Über Ideagen Quality Management

Q-Pulse ist eine GRC-Lösung (Governance, Risiko und Compliance) für die Fertigungs-, Gesundheits- und Luftfahrtindustrie. Die Lösung ermöglicht es Unternehmen, ihre Prozesse zu verwalten und präventive Maßnahmen zu ergreifen. Q-Pulse bietet On-Premise- und cloudbasierte Bereitstellungsoptionen. Die Lösung hilft Risikomanagern, Dokumente, Audits, Lieferanten, Vorfälle und Risiken zu verwalten.

Mit der Dokumentenmanagementfunktion von Q-Pulse können Führungskräfte Dateien über ein zentrales Repository sammeln, speichern, abrufen und verwalten. Die Lösung kann automatische Benachrichtigungen an Nutzer senden, wenn ein Dokument erstellt, bearbeitet und veröffentlicht wird.

Die Risikomanagementfunktion der Lösung schafft eine Plattform, um eine Risikostrategie für Organisationen einzurichten. Q-Pulse ermöglicht Organisationen die Erfüllung der ISO-9001:2015-Standards für risikobasiertes ISMS (Information Security Management System). Darüber hinaus optimiert die Lösung den Audit-Prozess durch Erstellen von Checklisten.

Q-Pulse bietet auch eine mobile App für Android- und iOS-Geräte an.

Ideagen Quality Management Software - 1
Ideagen Quality Management Software - 2
Ideagen Quality Management Software - 3
Ideagen Quality Management Software - 4
Ideagen Quality Management Software - 1 - Vorschau
Ideagen Quality Management Software - 2 - Vorschau
Ideagen Quality Management Software - 3 - Vorschau
Ideagen Quality Management Software - 4 - Vorschau

Ideagen Quality Management Preis

Ideagen Quality Management bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Ideagen Quality Management

Intelex EHS Software

4,5 (26 Bewertungen)
Intelex EHS bietet eine cloudbasierte Schnittstelle für Umwelt-, Gesundheits- und Sicherheits-, Qualitäts- und...

MasterControl Quality Excellence

4,5 (432 Bewertungen)
MasterControl Quality Excellence (eine QMS-Softwarelösung) ist ein integriertes Qualitätsmanagementsystem, das...

Integrum

4,1 (14 Bewertungen)
Integrum ist eine vollständig integrierte, cloudbasiert oder on premise einsatzfähige Risiko- und Compliance-Plattform...

Intellect QMS

4,6 (81 Bewertungen)
Intellect eQMS is a configurable cloud-based enterprise quality management solution that helps organizations across...

QT9 QMS

4,7 (95 Bewertungen)
Die Qualitätsmanagementsoftware QT9 ist eine webbasierte QMS-Software, die von Unternehmen zur Einhaltung von ISO- und...

Cority

4,3 (100 Bewertungen)
Cority bietet eine cloudbasierte Softwarelösung für das Management auf Unternehmensniveau und Compliance für mittlere...

SoftExpert Suite

4,6 (83 Bewertungen)
SoftExpert Suite ist ein umfassendes Framework unabhängiger und dennoch vereinter Lösungen, um eine hervorragende...

ETQ Reliance

4,6 (52 Bewertungen)
ETQ ist ein führender Anbieter von Qualitäts-, Compliance- und EHS-Management-Software (Environment, Health and...

FORM OpX

4,5 (36 Bewertungen)
Form.com ist eine Außendienstlösung, die Tools zur Optimierung des Workflows in herkömmlichen Außendiensteinsätzen...

Matrix Requirements

4,7 (6 Bewertungen)
Nutze deine Zeit für die Entwicklung von medizinischen Geräten statt für Papierkram. Zur offiziellen Website des...

Benchmark Gensuite EHS

4,3 (83 Bewertungen)
Gensuite versorgt die Industrie mit cloudbasierten Softwarelösungen sowohl für Desktop- als auch für mobile Plattformen....

Dot Compliance

4,5 (29 Bewertungen)
Dot Compliance ist ein Anbieter von vorkonfigurierten 21 CFR (Code of Federal Regulations) Teil 11-konformen Qualitätsma...

Nutzerbewertungen zu Ideagen Quality Management durchsuchen

175 von 175 Bewertungen
Sortieren nach:
Rob
Rob
  • Branche: Kunststoffe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 18.10.2024

Solid backbone to build your QMS on

Vorteile

The system provides us enough structure to build a solid QMS on, but we can also customise it enough to work within our more unique manufacturing environment. We had a good experience recently migrating from an on-premise install to their SaaS product. The whole process was relatively smooth and happened on time and within the expected budget.

