Über NinjaOne












NinjaOne Preis
NinjaOne bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.
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- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Für IT Admins ein Muss
Durch NinjaOne schafft unsere kleine IT Abteilung es, Tickets von Mitarbeitern viel schneller zu lösen. Auch der Zeitaufwand von Windowsupdates oder Software Patches hat sich stark verringert.
Vorteile
Man hat alle wichtigen Tools an einem zentralen Ort (Tickets, Patchmanagement, Softwareverteilung, ...). Alle Infos die ich brauche (z.B. Daten eines bestimmten Rechner oder Server), sind immer schnell zu finden.
Ausserdem kommen immer wieder neue Features und Verbesserungen hinzu.
Nachteile
Um alles nutzen zu können, ist einiges an Einarbeitszeit notwendig. Allerdings hilft hier die Doku und der Support sehr schnell und gut.
- Branche: Großhandel
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
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Einfaches Cloud Management mit vielen Extras
NinjaOne hilft uns in Zukunft noch besser unsere Infrastruktur zu aufrechtzuerhalten.
Vorteile
Einfache Benutzeroberfläche aus der Cloud, Konsolidierung verschiedener Services (Ausrollen von Software, Desktop-Übertragung, etc), Support
Nachteile
Es ist eine reine Cloud-Anwendung. Bei wem dies nicht möglich ist, sollte sich eine andere Lösung suchen.

- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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TOP Produkt
Vorteile
Einfache und schnelle Einführung.
Das tolle "onboarding" durch die immer netten Consultants
In der klar strukturierten Oberfläche findet sich jeder "ruckzuck" zurecht.
Selbst älterer Kollegen sind begeistert ;-)
Die integration von Bitdefender als Virenscanner (cloudbased) ist ordentlich gemacht, das Menü zur Konfiguration ist super übersichtlich und in Minuten konfiguriert.
Dsa Rollout super easy.
Nachteile
Es fehlen noch ein paar Sachen, die aber laut Raodmap zeitnah kommen sollen.
z.B. Support für Hyper-V und die Active-Directory integration.

- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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gutes produkt; top betreung; sehr guter support
einfache web ui mit relativ viel such felder;
Vorteile
einfach zu installieren
einfach zu bedienen
Nachteile
es muß relativ viel über eigenen scripte gelöst werden - server eye z.b. hat wesentlich mehr fertige sensoren
In Betracht gezogene Alternativen
AteraGründe für den Wechsel zu NinjaOne
die installation der updates über server-eye hat damals nicht funktioniert.. das updates manuell bereitgestellt/freigegeben werden sehr gute betreuung durch hr wolter!!!- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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ein sich stetig erweiterndes Tool
Vorteile
Leichter Einstieg, angenehm einfacher Rollout, Zuverlässige Benachrichtigungen, Übersichtlich und Umfangreich zugleich
Das Dashboard gibt für einen Überblick alle notwendigen Informationen auf einen Schlag, man erkennt recht schnell wo nachgearbeitet werden muss.
Durch die Anpassbaren Richtlinien können kundenindividuelle Alarme und Benachrichtigungen ausgelöst werden.
Das Ausführen von Skripten kann aufgrund von regelmäßigen Abfragen automatisiert werden.
Es werden regelmäßig neue Funktionen vorgestellt, welche sich gut in den Alltag integrieren lassen und uns auch bereits ein weiteres System haben ablösen lassen.
Nachteile
Die Skripte sind mitunter unübersichtlich dargestellt, hier hilft jedoch die Suche (sofern die Skripte mit entsprechenden Informationen eingepflegt wurden).
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Erfahrungen mit NinjaRMM
NinjaRMM ist ein patentes Werkzeug zur Remoteadministration und Dokumentation. Die Features tun was sie sollen. Der Helpdesk ist gut aufgeräumt und hilfreich. Das Preisgefüge ist ansprechend.
Vorteile
Das Werkzeug funktioniert einfach, angefangen beim Scripting über das ausrollen spezifischer Softwarepakete bis hin zum integrierten Virenprogramm.
Nachteile
Die Individualisierung einzelner Kundengruppen ist im Backend super, aber das Kundenmodul (TrayIcon) ist noch verbesserungswürdig.
