Über Deltek Maconomy

Maconomy von Deltek ist ein komplettes, vollständig integriertes ERP-Buchhaltungssystem (Enterprise Resource Planning) für professionelle kleine wie auch große Dienstleistungsunternehmen. Maconomy rationalisiert Geschäftsabläufe und beseitigt die internen Barrieren, die häufig in mehreren Abteilungen anzutreffen sind, indem es Echtzeitzugriff auf alle wichtigen Informationen bietet. Dank dieser zuverlässigen, aktuellen Informationen können sich Nutzer darauf verlassen, dass ihre Entscheidungen auf Tatsachen basieren, schnellere Entscheidungen treffen und ein profitableres, erfolgreiches Geschäft führen. Deltek Maconomy wurde entwickelt, um den einzigartigen Workflow von Unternehmen zu unterstützen, die projektbasierte Dienstleistungen anbieten. Dazu gehören robuste Finanz- und Projektmanagementfunktionen, die die Transparenz im gesamten Unternehmen verbessern und gleichzeitig die Projektrentabilität maximieren. Neben den vollständigen Finanzfunktionen gibt es Zeit- und Ausgabenmanagement, Ressourcenplanung, Kundenmanagement, HR und leistungsstarke Business Intelligence. Deltek Maconomy eignet sich für zahlreiche professionelle Dienstleistungsunternehmen, darunter Steuerberatungs-/Wirtschaftsprüfungsgesellschaften, Marketingagenturen, IT- und Managementberatung, klinische Forschungsorganisationen, akademische Forschung und mehr. Die Software wurde als einzelnes End-to-End-System entwickelt, bei dem Wartungen, Erweiterungen oder Aktualisierungen verschiedener Module unnötig sind. Dank moderner Technologie ist es einfach, Maconomy mit einer Reihe von Betriebssystemen, Servern und Nutzeroberflächen zu verbinden. Deltek Maconomy wird professionellen Dienstleistungsunternehmen empfohlen, die eine umfassende Lösung suchen, die auf ihre individuellen Bedürfnisse zugeschnitten ist.
Deltek Maconomy Software - 1
Deltek Maconomy Software - 2
Deltek Maconomy Software - 3
Deltek Maconomy Software - 4
Deltek Maconomy Software - 5
Deltek Maconomy Video
Deltek Maconomy Software - 1 - Vorschau
Deltek Maconomy Software - 2 - Vorschau
Deltek Maconomy Software - 3 - Vorschau
Deltek Maconomy Software - 4 - Vorschau
Deltek Maconomy Software - 5 - Vorschau

Deltek Maconomy Preis

Deltek Maconomy bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Deltek Maconomy ist ab 100.000,00 $ verfügbar.

Startpreis:
100.000,00 $
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Deltek Maconomy

Citrix Workspace

4,1 (115 Bewertungen)
Citrix Workspace ist eine Content-Collaboration-Software, die Unternehmen im IT-Bereich dabei unterstützt, Remote-Anwend...

NetSuite

4,2 (1709 Bewertungen)
Mit einem integrierten System, das ERP, Finanzwesen, Handel, Bestandsverwaltung, Personalwesen, PSA, Lieferkettenverwalt...

Productive

4,6 (98 Bewertungen)
Productive ist eine umfassende Agenturmanagementplattform. Die Plattform ist ideal für Softwareentwicklungs-, Marketing-...

monday.com

4,6 (5415 Bewertungen)
Die herausragende Kollaborations- und Projektmanagementplattform monday.com hilft Teams bei der gemeinsamen effizienten...

Wrike

4,3 (2790 Bewertungen)
Wrike ist eine cloudbasierte Projektmanagement-Plattform für Teams ab 20 Mitarbeitenden, die sowohl für große Unternehme...

Odoo

4,2 (1238 Bewertungen)
Odoo POS ist Teil der integrierten Suite von Geschäftsanwendungen von Odoo. Das Modul ist sowohl online als auch...

Sage Intacct

4,3 (522 Bewertungen)
Die moderne ERP-Cloud-Plattform für Ihr Finanzmanagement! Sage Intacct ist ein benutzerfreundliches, cloudbasiertes...

QuickBooks Online Advanced

4,4 (992 Bewertungen)
QuickBooks Online Advanced ist eine cloudbasierte Buchhaltungslösung, mit der kleine bis große Unternehmen Ausgaben,...

