Über NetSupport Manager

Multi-Plattform-Remote-Desktop-Zugriff und -Steuerung Mit seiner plattformübergreifenden Unterstützung und flexiblen Verbindungsoptionen (LAN, WAN oder Internet) bietet NetSupport Manager eine einzige Softwarelösung für sichere Fernsteuerung und Zugriff. Zu Hause, im Büro, auf der ganzen Welt … egal, wo sich die kritischen Systeme, Server und IT-Nutzer deines Unternehmens befinden, da du von überall aus Support bereitstellen kannst – und sogar Mitarbeitenden dabei helfen kannst, von zu Hause aus auf ihre Arbeits-PCs zuzugreifen. NetSupport Manager erledigt all dies, ohne dass ein Service von Dritten, laufende Abonnementkosten, manuelle Besuche oder eine Firewallkonfiguration erforderlich sind – und ist damit ein nützliches Tool für jedes IT-Team. Flexibilität: Mit der plattformübergreifenden Unterstützung und den flexiblen Netzwerkoptionen der Lösung haben IT-Teams sofortigen Zugriff auf die kritischen Systeme, Server und IT-Nutzer ihres Unternehmens und können so schnell auf IT-Probleme an mehreren Standorten an jedem geografischen Standort reagieren. Remote-Mitarbeitende erhalten außerdem sicheren und einfachen Zugriff auf ihren Arbeitsdesktop. Effizienz: Die einzigartige Palette an unterstützenden Tools gewährleistet maximale Effizienz und vor allem minimale Systemausfälle und Produktivitätsverluste, wenn Supportprobleme angegangen werden. Sicherheit: Da es sich um eine vollständig sichere On-Premise-Lösung handelt, können IT-Teams nahtlosen Remote-Support über das einzigartige Gateway durchführen – und mit seiner PIN-Verbindungsfunktion und vier Verschlüsselungsstufen wird es bevorzugt von Militär- und Finanzinstituten verwendet. Hochgeschwindigkeitsfernsteuerung: Erhalte nahtlosen und sicheren Zugriff auf Workstations und Server in deinem Unternehmen, sowohl lokal im Büro als auch remote, wenn du unterwegs bist. – Browsen, Lokalisieren und Verbinden mit allen Systemen – Geräte gleichzeitig auf mehreren Plattformen ansehen, freigeben oder steuern – Bildschirmfreigabe, Anmerkungen und Aufzeichnungen – Mit Nutzern chatten, Nachrichten schreiben und interagieren – Remote-Verbindung zu Nutzern über ein einzigartiges HTTP-Gateway – Aufgaben mit der Scripting Suite automatisieren – Drucker- und Zwischenablageumleitung – Dateiübertragung an eine oder mehrere Personen Systemmanagement: Die ergänzenden unterstützenden Tools ermöglichen den praktischen Remote-Zugriff ohne Interaktion mit und Unterbrechung für den Desktopnutzer, um sicherzustellen, dass die Produktivität nicht beeinträchtigt wird. – Hardwareinventar – Softwareinventar – Anzeige des geschätzten Standorts von Geräten – Anzeigen und Steuern von Remote-Anwendungen, Prozessen und ausgeführten Diensten – Aufgaben mit der Scripting Suite automatisieren – Remote-Eingabeaufforderung und Registrierungs-Editor – Geräte aus der Ferne ein- oder ausschalten – Geräte in einer klaren Hierarchie gruppieren – Vollständige Unterstützung für INTEL-vPro-Geräte Sicherheit und AD-Integration (Active Directory): NetSupport Manager bietet eine sichere Fernsteuerung und ist beliebt bei Militäreinrichtungen und Finanzinstituten. – Vier Verschlüsselungsstufen (Smart Card, Remote-Anmeldung, zentrale Protokollierung aller Konnektivitäten/Aktionen, AD-Integration) – Vollständige Datenverschlüsselung bis zu 256-Bit-AES – On-Premise-Lösung für nahtlosen Remote-Support über das einzigartige Gateway – Nutzerbestätigungen und verschlüsselte Passwörter nutzen – Verbindungen direkt authentifizieren – Vollständige Integration von AD: – Aktivierte/deaktivierte Funktionen pro Nutzer
NetSupport Manager Software - 1
NetSupport Manager Software - 2
NetSupport Manager Software - 3
NetSupport Manager Software - 4
NetSupport Manager Video
NetSupport Manager Software - 1 - Vorschau
NetSupport Manager Software - 2 - Vorschau
NetSupport Manager Software - 3 - Vorschau
NetSupport Manager Software - 4 - Vorschau

NetSupport Manager Preis

NetSupport Manager bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von NetSupport Manager ist ab 10,00 £/einmalig verfügbar.

