Über Channable

Steigere dein E-Commerce-Wachstum mit Channable! Die Kontrolle über deine Produktdaten zu behalten, kann zeitaufwendig und schwierig sein, besonders wenn dein Produktkatalog und die Anzahl der genutzten Marketingkanäle stetig wachsen. Erfolgreiche Einzelhändler verstehen es, Ihre Stammdaten mithilfe von Multichannel-Tools für den E-Commerce zu segmentieren und zu optimieren, sodass sie die Algorithmen so steuern können, dass sie wirkungsvolle Ergebnisse erzielen. Bei Channable kannst du deine Produktdaten direkt aus deinem Back-of-Shop importieren und sie für eine bessere Performance auf verschiedenen Kanälen optimieren. Nutze die integrierten Vorlagen, um die Spezifikationen von über 2.500 Marktplätzen, Vergleichsseiten, Retargeting-, Affiliate- und Werbekanälen zu erfüllen. Darüber hinaus kannst du deine Bestellungen synchronisieren, plattformübergreifend den Überblick über dein Inventar behalten und Werbekampagnen, automatisiert und auf Basis von Performance-Daten, in großem Umfang und in Echtzeit erstellen. Channable bietet ein monatliches Abonnementmodell mit variablen Preispaketen, eine kostenlose Testversion, mehrsprachigen technischen Support und umfangreiche Lernmaterialien an, um sowohl die Bedürfnisse von kleinen als auch großen Unternehmen in verschiedenen Branchen zu unterstützen. Lege mit Channable los und verbessere deine E-Commerce-Bemühungen noch heute.
Channable Software - 1
Channable Software - 2
Channable Software - 3
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Channable Video
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Channable Preis

Channable bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Channable ist ab 119,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
119,00 $/Monat Preisinformationen anzeigen
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Channable

Nutzerbewertungen zu Channable durchsuchen

95 von 95 Bewertungen
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Ruedi
Ruedi Mehr Details anzeigen
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.12.2022

Regelproblem gelöst

Alles prima, top schneller und kompetenter Support

Vorteile

EInfach alles automatisert, wenns mal eingerichtet ist.

Nachteile

Bei den Regeln muss man manchmal um die Ecke denken, dann klappts

Marco
  • Branche: Sport
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 22.11.2022

sehr schneller Support

Vorteile

Hier werden Probleme schnell gelöst. Die Reaktionszeit ist hervorragend.

Nachteile

Die Benutzung der Software ist sehr einfach und leicht verständlich.

Fabian
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 31.3.2023

Einfaches & preisgünstiges Feed-Management Tool bei gutem & schnellem Support

Ich nutze das Tool rein als Feed-Management Lösung um damit interne IT-Ressourcen zu sparen und selbst schnell und flexibel partner-spezifisch (Export-Feeds) Optimierungen zu erstellen.

Vorteile

Top support in lokaler Sprache (deutsch), sehr schnelle Antwort mit Problemlösungsvorschlag. Preislich günstig.

Nachteile

Teilweise begrenzt was den Umfang der möglichen Regeln betrifft.

Daniel
Daniel Mehr Details anzeigen
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.3.2023

Amazing software, even more amazing Support

Amaging. Can´t stress this enough.

Vorteile

The features and explanation you receive for each of the data fields is great. It makes it really easy to use. But most amazing is the support. They are so extremely helpful. I´ve never experienced anything like the people from this support. They really know what they´re doing and find solutions really fast. Whatever "problem" I´m not able to fix on my own they either fix it with me and explain how that works or they just call me back or send an email within a very short period of time (anything from 10 minutes to 2 hours) and will have solved it. No idea how they do it but I wish everyone I work with had a support department THIS GOOD. People tend to underestimate how important support is - Channable does not. They have an amazing software that lets you edit any piece of information and an extraordinary support.

Nachteile

Nothing at all. I like all the features and would only like to see more marketplace connections.

