Über charles

Der Ask-and-Order-Service ermöglicht es Unternehmen, Kundenanfragen über WhatsApp zu beantworten und potenziellen Kunden direkt auf der Produktdetailseite oder in ihren Retargeting-Anzeigen mit ihren Anliegen zu helfen. Charles unterstützt Marketingteams bei der Lösung von Zweifeln und der Unterstützung von Kunden bei Kaufentscheidungen. Die Lösung ermöglicht es ihnen, Kunden angemessene Informationen bereitzustellen, ihnen beim Abschließen des Prozesses zu helfen und In-Chat-Konversionen zu fördern. Die Software ermöglicht es Entitäten, den CLV (Customer Lifetime Value) zu erhöhen und den NPS (Net Promoter Score) durch optimierte Kundenbetreuung zu beeinflussen. Mit Charles können Unternehmen ihren Kunden direkt über Chat-Vorlagen und Automatisierung antworten. Sie können zudem ihre Kunden kontaktieren, um Nachbestellungen, After-Sales-Services und Bewertungen nach jedem Kauf zu erleichtern. Die Lösung integriert Messenger-APIs in E-Commerce-Backends, um Unternehmensproduktkataloge und Check-outs in dialogorientierte Layouts und Plattformen zu integrieren.
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charles Preis

charles bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von charles ist ab 499,00 €/Monat verfügbar.

Startpreis:
499,00 €/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für charles

Intercom

4,5 (1104 Bewertungen)
Intercom ist eine Kundenkommunikationsplattform, die Kunden durch Live- und automatisierte Chats, gezielte E-Mails,...

User.com

4,6 (36 Bewertungen)
User.com ist eine Full-Stack-Plattform für Marketing Automation, die Besuchende in zufriedene und treue Kunden...

Bitrix24

4,2 (945 Bewertungen)
Bitrix24 ist ein Online-Workspace für kleine, mittlere und große Unternehmen. Die Lösung beinhaltet über 35 integrierte...

Marketing 360

4,5 (1125 Bewertungen)
Marketing 360 ist eine cloudbasierte Marketingplattform, die sich sowohl für Einzelunternehmen als auch für kleine und...

Mailchimp

4,5 (17427 Bewertungen)
Mailchimp ist ein webbasierter E-Mail-Marketing-Dienst, der Millionen Nutzer hat. Nutzer können mit der Anwendung...

Keap

4,1 (1295 Bewertungen)
Keap (ehemals Infusionsoft) ist eine cloudbasierte Vertriebs- und Marketinglösung, die CRM, Marketing Automation und...

EngageBay CRM

4,7 (886 Bewertungen)
EngageBay ist eine integrierte Marketing-, Vertriebs-, Support- und CRM-Lösung, die kleinen und mittleren Unternehmen...

Drift

4,5 (199 Bewertungen)
Drift ist eine cloudbasierte Lösung, mit der Unternehmen Verkaufsprozesse automatisieren können, indem sie Live-Chat-Fen...

ActiveCampaign

4,6 (2516 Bewertungen)
Die kategorienbestimmende Automatisierungsplattform für Kundenerfahrungen von ActiveCampaign hilft mehr als 130.000...

Zoho CRM

4,3 (6938 Bewertungen)
Zoho CRM ist eine cloudbasierte Business-Management-Plattform, die Unternehmen jeder Größe bedient. Es bietet Vertriebs-...

Marketo Engage

4,3 (714 Bewertungen)
Adobe Marketo Engage ist ein zentraler Marketing-Hub für die Orchestrierung und Ausführung von Cross-Channel-Kampagnen,...

Salesforce Sales Cloud

4,4 (18790 Bewertungen)
Die Salesforce Sales Cloud ist eine On-Demand-CRM-Plattform, die Anwendungen für kleine, mittlere und große Unternehmen...

ActiveDEMAND

4,2 (79 Bewertungen)
ActiveDEMAND ist eine cloudbasierte Marketing-Automation-Lösung, die Marketingagenturen beim Erstellen und Verwalten...

Agile CRM

4,1 (523 Bewertungen)
Agile CRM ist eine cloudbasierte CRM-Lösung für kleine und mittlere Unternehmen. Sie bietet Kontaktverwaltung,...

