Über SnapComms

SnapComms ist eine cloudbasierte Lösung, die interne Kommunikationsteams bei der Übermittlung von Notfallbenachrichtigungen an Arbeitskräfte unterstützt. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Mitarbeiterschulungen, Anmeldebenachrichtigungen, Nachrichtenkonfiguration und Verfahrensverwaltung. Die SnapComms-Plattform verfügt über eine Alarmtaste, mit der Admins Notfallbenachrichtigungen über Desktop-PCs, mobile Geräte und digitale Beschilderungen auslösen können. Arbeitskräfte, Auftragnehmende und Zeitkräfte können Benachrichtigungen für Events wie IT-Ausfälle, Schlechtwetter, gefährliche Personen, Bombendrohungen, aktive Schützen und mehr erhalten. Darüber hinaus kann das Management Notfallmaßnahmen und Nachrichten für die Risikominderung entwerfen. Mit SnapComms können Teams eine Multi-Kampagnen-Strategie für Schulungen für Notfallsituationen zusammenstellen und das Wissen von Arbeitskräften mit Online-Quiz testen. Mit der Lösung erhalten Nutzer nach einem Vorfall die genaue Mitarbeiterzahl und sie können Berichte über die Effektivität der Kommunikation erstellen. Das System wird mit einer offenen API (Application Programming Interface) geliefert und bietet Integration in Microsoft Active Directory.
SnapComms Software - 1
SnapComms Software - 2
SnapComms Software - 3
SnapComms Software - 4
SnapComms Video
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SnapComms Software - 2 - Vorschau
SnapComms Software - 3 - Vorschau
SnapComms Software - 4 - Vorschau

SnapComms Preis

SnapComms bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von SnapComms ist ab 7,00 $/Jahr verfügbar.

Startpreis:
7,00 $/Jahr
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für SnapComms

Connecteam

4,7 (2040 Bewertungen)
Connecteam wurde als All-in-one-Lösung entworfen und entwickelt. Mit einer mobilen All-in-one-App kannst du problemlos...

niikiis

4,1 (11 Bewertungen)
niikiis ist eine Lösung zur Mitarbeitereinstellung, die Unternehmen dabei unterstützen soll, Aufgaben zu automatisieren,...

Factorial

4,4 (280 Bewertungen)
Factorial ist eine cloudbasierte Personalmanagementlösung, die sich an kleine Unternehmen in verschiedenen Branchen...

AlertMedia

4,8 (138 Bewertungen)
AlertMedia ist eine cloudbasierte Lösung für Notfallbenachrichtigungen, die es Unternehmen in verschiedenen Branchen...

Speakap

4,4 (43 Bewertungen)
Speakap ist eine cloudbasierte Lösung für das Mitarbeiterengagement, die kleine bis große Unternehmen bei der Erstellung...

Korbyt Anywhere

5 (1 Bewertungen)
Gestalte die Kommunikation am Arbeitsplatz neu, um ein modernes Unternehmen zu erhalten. Mit Korbyt Anywhere erlangen...

Blink

4,7 (121 Bewertungen)
Blink ist eine Intranetlösung für mobile und im Außendienst tätige Mitarbeiter in Unternehmen aus verschiedenen...

MangoApps

4,4 (150 Bewertungen)
MangoApps bietet digitale Arbeitsplatzlösungen, die Intranet, Kollaboration, Messaging, Lernen und über 50 installierte...

Sociabble

5 (2 Bewertungen)
Mit Sociabble sind Mitarbeitende besser über Unternehmensnachrichten und ihren eigenen Arbeitsplatz informiert, was zu...

Wrike

4,3 (2790 Bewertungen)
Wrike ist eine cloudbasierte Projektmanagement-Plattform für Teams ab 20 Mitarbeitenden, die sowohl für große Unternehme...

Haiilo

4,3 (26 Bewertungen)
Haiilo, das Resultat der Fusion von COYO, smarp und Jubiwee, ist eine intuitive und fortschrittliche Plattform, mit der...

monday.com

4,6 (5415 Bewertungen)
Die herausragende Kollaborations- und Projektmanagementplattform monday.com hilft Teams bei der gemeinsamen effizienten...

Bitrix24

4,2 (945 Bewertungen)
Bitrix24 ist ein Online-Workspace für kleine, mittlere und große Unternehmen. Die Lösung beinhaltet über 35 integrierte...

MyHub

4,8 (41 Bewertungen)
MyHub ist eine cloudbasierte Intranet- und Wissensmanagementlösung, die sich für Unternehmen jeder Größe eignet. Die...

Guru

4,9 (603 Bewertungen)
Guru organisiert Informationen und macht sie überall zugänglich, wo du arbeitest, sodass deine Teams verbunden,...

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11 Bewertungen

Nutzerbewertungen zu SnapComms durchsuchen

11 von 11 Bewertungen
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Travis Mehr Details anzeigen
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.3.2019

Cutting through the noise and generating conversation

We have cut through a number of traditional views on how internal communications should be approached and the conversation that this has generated has been positive for the business.

Ultimately, we want our messages to be seen and then discussed at a peer to peer level which is what SnapComms has enabled.

Take your time to introduce SnapComms to the business, and plan carefully which messages will be delivered via SnapComms. While it has been tempting to use SnapComms more frequently, a balanced and considered approach has been extremely beneficial in ensuring that our messages have had the most impact.