Startpreis:
10,00 £/einmalig
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für NetSupport Manager

Remote Desktop Manager

4,6 (414 Bewertungen)
Remote Desktop Manager ist eine On-Premise-Helpdesk-Lösung, mit der Nutzer ihre Verbindungen, Passwörter und Anmeldeinfo...

Teramind

4,6 (89 Bewertungen)
Teramind bietet Lösungen zur Mitarbeiterüberwachung, zur Erkennung von Insider-Bedrohungen und zur DLP (Data Loss...

ISL Light

4,7 (750 Bewertungen)
ISL Online ist eine Remote-Support-Lösung für praktisch alle Industriezweige, einschließlich Gesundheitswesen,...

Digital Samba

4,8 (20 Bewertungen)
Digital Samba (ehemals Samba Live) ist eine cloudbasierte Lösung, mit der Unternehmen Webinare, Webkonferenzen und...

Zoom Workplace

4,6 (14265 Bewertungen)
Zoom Meetings ist eine cloudbasierte Videokonferenz-Softwarelösung, mit der Unternehmen im Bildungs-, Finanz-,...

Slack

4,7 (23734 Bewertungen)
Slack ist ein cloudbasiertes Tool für Projektkollaboration und Teaminteraktion, das die Kommunikation zwischen...

Microsoft Teams

4,5 (9949 Bewertungen)
Microsoft Teams ist eine cloudbasierte Gruppenchatlösung, mit der Teams an Dokumenten zusammenarbeiten können. Zu den...

Pulseway

4,7 (307 Bewertungen)
Pulseway ist eine integrierte IT-Asset- und Netzwerküberwachungslösung, die für IT-Administratoren zur Fernüberwachung...

Kaseya VSA

4,1 (205 Bewertungen)
Kaseya VSA ist eine cloudbasierte IT-Management- und Fernüberwachungslösung für Unternehmen jeder Größe und in...

Google Workspace

4,7 (17109 Bewertungen)
Textverarbeitung für Teams. Arbeiten Sie mit Teamkollegen oder externen Partnern an einem einzigen Dokument. Verfolgen...

Demodesk

4,7 (18 Bewertungen)
Demodesk ist eine cloudbasierte Videokonferenzsoftware, die Vertriebs- und Kundenerfolgsteams dabei unterstützen soll,...

Livestorm

4,7 (394 Bewertungen)
Livestorm ist eine moderne Live-Video-Suite, die Videoanwendungsfälle jeglicher Art für Geschäftsteams ermöglicht....

NinjaOne

4,8 (242 Bewertungen)
Mit NinjaOne vereinfachen Sie das IT-Management. Über 17.000 IT-Teams weltweit vertrauen auf unsere Plattform, die...

Surfly

4,7 (13 Bewertungen)
Surfly bietet eine Co-Browsing- und Kollaborationstechnologie, mit der du jede Konversation von jedem Kanal aus...

Splashtop

4,7 (700 Bewertungen)
Splashtop Business Access ist eine Fernzugriffslösung, die IT-Helpdesk- und Serviceanbietern dabei hilft, Anfragen...

Nutzerbewertungen zu NetSupport Manager durchsuchen

32 von 32 Bewertungen
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Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 19.12.2017

Amazing and feature rich.

Vorteile

The amount of features available is amazing. Made remote support a breeze for our environment. Easily the best.

Nachteile

Deploying takes a bit to figure out. Support is very helpful but would love to see an easier way for the silent deploy.

Morgan
  • Branche: Outsourcing/Offshoring
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.4.2024

Empowering Hero PA's Management

I have found the whole experience with NetSupport seamless, friendly, and understanding of our requirements. Despite us probably being one of their smaller clients, they truly care about how the software is working for us operationally and is always open to feedback and eature requests.

Vorteile

Effortless to use, and easy navigation throughout all applications.
Very comprehensive helpguides should we get stuck.