Nachteile

The main downside about moving from an on-premise install to the SaaS version was the reduction in speed. Obviously we understand that there are many factors which can affect this but I believe it should have come up in the scoping as something that could be an issue.

Mehmed Oğuz
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 21.1.2025

Ideagen Quality Management makes quality management easy

Vorteile

Ideagen Quality Management makes quality management quite straightforwad

Nachteile

Ideagen Quality Management must be improved in terms of user experience.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
2
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

3
Bewertet am 26.8.2024

User friendly but a little dusty

For the most part it's great. It keeps track of everything the organization needs from a compliance and regulatory perspective. Document change control is good but there is some frustration about visibility into the steps at large for project managers trying to understand multi-person document approvals.

Vorteile

IdeaGen provides a consolidate platform for compliance related activities. It's web-based, so support of the application is minimal. Email communications and reminders are supportive to keep compliance up-to-date. Configurable workflows all of purpose built design to support business specific processes.

Nachteile

On the Inbox page, some of the UI organization feels old. Scaling of sections when names are longer and pages are narrower, leaves to-do items off the screen. It would benefit from some responsive design in this and other areas of the application. All dashboard links seem to push user back to Inbox page. it would be better if a user could drill down here.

Edward
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.12.2024

Best in class Quality Management System

Overall experience is very positive. It has irrefutably enhanced our QMS significantly with improved structure, efficiency and effectiveness. It is also supporting our accreditation preparedness, especially the documentation, audit and CAPA modules.

Vorteile

Simply put Ideagen quality system does what it says on the tin and more. It provides a platform for total quality system management in an efficient and effective manner without any fuss. It's highly flexible and can be tailored to individual organisation needs.

Nachteile

Wrapping my head round setting up of some module functionalities takes some getting used to for my liking.

Nicola
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 29.7.2024

A good solution for managing NHS Research Quality Management Systems

Vorteile

The Ideagen Quality Management system is user friendly and easy to navigate. The wizard functions provide pre-templated step by step processes which makes entering data a swift process and ensures the user doesn't miss anything vital. Extensive help articles available to access within the system.

Nachteile

I have found the changes to the customer support service frustrating. We used to be able to phone direct through to customer support agents who would assist you there and then. It is now much harder to get through to anyone and most times you are required to send in a video recoding of the problem before someone will get back to you by email. This can cause a delay in being able to resolve issues.

Yusuf
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 19.4.2024

Complete sollution for a lab Quality Management system

Vorteile

For a laboratory this system provides full functionality for a Quality Management System. It ensures smooth compliance with ISO and MHRA requirements.
all of the modules can be tweaked to suit you needs and there is significant flexibility to allow different levels of usage based on the size of the service.

Nachteile

Permission levels are rigid and requires primary licenses for high level tasks.

Bien
  • Branche: Lebensmittelproduktion
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.1.2025

Ideagen Quality Management Review

Overall, Ideagen Quality Management is really user friendly and efficient when it comes to documentation.

Vorteile

The documentation module cause you can always go back to the documentation using the document reference number and you can even put a URL or hyperlink instead of attaching the actual documents.

Nachteile

The people module and it’s a bit complicated especially when giving permission, access etc but still it’s manageable.

Lee
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 23.1.2025

QPulse intergration for Quality Managment

Overall QPulse 6 is very integrated throughout our company

Vorteile

How it creates your own workload and sends email reminders for outdated items

Nachteile

I would like if during document control if a revision was updated that it could adjust the footer of the document

Alex
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.12.2024

Good product, great service

Vorteile

The customer service. Any issues or queries I have, they are quick to respond and very knowledgeable.

Nachteile

I occasionally encounter "bugs" where a link doesn't work, or an error message appears.

Eyad
Eyad
  • Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

4
Bewertet am 29.5.2024

Looking forward to utilize it

Great and we are happy to start using it

Vorteile

Easy to Use by beginners, great communication teams

Nachteile

prices are high relatively, it has some slowness sometimes

Mary
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 31.8.2023

Easy to use and manage

Vorteile

Easy to use and easy for everyone to have the same documents. No confusion on newest version and easy to update.

Nachteile

Sometimes uploads take a while to upload.

Carman
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 26.7.2023

Great Bang for Your Buck

Vorteile

The training was easy to follow and customize for our comfort and availability.