Falk
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.1.2023

A big Thanks to the Support

The Overall Experience went from OK to Excellent, because the Technical Service were able to guide me threw the Process in my native language, so that I can replicate what we have done for Other Plattforms.Having the Abillity to call the technical support when having Issiues makes the difference from a 2-3 Star to a 5-Star Review, because It gives me the Confidence to Achive the goals we need to Solve with Channable.Without The Technical Support, It would Consume Way more Time and Energy.So Here a big Thanks to [sensitive content hidden] for guiding me so well, full of ease and patience through the Process so that I can replicate it. That helped me a lot by Skipping Unnessesary Trial and Error!!!

Vorteile

User Interface is clear and userfriendly. I were Able to quickly get an overview of the possibillities and Things that can be done. No Messed up UI with thousands of same looking buttons. Other Toole look and feel way more clunky like SAP.

Nachteile

The Rules and the Attribute Matching were not that self explainig, that I were able to upload a feed with a good Quality. To go threw The Channable Academy were Time consuming and did not resultet in giving me the exact information needed. But just 2 Days after I had a Very Good Call in German with a German speaking technikal support and we were able to Setup our. first Feed together, so now I know all the Steps Needed to upload feeds in a good quality to various plattforms.

In Betracht gezogene Alternativen

Xentral Software

Gründe für den Wechsel zu Channable

The Price difference, made the decision clear, when looking to other Middleware, that wishes to charge 2k upfront, a monthly base fee of 1,5k and a percentage from the general revenue.And the User Interface were looking much more Userfriendly than other Tools, that were more build from Developers for Developer.
Bart
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 4.8.2022

Slow or no response - blaming third parties for not working modules

Very bad, they need to step up their customer service game.

Vorteile

Not much, it's lacking basis functionality, anything standard you would like to add costs you extra even before it works.

Nachteile

Overpriced, they are only looking for ways to charge more, sell upgrades. No solutions if something doesn't work.

Tomas
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.4.2024

A robust feed management tool with superb customer support

Channable allowed us to expand on marketplaces there we previously had no ambitions of being on, and it gave us a lot of ideas to improve our clients' sales and efficiency.

Vorteile

The robustness, swiftness, ease of use, and how powerful this tool is. It can do almost anything I imagine (sometimes much more) and if I have issues with anything, their customer support always saves the day inhumanly quickly.

Nachteile

We are only missing some kind of permanent or long-term data storage, but I realize that this is not the point of the tool. Moreover, it would be awesome if Channable could also work with conditions that have authority over all products at the same time (i.e. compare two products), but this would probably require a completely new tool to be developed. The only thing I really miss, which I think would be realistic to develop, is the ability to better work with duplicate and nested elements. Instead of coupling their values into one list, it would be awesome if maybe attributes could be used.

Ilyas
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.2.2024

Big thank to [sensitive content hidden]

We had a problem with the change from the plugin to the app at Shopware 6 and synchronization problem with Facebook, but the phone support was excellent.

Vorteile

That it is easily to set up and works with META!

Nachteile

It is very expensive for my opinion. We would also use it for Amazon (with Shopware 6), but it is currently not possible.

Yindee
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 20.2.2024

Channable review

Vorteile

Channable is very user friendly and the support is great

Nachteile

not really anything, but sometimes i would like more options

Beat
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.6.2024

Happy user

Vorteile

Easy integration, easy use and very good price

Nachteile

Rules setting is quite cumbersome and limited

Martin
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 13.10.2023

Expensive but stabil

Good and it feels stable which is a must when working with these kind of systems.

Vorteile

I like the fact that I have the feeds per brand and base the new feeds on the main raw feed. Also it is easy to copy rules between the brand and feeds but the ability to have special rules for some feeds. Also the system is fast to work in.

Nachteile

Going from an other system I am missing some features that may be good to have. First off an overview of the items and data about them. And I am also missing the sync with GMC and Google Ads data that I can create special rules on.

Victor
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.9.2023

Excellent software

Excellent Software. Easy to use and make listings on marketplace platforms easier

Vorteile

Integration to marketplace is easy and user=friendly

Nachteile

I like the concept of using Rules to determine how you want to send your data to marketplace platforms

Tomas
  • Branche: Musik
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.9.2023

Muziker Review

My experience with Channable has been exceptional, from its user-friendly interface to its stellar customer support

Vorteile

How user-friendly it is, the very responsive support team that always helps, and the speed of data.