SAP Business ByDesign

4,4 (79 Bewertungen)
SAP Business ByDesign ist ein SaaS-ERP-System (Enterprise Resource Planning). Aufgrund der zunehmenden Akzeptanz von...

Axelor

4,8 (25 Bewertungen)
Axelor ist eine anpassbare Open-Source-Softwareplattform. Die Lösung kombiniert drei Module für ERP (Enterprise...

QuickBooks Enterprise

4,5 (20713 Bewertungen)
QuickBooks Enterprise ist eine Buchhaltungslösung für KMU in verschiedenen Branchen wie Bauwesen, gemeinnütziger...

Scoro

4,6 (239 Bewertungen)
Scoro ist eine cloudbasierte Professional-Services-Lösung für kleine und mittlere Unternehmen unter anderem in den...

Avaza

4,6 (455 Bewertungen)
Avaza ist eine Business-Management-Lösung, die Funktionen für Projektmanagement, Ressourcenplanung, Online-Zeiterfassung...

Bitrix24

4,2 (945 Bewertungen)
Bitrix24 ist ein Online-Workspace für kleine, mittlere und große Unternehmen. Die Lösung beinhaltet über 35 integrierte...

Asana

4,5 (13385 Bewertungen)
Asana hilft Teams bei der Koordination ihrer Arbeit – von täglichen Aufgaben bis hin zu strategischen Vorhaben,...

Nutzerbewertungen zu Deltek Maconomy durchsuchen

61 von 61 Bewertungen
Sortieren nach:
Obumneme
Obumneme Mehr Details anzeigen
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.3.2018

Awesome Product

Vorteile

The platform is user-friendly and the report system is top-notch. Getting information on a project is easy courtesy of the project command centre.

Nachteile

They offer little training on how to use the software, they offer customer support only through customer service portal case submission. The backend is not user-friendly

nitin
  • Branche: Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 3.2.2025

Deltek Maconomy - Hitek

I do end to end accounting with Maconomy and I like all of its functionality. Very inclusive software.

Vorteile

Been using it for almost 5 years and found it very excellent somewhat in lines with ERP.
UI is also pretty easy to use and navhgate

Nachteile

I have a suggestion that Maconomy should have functionality of reading AP Invoices either via email or attachments for quicker processing which various new softwares in current times do have.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 14.10.2019

Clunky Time Tracking System

Maconomy is not the easiest software to use, but it gives us the basics of project health and time tracking for the big agency I work at. Because everyone uses it, it's nice to be able to pull time and budgets across teams. However, I do think it could be improved from a user standpoint and could see some value it making it a little more robust.

Vorteile

For time tracking, Maconomy gets it done. It has what we need as a company and is organized in a very simple, neat way. It's clean and provides us with the basics. It is also very easy to look up projects within Maconomy to see how they are doing and pull project health reports – again, it's very simple so nothing fancy or other bells and whistles.

Nachteile

Maconomy is SO oddly configured that there are a handful of things from the user perspective that are just quirky or make it more difficult for me to do my job. It's just not as intuitive as other time tracking software. Sometimes if you do not log out before closing your window, you have to wait 5 minutes to get back in to track time. Other times, it makes you enter certain inputs before others in the project/time tracking process – which is not always what I want to do – and gives you an alert if you don't. It seems like an old software/interface but again, it gets the job done – I just think it could be improved.

Tami
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 3.8.2017

Deltek user since about 2005.

I would recommend this software. Honestly, I can't imagine business without it!

Vorteile

I'm a full service office manager in the Architectural / Engineering / Construction industry. I worked with Deltek Vision first and I absolutely LOVED the software! We updated from a very antiquated system to a full CRM and it was mostly seamless and allowed us to really clean up our data before migrating over (which was so valuable because it's a 70 yr old company). After about 6 months, I was chatting with the president of the company at a holiday party and he asked how I liked Vision and was very happy to hear me gushing about how much I loved it (I worked for a branch office). I never understood the old system and felt very lucky just to get my time sheet entered each week without 'issues'. It was so amazing to have our project marketing data connected to our accounting data!
In 2013 I took a new job with a company that had recently migrated to Deltek Ajera (although, at the time, I'm not sure if Deltek owned it) and we only have the accounting system. It makes time sheets, payroll, and project accounting very easy but it does not incorporate marketing and leads and that sort of thing. I'm not sure how important it is to track that information from a financial standpoint but I feel very disconnected not having that information in Ajera (full project descriptions, project photos, employee photos and resumes, etc.) This is a small office and the President handles most of the marketing and he has a system that works for him but if it comes time to update I will definitely push hard for the full system!
Customer service is great for the most part! I get someone on the phone within minutes and it's rare to have a problem they can't fix right then or remote into my computer to show me how.