Nachteile

Getting the workflows the way we wanted was a little challenging but Ideagen offered additional professional hours that we used to cover those key areas.

David
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 21.7.2023

A good solution

great moved from a spreadsheet system to this and makes life so much easier.

Vorteile

Good to have all info in one place - easy to retrieve.

Nachteile

Sometimes can be a bit slow which can be frustrating.

Kenneth
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 15.6.2023

User Friendly System

QPulse is a relatively easy tool to master and allows for time bound and automated action tracking. CAPAs can be easily allocated post audit, customer feedback is easy to capture, audits are straightforward to plan and complete.

Vorteile

Easy to keep track of actions, allocate actors and ensure actions.

Nachteile

Can take time to get users up to speed on occasions.

Andrew
  • Branche: Biotechnologie
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.7.2023

Solid product, easy setup.

Vorteile

On the IT side, setup and maintenance have been easy and smooth. On the user side things are also pretty smooth, and easy to use.

Nachteile

Document collaboration isn't a direct part of Ideagen Quality Management.

Sarah
Sarah
  • Branche: Lagerung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 7.3.2023

Q-Pulse Enterprise

The benefits of having Q-Pulse is the team behind it. Any issues we have had, have been hands on with the Q-Pulse support team. Also, having been involved in the roll out of the Q-Pulse system in the business I work in, I have to commend the consultant who worked with us.

Vorteile

When I first joined my company it was a privately owned company, however, now 6 years later, the business has massively grown with a number of acquisitions and having made the move to become a public company. With the acquisitions, the ease of having Q-Pulse Enterprise allowed us to roll out the QMS and provide real live data and streamline a number of our processes.

Nachteile

Due to the number of employees that I currently work with, and working in a quality and compliance industry, that training is core to the success of the business. Having a platform that can demonstrate this is critical. Whilst Q-Pulse currently offers way of documenting training, I do believe it is quite manual and could improve. If this improves, Q-Pulse will prove to be a very robust and attractive quality management system.

Sophia
  • Branche: Pharmazeutika
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.6.2023

Q Oulse survey

I have been using Q pulse for over a year now and wouldn't want to use anything else.

Vorteile

pulse is very easy to use all aspects of the quality management system is all in one place and is helping us move towards a paper free QMS

Nachteile

What I like least about q pulse is that is an be very slow and it crashes easily

kevin
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 20.4.2023

Solid product with potential to do so much more if some simple things are improved

Its a good system that our staff are used to. it helps me perform my job and allows us to provide the evidence and assurance we need and expect from a QMS. parts should be improved but its still a vitaluable tool we use every day and one my organstion could not live without. (please just take some time to listen to us).

Vorteile

I think document control and audit are 2 of q-pulses strongest modules. i also like the fact that its a system that can cover most of my organisations' QMS needs. having one go-to system that covers mutliple needs is great and means our staff only need to learn and be familiar with one system.Probably the best assett they have is their staff: I have always found the ideagen staff helpful, prefessional and friendly and they have very good support.

Nachteile

While i like q-pulse - i do think it can be better: The system can feel old and clunky in places. some simple quality of life improvements have never been implemented - which is unfortunate as with those improvements q-pulse could be so much more. the system does feel old and unloved; parts feel cobbled together as if each module was developed seperatetly. I'm hoping that as Ideagen chooses to move away from the Richclient platform and onto thew web platform - they will do the right thing and decide to invest properly in that development. Hopefully this way, our iwhslist as users will finally be accepted and addressed. As a user who is keen to help the company improve q-pulse, i have been a little disappointed that they dont always seem to listen to their users. i'm still hopeful they will invest more time and realise that listening to us is imporant and the right thing to do - then maybe togther we'll be able to change q-pulse from being a good system to becoming the great system it always promises to be.

Georgina
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 21.4.2023

Customer Care Review

When it works, it is great, but more often than not there a technical glitches which cause the system to work inefficiently. If these were minimised then a lot of time would be saved.

Vorteile

The representation of visual data (complaints) and ability to drill down/filter to see more in depth information. I like that this can be exported into an excel sheet.

Nachteile

Functions within complaints management can be difficult to navigate, pathways could be made more simple. Dashboard data e.g., complaint number seem to experience random changes..

Shawn
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.4.2023

QPulse for Research

Vorteile

Document Management - this allows us to centralize our SOPs in one location and distribute them to our users. Improves our compliance due to audit trail of staff acknowledgement of policy and procedures.