Gründe für den Wechsel zu NinjaOne
Preis - Leistungsniveau- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Super Monitoring Tool
Vorteile
Das Produkt ist sehr Benutzerfreundlich gut übersichtlich. Wenn man Fragen hat oder ein Problem hat wird man so schnell wie möglich geholfen.
Nachteile
Bis jetzt ist mir nichts negativ aufgefallen.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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Anwenderfreundlich und übersichtlich
Zuverlässige Benachrichtigung im Falle einer Störung
Übersichtlich aufgebaut, guter Funktionsumfang
Vorteile
Intuitive Bedienung
Übersichtliche Oberfläche
Nachteile
Linux Unterstützung fehlt noch
umfangreicheres Patchmanagement wünschenswert
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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Einfach alles Verwalten
Vorteile
Das Rollout ist wirklich einfach, der Nutzen den man aus dem Softwarepaket generiert enorm. Viele zeitraubende Verwaltungstätigkeiten werden um ein vielfaches beschleunigt. Die sehr aktive Community und der schnelle Support überzeugen.
Nachteile
Es gibt nichts ernsthaftes was mir nicht gefällt
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
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Kundenbewertung
Wir haben die Patchmanagement Verwaltung deutlich optimiert, Optimierte Installationen und Anpassungen mittels Skripte
Vorteile
Einfache Verwaltung/Bedienung, Starkes Patchmanagement, gute Support Erreicbbarkeit
Nachteile
Einbindung von Spezial Software Sensoren z.B. DATEV, POPcon etc...
SNMP Anbindung mit deutlichen Schwächen

- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Easy to use and help us to automate our standard work.
Easy to use program and have multiple option manage difrent hardware takes care of patching backups and Security (sentinelOne)
Scripts are easy to use and to add.
It takes allot of standard work out of our hands so that we can focus on the more fun stuff.
Vorteile
Easy to use and to configurate.
Single pain of glass. so i can see everything i need and use.
Takes allot of standard work out of our hands.
Nachteile
There are so many extra options that it is sometimes hard to decide what we will add.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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The Best RMM out There!
I setup and tested and have put into production NinjaOne. I would highly recommend using it if you are an MSP.
Vorteile
The Device management and RMM capabilities have been unmatchable with other products I have used and tested. Policies are very easy to setup and deploy.
Nachteile
There are some integrations I would like to see mor of especially with the software updates and deployments.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Monatlich für 1-5 Monate genutzt
-
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Intuitive User Interface
Overall it was very easy to use and a good experience
Vorteile
The User interface is pretty intuitive and easy to use
Nachteile
Its relatively pricey when you compare to similar products
Gründe für den Wechsel zu NinjaOne
More customizable components and easy to integrate- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
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NinjaOne keeps me organized and on top of my tasks effortlessly. It's a game-changer for...
Vorteile
Seamless task management and intuitive interface make it a go-to for staying on track.
Nachteile
The reporting features could be more robust, and I'd like to see more integrations with other apps.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Great RMM Tool
Vorteile
great tool for remote management and install
Nachteile
scripts sometimes break, searching devices can be annoying
- Branche: Versorgungsunternehmen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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NinjaOne is the tool you have been missing
I trialed Ninja about 6 years ago and our team became dependent on it because it's that helpful of a tool. It was such an important tool even to me that when I started a new job, I knew immediately that ninja was a must have tool. You can't compare it to many other tools. I plan on always using Ninja as a tool because it really is a great resource to all sorts of IT admins.
Vorteile
What I like most about Ninja is that it is such a versatile tool, you can use it for just about anything you need as helpdesk, system admin, desktop application admin and probably much more. It's an intuitive tool and its not only reliable but also fast
Nachteile
Honestly the reporting but that has gotten much better with the latest releases this past year.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
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Agile company with excellent RMM
Overall excellent experience. I can't recommend them enough. The people are great, support is knowledgeable and responsive. Software works well. Pricing is reasonable. They're continuing to add features and communicate with its partners. They really seem to have it together. Onboarding was a breeze. Their documentation is extensive and many of the articles include explainer videos. Easy to use.
