringt KI ins Contact Center. Die marktführende Lösung Cognigy.AI ermöglicht exzellenten Kundenservice ohne...

Intercom

4,5 (1106 Bewertungen)
Intercom ist eine Kundenkommunikationsplattform, die Kunden durch Live- und automatisierte Chats, gezielte E-Mails,...

moinAI

5 (6 Bewertungen)
moinAI ist ein erweitertes FAQ-Chat-System, mit dem Administratoren Antworten vorbereiten können. Die Software soll...

Talkdesk

4,5 (731 Bewertungen)
Talkdesk ist eine cloudbasierte Callcenter-Lösung, mit der Unternehmen die Kundenzufriedenheit verbessern und gleichzeit...

Salesforce Sales Cloud

4,4 (18791 Bewertungen)
Die Salesforce Sales Cloud ist eine On-Demand-CRM-Plattform, die Anwendungen für kleine, mittlere und große Unternehmen...

Enterprise Bot

4,5 (10 Bewertungen)
Enterprise Bot hilft Unternehmen, ihre Kundenerfahrung mithilfe von virtuellen Assistenten in der Cloud oder on premise...

Sprinklr

4,2 (85 Bewertungen)
Sprinklr ist eine cloudbasierte Lösung für das Kundenerlebnismanagement für Unternehmen jeder Größe. Die Lösung bietet...

Drift

4,5 (199 Bewertungen)
Drift ist eine cloudbasierte Lösung, mit der Unternehmen Verkaufsprozesse automatisieren können, indem sie Live-Chat-Fen...

Tidio

4,7 (465 Bewertungen)
Tidio Chat ist eine cloudbasierte Live-Chat-Plattform, die sich für die Integration in die Website jedes Unternehmens...

Conversational AI Cloud

0
Große Datenvolumen oder Kundeninteraktionen mit Conversational AI Cloud organisieren, einem intelligenten Chatbot mit...

Nutzerbewertungen zu Ada durchsuchen

15 von 15 Bewertungen
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Chris
Chris Mehr Details anzeigen
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 16.11.2018

Easiest Chat Platform

The team at Ada have been very supportive whenever we have encountered any problems. Their team have been quick to respond and helpful.

Vorteile

Ada's biggest asset is that it is EASY to use. If you value software that has a low barrier to entry and is highly inclusive of non-technical staff then this is one of the bets choices you can make. They are adding new features all the time and rapidly catching up to other chat platforms but that ease of use if what will keep us loyal.

Nachteile

In the time that we have been using Ada it has been good for basic conversations and supporting decision tree answers, however, their update in October 2018 seems to have added many new features. We cannot say we have used them yet but their segmentation features will be crucial to helping us personalise the chatter experience.

Anna
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.10.2024

Innovative customer support software solution

Overall, I am very satisfied and, after more than two years, I still believe that this is the right solution for our needs.

Vorteile

I particularly like the fact that Ada is always super fast when it comes to integrating the latest innovations into the software solution. The solution is also very intuitive and meets all my personal requirements for a good conversational AI. The support from the employees is also very good.

Nachteile

The fact that there are sometimes language barriers in the software solution. We are active in the European market and need languages other than English. The main language of the software is English, which makes sense as it comes from the US, but sometimes it takes a little longer to adapt the solution for other languages.

In Betracht gezogene Alternativen

Cognigy.AI, moinAI und Intercom

Gründe für den Wechsel zu Ada

Mainly because you can integrate with React Native.
Evelina
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.2.2025

Very happy with Ada

Great and fast support from Ada when needed!

Vorteile

I like how easy it is to navigate the platform and how much you can do on your own. It's very user-friendly!

Nachteile

I actually haven’t come across much that I don’t like. If I had to mention something, it would be that when you create a flow in, for example, English, and include quick replies (where you haven’t written a custom text), then when you add a new language, the quick reply responses get translated automatically—but that’s not what you want. You’d prefer the field to be empty, just like in English. And maybe that adding flows requires a lot of manual work, but a solution for that would be switching to the AI bot.

Pavel
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 23.8.2022

Two of the products I use started using this and the experience was shitty both times

Vorteile

It looks fine and the landing is okay. I guess it's cheaper as well.

Nachteile

It works like s-t
Clickup and Zoom started using Ada

Before it was intercom and it was gorgeous. Never had issues with it.

Ada is a total disappointment — the agents don't see what I sent them, the bot scenarios are cranky, slow and frustrating, I can't send images and videos properly.

I hate Ada, bring intercom back.

I'm not affiliated with intercom in any way — just a frustrated user.

Tiago
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.10.2024

Ada a real Partner

Working with Ada since 2021 and has been amazing. The product helped decrease the number of agents needed and help thousands of clients. The experience could not have been more positive.

Vorteile

Super user friendly, team amazing in helping out

Nachteile

New features can take sometime to appear

In Betracht gezogene Alternativen

Talkdesk

Gründe für den Wechsel zu Ada

The product is more advanced and more user friendly to set up
Silvia
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.10.2024

Ada’s Impact on Customer Service at Busbud: A Valuable Tool

My overall experience with Ada has been excellent. Their team is highly responsive, consistently attentive, and always willing to help whenever needed. Ada's support ensures we can get the most out of the platform, making them a fantastic partner for our customer service needs.

Vorteile

What I like most about Ada is its ability to significantly reduce the volume of inquiries that our human agents need to handle. The AI agent provides highly accurate, precise responses by efficiently utilizing our Help Center resources. This has not only streamlined our customer support operations but also enhanced our team's overall productivity.