Spotler CRM

4,4 (462 Bewertungen)
Really Simple Systems ist ein einfach zu bedienendes Cloud-CRM-System für kleine und mittlere Unternehmen, eignet sich...

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21 Bewertungen

Nutzerbewertungen zu charles durchsuchen

21 von 21 Bewertungen
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Caroline
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

3
Bewertet am 21.8.2023

Charles is tippi toppi

Vorteile

Mich überzeugt die persönliche Betreuung vom Charles Team. Anliegen und Probleme werden direkt addressiert und versucht zu lösen. Top! Wir nutzen Charles aktuell um Kundenanliegen zu lösen. Zukünftig mehr Marketingkampagnen. Unsere Kunden schätzen den individuellen und schnellen Kontakt über WhatsApp - auch außerhalb der Geschäftszeiten.

Nachteile

* Interner Aufbau der Einstellung finden wir zu unübersichtlich* Wir hätten gern mehr Farben in der Tagauswahl* Aktuell nur eine Verbindung mit einem Shopify Shop möglich (DE) - wir haben allerdings noch weitere Shops * Wunsch nach mehr NPS Aussagen zu Nachrichtenzeit, Bearbeitungszeit etc.

Johanna
  • Branche: Kunst & Handwerk
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.6.2023

Gute Anwendung für gezieltes WhatsApp Marketing

Leicht anzuwenden und mit einem guten Support ausgestattet.Durch die Journeys lassen sich tolle Kampagnen bauen, die den Kund:innen Spaß bereiten.

Vorteile

Wir können unsere Kund.innen personalisiert bespielen und erzielen somit bessere und höhere Direct sales.

Nachteile

Bisher ist die Kampagnenplanung noch nicht möglich. Das würde vieles erleichtern

Antwort von Charles

Hey Johanna, danke für deine Bewertung. Gute Nachrichten! Kampagnenplanung ist jetzt verfügbar, wende dich an deinen zuständigen Customer Success Manager, um mehr zu erfahren!

charles

Beantwortet am 25.7.2023
Domenico
Domenico Mehr Details anzeigen
  • Branche: Textilien
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.11.2023

Empowering Marketing and Customer Engagement with Hello Charles

Vorteile

What I liked most about Hello Charles is its remarkable capability to manage marketing campaigns on WhatsApp. This feature has been a game-changer for us. The ability to interact with our customers in real-time has not only streamlined our communication but also significantly boosted our conversion rates. The platform's intuitive design and efficiency in handling customer queries have greatly enhanced the quality of our customer dialogues, fostering a stronger connection with our brand.

Nachteile

As of now, I am thoroughly satisfied with Hello Charles and its offerings. It has seamlessly integrated into our workflow, and we haven't encountered any major issues. However, as with any software, there is always room for enhancements. I look forward to seeing future updates that might bring even more innovative features or improved user experience.

Marina
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.11.2024

Efficient, proactive and customer-oriented

Our collaboration with the service provider Charles for WhatsApp has proven to be very positive. Right from the start of the collaboration, we were supported at all times and Charles was proactive in the implementation. This continues in day-to-day use, where we have always had very good experiences. Individual requests, such as connecting to other systems, were also implemented without any problems and efficiently. Charles actively and intensively exchanged ideas with other service providers to guarantee us the best and fastest possible solution. In addition, we continue to be proactively presented with ideas and further developments that are perfectly tailored to our business model and our goals.

Vorteile

It is very user-friendly and intuitively designed. You will receive immediate help if questions or problems arise and possible developments tailored to your individual journey will be presented.

Nachteile

At the beginning there were technical difficulties with sending messages to all contacts, but these were immediately noticed and resolved by Charles.

Kristin
  • Branche: Textilien
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

3
Bewertet am 8.8.2023

Charles is recommended

Overall recommendable. Friendly staff.

Vorteile

Customers appreciate contact via WhatsApp

Nachteile

Technical problems and failures again and again

Antwort von Charles

Hey Kristin, thanks for your comments, we're happy to hear your customers like hearing from you on WhatsApp. We're really sorry to hear about technical problems. This is not what we want to happen for our clients. Make sure you report any issues and we will do our best to fix them. Best, charles

Beantwortet am 17.8.2023
Louisa
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 8.4.2024

Great tool, great support

Vorteile

Compared to other tools, Charles offers the ability to seamlessly connect WhatsApp marketing with email marketing via Klaviyo. This effortless integration allows us to pursue an effective multi-channel marketing strategy for both retention and acquisition. The ease of use of the tool makes it particularly intuitive to use, and ideal for planning campaigns and aligning them with business objectives. In addition, the team is very committed from the onboarding phase to success management and is always available to provide support and maximize the success of our marketing activities.