Vorteile
The people at NinjaOne are great. They're big enough where they have the benefits of a large organizations, but small enough where I feel like I have fast, personalized support. Everyone from the initial salesperson to account manager and technicians have been very professional and responsive. Their software just works. I rarely have issues with the managed agents. If I ever have a question, their support gets back to me the same day, sometimes the same hour. Very impressive!
Nachteile
I'm hard-pressed to say anything bad, as nearly everything is great. There are a few minor improvements that could be made, but more of a nice-to-have than a need. Even so, what I love is that they have a publicly visible product roadmap so you can see what's coming next.
Gründe für den Wechsel zu NinjaOne
Reviews, features, all-in-one system, reliability, pricing, friendly people that are easy to work with.- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
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Why did we not try them out sooner
After trialing the product we are in the process of putting together a schedule to migrate from our existing solution to NinjaOne
Vorteile
The interface is amazing and feature packed. Also support is very helpfull and informative while setting up and testing the product
Nachteile
It can become a little pricey if you have many users or a low number of users but very endpoint heavy.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
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My opinion
It is super nice. We got monthly sessions to discuss the problems and support is doing everything to help us with implementing RMM in our company.
Vorteile
The support from NinjaOne, monthly sessions and overall the RMM product
Nachteile
They are focussing on to many products therefore the RMM is at some point walking behind.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
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User-friendly RMM plaform with great automations
NinjaOne has been a solid addition to our IT operations. The ability to monitor, manage, and patch devices remotely without complicated setups has saved us time and headaches. While the ticketing system and integrations can be improved, the overall functionality makes up for these gaps.
Vorteile
It's lightweight, easy to deploy and has clean UI that doesn't require extensive training to get going. NinjaOne makes remote monitoring and management easy.
Nachteile
The ticketing system is fairly basic and feels limiting at times. While the native integrations available are helpful, they could and should expand further.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Ninja saves the day
Improve overall management of endpoints, centrally patch and deploy software within the same platform.
Vorteile
ease of use and support is responsive and prompt
Nachteile
there is anything that i can think of!!!
In Betracht gezogene Alternativen
ManageEngine Patch Manager PlusGründe für den Wechsel zu NinjaOne
having a trial on both product and the alternative product just could cut it, Ninja One is way better in terms of feature and ease of use.- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Excellent RMM software, highly recommended.
Our overall experience of NinjaRMM is massively positive. The platform has enabled us as an MSP to fully manage all our clients patching and asset management needs.
Vorteile
Excellent portal interface, that is so clear and concise for everyone to use. The patch management and asset information is top notch. The features and functionality of the platform are also superb and always being added to.
Nachteile
Nothing, the platform works so much better than the RMM software we replaced.
Warum NinjaOne gewählt wurde
Costs of SolarWinds was expensive. The portal layout and design of SolarWinds was clunky and not intuitive to use. NinjaRMM's simple cost brackets and online portal are lightyears ahead of SolarWinds and other RMM platforms.Gründe für den Wechsel zu NinjaOne
The pricing structure and overall usability was light years ahead of any other vendors offerings. The presales technical information was excellent.- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Ninja One changed our business
Fantastic, I can't fault ay aspect of the solution or the people working with the company.
Vorteile
The ease of use along with the great development, technical, support and sales teams mean we are never stuck. That great relationship with the company along with the efficiency of the software means we gave gained and incredible amount of time to do work instead of working on the software.
Nachteile
The only criticism I have of Ninja One is that they produce a huge amount of features regularly but we would love to have access to them often before they are ready. This is due to the development being customer driven so the upgrades they offer are always great and we are a little impatient!
In Betracht gezogene Alternativen
N-centralWarum NinjaOne gewählt wurde
Needed a more mature and capable productZuvor genutzte Software
AteraGründe für den Wechsel zu NinjaOne
Better functionality, better ease of use, better value, and better people to work with.- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
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A very affordable RMM solution.
The onboarding was extremely quick, our guys were very quick to get used to the new GUI and it is a very useable product. Not really used the support yet so can't comment on that.