Nachteile

Training module - this is the module we thought we get a lot of use out of. Just doesn't work they way we intended it to. Difficult to navigate\use

Mark
  • Branche: Lebensmittelproduktion
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.4.2023

Excellent for customer communication and important as a repository of data

Vorteile

Does the job that we expect, backed up by excellent support and customer service.

Nachteile

System operates very slowly on occasions.

Rv
  • Branche: Lebensmittelproduktion
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 17.4.2023

Great Product with fantastic customer service

Vorteile

Great Product with fantastic customer service. Very professional team for system implementation and supplier on boarding process.

Nachteile

Great product but have lots of room development to match requirements for medium or large businesses.

Michelle
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.8.2019

Qualtrax - A Customer's View

As anyone who has worked with Software knows, software is only half of the package. Customer support, and service comprises the other half. As much as I love the Qualtrax Software, it’s the support and employees that make your company. Every single person I have interacted with has been not only helpful, and friendly, but genuinely kind. The support we have received is stellar and I would recommend Qualtrax for that aspect alone.

The site for customers to submit desired features for possible implementation tells me that you take the needs of your customers seriously; that you value our suggestions and needs, which is rare in a company. Usually companies will say they want your feedback but it’s all talk. What you have done to engage your customers in the development process is impressive. Not only did you set the site up you give us feedback on the status of our suggestions.

I am truly impressed by your company as a whole. The employees that have worked to help us over the years with setup, updates, renewals and issues have been amazing, I can’t thank them enough.

Vorteile

The ability to customize the database to fit our needs. The fact that Qualtrax is constantly updating and striving to add features that will benefit their customers is another desirable aspect. I've never worked with a software company that was so invested in there product. Your employees take pride in the work they do and it only takes five minutes of talking with them to see this.

Nachteile

There are some features in regards to the workflows that fall short of allowing us to be truly compliant.

Learay
  • Branche: Chemikalien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.8.2021

All in one compliance package for sure!

With the loss of much of the prior QA staff and more individuals being hired and working remotely training was difficult. With Qualtrax able to made many of the burdensome tasks automated with immediate assignment to support staff and the training is assigned and completed on the individuals time making the process more efficient.

Vorteile

The support, the added training through the customer portal, fast support on resolution of questions, the lists goes on and on.

Nachteile

Software none.
Just wish I had more time to dedicate to the whole process.

Paul
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.6.2020

Review of Qualsys EQMS

The main business problem that has been resolved with having the EQMS is one of compliance. Working in a heavily regulated industry, the EQMS allows us to have full control of documents, staff training, change controls, nonconformances and CAPA investigations,
One of the main benefits that we have realised through implementing EQMS is connectivity with our employees and the Quality Management System. This was paper based before and far from ideal but having it available electronically means that users can access the system anywhere and at any time. This is important when users are located in several different countries.

Vorteile

Impact - the document control database is easily the most impactful feature of the software allowing all employees to easily access procedure they require to perform their jobs.
Ease of use - the system is easy to use and intuitive after some training. As with any computerised system, it helps when the databases are used routinely.
Integration - when all the metadata had been collected, the integration with existing business processes was easy as the organisation was operating a paper based document management system.

Nachteile

One of the missing elements is a link from the training database to doc control so that when a new revision of a document is released, an automatic training record should be send to all relevant employees. I have used several other EQMS systems and this functionality is standard. It may be released with version 7 of the database?
I feel the training database is not nearly as well developed as the document control db but it is part of the system that is extremely important to our organisation working in a Medical Devices.

David
David
  • Branche: Forschung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 26.11.2023

Great Support, Product Needs Some Streamlining

Overall the software can be relied upon, its robust once set up and is highly customisable. The Ui is quite awkward and convoluted at times and takes time to learn. Support is great:- very quick to respond to issues and are willing to spend the time to work through problems to ensure they are fixed.

Vorteile

Great support from the ideagen team, willing to help build your software install and spend hours troubleshooting issues. support is often quick and concise.

Nachteile

Sometimes a very convoluted product, the UI has been added to for a number of years and could do with some refactoring/streamlining.

Arjun
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 23.4.2024

Overall a great Quality Management system

Overall a great system to use, I find the training courses created by my department very intuaitive. I use the system to pull off training data for our monthly and weekly reports which is great for showing numbers on the training progress within various departments.

Vorteile

The system is straight forward to use with some excellent features.

Nachteile

It might be better to have more trending in terms of graphs and charts for presenting to senior management.