Vorteile

The SnapComms platform is simple to use and the messages hard to miss. In an organisation that deals with mountains of complex data and information, it is refreshing to reach our employees through a crisp and attention-grabbing format that gets read and generates real conversations; an outcome we are always trying to achieve in the internal communications and employee engagement space.

The SnapComms team have also been very responsive in dealing with questions as they arise and have actively sought feedback and taken onboard suggestions for improvement which holds great promise for the platform as it continues to evolve.

Nachteile

The platform is exceptionally easy to use as an administrator on a desktop; however, the mobile interface could be improved from an admin user experience. I am confident that these limitations will be improved over time.

Kwame Miresi Barkers
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.12.2024

Great corporate information sharing tool

It has improved our information sharing.

Vorteile

It does not interfere with work but it also ensures that important announcements are not missed.

Nachteile

None so far. So far I have not identified and bad side of this service.

peter
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 20.12.2024

SnapComms: An Effective Coms Tool

I love SnapComms, with it implementation I was able to reach a larger audience in the organization as a Knowledge Manger Sharing Knowledge tit-bits through it.

Vorteile

I like the feature for scheduling notification and it persistent feature for making a user read the information before it can be dismissed. You can actually share a campaign video to be played on SnapComms

Nachteile

Nothing for now as it is better than the traditional outlook mail we used before.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
0
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.9.2015

Great way to communication with staff

I used SnapComms when I was the Internal Communications manager at a large telecommunications company, one of our major issues was we had over 3000 staff spread over three major sites and at over 100 retail outlets throughout the country. Our biggest issue was the company grew very quickly, but we didn't evolve our communications to match our size so email was very much the cornerstone of our internal communications. This however became a problem as we grew as there was so much email traffic, that any important messages were lost in the avalanche of email that staff had to get through. An urgent message sent out via email might not get read for a few hours, maybe even days.
SnapComms allowed us to bypass email and get messages directly in front of employees, no matter what they were doing, obviously we had to choose which messages were sent out as urgent alerts, versus those messages that didn't require immediate attention - so other channels such as screensavers and wallpaper allowed for a more passive means to communicate

Vorteile

- Messages can cut through whatever staff are doing on their PCs so they get immediate attention
- The suite of tools can be used to create campaigns that can run over a number of days to really drive home educational messages

Nachteile

- The system allows a lot of customisation which in turn means users need training to use the system, however once trained they system is fairly easy to use

Graham
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.10.2019

Communications to staff made simple

SnappComms has been a key tool to provide system notifications, from MI to updates on business news, feedback from staff is positive. The recent updates from SnapComms to allow release patching has also been greatly received.

Vorteile

The SnapComms dashboard is a simple yet powerful tool that has provided UKEF staff a variety of notifications through a number of channels.

Nachteile

Ideally we would have liked a SMS subscription that SnapComms could include as an add-on rather than using another third party.

Dale
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.11.2019

Easy and Reliable Company Communications

Our agency originally purchased SnapComms as an internal emergency communications platform. Once we had installed and started using it, we expanded it to more internal communications. It is very easy for all level of user to use, has been extremely reliable and has an excellent customer service division. The few issues we've experienced have been resolved almost immediately. They are always working to upgrade the software for the benefit of the user and have added many great enhancements over the few years that we have been using it.

It is also one of the only programs that gives the ability to take over every computer screen in your organization quickly in the event of an emergency, which is what originally sold us on the product.

Vorteile

Ease of use for all level of personnel
Frequent updates
Excellent Customer Service

Nachteile

We don't have any Cons to list as this software has been exactly what we wanted, and Customer Service has been exceptional.

Mo
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.12.2020

Great Communication Tool

SnapComms delivers on all it's promises and it's extremely easy to use. It nicely links into Active Directory with minimal effort which is not something I can say that other products do so well.

Vorteile

- Documentation was not required to roll out the software and create templates.
- Rich template set to choose from to help get started.
- Works as advertised without any bugs or annoyances.
- Gives insight into how the organisation respond to communications and helps focus their attention on important communications.

Nachteile

The biggest con is not linked to the software it self, but for this product to suceed in an organisation is largely down to user adoption, training and changing the culture. This is the biggest challenge when dealing with snapcomms.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 29.6.2021

Instant Alerts for Everyone

If you are looking for a simple solution to be able to send communications to a large group of people this is the solution for you.

Vorteile

The biggest advantage of this product has over any other is the ability to send communications on multiple platforms such as push notifications emails text and pop up notifications on an end user's computer.

Nachteile

Because there are so many customizations that you can do with this product there is a lot of information that you need to learn before you can implement this product.

Yohan
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.11.2019

SnapComms admin/user review

I join the company who already had SnapComms deployed and worked on updating all our clients to a major newer release of SnapComms, I setup install packages, deployed it and use Snapcomms with little to no issues. Snapcomms is very easy to use and fast to deploy alerts or information to remote machine quickly. Administrator side is very good and provides a lot of flexibility and options.

Vorteile

Ease of use and speed of deployment of new alerts, a lot of features and customization possible

Nachteile

Some of the advanced admin options can be overwhelming in their number and what they are used for

Carrie
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.1.2021

You can easily get started with a template

Amazing!

Vorteile

I love how easy it is to get started! You can start from a template or build your own. I used the Halloween template and it was super cool how I could just go in and start personalizing it.

Nachteile

Honestly, don't have anything to write here yet.

Suzann
Suzann Mehr Details anzeigen
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
2
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 26.5.2017

11 Bewertungen

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