Vorteile
The price is very comparable to it's competitors, but one of the main benefits, is that it feels like a one stop shop for IT. Most things you will require, are all under the hood, so to speak. Helpdesk, asset management, remote support etc.
Nachteile
We do like providing our customers with lots of stats. And the reporting only gives us so much that we can do. I'd like to see this expanded to include more custom fields.
In Betracht gezogene Alternativen
Zoho DeskWarum NinjaOne gewählt wurde
The pricing was more attractive.Zuvor genutzte Software
Zendesk SuiteGründe für den Wechsel zu NinjaOne
Pricing and the features which it offers. The different products which we could integrate was also an attraction.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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Ninja RMM was what we were waiting for
From start till now, evrything good, good trial and demonatration, explanation, also the customer support, the forum, and after sales, good, fine and motivated people over there, not only too sell. They like so invest for long periods, no one day flies.
Vorteile
The ease of use, the speed of the executing comands, the available features, the integrations with our MSP software, the development, customer care, after sales, etc etc.
Nachteile
Can't name none at the moment, there is always space for improvements, but don't know what fill in here...
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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NinjaOne Has Been an Effective IT Management Tool
Vorteile
NinjaOne has been a superb IT management solution.
I like the reliability and ease of use of NinjaOne.
Nachteile
NinjaOne makes work easier.
No dislikes about NinjaOne.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Great Product - Continuing to add features
Consolidating our tools and having a single pane of glass for our operations center to work from, no longer are we missing alerts because a monitoring page is minimized or covered by another one of our tools.
Vorteile
As an MSP getting the tool deployed quickly, efficiently and leveraging the work we've put into our configuration has been a huge time savings.
Nachteile
The gap is being closed with every release, our biggest issue with MDM which we are looking forward to trying out soon.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Great improvement with the Ninja implementation
Vorteile
Ease of implementation, deployment in client server infrastructures, great control of different server anomalies. Ticket management.
Nachteile
At the moment there are few disadvantages, since the tool is updated with new improvements.
- Branche: Unterhaltungselektronik
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
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I use NinjaOne to keep track of my tasks and collaborate with my team effortlessly.
Vorteile
The interface is user-friendly and the task management features are efficient.
Nachteile
I wish there were more customization options for task organization and prioritization.
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Monatlich für 1-5 Monate genutzt
-
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NinjaOne keeps my team organized and productive, love it!
Vorteile
Intuitive interface, great task management tools
Nachteile
Occasional lag during peak usage times, mobile app needs improvement
- Branche: Non-Profit-Organisation Management
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Ninja one review
This tool has changed how I run the network at several locations. It has made managing our network much easier and the response time is much higher . I see issues before the end user even knows there is a problem.
Vorteile
This tool has revolutionized my job. I can travel less and get more done, saving time and money.
Nachteile
None, I have not found any cons to this software yet.
- Branche: Religiöse Einrichtungen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Could not think of a different solution
We were looking for a Remote access tool replacement, but encountered that NinjaOne's features will do other things we needed to resolve as well, like patch management and inventory.
Vorteile
NinjaOne was extremely easy to setup and deploy within our organization. Using ESET to pus the installer, in a matter of minutes the computers were being populated in the dashboard.Easy to remote login to computers using either Splasdot, NinjaRemote or TeamViewer if you have the license to incorporate it. Installing/modifying programs, registry changes, ps scripts is very easy to do, and their knowledge base articles are very helpful
Nachteile
We have only used this platform for about 5 months, but have not encountered a problem that could be resolved.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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NinjaOne review from a user
Overall, a good experience and happy with the product
Vorteile
It has a user friendly website and mobile app
Nachteile
Support can be lacking and deploying policies can be difficult at times
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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FGS RMM Review
We have great support from our account manager and the support team at Ninja RMM.
The platform did exactly what we needed and wasn't over priced.
Vorteile
Having the constant monitoring and alerting sat in the background was so helpful. We did not have to worry about constantly checking the health of our network every 10 minutes as we could rely on Ninja RMM to do this for us and alert us when something started to go wrong.
Nachteile
The platform occasionally sent out false alerts which although we could react to, did prove a little frustrating at 1am

- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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It's cut down on the amount of time needed to manage our RMM tool so we can focus on our...