Nachteile

With Ajera there are a few glitches but they're constantly updating and trying to work things out. There's a few annoying functions like when you try to get out of a screen it will make you hit save or cancel to get out (maybe just annoying for me because patience with tech is not my strong point). The one other issue that really bothers me is that we pay per year for support for all 7 employees but I'm the only one that ever uses it and not often. They told me that there's no way around that and I can't pay for just me. I think that's way too much money, especially considering I call them about once a month max.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 8.4.2022

Effective although old-fashioned

As an HR user, I register new users. Also, I use it for holidays management. It works fine but is not the most advanced and user-friendly software, for HR at least.

Vorteile

Very stable, complete, and customizable to the company.

Nachteile

It's not the best software for HR. Very poor performance.
It requires some training and some experience to use it confidently.

Joe
Joe Mehr Details anzeigen
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
2
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 6.5.2022

long implementation time, clunky

Vorteile

online time entry option is good but flawed
expense reporting on the app is good

Nachteile

Plan on a 2 year implementation time if you have any customizations. The web interface is very clunky and requires a ton of menu click through to accomplish basic tasks. Doesn't seem to be setup to handle the volume of projects that we are trying to track in the system. error messages on time entry do not always pop up when submitting time so you end up with un-submitted time that you don't know about. searching for projects in time entry is difficult as the search does not always return the expected results even when everything has been setup correctly.

Jennifer
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 7.8.2017

Deltek First GovCon - GCS and T&E modules

Administrator on the Deltek First GovCon - GCS and T&E modules for approximately 2 years. There was very little training or support offered. If you needed help you had to log into their customer service portal and submit a case - and of course you had to make sure you had enough cases available (i.e. you have to pay to have cases to use for support). Although I did get a few customer support agents who went above and beyond, the majority of the time the support was slow and they just directed me to printed training guides which were not easy to follow. The system is not user friendly at all, it takes several steps in different parts of the system to make sure things are done rather than having automatic work flows. The time sheet module worked well on the employee side however a lot of setup and maintenance was necessary on the back end. I would not recommend this product except as a last resort for government contractors, if you do purchase it, make sure to have them include extra training and support cases up front.

Vorteile

Timesheet system has good features and is easy to use on the employee side. Some of the customer service reps were great and went above and beyond for help.

Nachteile

Very little training or support offered and only through customer service portal case submission. Not user friendly on the admin side with no automatic work flows and a lot of extra steps for anything that needs to be done.

Cara
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 14.7.2022

Great Software for Time Entry, Not the Best for Accounting

Vorteile

I like how easy the software is to use. I think you can get by with using this software with very limited training on it. The search bar function allows you to look up by client number or name when entering time, which speeds the time reporting process. Also, the expense entry is a great design. I love that you can easily attach a receipt to an expense line, and even just snap a picture from the app. It is a great system to use across a large firm with many different jobs, whether performing billable or non-billable work.

Nachteile

Specific to my industry (accounting), I would prefer a better timer system. In other software I have seen, you can go straight from a timer to posting it to the client with ease. However, there are a few more steps from going from a timer to posting it to your timesheet in Deltek. In an industry that works on less clients each day, this will be less of an issue.

Robert
  • Branche: Luft- & Raumfahrt
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 17.8.2017

A very powerful tool...a must for Government contractors.

Overall it is a great product. I have been a part of the implementation team for two companies and it was night and day once deltek came online. Things I learned:
Tips: 1) Run at least a 3 month if not a 6 month parallel with your old system, with your old system generating the live invoices.
2) Work out any bad numbers or problems in your old system, the one you know well, before migrating to the new system
3) Project set is the key. The system is based on how the project is originally set up, so make sure your staff is 100% comfortable in performing the project set up.
4) Have someone on staff who has gone through an implementation before, is very helpful.