Nachteile

I didn't find anything to complain about or dislike, and everything seems to be just as it should be.

Joost
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 4.7.2024

Goed product, slechte aftersales

Al enkele jaren zijn wij een van de vele gebruikers van Channable. Ik schrijf deze review met lichte tegenzin, maar ik zie oprecht geen andere oplossing meer. Al 5 weken geleden hebben wij Channable gewezen op een grote fout in de connectie tussen Amazon en Channable. Hierdoor komt grofweg 10% van de orders met verkeerde naw gegevens in Channable terecht. Ons systeem is gekoppeld aan Channable en zendingen gaan automatisch. Daardoor hebben wij elke dag meerdere orders die niet naar de juiste klant gaan. Het gevolg is dat wij meerdere zendingen moeten inschieten en dat wij vele slechte reviews krijgen. Channable erkent dit probleem al weken lang niet. Afgelopen dinsdag zagen ze dan toch het licht, maar nog steeds hebben wij geen oplossing. Ondertussen zijn de kosten voor ons in de duizenden euro's gelopen, maar reacties van Channable krijgen we bijna niet.

Daarnaast claimt Channable retouren van Bol te kunnen verwerken. Dit kunnen zij ook wel, mits je een kleine klant bent. Wanneer je meer dan 50 retouren per dag hebt, dan is de batchgrote te klein. Hierdoor moeten wij alsnog alles handmatig doen. Het ophogen van de batchgrote weigeren ze te doen.

In het kort, Channable heeft een heel mooi product. Maar de service is momenteel echt dramatisch te noemen. Mocht bovenstaande opgelost worden dan hebben ze weer een mooi product. Maar dat neemt niet weg dat het kwalijk is dat Channable niet naar hun klanten luistert. Ik heb beide problemen zeer uitgebreid aangeleverd met meerdere voorbeelden. Het issue, en de impact, had al veel eerder duidelijk moeten zijn.

Vorteile

veel integraties zijn er mogelijk. Ook werkt het goed samen met bijvoorbeeld Google.

Nachteile

beperkingen voor grotere klanten. Toen wij kleiner waren werkte alles voor mijn gevoel veel beter. Momenteel is met name de orderkoppeling met Amazon bijzonder slecht. Dit kost meer geld dan het oplevert.

Antwort von Channable

Beste Joost,

Hartelijk dank voor je feedback en het delen van jouw ervaringen met Channable. We vinden het zeer vervelend om te horen dat je deze problemen hebt ondervonden.

Wij zijn bekend met de meldingen die jij maakt en we nemen de feedback zeer serieus, zowel over ons product als over onze service. Het is spijtig om te horen dat dit tot zo'n vervelende situatie heeft geleid en dat wij niet aan jouw verwachtingen hebben kunnen voldoen.

We erkennen dat onze communicatie effectiever kan en we zijn vastbesloten om dit te verbeteren. Uiteraard willen we deze problemen in de toekomst voorkomen. Wij gaan intern verder onderzoek doen hiernaar en onze service verbeteren op basis van jouw feedback en ervaring met ons.

Met vriendelijke groet,

Channable Customer Support

Beantwortet am 24.7.2024
Florian
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.6.2023

Very good tool when it comes to feed management

Vorteile

Once you have dealt with the tool regularly, the handling is good and the features that go beyond the feed management are also quite useful.

Nachteile

It takes some time to get used to the tool and to feel at home with it.

Joel
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.6.2023

Excellent tool to avoid issues with merchant centers

very good

Vorteile

User firndliness, dashboard overview, ease of use, rule implementation, channacademy and the efficient support.

Nachteile

Sometimes when an issue appears and the solution is presented - maybe add directly a solution link with a video or article.

Bastian
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.10.2022

Decoration objects on multiple marketplaces

We administrate an online shop of our customer who sells about 2.000 products and Channable helps us to easily push them into different marketplaces like Amazon, Kaufland, eBay, etc.

Vorteile

Channable is extremely well designed and easy to use. Setting up a connection to one of the marketplaces takes some time, but is very comprehensive and fun. Channable offers an outstanding customer support and helped us several times with the setup of different channels.