Oh were to start. Our old RMM tool was complicated and over whelming. NinjaRMM is simple to use and understand, and doesn't take anytime for someone to pick up and use. We even have a few customers that log in and use the tool. It's just simple, and that's what I wanted. As I said in the review, now we can spend more time with our customers, and less time babying the RMM tool to make sure it's working. Thanks Ninja =)
Vorteile
1. Search - something so simple can be the best feature. Our old RMM tool couldn't come close.
2. Ease of creating a policy for a customer or type of device in a customer.
3. Integration with 3rd party tools like AutoTask and TeamViewer.
4. Website branding - New feature, and we love it.
5. SysTray icon has been wonderful! I love the fact that we can use our own icons and give it our own flair.
6. Reports - They look nice and are simple to understand.
Nachteile
1. TeamViewer. Not a fan. I'm sure it's not a big deal if you are new to this kind of thing. But we have used a lot of remote control tools in our 20+ years, and there are better options.
2. Can't install software on the fly. You have to use policies and a Schedules Action. I wish there was an option to upload an MSI/EXE/Other Scripts and run to a list of machines or all machines within a company. And give us the ability to turn this on and off so we can have customers do this as well.
3. I wish the update system was also about to update Windows 10 builds. This is still a manual process unless the customer has a server and we can push a script to install a Windows 10 update via UNC.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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Uitstekende ervaring met NinjaOne
Uitstekend, zowel de werking van de applicatie als de support.
Vorteile
Eerder dit jaar zijn wij overgestapt op NinjaOne en we zijn zeer tevreden met onze keuze. Het systeem is overzichtelijk en functierijk, waardoor we al onze klanten gemakkelijk via één portaal kunnen beheren. Een groot pluspunt is dat we ook (cloud)back-ups en beveiliging in hetzelfde overzichtelijke portaal kunnen bijhouden. De ondersteuning van NinjaOne is uitstekend; elke vraag wordt snel en effectief opgelost.
Nachteile
Tot op heden zijn we nog geen minpunten tegengekomen, alleen maar verbeteringen.
In Betracht gezogene Alternativen
N-sightWarum NinjaOne gewählt wurde
We wouden een programma met meer overzicht en functies die aansloten op onze werkwijze.Zuvor genutzte Software
AteraGründe für den Wechsel zu NinjaOne
Overzichtelijker en we werden gelijk vanaf het begin goed geholpen.- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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Configure, Deploy & Enjoy
Great support, no guerrilla sales (yet ;)) hands-on technical sessions to adopt the product, and easy to use RMM tooling to get the best out of your servers and endpoints.
Vorteile
In every piece of the software, you sense that this has been built by MSP'ers for MSP'ers, the hardest part for an MSP company like us is to maintain your policies over different customers, that's where Ninja fits for us like a glove, also very impressed with the built-in Back-up, documentation and ticket solution!
Nachteile
For us, the Bitdefender Gravity zone is needed for some customers that dont have EDR yet, for us, this integration is working fine but we are not so amazingly impressed by Bitdefender itself, for us Bitdefender still feels like a tool where you have a zillion options instead of having a 'out of the box' perfect solution.

- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Il ninja perfetto per il Team IT
Abbiamo potuto con il Team IT avere una conoscenza/monitoraggio constante e consapevole delle risorse e le reti.
Dashboard, ticketing funzionale e intuitivo. Possibilità di analizzare gli Endpoint da remoto avendo tutti i dati in tempo reale.
Ci ha aiutato e risparmiato tempo in ufficio per molte attività.
Vorteile
Essendo Open source è davvero totalmente personalizzabile se si è sviluppatori esperti.
Software intuitivo chi ha una base risulta semplice l'approccio.
Nachteile
l'assistenza clienti essendo open source è limitata, bisogna avere nel team sviluppatori esperti per poter sfruttare al meglio NinjaOne.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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NinjaOne is the NumberOne RMM for MSPs
Outstanding. I love NinjaOne and couldn't do my job efficiently without it.
Vorteile
Ease of use, ease of deployment, the GUI is simple yet gives you everything you need at a glance, simple patching functionality and asset organisation. NinjaOne is incredible.