Vorteile

Project detail - The ability to understand the financial picture of your project or company from the highest level down to the charging level.
Government bids - Allows the company to bid on Cost Plus type contracts with the confidence that the cost will be tracked and be reported to the Government's satisfaction.

Nachteile

It is not a system you can sit down and in a couple of days figure it out intuitively. It is conceptually difficult to understand, if you have never used a system like this one.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 3.1.2019

Maconomy User Review

Vorteile

Maconomy is a great program for any medium to large size company that deals with a wide range on clients. From the employee side, on Maconomy you're able to track jobs, track invoices, submit expenses, and do time sheets all in one platform. It's great since you're able to access so many resources all in one program.

Nachteile

I find that the overall look and interface of the software is very outdated and could use a refresh. Another con is that often times the software crashes, making you loose your progress and having to restart again.

Elizabeth
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.8.2017

My experience with Deltek Vision

I overall enjoy the product, and have enjoyed it for many years now. I do recommend this software for project based industries, but I would like to see some reporting enhancements and more customization features.

Vorteile

It's a one-stop-shop for project management and HR. There really isn't a need for other software programs, and minimizes the use of Excel. It's so easy to use that it's hard to use, but once you understand it's basic functionality, you pretty much understand the way the software works.

Nachteile

If there's an option that I want, like adding a new billing status, that is not easy to do. Report writing should be an option all of the time- there are very specific reports that I want and it's not easy to get that-I usually have to pull 3-4 reports, export into Excel and format myself. I don't want to have to active the cloud, learn SQL server/Vision studio and reporting, and upload to be able to get the report that I want. Other than those things, the software is brilliant.

Temitope
  • Branche: Marktforschung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 20.4.2022

Maconomy works

Vorteile

I like the fact that it is a ERP, it allows us do almost anything regardless of the department

Nachteile

The bank reconciliation part of it is not really automated to help in bank reconciliation

James
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 16.8.2017

C-Suite View on State of the Business

Deltek provides a great single source software solution for managing and running a medium to large size professional services firms such as those in the engineering and architectural fields. It is important that the platform be used as closely to "out-of-the-box" as possible. While the system is customizable, it is best to use the configurability capability of the system and avoid significant customization of the product to reduce future pain from updates and system fixes.

Vorteile

The Deltek Vision platform provides an "One-Source" integrated package for the Executive team to understand the state of the business which combines data from accounting, sales and business development, marketing intelligence, project management, resource planning and HR and staff information and management tools without the need to integrate separate software solutions. The developing mobile platform and apps will further enhance this platform solution.

Nachteile

Prior to the introduction and development of the iAccess portal, the systems were cumbersome and difficult to use for the user that did not spend a majority of their time in the Deltek Vision Portal. Those challenges are quickly being addressed as iAccess portal is further refined and developed.

Erin
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 3.8.2017

Deltek in a nutshell

Vorteile

There's definitely some ease of use here, and reporting on large volumes of data has been pretty easy. As a super user, I do find the security and time configs to be very easy (new users are super easy to set up). I've yet to set up some automation, but I know that once I do, my job will get quite a bit easier!

Nachteile

I wish there were easier ways to configure some of the presets (like report outputs), and the ability to run audit reports in a more functional manner. Historical records would be great to have, if you want to use this fully as a system of record.

Peter
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 30.8.2017

Integrated ERP

Vorteile

Maconomy's best feature is that we have one software for our back office meaning everything happens in real-time. It has proven to be an information powerhouse, giving us access to information that was outside our grasp in our legacy system. Due to Maconomy's core project management focus, we have gained better visibility on contribution margin. This has lead us to new initiatives to optimize leverage on client projects and fine tune realization.

Nachteile

With a system as customizable as Maconomy, the ideas may be endless but the time you need to devote to testing new upgrades can be taxing. However, Deltek has been great at walking us through new functionality and is always there as a resource to help us through any issues that arise.

Ashmit
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.1.2018

Great ERP software for Accouting Firms

Vorteile

Maconomy is an excellent ERP with all the modules built right into it. With its latest version, it is very easy for users to do billings and time entry. It also provides users with IT background to do their own extensions and make a modification to different workspace within Maconomy. It also has a built-in General Ledger feature where you can do all your financials from one place. Maconomy utilizes Business Objects as its reporting platform which makes it easier for users to get to the data they want in effieicnt manner.

Nachteile

Maconomy can be tricky to use sometime. Its a bit tough for the users without training to get used to all the different workspaces, modules and popups.