Nachteile

Initally it was a challenge for me to deploy the software due to ports/IPs needing to be configured, however after a couple of calls with the super friendly and attentive support team, it was swiftly resolved.

In Betracht gezogene Alternativen

Teramind

Warum NetSupport Manager gewählt wurde

We were finding the previous softwares expensive, and/or a total lack of customer support. One of the previous providers only offered live chat support, and would decline to talk with us on the phone. Others we have used in the past have not proved helpful or seemed keen to resolve any technical problems that we encountered. Thankfully, we have had absolutely no technical issues since we deployed NetSupport Manager.

Gründe für den Wechsel zu NetSupport Manager

Cost. We also wanted to obtain a perpetual licence, and not rent. NetSupport offers this, which majorly influenced my decision to buy from them.
Sean
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 6.11.2024

Remote access to learner PCs is invaluable

Overall, we like the product. It has helped us to better understand learner issues and assist them in a much more timely manner.

Vorteile

We primarily use the product to view learners' screens when they are training at a remote locations. The product is extremely helpful in terms of being able to see learners working through practice exercises and diagnose errors in real time and provide guidance.

Nachteile

The PCs sometimes lose connection with the SoftLink, and we have to work to re-establish before we can assist learners.

Charlotte
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 29.11.2024

Really good

I do like netsupport we have recently installed Netsupport notify which is fantastic

Vorteile

I like how easy and convenient it is to use. The software is stable.

Nachteile

There is a lack of documents for support and guidance

Amy
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.9.2023

Just what we needed!

Vorteile

NetSupport allows us to break classrooms into a pool of users. We chose NetSupport because it allows us to view classrooms by the user's login name vs the machine name. This has helped by being able to quickly identify which machine to connect to and allow for efficient support.

Nachteile

The only improvement I could see if having to manually update the list by users but we understand why we need to add to the list for user mode.

Wayne
  • Branche: Kunststoffe
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 1.4.2021

NetSupport Manager 12.7

The ability to manage our entire UK SCADA system from the comfort of my office without the need to travel

Vorteile

Being able to visualise the computers in real time

Nachteile

Deployment of the software can be difficult to install if computers are located in a remote location.

Charles
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.7.2024

Easy to setup and use

Good software, use the gateway option constantly.

Vorteile

Ease of setup and use. Restricting users via domain group or seperate accounts makes access to it easy.

Nachteile

Some of the controls have been moved in recent updates and that can be frustrating.

Angel
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 17.7.2024

Powerful and versatile remote control and IT management software

Vorteile

Multiplatform supported, easy to use and file transfer.

Nachteile

The initial setup and configuration can be time-consuming and might require a certain level of expertise

Jeff
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 28.9.2023

NetSupport Manager review

Overall, NetSupport Manager has been great to use and

Vorteile

It's easy to use and the file transfer feature comes in very handy

Nachteile

Since the pandemic forced us to move to a hybrid work environment, around half of our devices are no longer using a static IP address. NetSupport seems to have a problem resolving the DNS of the device and won't connect by device name.

Dominick
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.3.2025

Always dependable.

Always dependable. It helps us with support and maintains regular access to shared resources.

Vorteile

It provides an easy to use platform to remote onto our computers to manage them or assist users with support.

Nachteile

Configuration is a bit complicated and granular. Not easy to turn off features that lower graphics and video quality that are intended to minimize bandwidth, which is not a limiting factor for us.

Alex
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.8.2023

A must in an SME

Vorteile

NetSupport Manager is easy to use, provides trouble free access to users PC's and software deployment.

Nachteile

Very rarely it struggles to connect to a PC, however in our experience this happens with all remote tools at some time.

Joel
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.4.2019

NetSupport RULES!

I was introduced to NetSupport more than 15 years ago by a vendor we engaged to provide a new common-use platform for an airport ServiceTec was providing managed IT services for. I was immediately struck with the ease and amount of control NetSupport provided for the installation of the new platform. As we continued to add devices and eventually other mission-critical systems to our network, NetSupport proved its scale-ability again and again. When we had questions, their tech support was right there to give us answers. NetSupport cares about you as a partner. I've always been impressed that I do business with an individual as well as a valued partner. NetSupport makes my job easier to do!