Catherine
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
1

4
Bewertet am 30.4.2024

Quality Management

Poor customer support. Often left with issues unresolved or attempt to resolve myself. Good product for document control and error reporting.

Vorteile

Good product. Reliable. Easily accessible. Desktop client most user friendly.

Nachteile

Poor customer support. Occurrence module has a known defect for creating forms - yet to be fixed so currently unusable. Dashboards only available in Web version. Rejected drafts do not display on workload page. Documents due for review do not display on user workload page. Training / events module is difficult to use. Web version 7 is not user friendly at all. Analysis data not always accurate.

Artur
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.3.2024

Excellent QMS tool with even better customer support

Highly recommended, Excellent tool with great customer support and training.

Vorteile

Customer Service
Training Programme
Customization
Dependability

Nachteile

Clunky in use
Forest of permissions which are not always easy to understand.

Shen
Shen
  • Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 3.1.2024

Quality and Reporting Management system

Vorteile

The software has various modules and is configurable to your liking. You can customise the workflow to your preferences and have the ability to build forms and templates yourself. It also has an easy access management module.

You can also set up workflows for stages with different actions depending on the workflow you need.

Nachteile

The software lacks a proper reporting application for operational staff. In addition, there is no suitable place for administering safety impact risk assessments in line with aviation regulations.

Prasant
Prasant
  • Branche: Luft- & Raumfahrt
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

4
Bewertet am 21.11.2023

Great product but due an upgrade now

Vorteile

As an administrator, you can do a lot and set it up the way you like it. Notifications work great as well.

Nachteile

No logic while building reports. Dashboards are poor.

M
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 23.4.2024

Excellent Quality and document Management Product...

Vorteile

QPulse - Ideagen Quality Management product is a great tool for managing all aspects of quality and documents management. The software is interactive and user friendly, packed with useful features.

Nachteile

Lack of Dashboard in the desktop version.

Creating new forms in occurances module in desktop version not usable - Yet to be fixed.

Support team needs to be trained better to answer and troubleshoot end user queries.

Andrea
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 11.4.2023

Q-pulse is a tool used by my organisation to successfully continues to meet regulatory...

Q-Pulse enables business to comply with regulations that lead to accreditations of the work my company does.

Vorteile

Ideagen Q-Pulse QMS is user friendly software. Q-Pulse support is very responsive and efficient in sorting any issues we might have. Recently, we successfully migrated to the new version of software and the team behind upgrade made the transition very easy.

Nachteile

It would be great for academy training modules (all including advanced) are available without additional cost to the oragnisations.

Amy
  • Branche: Lebensmittelproduktion
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.4.2024

Great customer support!

Vorteile

The customer support is great! A very personalised service with a dedicated account manager for our account. This keeps us organised and means that requests are actioned quickly. The system is logical and relatively easy to use from a supplier approval point of view.

Nachteile

The templates can be restrictive to adjust if you want to amend the SAQ and spec template. You cannot view the portal from the customer perspective so can be difficult to assist with enquires, although our dedicated QADEX support manager is always on hand to help.

Dasha
  • Branche: Druck
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 19.9.2023

Good basic system but could be improved for the future

Vorteile

Relatively easy to use and get non-Quality professionals set up on the system. Most of the modules and forms follow a logical format.

Nachteile

Not enough customisation available, system looks outdated and can be slow.

Joe
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 4.7.2024

IQM Hosp Review

Vorteile

Easy to use, modules interact, has revolutionised our QMS overnight!

Nachteile

Non to date. We are in the implementation stage but things have been smooth so far.

Alex
  • Branche: Pharmazeutika
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 28.8.2023

Quality System

Vorteile

I really like how intuitive and user-friendly the platform is. It made managing quality processes and compliance tasks much simpler. The customizable features also stood out to me – I could tailor the system to match the specific needs of my organization. Overall, it helped us streamline our quality control efforts effectively.

Nachteile

One thing I didn't particularly enjoy about Ideagen Quality Management was the learning curve when first getting started. While the platform is user-friendly, there was still some initial adjustment needed to fully grasp all the features and customization options. However, once I got the hang of it, the benefits definitely outweighed this minor inconvenience.

Lacey
  • Branche: Öffentliche Sicherheit
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 25.7.2023

Useful product for tracking and storing documents

We didn’t have quality management software prior to this purchase so I don’t have much to compare it to, but I really like having the software. It seems to really help us keep track of everything.

Vorteile

I like having all of our quality documents and policies in one place. I don’t have to search different places on the network to find what I am looking for, and I like the search feature.

