Über Take Control

SolarWinds Take Control ist eine cloudbasierte, betreute und unbetreute Remote-Support-Lösung für MSPs und IT-Experten. Die Lösung bietet Unterstützung für Windows, Mac und die Windows-Plattformen der oben Genannten, sowie iOS- und Android-Versionen. Sowohl Branding- als auch umfangreiche Konfigurationsoptionen ermöglichen ein maßgeschneidertes Serviceangebot, das Endnutzern mehrere einfache Möglichkeiten bietet, um Support anzufordern.  Die Lösung erfüllt FIPS (140–2) Standards, ist ISO 27001-zertifiziert und verwendet AES 256, TLS 1.2, mehrere erweiterte Kryptografie-Protokolle und eine proprietäre Secrets Vaults-Funktion zur Sicherung des Netzwerks, der Daten und der Sitzungen. Techniker können unbegrenzten Support für gleichzeitige Sitzungen, leistungsstarke Diagnosetools und Funktionen wie automatische Anpassung der Bildschirmauflösung für unterschiedliche Bandbreitensituationen nutzen. Das Produkt wird auf zwei Ebenen verkauft – Take Control und Take Control Plus – um die Kundenbedürfnisse und das Budget zu erfüllen.
Take Control Software - 1
Take Control Software - 2
Take Control Software - 3
Take Control Software - 4
Take Control Video
Take Control Software - 1 - Vorschau
Take Control Software - 2 - Vorschau
Take Control Software - 3 - Vorschau
Take Control Software - 4 - Vorschau

Take Control Preis

Take Control bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Take Control ist ab 19,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
19,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Take Control

Kaseya VSA

4,1 (205 Bewertungen)
Kaseya VSA ist eine cloudbasierte IT-Management- und Fernüberwachungslösung für Unternehmen jeder Größe und in...

Splashtop

4,7 (700 Bewertungen)
Splashtop Business Access ist eine Fernzugriffslösung, die IT-Helpdesk- und Serviceanbietern dabei hilft, Anfragen...

N-central

4,0 (52 Bewertungen)
SolarWinds N-central ist eine IT-Managementlösung, mit der Unternehmen IT-Geräte verwalten und verfolgen können. Die...

LiveAgent

4,7 (1695 Bewertungen)
LiveAgent ist eine Online-Live-Chat-Plattform für E-Commerce-Unternehmen auf kleiner und mittlerer Ebene. Die Plattform...

Front

4,6 (271 Bewertungen)
Front ist ein cloudbasiertes Kollaborationstool für kleine und mittlere Unternehmen. Front konsolidiert verschiedene...

Freshdesk

4,5 (3380 Bewertungen)
Freshdesk ist ein Helpdesk-System und eine Lösung, die den Kundenservice für dein Team vereinfacht und dabei hilft, ein...

Atera

4,6 (436 Bewertungen)
Die All-in-One-Plattform von Atera ermöglicht IT-Fachleuten den Zugriff, die Einsicht und die Kontrolle über ihre...

ISL Light

4,7 (750 Bewertungen)
ISL Online ist eine Remote-Support-Lösung für praktisch alle Industriezweige, einschließlich Gesundheitswesen,...

ConnectWise ScreenConnect

4,7 (1915 Bewertungen)
ConnectWise Control ist eine cloudbasierte Betriebsmanagementlösung, mit der technisches Personal Fernunterstützung...

Intercom

4,5 (1105 Bewertungen)
Intercom ist eine Kundenkommunikationsplattform, die Kunden durch Live- und automatisierte Chats, gezielte E-Mails,...

Bitrix24

4,2 (945 Bewertungen)
Bitrix24 ist ein Online-Workspace für kleine, mittlere und große Unternehmen. Die Lösung beinhaltet über 35 integrierte...

Salesforce Service Cloud

4,4 (787 Bewertungen)
Service Cloud von Salesforce ist eine cloudbasierte Kundenservice-Management-Lösung, die entwickelt wurde, um Kundenserv...

LogMeIn Rescue

4,6 (162 Bewertungen)
Rescue von GoTo ist ein cloudbasiertes Remote-Support-Tool, mit dem Unternehmen ihren Kunden technischen Support bieten...

Crisp

4,5 (117 Bewertungen)
Crisp ist eine cloudbasierte Helpdesk-Plattform, die kleine und mittlere Unternehmen dabei unterstützt, die Kommunikatio...

User.com

4,6 (36 Bewertungen)
User.com ist eine Full-Stack-Plattform für Marketing Automation, die Besuchende in zufriedene und treue Kunden...

Nutzerbewertungen zu Take Control durchsuchen

21 von 21 Bewertungen
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Lucas
Lucas Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 13.11.2023

Remote Access with everything you need and nothing you dont

A very simple tool with all the features you need, like unattended, audio passthrough, file transfer etc. It just works.

Vorteile

A very simple tool with all the features you need, like unattended, audio passthrough, file transfer etc. It just works.

Nachteile

Not much to be honest, N-Ables support can be an issue.

Patrick
  • Branche: Computer-Hardware
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.7.2022

Awesome Remote Control Software.