Margaret
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 17.8.2017

Great, easy to use software!

The software works well, and if you take advantage of the workshops and learning tools, it can do a myriad of tasking for you, with reporting at your fingertips.

Vorteile

I love the windows based functionality. The product works well for all company sizes. We use it for government contracting and it is easy to set up and maintain. The support services are very good and the experts typically know their stuff.

Nachteile

It's expensive, and you pay extra for the top level support. Training does not come with the software package so you have to take their classes (for an additional fee) or hire a consulting team. We went with a consultant. Next time, I'd go with Deltek...

Taylor
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 6.11.2022

Easy to Use

Vorteile

Deltek Maconomy is easy to use and user friendly. It’s a one stop shop for project management and time keeping.

Nachteile

Sometimes it is slow and buggy but not unreliable.

Michael
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 3.8.2017

Have been using and implementing Deltek for nearly 20 years. I have extensive experience in...

Don't dislike but feel there are better solutions out there.

Vorteile

Good for government and institutions including NPO as well as government contractors. Been around for decades and has a good useage base and good name with users. Customer support is fair but. It great.

Nachteile

Old, lacks modern UI and true SaaS model. Does not play nice with Salesforce. Built for 20 years ago, not for today. Customer service and support needs a major overhaul.

Jill
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 4.8.2017

Not a functional Marketing Tool

In my position, I'm trying to use Vision as a Marketing Tool, and it simply does not work for that purpose. I'm hopeful the implementation of iAccess will solve some of our above mentioned issues, but right now this software is mainly beneficial as an accounting software.

Vorteile

With propoer training, it's not difficult to use. It keep all the information in one place, making it easier to locate.

Nachteile

1. Limited accessibility to retrieve/merge case studies and resumes
2. Not a user friendly Database – Hard to navigate
3. Outdated – has too many limitations (mobile apps, workflow)
4. No ability to track and categorized incoming leads for appropriate follow-up

Ola
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 16.8.2017

My Deltek Review

Vorteile

I've been using this software for over 11 years for Accounting, Time sheets and Expense Reports. The system is easy to navigate and I only had to walk through the steps one time when showing a newbie how to navigate the system. I give it a thumbs up.

Nachteile

The only problem that i have discovered is that a few of our employees using the mobile app upload their receipts on their phone. that shows indicates its in the and there might be a glitch in the system that once it shows you have an attachment but when reviewing it i get an error message that there is no attachment to view.

Dana
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 17.8.2017

Senior Accountant Likes the Software

It's been a few years since I have used the software but from what I remember it was a great product.

Vorteile

There are so many different modules that can be set up and all used together to get reporting done accurately. I liked that the employees travel reports could be entered and reviewed. I liked all of the different options for what reports we could run. It has a lot of options you just have to figure out how to use the product to get the most out of it.

Nachteile

Setting up some of the modules was time consuming and a little difficult. Maybe a better training or a video could be done for hands on help.

Brady
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 3.8.2017

Programmer/DBA/Appication Specialist

Vorteile

It's the standard by which most of the architecture world operates. Once put in place correctly with the right amount of resources it will remain stable. It covers all of our needs and continues to improve over time.

Nachteile

The primary product is still bound to the IE browser. For a large firm with lots of power users it requires a great deal of resources for it to work with any level of speed and reliability. There are many defects that are not corrected in new versions. It still looks boring and basic, very Windows 95.

Kris
  • Branche: Buchhaltung
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4,5
Bewertet am 29.7.2015

Information Powerhouse

Vorteile

Maconomy has proven to be an information powerhouse, giving us access to information that was outside our grasp in our legacy system. Due to Maconomy's core project management focus, we have gained better visibility on contribution margin. This has lead us to new initiatives to optimize leverage on client projects and fine tune realization.

What is great about working with Deltek's consulting team is that the possibilities are endless. We were fortunate enough to be one of their first clients on their CPA solution and as a result we have seen so many of our ideas come to life in the core product.

Nachteile

With a system as customizable as Maconomy, the ideas may be endless but the time you need to devote to testing new upgrades can be taxing. However, Deltek has been great at walking us through new functionality and is always there as a resource to help us through any issues that arise.

Karen
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.8.2017

This product has made invoicing and project tracking a breeze!

I enjoy working with this software. It has made a huge impact on efficiency in our office. I have recommended to others and will continue to do so!