Nachteile

Dealing with error messages from the marketplaces can be very annoying, but this is not the fault of Channable, but of the marketplaces themselves. Especially Amazon has a very unique set of rules you data has to follow.

Brian
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.12.2021

Excellent software and service

Channable offers an easy way of producing product feeds in different formats that allow us to send product data to all of our customers and partners.

Vorteile

Product is easy to use and packs a punch in regards to data management, data sharing and even data manipulation.

Nachteile

Channable could use a few more sharing/security options. Such as one time links or encrypted messaging.

Marco
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 3.12.2022

The guide of a data jungle

We have tried manage product data with Channable and sell omnichannel.

Vorteile

We have tried Channable for our clients who needs it for his omnichannel solution.

Nachteile

The tool seems to expensive for our needs.

Ties
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.7.2019

Channable is top!

Vorteile

It is very easy to use! The service of Channable is amazing.

Nachteile

There is nothing that I don't like, but de prices are a little bit higher than other feed management platforms.

Antwort von Channable

Hello Ties,

Thank you for the wonderful review.

We are always happy to hear how our customers experience Channable!

As for the pricing we are very transparent as to what services we provide and hope that the quality of our tool and service lives up to your expectations.

Beantwortet am 19.7.2019
Winfried
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.11.2019

Awesome support

Vorteile

Apart from being a wonderful product, I would like to highlight the absolute world class customer support. They are easy to contact and without exception find the solution within minutes. Highly knowledgeable, friendly and fast.

This is really the best CS I have ever experienced.

Nachteile

They're not cheap, but worth it anyway...

Antwort von Channable

Hello Winfried,

Thank you so much for awesome review. It is great to hear a happy user and are glad you think we are worth your business!

Kind regards, the Channable team.

Beantwortet am 11.11.2019
Remco
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 24.5.2019

Excellent tool

Channable helps us set up personalized feeds for a number of different channels from one master feed. This way we can get the right offers to the right people.

Vorteile

Great variety of channels to link your product feeds to. After the initial learning of the system it's easy to copy often used filters and values to different feeds. Many options to keep your feeds up to date with the right package.

Nachteile

Learning curve for setting up the system at the start.

Antwort von Channable

Hello Remco,

Thank you for taking the time out to leave Channable such a kind review.

It's our pleasure to work with you. If you ever need any help please feel free to call, we have a live support team to work with you and a online help center on the Channable website for all your questions.

Kind regards,
The Channable team

Beantwortet am 20.6.2019
charlotte
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.5.2021

Great support

Very positive

Vorteile

Next to the product itself, the service is outstanding. The support team at Channable is great. No lead times, highly skilled people, supporting and friendly.

Nachteile

It takes a little time to get to know, all features.

Lana
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.1.2022

A learning curve, but great support.

Channable was a bit of a learning curve however, support was amazing for the entire experience.[SENSITIVE CONTENT] helped us get the majority of our inventory up on Amazon and has helped us out tremendously. By having the UPC's, getting everything up on Amazon was fairly easy. Speedy responses and great customer service.

Vorteile

The support is the absolutely best. [SENSITIVE CONTENT] made the entire experience for us.

Nachteile

The setup and learning curve was a challenge, if not for the support we wouldn't have gotten through it.

Jonathan
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 7.2.2023

Elossa x Channable

Vorteile

Sync of channels via API with different market places

Nachteile

Rules to define attributes or fix errors through mapping

Robin
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 21.5.2019

Powerfull tool that saves a lot of work

Vorteile

It helped a lot to offer our feeds correctly to Google Shopping and Facebook ads
The rules you can use are powerfull and save a lot of work

Nachteile

It got pretty expensive when our channels and porductcount grew.

Antwort von Channable

Hello Robin,

Thank you for the honest feedback. We try to provide the highest level of service and quality for every service we offer. Our pricing is very transparent on the site and there should be a price plan that suits the needs of you and every customer.

Kind regards,
The Channable team

Beantwortet am 20.6.2019
Isabelle
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.1.2022

Easy to use feed management tool

Vorteile

Easy to use and easy to learn, great educational videos too.

Nachteile

Nothing, everything met my expectations!