Nachteile

While still being a relatively new tool, charles is on the pricier side and still needs some development in analytics for campaigns, customer insights and flows.

Johnathan
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.4.2024

Highly Recommended!

Vorteile

- The SMS marketing Campaigns.
- Simple Set up for Website hooks.
- Plenty of integrations to choose from.
- Helpful staff and customer service.

Nachteile

- Was tricky to set up CTWA campaigns.
- Expand video Tutorial section.

Peter
  • Branche: Textilien
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 19.7.2023

Using Charles to convert website visitors to customers

Overall, it's all about using Charles in the right way for your business. This could mean sending out newsletter only during sale events or doing it weekly. It all depends on your average order value and your community.

Vorteile

The ability to automate flows makes Charles a very strong tool! Another great use-case, that has been overlooked by many users, is the power to convert website visitors to customers. With a sign-in rate of over 10% it's much higher than in email (2%).

Nachteile

In some cases, Charles may have some minor bugs. Also, analytics might need some extra effort and aren't done as easy as in email tools.

Antwort von Charles

Peter thanks so much for your review and for choosing us. We're delighted to hear our WhatsApp automation is working well for you and that WhatsApp is proving a successful channel for your business.

Converting website visitors is a great insight and one we'll look into more closely. Thanks!

We're working on the bugs and adding extra analytics. Keep letting your Success manager know of any problems so we can make sure we fix it.

Thanks again and we look forward to working with you for a long time to come.
charles

Beantwortet am 15.8.2023
Silvia
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.3.2024

Great tool for whatsapp communication

Vorteile

Easy to implement and to use, user interface is very simple and usable also from other "less expert" team member. Very good customer support, fast responses and always trying to help you in your strategy.

Nachteile

It would be great to have more integration (i.e. Salesforce, Zendesk etc).

Ibrahim
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
1

5
Bewertet am 29.3.2024

Ibrahim Koc

Vorteile

The interface is very useful and fast. It is very nice that it can be integrated with many apps.

Nachteile

It is a pity that there is no mobile app. The price is also more expensive than others.

Laura
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 18.7.2023

Very satisfied

I have had a very good experience with Charles so far. You always have a fixed contact person, which I find very important.

Vorteile

I'm generally very pleased with Charles. It's easy to use and there are a lot of features that you can use to take your Whatsapp marketing to the next level.

Nachteile

Currently, I am still missing reporting or KPI's that can be tracked better.In addition, one or two things could be improved/added to the segmentation.

Antwort von Charles

Thanks so much for your feedback Laura. We're happy to hear you find us easy to use and that we help take your WhatsApp marketing to the next level :)

We get your KPIs comment. This is something we know is super important to marketers and is a big priority for us in 2023. Keep talking to your Success manager and we'll make sure it's on our product roadmap!

charles

Beantwortet am 25.7.2023
Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.7.2023

Actually the best choice in the market

Powerful tool in mid-short business activities,

Vorteile

Plug & play approach: quick set up before start spreading messages

Nachteile

Data viz, analytics, integrations: I'm sure that all will be improved in less 18 months

Antwort von Charles

Wow, we love hearing that – thanks for the review and keep an eye out for new features in the coming months!

Beantwortet am 15.8.2023
Noel
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.7.2023

CRM would be unthinkable without it

Vorteile

Easy operation & constantly growing number of features. The team is always at your side.

Nachteile

In the beginning they still had some bugs. However, these are rapidly decreasing.

Antwort von Charles

So great to hear we're an essential part of your CRM, Noel – and that our product is improving. We're working on it. We appreciate you taking the time to give us your feedback!
charles

Beantwortet am 15.8.2023
Luisa
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.7.2023

Great Tool to access our customers or interested parties!