I am able to help the majority of my customers with Take Control which saves me time on the road going to my customers' place.

Vorteile

I like the ease of setup on both the Technician's computer and the Client's computers. I also like the "911" or New Session feature that allows me to send my customers to a website and download and setup temporary help sessions. The reporting function is very handy when it comes to billing.

Nachteile

The one thing that I don't like is the software's inability to save screen size and position. I find that I am resizing my "Window" a lot. It is a small annoyance that I have been able to work with.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 16.1.2018

Not user friendly

None at all

Vorteile

The products drag and drop functionality with transferring files is wonderful. The groups make it easy to find machines as well.

Nachteile

This software has more bad points than good. Seeing the screen is very difficult unless you change the resolution on the client screen. If you use the zoom functionality you have to scroll all over the screen. Each session opens in it's own window so if you are doing a large upgrade and need many open it make sit difficult to use. Some of the default settings such as to log the person off when you log out of a remote session make support harder.

Jaden
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.11.2022

Great for remote management

I use this every single day and I have very little complaints about it

Vorteile

I love the take control feature. It makes it very easy to work with clients and assist remotely. It is also very useful for working and connecting to my machine remotely

Nachteile

Takes a bit to connect to the workstation even after the workstation has been turned on

In Betracht gezogene Alternativen

N-central

Warum Take Control gewählt wurde

Company acquisitions

Zuvor genutzte Software

N-central

Gründe für den Wechsel zu Take Control

Ease of use
Kane
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.2.2023

Great product to help customers

It's great, I think it's an essential part of our day to day use to help customers as quickly and as best as we can

Vorteile

updates frequently so you're protected, allows you to just remote onto a customers pc so you can help them as quickly as possible.

Nachteile

the two screen option is a bit difficult, as it could just show two screens if you've got 2 but it makes you have to switch between

Tyler
Tyler Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.5.2020

Quality service at a great price for small businesses

Never had any real issues with the software. Support team has been very good about getting back to us in a timely fashion

Vorteile

Where some other applications have issues on both PC and Mac, Take Control is a great example of how well the software can operate with both systems. The console is easy to use and also offers a USB loaded version of it to take on the go. Having the subscription cover per technician and not per node allows a small team to be extremely versatile at the flat monthly rates

Nachteile

No rebranding available. Most of our other platforms and service options have a rebranding scheme that is lacking in Take Control. We use this primarily as a backup connection should our RMM remote have a problem

Jacob
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 11.1.2022

Take Control Allows Me To Assist Users With Ease

Vorteile

Take Control's Many Options to Execute Commands, Assist Users and Manage Updates are some of the best features they have to offer.

But wait, there's more!

The asset information provided by N-Able, like Disk Space, RAM Usage (And Slots!), CPU Usage, and Program Statistics are invaluable to helping find the root-cause of the problem at hand in a matter of moments in most cases.

Remote Control has a wide variety of control options, physical KVM-like control, Command Line and Powershell execution as well as a built-in file browser make it perfect!

Nachteile

I dislike the hiccups we occasionally have, sometimes the agent won't install properly, or the device won't populate for a little while, but that's not often enough to be a really big deal. Typically we just reinstall the agent and it fixes itself.

Doug
Doug Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 5.12.2019

Solarwinds quality in remote support

As I do most of my work remotely this product has been steady and reliable in both maintenance and support of end users. I very happy with the product.

Vorteile

I had used LogMeIn Central for years, but the cost increased to an unaffordable price. I tried many different alternatives, but couldn't find a suitable product until I found Take Control. It has proven to be reliable and at a fraction of the cost of LogMeIn.

Nachteile

I would like more features to include an msi package to push out in AD. The screen blanking feature has had issues, but has gotten better.

Andrew
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 23.5.2019

Take Control: Just Works

Awesome. Love it.

Vorteile

It just works.
Fast connections.
Tons of features, built in multi-pane file transfer w/ multi-queue, pause and resume functionality.
Automatic reconnect
Lightweight
integrated chat, system shell, information, full audit trail.

Nachteile

It's hard to find a glaring Con with Take Control. ~2-5% of installations occasionally have an issue (integrated NCentral version of TC), however I have never seen a simple quick reinstall fail to fix any of those issues.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.7.2018

Great software with many features

I am able to support my clients with ease and provide A+ support at a reasonable cost.

Vorteile

* Easy to navigate once you have a basic understanding of the interface
* Agent software is easy to install and has a lot of features to help manage a clients computer
* Request help feature is fantastic. Simply guide a client to the website and ask them to select the
request help option which allows you to assist them without installing the agent.

Nachteile

* The agents tend to fail randomly due to updates but this can easily be rectified with the new "repair agent" feature.

Giovanni
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 23.7.2023

software poliedrico

lo uso quotidianamente per fare helpdeskper l'accesso a macchine su cui è installato il servizio è comodo e intuitivo, però è molto macchinoso quando bisogna accedere al pc di un utente tramite il download del client

Vorteile

Il software è leggero, intuitivo, soprattutto installa un servizio in windows che consente l'accesso senza che l'utente dall'altra parte accetti o invii richieste.E' comodo perchè è possibile ridimensionare lo schermo, comodo il trasferimento dei file anche senza loggarsi nella macchina.