Vorteile

NetSupport is a complete suite of management tools for your network. NetSupport installs easily on individual clients giving you control and access from anywhere in the world. NetSupport will enable you to monitor and/or control individual devices or groups of devices depending on your setup. Technical support is world class, you really ARE important to them. As a client, you're not just a name, you're a partner.

Nachteile

Honestly, this is a hard one for me, over the past 15 years I've used NetSupport, I've never had an occasion to be dissatisfied.

Paul
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.12.2017

Still one of the best

It is in invaluable tool for me to remote into servers and desktops for IT management.

Vorteile

I have used NSM for 10+ years, and school for several. I also use other remotes. Net Support consistently comes out as one of the best (if not THE best). It's ease of use is unparalleled. Reliability is very high; features like inventory and file transfer are easy and fast. Times when I have needed support, they have always been able to fix the issue. I plan to continue using it.

Nachteile

Once in a blue moon, the manager will not connect to a client; it's not often, but enough that I remember it (to be fair, all others that I have used do the same thing). Again, once in a blue moon it randomly disconnects (and again, all the others that I have tested do the same thing). However, even with these issues, it seems to have as few or less bugs than it's competitors.

Alex
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.4.2021

NetSupport: The Corporate Genius

Amazing corporate experience, a simple but robust solution for a big or small company. Its updates were amazing, improving and improving and the tutorials to install a hidden client inside the PC of people who have "issues" with IT Team.

Vorteile

NetSupport is a robust corporate Remote support tool, it's amazing how you can deploy an install in the background without the person knowing they're getting an update to their company software, or in case you have a user that constantly forgets their password or are not tech-friendly you can access in a glimpse and take total control.

Nachteile

The only con is that it's difficult to access other networks besides the internal one of the company. For Ex. how Teamviewer/Anydesk or other software work.

In Betracht gezogene Alternativen

Remote Desktop Manager
Daniel
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 27.8.2022

Good for Managing Devices on a Local Network

Vorteile

It's reliable and gets the job done. It's also inexpensive.

Nachteile

Peer to peer connections have their limits. This is not the best tool if the device is remote from your network.

Adam
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.10.2017

Very reilable remote access solution. We've been using it for over 7 years

Allows me to do my job fast and easy.

Vorteile

Provides a quick access to a wide variety of devices (Windows, Linux, Mac, Android). I use it every single day, it makes my job much easier. The application has intuitive design, it's easy to navigate, locate remote devices, connect, chat and exchange files. You are in and out within seconds. End user does not have to do anything.

We have been using it for over 7 years and we would not switch to a different product.

Gary
  • Branche: Lebensmittelproduktion
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.10.2017

NetSupport Manager is a must have for anyone doing remote support!

The ability to support users throughout my company without having to leave my desk. Now I can answer their questions and still keep doing my other work.

Vorteile

It is easy to use and maintain. I am able to support multiple users at the same time and can work with computers, laptops and servers from one desktop. My users can also request help from their desktop.

Nachteile

Depending on screen size and resolution settings, some remote desktops can appear smaller and be difficult to read.

Gil
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.7.2017

Our company has been using NetSupport Manager for about 15 years. It is rock solid.

It gives me the ability to manage any computer in our organization that has internet access.

Vorteile

It is very reliable and secure. The inventory and file transfer features are very helpful. The ability to scale the remote computer's screen to fit the local screen in very nice. The mouse control in accurate, and there is little or no lag.

Nachteile

The printer sharing doesn't work well for me. It doesn't always handle multiple remote monitors well.

Jeremy
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.8.2017

NetSupport Manager is our go to product for remote support.

Simple and efficient remote support with no user interaction needed.

Vorteile

With NetSupport Manager, we have quick access to any computer on our network. The fact that the user doesn't need to do ANYTHING for us to gain control saves time and effort on our Helpdesk.

Nachteile

Multiple monitor support is not great...can be tough to see the monitors. But this is the case on all of the screen-share products I've used, so not really a game changer.

Owen
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.12.2017

The best remote control product in the industry

I manage several sites and this product really helps me troubleshoot the remote locations with ease. The client is very light which allows for a smooth connection across my WAN.

Vorteile

How seamless it works when configured properly. I like how well it works with windows 7 and windows 10

Nachteile

I wish there was a way to deploy the software without being connected to a domain. Outside of that I really enjoy this product. I have been using for over 15 years.