Mark
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.3.2023

Perfect

Vorteile

Easy to use and customer support. Quick responsie and very helpful

Nachteile

Nothing at all, perfect for me at the moment

Milan
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 2.9.2023

BF X Channable

De beste software voor feedmanagement. Wij gebruiken de feeds zelf op allerlei verschillende shops. Dit is enorm makkelijk te exporteren.

Vorteile

De software is enorm goed voor productfeeds. Verder is het fijn dat de support in het Nederlands beschikbaar is.

Nachteile

Het enige minpunt vind ik dat het voor beginners moeilijk te begrijpen is hoe de software werkt. Verder valt er nog wat te zeggen over de aantrekkelijkheid van de website. Wel moet ik zeggen dat het op technisch gebied enorm goed functioneert.

Rafa
Rafa Mehr Details anzeigen
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.7.2023

Delas mejores opciones para la gestión multimarketplace

Vorteile

Es bastante sencillo e intuitivo de usar, y permite la creación de más lógicas automáticas que algunas herramientas más caras

Nachteile

Echo de menos el poder hacer ciertas gestiones en bloque en vez de manualmente.

In Betracht gezogene Alternativen

Lengow, ChannelEngine und Rithum

Gründe für den Wechsel zu Channable

Por una combinación de alcance, funcionalidades y precio
angel
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.8.2023

Muy buena herramienta

Siempre buena experiencia, expecialmente con atencion al cliente.

Vorteile

Todo ventajas, sobre todo la calidad de Atención al cliente y la velocidad de respuesta.

Nachteile

Integraciones con api de terceros, por ejemplo Mirakl.

Pepijn
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 18.7.2023

Pepijns review Channable

Wij zijn erg blij met Channable, hierdoor is onze stroom continu up-to-date.

Vorteile

Door Channable hebben wij verschillende systemen gekoppeld. Hierdoor hoeven we dit niet meer handmatig te doen wat het ontzettend makkelijk maakt.

Nachteile

Je hebt enige kennis nodig om goed met Channable overweg te kunnen. Daarnaast zijn regels niet altijd duidelijk te organiseren.

Elisabeth
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 9.8.2023

Very helping customer support Team

Vorteile

The excellent support - always if I asked for help - it appeared immediately

Nachteile

So far nothing - controll is given, support is there and helping faqs are too availalbe

Óscar
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.7.2023

Imprescindible para cualquier ecommerce

La relación entre las soluciones que aporta la herramienta y su precio es la mejor del mercado.

Vorteile

La facilidad de uso y la eficiencia del soporte.

Nachteile

Aún tienen features por implementar para optimizar la herramienta.

Olga
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.7.2023

Channable Support

Vorteile

I received a professional reply to all my questions. The support by [sensitive content hidden] was provided at the highest level

Nachteile

The Channable Support. Support is always propmt with the best solutions

Vera
  • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 14.9.2023

Review

Vorteile

Customer service - We are grateful for your quick responses and proactive communication. Thank you specially to [sensitive content hidden] for help Staples in resolving a technically challenging issue.

Nachteile

So far I have nothig to say. You’re doing good, good job!

Giorgio
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.6.2023

absolutely delighted

Vorteile

everything, it is simple and easy to understand

Nachteile

nothing to complain about, we are happy!

Rodrigo
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.7.2023

Herramienta muy útil

Ha sido una herramienta que ha facilitado la gestión de canales, catálogos y campañas.

Vorteile

Es bastante fácil de implementar y aprender a utilizar. Además el soporte suele ser muy rápido.

Nachteile

Al usarlo por algún tiempo e intentar profundizar, uno se puede llegar a encontrar con algunas funciones que no estén disponibles.

Achim
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.6.2023

Channable for Marketing Automation - No 1 Choice

Very good, tool works as it should and customer service is always very helpful

Vorteile

Easy to implementEasy to useSaves us a huge amount of time and work

Nachteile

Some features are missing, but nothing criticalWe have some very specific needs in the way we handle our accounts that sometimes we need the support team to help set up things correctly

Estridencias
  • Branche: Unterhaltungselektronik
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.3.2023

Servicio de integración de catálogo muy recomendable

Muy buena

Vorteile

Una vez que aprendes a usarlo, la facilidad y rapidez de la implementación de la herramienta

Nachteile

Al principio, si no se tienen los conocimientos básicos puede llegar a costar un poco su uso

Yohann
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.6.2023

Avis Yohann

Vorteile

L'automatisation de campagnes Search grâce à un flux

Nachteile

Pas possible d'automatiser sur la plupart des produits Google (vidéo, display, search de perfmax)

Ángel
Ángel Mehr Details anzeigen
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.4.2023

Technical Customer Support Iberia

Vorteile

Independientemente de la gran valoración que tenemos sobre la herramienta, me quedo con la calidad y la velocidad de respuesta en su departamento Technical Customer Support Iberia.