Nachteile

lentezza del primo avvio dopo che il cliente scarica il client per accesso one-shottroppi passaggi da far fare all'utente remoto per consentire l'accesso

Kelly Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 27.8.2019

Solid Remote Support built on years of Usage

I've used take control for years with the N-Central monitoring tools and consider myself a professional. Take Control is a very nice value add for that package and a pretty nice remote management tool in of itself.

Vorteile

It offers more in depth tools when connecting to a system, but not the user desktop, such as file browser, cmd/PS windows and registry editor.

Nachteile

It lacks interactive tools such as mechanisms to install software on the fly. It does do a good job of allowing easy file transfer.

Gonçalo
  • Branche: Risikokapital & privates Eigenkapital
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 10.11.2016

Great alternative for helpdesk businesses

I've used MSP Anywhere for quite a long time. It's a great product for internal and external helpdesk teams, with multiple ways to provide attended and unattended support to our customers, usually fast and very simple to use. But what I like more is the customization options it offers: a plethora of security permissions for managing technicians, branding, and some sleek functionality like average waiting time information until a support request is taken. The price is also good, much better than Logmein or screenconnect.

Vorteile

Price, customization, ease of usage.

Nachteile

Integration options can be difficult to setup if you are not a developer, but at least the documentation is good.

Eli
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 14.7.2019

Good Product as a Complment to Solarwinds N-Central

Overall, I am happy with the product, but I would prefer to not need to buy additional services to compliment what is integrated with N-Central.

Vorteile

Take Control standalone is a good compliment to N-Central. This product is integrated into N-Central, but that versions lacks ad hoc connections for systems tht are not already added to the system. Using Take Control stand alone lets start connections for users on machines that are not already in Solarwinds N-Central.

Nachteile

The fact that we needed to purchase an add on product to start ad hoc connections is a bit disappointing. his functionality really should be integrated into N-Central.

In Betracht gezogene Alternativen

Kaseya VSA

Gründe für den Wechsel zu Take Control

We are already using the version of Take Control integrated into N-Central, so complimenting it with Take Control standalone for ad hoc connections made sense.
Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 17.4.2018

Okay, but there are better options

Vorteile

The connection quality and speed is fine, and the features that they offer are what I would consider standard remote support tools. Connection speeds are much improved from prior versions.

Nachteile

Compared to alternatives, this solution lacks in some more advanced features. It's possible they've been added in recent versions but I've stopped using this tool in favor of other options.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 6.7.2018

One of the best remote access that I used

Faster conection, live chat, file transfers in the background and bash shell access.

Vorteile

One of the things that really like about msp anywhere is how fast is the connetion of the remote access, and you can also record the session so you can used to win more clients by showing your work.

Nachteile

I don't have complaits about msp anywhere the only thing that I can say as cons is that the interface is really text-heavy and is not easy to used.

Justin Mehr Details anzeigen
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.5.2019

Great solution built into our ticketing system to remotely view computers

Vorteile

It is easy to view our managed computers. When users are having issues, the IT admin just launches take control and you can see exactly what the user sees. It also supports multi-monitor environments.

Nachteile

Since a third party manages the software for us, we don't have access to reports.

Mathew
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 16.1.2020

Director of Services

Ease of connecting to clients. Ability to see who is logged in and where they are on our network.

Vorteile

Ability to stay connected while re configuring network settings. Switching netowrks VPN's etc.

Nachteile

I currently have an issue. I cannot see chrome screens, and some windows screen areas. So far I've seen this on two Laptops that are running Windows 10, on is on 1903 and the other is running 1909. I need to call support on this yet.

A second issue, I upgraded a PC from Windows 7 to Windows 10 it still shows up as Windows seven in the Devices list under OS.

Jeff
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 2.2.2019

Excellent utilities to ease IT life

Vorteile

Solarwinds products have always been extremely useful especially with networking and Active Directory. They offer so many tools that can help with every day tasks to better streamline day-to-day activities that can become time consuming.

Nachteile

They can have the tendency to over advertise their products and try to push their paid products.

Tyler
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Weitere für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 2.10.2018

Worth a Free Trial

Vorteile

Quick and easy to setup a trial with nothing more than an email address. Sales contact is quick to respond but not over powering in their approach.
The software is full featured with a great set of tools for the IT support Tech.

Nachteile

When ending a session the remote computer is locked and this can be annoying. Maybe there's a setting to stop this but its not obvious and should really be optional not default.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 18.8.2020

Bare bones option for remote support

It gets the job done honestly, but it barely does it. You need another form of communication besides this client, and the UI is not very friendly.

Vorteile

The remote connection is pretty quick and stable, and the alert for the connection is a pop-up window in the center of the screen, something very useful to get help quickly

Nachteile

The chat function. the UI is ugly, and there are no way to start a chat for yourself, you have to receive a message from support to start chatting, and the buttons for showing/hiding the chat are not very visible.

21 Bewertungen

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