So far we have only done newsletter campaigns and has worked pretty nice. Our POC motivates us to push more and we are excited to explore charles further and bring results :)

Vorteile

Easiness with platform and with our POC in any help, doubt - the loom videos are incredible!

Nachteile

Integration with some platforms still a bit lacking but nothing major

Antwort von Charles

Thanks so much for your feedback Luisa. We're delighted to hear you're enjoying our platform. We've passed your comments on to the team. Ease of use is a priority for us so it makes us happy that our efforts are working.

Re your integrations comment, we've taken that on board. We have some exciting integrations coming up so maybe that will fill in the gap.

We're also glad you find the Loom videos helpful. We enjoy making them too :)

charles

Beantwortet am 15.8.2023
Elena
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.7.2023

Elena

Vorteile

the product itself is great, [sensitive content hidden] also provides very good support

Nachteile

24h chat closures, limited features (no multiple pictures), complicated to download data etc.

Antwort von Charles

Thanks for your review Elena. We appreciate it and are super happy to hear you get good support from our Success team.

It's always good to hear how we can improve too.

Re 24h chat closures, that's unfortunately due to WhatsApp's policy. The cost per conversation from WhatsApp is for a chat that takes place within 24h. After that, you'll need to pay WhatsApp again for a new conversation. You can still message them though – you just need to create a "Campaign" message and send it.

Btw you can add multiple images to WhatsApp messages – in Journeys just click the image icon again (second from the top on the left) after you've added an image. If you're not sure how, your Success manager will help you.

Hopefully we've understood your comments right and this helps answer them!

We will work on making it easier to download your data.

Thanks again!

charles

Beantwortet am 15.8.2023
Tabea
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 1.8.2023

Great Tool but need some improvment

Vorteile

The support and they are always willing to improve.

Nachteile

That the tool often not work....Some bugs will not been fixed at all.

Antwort von Charles

Thanks for the feedback Tabea, we appreciate it. We're glad you feel supported by us and please keep in touch with your Success manager, we're always making improvements to our tool, hopefully your issues will be fixed soon. charles

Beantwortet am 17.8.2023
Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.5.2023

Game changer for us and a huge edition to our channels

Vorteile

The journeys feature as mentioned is great. We use it practically for all our campaign send outs to build interactive message flows instead of just a simple message.

Nachteile

Sometimes there are little bugs with the tool when creating templates but when reporting them to Malte, they are usually fixed in no time.

Antwort von Charles

Hey there,

Thanks for taking the time to leave your review and we're happy to hear you love Journeys as much as us and Malte is great, isn't he? We'll pass on your kind words!
charles

Beantwortet am 15.8.2023
Olivia
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 12.4.2024

Good experience and support

Vorteile

Good experience, support and user-friendly platform.

Nachteile

Flexibility with internal e-commerce integrations.

jan
  • Branche: E-Learning
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.7.2023

whatsapp as part of our daily business

Vorteile

Love being able to chat directly to our users on their phone, it makes it easier and somehow less intrusive than sms or calling.

Nachteile

whatsapp has many hoops to jump through, but thats not charles fault as such.

Antwort von Charles

Hi Jan, thanks for the review! We love that you love chatting with your customers via WhatsApp. Less intrusive is exactly what we're going for so that's great to hear too.

Keep letting us know what we can do to improve!

charles

Beantwortet am 15.8.2023
Dennis
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 1.8.2023

It`s a good Tool

Benefits: Mobile Marketing about Whats App

Vorteile

- Whats App Marketing- Live Chat in every Browser at every time

Nachteile

It`s complicated to search for more demo videos or learning material for check up the tool

Antwort von Charles

Hey Dennis, thanks for taking the time to let us know your thoughts. All feedback is appreciated. We upload new demo videos all the time, please talk with your Success manager so we can find a way to make them easier to find. Thanks again! charles

Beantwortet am 17.8.2023
Elisa
  • Branche: Lebensmittelproduktion
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.7.2023

Great software and Customer Support

Vorteile

It works great for sharing our promos and product launches, very easy to use, very reliable Customer Support

Nachteile

Room for improvement when it comes to the speed and fluidity of sending the campaigns

Antwort von Charles

Thanks for your feedback Elisa, we're happy to hear charles is going well you – we're working on making speed better. charles

Beantwortet am 17.8.2023
21 Bewertungen

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