Nachteile

Por poner un "pero". Las pocas opciones de configuración dentro del plugin de integración del CMS.

Fredrik
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.6.2021

Happy customer over last 2 years

Overall the experience with Channable has been great. We are pretty satisfied. We have never had an issue we could not solve. Support is great. And with Channable we can access new marketing channels quickly based on our feed.

Vorteile

Channable is easy to use. It has many useful features. And the integration was easy to set up.

Nachteile

For the "generating categories" step when setting up feeds, I wish there was an "exporting and importing"-option as well. Currently the auto category generation feature got us about half way through the set up. The rest is manual and we have to re-check if the auto generation was correct. If would be easier to work with if we could first auto generate as much as possible, then export to excel file, then make changes and even add new category lines, then bulk import everything.

Albert
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.3.2023

Exceptional Efficiency and Flexibility

Additionally, Channable offers robust analytics, which helps us identify and analyze trends in our performance data. This has been invaluable in optimizing our marketing efforts and making data-driven decisions. The software's real-time synchronization ensures that our product feeds are always up-to-date, which is crucial for maintaining accurate inventory levels and pricing across multiple channels.The customer support team at Channable is truly exceptional. Whenever we have encountered any issues or problems, they did a great job.

Vorteile

As a user of Channable for the past few months, I am thrilled to share my experience with this phenomenal software. Channable has not only improved the way we manage our e-commerce data feeds, but it has also transformed our overall efficiency and adaptability.

Nachteile

First and foremost, Channable's intuitive interface makes it incredibly easy to navigate and set up new data feeds. Regardless of your technical expertise, the platform is user-friendly, allowing for seamless integration with various channels, such as Google Shopping, Amazon, and Facebook.One of Channable's standout features is its powerful rule engine. The ability to create custom rules for managing and optimizing data feeds is a game-changer. With a few clicks, we can now filter products, adjust pricing, and update titles and descriptions, ensuring that our listings are tailored to each specific channel's requirements. This has significantly reduced manual work and errors, while also improving the overall quality of our product listings.

Nathan
Nathan Mehr Details anzeigen
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.11.2020

Great tool, great support

I have discovered and used channable for multiple clients during my job as an SEA specialist at a marketing agency; the tool is also widely used in my current job at a retail company. I have always experienced the use of Channable as very easy, and as indicated earlier, I am very positive about the contact moments with support.

Vorteile

You have all the options you need to set up the perfect product feeds. Using the tool is very simple and intuitive. The support department is very helpful if anything is unclear.

Nachteile

Maybe I have overlooked a possibility myself, but otherwise it would be a welcome addition to be able to adjust rules in bulk. (for example: in all selected rules, replace the word "test.com" for "test.nl" or the "delivery" attribute for another attribute called "shipping_time".) In my case, this could save quite a bit of time.

I would also find some more options for filtering in the overview of all feeds useful, because with more than 90 feeds you can easily lose the overview sometimes. But in this case too; maybe there are options that I myself have overlooked.

Antwort von Channable

Hello Nathan,

Thank you for such an outstanding review and for trusting us to help grow and organize your business for over two years!

As to your comments, there is 100% a solution to manage rules in bulk using Channable's 'Master Rules.' Please feel free to contact our support team or go to our help center articles on the Channable website, that cover this feature.

Kind regards,

The Channable Team

Beantwortet am 20.11.2020
Danny Mehr Details anzeigen
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 21.5.2019

Using Channable as a SEA specialist

As a SEA specialist I use Channable primarily to manage my Shopping feed en my feed that I use for campaign building. For this, Channable gives me the freedom I need. To add, remove, replace information.