Kevin
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.9.2017

We use this to connect to a fleet of kiosks to remote manage them.

Vorteile

Works well to be able to lock the remote desktop keyboard/mouse and do your work without interference from people walking by the kiosk. It has saved us money to remotely fix some problems without needing to dispatch a tech person. Like being able to download a file to a group of kiosks opposed to connecting to each one individually.

Nachteile

If the client has a poor internet connection it can fall of the list in the gateway but the screen doesn't refresh on it's own. You have to manually double click the gateway icon to refresh the screen. Also it can look like a kiosk is not on-line but refreshing the gateway then shows it. I found that it's best to leave the app entirely between uses opposed to leaving the app always running.

Anna
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.5.2018

Have been using this software since 2013 and find it to be one of the best IT tools available.

Control Software Installation and Updates on domain computers. Train users on software upgrades.

Vorteile

I have access to every computer under our domain. It allows me to update and install software on domain computers without running all over! It also allows me to train users as well as fix their errors!

Nachteile

I don't have any CONS about this software. I guess if it could physically dust the inside of the machines...

Alexander
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.1.2018

Best connection and remote management so far

For my company it is very important, we use it daily

Vorteile

Easy to use
Fast and secure
Doesn't slow your machine, client or host.
You can install it trought the network from the host or server machine

Nachteile

I really like it, we use it every day, if I have to say something "bad", maybe it could have a free version like others for personal use.

Kyle
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 4.10.2017

We use NetSupport Manager to connect to 60+ clients in the field. Its always seemed to work...

Vorteile

Simple and easy to use; gateway & pin features work very well. Very pleased with support, and I've only had to use them 2-3 times over the past 6 years.

Nachteile

Regular updates to Mobile Manager Application. Some bugs on iOS that are not present on Android versions.

Mike
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.2.2018

Exactly what we needed!

Vorteile

Ease of use and the ability to do everything needed to remotely control our product fleet and support our manufactured products.

Nachteile

We love everything about the product but if we could pick one thing to be improved, it would be the scripting engine.

Patrick
  • Branche: Bibliotheken
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 9.8.2017

This software helps me efficiently manage a large public computer lab.

Vorteile

I often use the ability to remotely execute commands and programs. Being able to login large numbers of computers as administrator (or any user) all at once is a huge time and wrist saver. File distribution is also helpful if you need to push files to many machines.

Nachteile

Jumping between different machines is cumbersome at times. The windows sometimes open in inconvenient sizes and places like partially off screen. It would be nice if I could open one window for remote control and switch between any of the stations in addition to opening one window for each remote connection.

Tony
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.10.2017

We've used other remote control applications but have kept using this one for over 5 years now.

This software has helped in assisting our end users with a more timely resolve to their issues.

Vorteile

The ease of connecting into a users PC and helping them with their issues, also sending out mass messages to all the users for downtime notifications.

Diane
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.10.2017

always a good experience

Vorteile

it is very helpful in supporting our customers on site and off site. It is easy to install on computers we need to access. Our customers are happy we can support them immediately when needed.

Jeremy
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 12.2.2018

NetSupport meets our all of our needs.

Vorteile

We have a specific need for NetSupport to allow use of a particular turbine monitoring platform. It works for that purpose.

Timothy
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.10.2017

Extremely reliable

Fast connections to all of my virtual server environment

Vorteile

Easy to install and use. Cost effective and users can establish connections very quickly.

Nachteile

Have to recreate saved connections between multiple PC's with same user cred. Be nice to have a saved file with connections that can be dropped into a folder on multiple pc's.

Kirby
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.4.2018

NetSupport Manager has helped our school and myself tremendously on tech support.

Management, monitoring, support to end users, installation of software and others.

Vorteile

The ability to quickly and easily take care of a tech issue or show a user how to fix their tech issue.

Nachteile

I do not really have a least liked feature. I know there were some that I did not use, but not because I did not like them, more I just did not have need to use them at the time.

Dan
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.10.2017

Installed and setup on many PC's and it works great!

It is remote software that works and it does not need subscriptions. Worth its wait in Gold.

Vorteile

Love no third party servers and subscriptions. It works great and the tech support is second to none. Highly Recommended.

32 Bewertungen

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