Nachteile

It has a steep learning curve and takes a bit to get used to and figure out how to use.

Gemma
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 21.3.2024

Good system

Its a good system in order to access everything in one place.

Vorteile

Its simple and easy to use. All documentation can be found.

Nachteile

It can be slow at times, and you are unable to attach images.

Tomasz
Tomasz
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 26.6.2023

Q-Pulse - a comprehensive and customizable Quality Management System

Comprehensive and customizable system. It does well what it's supposed to do.

Vorteile

Documentation Control and CAPA/Workflow modules work well and allow my organization to maintain compliance and improve our internal processes. Supplier Control and Audit module also perform well.

Nachteile

User interface is dated and sometimes software is not the most intuitive to use.

Stephen
  • Branche: Pharmazeutika
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 26.7.2023

Great for a simple DMS

Vorteile

Availability of different quality modules.

Nachteile

Would like to see the ability to create webforms and to view document along with Q-Pulse metadata record.

Femilola
Femilola
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 21.7.2023

Good Quality Management platform

Vorteile

Being able to raise NCRs and have a system where suppliers have access, update and can close out CAPAs.Great not having to chase suppliers as the system automatically does that for you

Nachteile

The set up for audit/SAQ is tedious, it would be great if that could be simplified.

Daniel
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 24.7.2023

Q-pulse review

Vorteile

Found it really easy to use and the features are very useful.

Nachteile

Some of the steps are tedious when filling out audits or non-conformities as the names/dates do not auto-populate.

Shelby
  • Branche: Pharmazeutika
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 16.6.2023

Fair Q-Pulse Review

Good - our account manager [sensitive content hidden] is really helpful and always responds to any queries. We have feel supported. The cost is so high for the modules we will not be purchasing any more.

Vorteile

The layout is good. The administrator functions are easy to use.The document module is great and functions exactly how we need it to.

Nachteile

To make changes, build reports etc - this can seem really complicated and takes alot of time to do. Much more training would be required to become competent at this which comes at s big cost. The modules are really expensive - we would like to have more but cost completely restricts this.

Natalia
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 24.7.2023

Q-pulse implementation

Vorteile

Better functionality from previous QMS system. Ability to work across sites and still have access to system.

Nachteile

Unable to upload multiple documents at the same time with set template/duplicates. Have to do one at a time which meant transfer from previous quality management system was difficult.

Leah
  • Branche: Forschung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.6.2023

Great for GxP compliance

Q-Pulse has simplified our QMS, enabling automation of review and target date reminders, improving our closure rate for CAPAs and meeting of target dates for document review and training. We have also dramatically reduced paper consumption and storage space required.

Vorteile

Use of target dates and automated reminders, ability to control documents and manage assets

Nachteile

Audit trail for changes to records such as assets would be helpful. Some limitation on fields available

Paul
  • Branche: Maritime Wirtschaft
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 15.6.2023

Better than any available competitors

Vorteile

Q-Pulse is a fully featured, off the shelf Management system that does what it says it will and does so well. OEM support has been good from the start and this has been critical with ensuring a successful implementation of the system.

Nachteile

The UI of the desktop application looks a little dated, which takes a little getting used to, although this is mitigated somewhat by the constantly improving web based portal.

Anthony
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 15.6.2023

Q-Pulse

Q-Pulse also offered robust reporting and analytics capabilities, providing us with clear, concise, and visually appealing reports. This made it much easier to communicate with other departments and higher-ups about our current state of quality and any areas that needed improvement.

Vorteile

Intuitive User Interface: easy to navigateComprehensive Suite of Tools: The platform offers a wide range of tools for managing quality, including modules for document control, audit management, supplier quality, CAPA

Nachteile

Customization LimitationsHigh learning curveAbsence of full functionality of the mobile app

Michael
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.5.2023

Q-Pulse QMS review

Q pulse manages our QMS very well and ensures we have the latest revisions at all times. Doc control and doc approval process is very good

Vorteile

All the modules are used to there full extent and it manages the system well

Nachteile

storing external documents within records etc could be improved

Karen
  • Branche: Forschung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.6.2023

Q-Pulse helps with Quality Management

Vorteile

Q-Pulse is user friendly, intuitive and easy to navigate. It provides the functionality required to manage documents, audits and assets easily.

Nachteile

I think the training module could be improved. I find it is a little more difficult to use. It would be good it competency matrices could be exported in a more useful format.

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