Vorteile

The software is user friendly and reporting is on point. The Project Command Center makes getting information on a project easy.

Nachteile

We have contracts with multiple tasks. Each task under a contract has to be entered into the system as a project. Which is fine because we need to track each task but it would be nice if we could track the contract as a whole too.

Terri
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 7.8.2017

Long time Ajera/Axium User

The software is becoming a little more layman friendly with widgets, etc. It is very helpful for project managers to be able to access their data easily.

Vorteile

The product is very robust and can be used from small firms to larger firms. Deltek purchased this software from Axium and appears to be improving the product vigorously.

Nachteile

The biggest con is the inability to split out closed jobs from the database. The database just continues to grow and grow and becomes a problem for server storage.

Britt
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 10.3.2021

MAC

Vorteile

Good for project management eventhought it is not so easy to use

Nachteile

Not very easy to use and eventhougt old system with something is not working

Nina
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
2
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 4.8.2017

A users perspective

Overall, Deltek is an efficient tool for production of mass invoicing as is used in my department.
If some of the data entry screens could be minimized and yet produce the same outcome, it would save time to focus on other tasks.

Vorteile

Extraction of invoices is quick and efficient. It is a tool that can be used throughout the entire accounting department.

Nachteile

There are too many screens for the set-up process for client invoicing. Some screens require the same information to be entered multiple times.

Justin
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.8.2017

Deltek is a great feature rich, well supported software package

Very well run company with great products

Vorteile

MAconomy is a great project management software, it is easy to learn, it has great reporting capabilities

Nachteile

Deltek's products are not the cheapest software around but they are still a very good value prop and ROI

Summer
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 17.8.2017

Marketer looking for project details in Deltek

Vorteile

The software seems to be powerful. It combines project accounting, resource management, project management, time/expense management and business development in one product. Deltek is easily accessible in it's web-based format.

Nachteile

Too many places to look for the information that I need.
Reports generated include far too much irrelevant information.
Not NEAR user-friendly enough for 'general use'.

Steven
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 3.8.2017

Deltek Vision - The good and the bad

Vorteile

Vision is very user friendly. For accounting work, there are a lot of reporting options and customization. Also, being able to export reports into Microsoft excel or a PDF is very helpful. Interactive Billing is also a great tool.

Nachteile

Even with all of the customization, sometimes there are too many options to choose from. It makes it tedious sometimes to get to the right options for reports.

Meghan
  • Branche: Philanthropie
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 17.8.2017

Relatively easy to use to get the job done.

I like Deltek and have used it for years now It works well for what it is.

Vorteile

Great report compatibility. Looks rather self-explanatory making things easy to figure out without a lot of hassle. Really if you know what your doing this is a great system to use.

Nachteile

Feels a little out of date with the interface, but really its a good system and clean looking. It doesn't have a lot of flash and that's just right.

Ran
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
2
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
3

2
Bewertet am 15.8.2017

Not very intuitive

it would be nice if when you hover over buttons it can give you ideas or options.

Vorteile

Our company has integrated its use for accounting, payroll and HR. The timecard/expense module works pretty well.

Nachteile

It is not user friendly in my opinion, things are buried especially when running reports. It could be visually more pleasant as well similar to the mobile app.

Mary Anne
Mary Anne Mehr Details anzeigen
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 16.4.2019

Buggy way to manage timesheets

Vorteile

It gets the job done. Visibility on hours spent on a project / utilisation seems easy.

Nachteile

Not integrated with other resourcing software e.g. Workday or Float. Slow and not intuitive when it comes to input. Always takes a while to load the project code, and I have to get the system dialog box to prompt me to enter the type of work done before the dropdown menu appears. Only IE is supported. Buggy.

Kristi
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 20.11.2019

Maconomy

Vorteile

Ability to go to the cloud, Iaccess, touch

Nachteile

Slowness, a little clunky, lots of waiting

Maggie
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 3.8.2017

I use Deltek everyday for Time Management and for Project Billing.

Vorteile

The ability to assign hours from project work plans is a tremendous help in keeping our projects profitable.

Nachteile

Interface could be more user friendly. It isn't very intuitive. I feel like there are a lot of features that I don't know how to use simply because I don't know they are there.

Kris
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 26.10.2017

Great Product & Vendor to work with

Vorteile

As a back office user and administrator, I like the integrated solution. It means quicker invoicing process and tighter controls.