Nachteile

The main challenge with Ada is that integrating new features or adding additional channels can be complex, requiring significant time and resources. This can sometimes slow down our ability to expand Ada’s functionality as quickly as we’d like.

Celia
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.7.2024

Highly Recommend Ada!

Vorteile

The people at Ada are knowledgeable, friendly, and great to work with! The support team is very responsive and helpful as well!

Nachteile

We've experienced some turnover with our Solutions Consultants which is a bummer since we've enjoyed working with all of them!

Antwort von Ada

Hi Celia,

Thank you for your wonderful review and for highly recommending Ada! We're thrilled to hear that you find our team knowledgeable, friendly, and great to work with. Your kind words about our support team mean a lot to us, and we're delighted to know that we've been able to assist you effectively.

We appreciate your feedback regarding the turnover of our Solutions Consultants. We're always striving to provide a consistent and excellent experience for our customers, and we'll take your comments to heart as we work on improving in this area.

Thank you again for your valuable feedback and for being a part of the Ada community!

Beantwortet am 6.8.2024
Bret
  • Branche: E-Learning
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.10.2024

Big fan of Ada

Fantastic team from day one until now (1 year 4 months).

Vorteile

The product and frequency of feature and software updates is amazing. Beyond the product itself, their support and onboarding teams are fantastic!

Nachteile

I think the UI of the chatbot itself could be updated.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu Ada

Support team and dedication to our success.
Mohamed
Mohamed Mehr Details anzeigen
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 1.11.2022

Automate Your Data Collection And Analysis Using ADA

Vorteile

ADA is a great product to work with .I love using this tool because it really is easy to use, the support team is awesome and very fast in helping with any minor problems that come up.The advanced functionalities features increase and automate my workflows and save my time.Last ,I love that we've been able to expand our use cases with the bot and show how it can fit perfectly into any data-driven business.

Nachteile

I hope Ada can customize the response. For example, if someone mentions a product in the chat, I can easily select which one I'd like to receive.

Michael
Michael Mehr Details anzeigen
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 18.7.2019

Ada is AMAZING!

Love love love them!

Vorteile

Huge fan of Ada. We built out and integrated the Adachatbot to drive call volume down while increasing response times. Managed a customer support transformation with under 30 days from launch to ROI.  Created operational efficiency, reducing average wait times by 50% and increasing chat length by 20%. Their sales team as well as their onboarding team are absolutely the best.

Nachteile

Setup and actually digging in deep to make this tool work is time consuming, but worth it.

Rina
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.9.2021

Powerful AI tool with great development outlook

Overall, it has been a great experience from initial setup (very intuitive) to ongoing maintenance and admin. The team is great about keeping in touch and making sure they're addressing any needs, as well as proactively offering suggested areas of improvement. There are always new feature rollouts and have experienced very few significant technical issues - very reliable software.

Vorteile

Ada is very user-friendly with a clean UX and intuitive design. From what I have seen and had experience with, Ada's AI also does seem to be more advanced than other chatbot tools. Additionally, as the admin, I do not need to pull in my tech team for any day-to-day needs (very light on code). The Ada team behind it is very dedicated and friendly and always works to improve the product, which gives me confidence in continued improvements and feature rollouts to improve our user experience.

Nachteile

As an admin/publisher I would like to see scheduling and drafting features so that I can make proactive changes rather than having to go in at the time that a change needs to be implemented. There are many reports and insights that aren't always available in Ada's analytics dashboard; that said, the team is always quick to respond to manual report requests and have built out some additional internal dashboards that have been very helpful.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 4.4.2023

Best chat platform

Vorteile

Ada is a platform that is very easy to understand. Good for beginners and non technical person.

Nachteile

No issues with Ada as of the moment, it is very good to use.

Jason
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.6.2020

This is the best and most fun technology that we've implemented for chat deflection and...

Vorteile

We launched our chatbot in March 2020, which was incredibly helpful as the pandemic began to affect our customers. Our chatbot has been able to address nearly 70% of the requests it gets, leaving more of our support agents available to help customers who need more assistance, and Ada seamlessly brings in one of our live agents in Zendesk when the customer needs more help. We can easily make modifications to the bot, and its use of machine learning makes it incredibly easy to quickly get the information we need to out to our customers.

Nachteile

There isn't a con I can list at the moment. We've worked very closely with [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] from the Ada team to fast track our adoption of their product. They worked very closely with our bot manager to make this a very healthy experience for us.

We used the out-of-the-box features to drop Ada into our Help Center. We then expanded into the advanced features to unlock some amazing features, conditional workflows, and variables that have made a world of difference to deliver personalized and meaningful responses to our end-users.

shivasish
  • Branche: Marktforschung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 4.3.2023

Ada is a customer service automation platform

Ada aims to give businesses an optimized and economical way to offer top-notch customer service while enhancing client satisfaction and adherence.

Vorteile

It uses artificial intelligence (AI) to help businesses automate their customer support processes.Ada combines machine learning and natural language processing (NLP) to understand customer inquiries and deliver tailored responses.

Nachteile

Personal data about customers may be collected and kept by Ada. In particular, if the platform is not properly secured and maintained, this raises privacy and security issues.

Guillermo
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.10.2018

Ada helped us scale without hiring and training new people

Vorteile

Before Ada, we struggled with hiring and managing support staff to accommodate our unpredictable support volumes. Now with Ada, we can scale to meet the needs of our growing customer base with instant support. By automating 75% of our inbound inquiries in 2018, Ada has helped us to provide an exceptional self-serve solution, while allowing our agents to take on more complex customers issues, and grow our business.

Nachteile

It's a software in development, so we missed some features that we thought important, though when we asked for them the team delivered surprisingly quickly.

15 Bewertungen

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