Nachteile
I honestly can't of any shortcomings of NinjaOne. It's an incredible product and must have for any MSP.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Un RMM ben fatto, ed anche bello!
Ottima, sistema facile da usare, aiuta a risparmiare molto tempo.
Vorteile
La semplicità di gestione delle funzionalità, l'interfaccia grafica semplice, intuitiva ed accattivante, la numerosa quantità di personalizzazioni possibile, il supporto tecnico veloce ed efficiente.
Nachteile
Talvolta il rilascio di alcune funzioni fatto frettolosamente e parzialmente non funzionanti
In Betracht gezogene Alternativen
Take ControlGründe für den Wechsel zu NinjaOne
Mi è piaciuta la console e la facilità di personalizzazione, oltre che il supporto- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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Review Ninjaone
We zijn overgestapt van N-able RMM naar Ninja, het vorige product voldeed eigenlijk aan geen enkele verwachting meer.
Elk alternatief was dus voor ons vooruitgang, uiteindelijk na 2 of 3 gesprekken met Lode besloten om het toch maar eens te gaan testen.
Hadden we het maar eerder gedaan.
Wat een verademing is dit pakket , automatiseringen zijn makkelijk, patching heeft weinig tot geen problemen en machines enrollen en update to date brengen is super gemakkelijk
Vorteile
Proactieve monitoring
Kostenbesparing /efficiëntie
Schaalbaarheid
Securitytechnische eisen
Goed beheer op afstand
Goede automatiseringen
Nachteile
Startpagina niet in te richten.
Gezondheid apparaat met meer statussen definiëren
Warum NinjaOne gewählt wurde
EOL product , geen ondersteuning+ slecht werkende patching.Zuvor genutzte Software
N-sightGründe für den Wechsel zu NinjaOne
Patching werkte niet 100 % in deze applicaties.
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Excellent remote IT management and monitoring platform
Vorteile
One of the most complete solutions on the market, with excellent functionality and easy to use. Very easy for Device Management, Remote Support, IT Security. Excellent for improving the efficiency of the IT team and reducing costs.
Nachteile
It was difficult to start using because there was no price transparency, that is, they could very well make prices available without having to contact the company.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Servizio Ninja RMM
Ho privato diverse soluzioni RMM ma nessuna di quelle provate ha un interfaccia così intuitiva. Il prodotto è adatto non solo ad utenti esperti, ma anche i neofili sono in grado di utilizzare la soluzione senza disporre di particolari competenze specifiche. Gli aggiornamenti sono periodici e vengono regolarmente rilasciate nuove funzionalità .
Vorteile
Interfaccia intuitiva e continui aggiornamenti del prodotto con l’introduzione di nuove funzionalità.
Nachteile
Ancora non si dispone di in integrazione multitenant con servizi di autenticazione esterni. Ma sono in roadmap nuove integrazioni.
- Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
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Efficient and User-Friendly IT Management Tool
After the initial confusion with the pricing, managing and monitoring with NinjaOne has been very nice.
Vorteile
It has amazing automation features with a very user-friendly interface, making remote monitoring and management easy.
Nachteile
The pricing structure can be confusing, and some advanced reporting features could be more customizable.
- Branche: Computer-Vernetzung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
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NinjaOne als service voor u ook belangrijk is
Zeer tevreden over het product RMM en zijn nu ook bezig met de mobile device management, hebben een mooi dashboard ontworpen met hulp van de support afdeling, en hebben ons oude ticketsysteem omgezet naar het ticketsysteem van NinjaOne.
Vorteile
NinjaOne staat duidelijk voor Service en aftersales, en de servicedesk is pas tevreden als wij tevreden zijn. Heel erg fijn dat zij hun product ook echt optimaal willen laten gebruiken door de klant. Wanneer NinjaOne goede service verleent, dan kunnen wij dat ook naar onze klanten doen.
Nachteile
Ik kan niets bedenken. En als er iets zou zijn, dan wordt dit opgelost zover mogelijk door NinjaOne
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
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A solid, simple, modern RMM solution
It's simple and doesn't represent a huge investment of time, which when you have a lot on your plate is optimal.