Nachteile

The upgrade process is very labor intensive. It does get easier with each upgrade now that we have Super users and better documentation.

Kim
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 4.8.2017

Accounts Payable

Vorteile

Customer Services Support is very helpful.

Nachteile

Need to review for 1099 forms. I had a big problem when I tried to print 1099 forms for every year. I am hoping it's making easier for future use. I was unable to reconcile with checks printing & 1099 forms.

Samantha
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.8.2017

I've been recommending Deltek for years!

Vorteile

The customer support, ease of use for Government Contractor's as well as the affordability. I've been a user for almost 20 years off and on.

Nachteile

Some minor glitches, though I am a believer that no software is perfect so I've been using it at all the GC's.

Ali
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 3.8.2017

Being self-taught, Vision and I have come a long way in 14 years!

Vorteile

The connectivity between modules and the fact that the interface doesn't change a lot (like other web-based platforms).

Nachteile

Not a good platform for sharing client intel, or prospecting pursuits. Had to go to another platform for those facets of the job.

Marsha
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 3.8.2017

Ajera does everything we need!

Love this product

Vorteile

Our employees are required to put in their own time and expense on their computer or their smart phone

Nachteile

some of the customer service people are hard to understand. sometimes reaching customer service is difficult.

Cristie
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 3.8.2017

Great product for small companies

Vorteile

Processing is quick and very user friendly on the tracking and data entry side. Technical support was wonderful

Nachteile

Set up/Start up was a little confusing in the beginning of the project but technical support was very helpful

Elie
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 3.5.2018

Well Designed and built ERP software, with High level of functionality

The Software price is slightly on the high level, However given the analysis ability that Maconomy offers makes the price/ quality ratio in the green

Vorteile

Gives the user a holistic view: Operationally and Financially
Different Modules interlinked in a smart and easy to use manner
The Financials could be dissected by Business unit or by company
Supports multi-Currency with Automated DOE

Nachteile

The Human Resources Module needs some retouching in the time sheet analysis and reviews area
The Assets Management Module doesn't support the smart tagging system

Janeane
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 16.8.2017

Very user friendly.

Over all I think Deltek is very user friendly and easy to learn.

Vorteile

When using this software, it is easy to maneuver from one screen to another. You don't have to close out of a section you are working in to go into another section. You can customize the cells to your preferences of entering.

Nachteile

There are not enough options to create reports and pull certain information. There were better reporting options in Costpoint 6. This makes it more time consuming because you have to use other programs such as Cognos to get all the information that you need to do your job.

Cathy
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.8.2017

Best resource for our firm!

Vorteile

We love the ease of use. The accessibility of accessing Vision anywhere, not just at the office. PM's love being able to stay on top of their projects profits.

Chelsea
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 3.8.2017

Deltek

Vorteile

There are a lot of features that support project management. Iaccess is a nice touch for those who like visuals vs data.

Nachteile

There are still some processes that the system is not able to do for our company. There are a ton of updates which can throw off learning the system.

Zenia
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 17.8.2017

Deltek is easy to use!

Vorteile

What I like most about this product is that it is not complicated and is very easy to use and understand.

xochitl
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 4.8.2017

Great Company Management System

Vision is user friend. The initial setup can be vigorous. Data entry can be tedious. Once setup up is situated the results are great! A great Company Management Software from time sheets to taxes.

Vorteile

electronic time sheets, Project Detail reports, billing, client/Vendor/ contact database, marketing/ proposal tracking. Reports are fabulous. Payroll/ HR, hyperlinks, did I mention reporting.

Nachteile

Would like to see history on employees, would like to see history on wage increases. Would like to see history on HR related items.

Arthur
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 14.6.2018

Easy to user software

Vorteile

Product is easy to use. Navigation is really straight forward. Can easily learn to use the software in a day.

Nachteile

Sometimes the application would freeze but closing browser and re-opening would work. Would not work properly on certain web browsers.

Lynsey
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 3.8.2017

I find Deltek to be an easy software that allows us to track work, schedules, and client...

Vorteile

The program can be used for multiple things in regards to project work and organization, it is easy to use for timesheets

Nachteile

At times confusing to navigate and in both experiences my company has not given a clear breakdown of how it should be used

61 Bewertungen

Ähnliche Kategorien