Vorteile

Super-duper user friendly. I haven't tried yet; but I think I can teach a monkey to use Channable.

In a PPC world where the use of feeds gets more and more important, it is of great value that there is a tool like Channable that enables me manage my feed, without having any programming skills. It allows me to give me a lot of freedom. And most importantly: I'm not stuck to boring source feeds, where my hands are tied.

And, let's face it: to understand how a feed is build up takes quite some time to comprehend. The user friendly interface helps me to easily explain it to (junior) colleages.

Nachteile

I'm very happy about the feed-mangement part of Channable. And in that division, I think Channable is the best tool around. I am less excited about the other features. The text ads editor for instance. The basics here work fine. But when you want distinguish and really take a next step, the tool is too limited. And in that department there are quite some campaign building tools that are better.

Antwort von Channable

Hello Danny,

Thank you for your enthusiastic feedback. We're honored to know that Channable serves you so well. We work to get everyone up and running as fast as possible with our tool!

As for Ads the same idea is applies, we want to make Ads accessible to everyone. If you would like to dig even deeper into the tool we have a help center, tutorial videos and of course our customer support for more information.

Kind regards,
The Channable team

Beantwortet am 20.6.2019
Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 3.5.2022

Need to have with lots of SKU's

Great tool. If you run more than 100 SKUs you need this

Vorteile

The ease of connecting feed variables to copy templates

Nachteile

It could be a bit more visual in terms of pre build drafts

Laura
Laura Mehr Details anzeigen
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.8.2019

Saves me so much time

This tool is very easy to work. Great customer service and it makes my clients grow through it's possibilities and connections.

Vorteile

Using Channable makes me create more effective campaigns and feeds, and therefore the ROI of my clients campaigns grows. Which in return makes them and us happy, since KPIs are met. It also creates a lot of opportunities like advertising on marketplaces and other platforms. Feeds can be created in an instant.

Nachteile

Order connections are not available for every CMS.

Antwort von Channable

Hello Laura,

Thank you for the wonderful review and taking the time to voice your opinion!

We strive to meet the needs of all of our clients and are happy to take suggestions for how to better our tool. We develop based off customer feedback, so please, if there is a connection you need contact our support team. Any CMS can be connected via our custom API.

Kind regards,
The Channable team.

Beantwortet am 19.8.2019
Christian
  • Branche: Unterhaltungselektronik
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.7.2019

Perfect tool for feed management and Google/Bing ads creation based on feed

We have tried many tools for both general feed management and building inventory management campaigns. But Channable is by far the best I have tried. They have all the features we need, it is intuitive to use and they have a reasonable pricing model that adapts to the size of your business and what you need.

Vorteile

Channable is very easy to use, but it still got all the features we need. A very intuitive setup for building template based inventory management campaigns for Google/Bing (based on your feed).

Nachteile

I have very few cons, and the few I once had have Channable fixed or built a solution for us. The only thing I still miss is the possibility to protect a feed export with username and password. But I think they are working on a solution for that as well.

Antwort von Channable

Hello Christian,

Thank you very much for the wonderful review!

We work to take all of our customers needs into consideration and are happy that you are happy.

We always appreciate feedback and will keep your comments in mind for future development.

Kind regards,
The Channable team

Beantwortet am 5.8.2019
Philipp
Philipp Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 16.7.2019

Good feed management tool

We use channable to split our "Master Feed" in individual feeds and also to import and convert external feeds to the format used by our backend.

Vorteile

1. Easy to use
2. Fast
3. Reliable
4. Can handle huge feeds easily

Nachteile

1. All changes go directly live when you hit save - there's no way to revert it, and no undo.
2. It would be great if there would be some versioning system in place so that one can always revert to a previous version of the feed config. (See Google Tag Manager for a great example of how it could be done)
3. There could be some more operators, like random number etc.
4. Import of JSON
5. Nesting of the feed goes only 2 elements deep, eg. Product->Features->Colour

Antwort von Channable

Thank you Philipp for taking the time to give us a review.

All of your feed back is very helpful and are features we will take into account as we develop our tool further.

Kind regards,
The Channable team

Beantwortet am 19.7.2019
95 Bewertungen

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