Vorteile
We recently migrated to NinjaRMM and I'm really impressed how simple and straightforward it is to set up. It also has a really clean, modern UI which is a big plus compared to some of the more legacy players in the market. Another big plus is that it supports disabling/hiding a lot of features that you don't want to use, which makes it easier to do a phased rollout/implementation. Lastly Ninja's onboarding services were good and their techs were helpful!
Nachteile
Since it is a newer player on the scene, there's a lot of rapid development going on, so some things you'd expect from a more established product might be not-exactly-how-you'd-expect-it, and you're waiting on their (tbf, pretty rapid) development cadence to catch up.
In Betracht gezogene Alternativen
N-centralWarum NinjaOne gewählt wurde
LogMeIn Central was not super pleasant to use and not nearly as feature complete as NinjaOne.Gründe für den Wechsel zu NinjaOne
NinjaOne is month to month. We could have gotten a slightly cheaper rate with N-central, but then we'd be locked into a contract. For us, it's worth it to pay a little more to not suffer vendor lock-in.- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Goede keuze voor MSP'ers die opzoek zijn naar een RMM oplossing
Persoonlijk contact is altijd goed. Denken mee in oplossingen. Actieve
Vorteile
De oplossing is erg compleet en actief in ontwikkeling. Documentatie is goed voor elkaar en de regelmatige updates bevatten veel nuttige zaken. Je ziet dit ook terug in een transparante roadmap.
Nachteile
Prijs kan voor startende MSP'ers aan de hoge kant zijn in vergelijking met andere oplossingen, maar de functionaliteit en actieve community maken dit goed.
In Betracht gezogene Alternativen
SuperOps.aiGründe für den Wechsel zu NinjaOne
Compleet product, goede ondersteuning, luisteren naar de gebruikers.- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
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Favorite RMM to use and manage
I am very pleased, The account managers have always been friendly and helped connect me with the resources I needed and features I have requested have been added over time. The product really feels like it has grown better and better over the past 2 years.
Vorteile
Ease of use, simplicity of using features and the platform performing as expected. There are also frequent feature updates that are taking community feedback and pushing those updates into the product.
Nachteile
Lacking a feature to directly send action or script output to an email. I have been able to work around this by baking in SMTP aspects to all scripts that need it to have the script handle that on it's own.
In Betracht gezogene Alternativen
AteraGründe für den Wechsel zu NinjaOne
Ease of use and very robust and smooth patch management experience.- Branche: Tiefbau
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
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NinjaOne - Great potential
Vorteile
It's able to get Windows patching down quite well with granular management of patches to be applied to PC's with different policy sub types on what patches can be applied or overridden for a device specifically.
The PC device management is easy-ish to use being able to manage PC's with manual overrides and also what other rules to be applied (e.e. remote control software to be pushed out, restart frequency, container it sits in, etc)
Ninja was fairly easy to implement & manage as it's almost entirely web based with a lightweight client.
The Ninja Dojo has great resources not just for NinjaOne but best practices as well & support is quite responsive.
Nachteile
The extra integration items are somewhat lacking. Such as:
The bundled Bitdefender AV is quite lacking in management. You can only manage it from the Ninja Console & cleaning up malware with it is quite difficult. There's no bulk select feature, so you have to manually clear each alert one by one in the event of a false positive being picked up multiple times.
The ticketing is quite basic, it could use with extra features such as the ability to use custom domains for the support email address. It also has problems displaying images properly where they are get stripped out of emails received or not show up. Likewise,attachments can be somewhat selective in what items get passed through, some attachment items such as eml files get dropped.
Asset management is also a little more challenging in here as it's hard to get a full overview of all your devices properly. You can't get a nice spreadsheet with all the details you see in the individual device such as spec list, usernames, etc.
Warum NinjaOne gewählt wurde
Helpdesk ticketing is very basic & does not offer any extra features or remote support toolsZuvor genutzte Software
Spiceworks Cloud Help Desk- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Great RMM and Ticketing System
Overall, it is a great platform if you know what you are getting into. As an RMM it is excellent and without bells and whistles.
Vorteile
Ease of use, scripting that just works, and the dojo community for help
Nachteile
It is a little too basic. The document feature is not the best so we use a different product.