Über Pipedrive
Pipedrive ist eine webbasierte Vertriebs-CRM- und Pipeline-Management-Lösung, mit der Unternehmen ihre Verkaufsaktivitäten planen und Geschäfte überwachen können. Unter Verwendung einer aktivitätsbasierten Verkaufsmethodik entwickelt, rationalisiert Pipedrive alle Maßnahmen, die an der Verwandlung eines potenziellen Geschäfts in einen erfolgreichen Verkauf beteiligt sind. Als cloudbasierte Anwendung kann von überall rund um die Uhr über jeden Webbrowser oder dedizierte mobile Apps auf die Lösung zugegriffen werden.
Pipedrive bietet Vertriebsmitarbeitenden vollständige Transparenz verschiedener Vertriebspipelines. Eine robuste Nutzeroberfläche zeigt die Fortschrittsstufen für jedes Geschäft mit den vollständigen Details zu den nächsten umsetzbaren Schritten an. Mit der Aktivitäts- und Zielfunktion können Nutzer die ausstehenden Aktivitäten in jeder Pipeline verfolgen. Pipedrive bietet auch nutzerdefinierte Tools für die Verkaufsberichterstattung, um Ziele auf Einzel- und Teamebene zu überwachen, Verkaufsdaten zu analysieren und visuelle Berichte zu erstellen.
Das Mailing-System von Pipedrive kann nahtlos in mehrere E-Mail-Dienstanbieter integriert werden, einschließlich Outlook, Gmail und Yahoo. Nutzer können mithilfe ihres Pipedrive-Kontos E-Mails von mehreren Konten aus senden und empfangen. Die Lösung lässt sich auch in verschiedene führende CRM-Tools integrieren, um Kontaktdaten, Kommunikationshistorie und andere Informationen in Anwendungen zu übertragen. Darüber hinaus lässt sich die Lösung auch in Google Maps, Mailchimp, Trello und Zapier integrieren.







Pipedrive Preis
Pipedrive bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Pipedrive ist ab 14,00 €/Monat verfügbar.
Alternativen für Pipedrive
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- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Es gibt Alternativen mit mehr Benutzerfreundlichkeit
Ich bin seit über zwei Jahren bei Pipedrive Kunde und benutze es täglich, jedoch wird sich das zukünftig ändern.
Hier mein Gesamteindruck zu Pipedrive:
Der allgemeine Support verschlechtert sich zunehmend, zeitweise ist der Button um einen Ansprechpartner zu bekommen (per Messenger, nicht am Telefon!) abgestellt/abgeschaltet.
Dazu ist die Plattform zunehmend sehr langsam. Der Pipedrive Support schiebt solche Dinge sehr gerne auf den Endnutzer (Cookies, Browser und Skripte) aber auch wenn diese alle behoben und ein Videobeweis geschickt wird, ändert sich nichts an der Schnelligkeit - es liegt wohl an den Servern, aber zugeben tun sie das ungern.
Jedoch was bei mir jetzt das Fass zum Überlaufen gebrahct hat, ist die Tatsache, dass ich Pipedrive verschiedenen Geschäftspartnern und Nutzern empfohlen habe und daraus resultierend mir "eigentlich" über 1.000$ an Amazon-Gutscheinen über das Affilate-Programm versprochen wurden (und auch online angezeigt werden) aber Pipedrive sich jetzt weigert, diese auszubezahlen.
Zusammengefasst:
- Pipedrive ist zunehmend langsam
- Der Support wird zeitweise abgestellt und ist dazu noch schwer erreichbar und würgt einen gerne ab
- Pipedrive ist nicht Benutzerfreundlich, gerade auch nicht denen die sie weiterempfohlen haben, klingt irrational, oder? Ist es auch
PS: Ein freche Kleinigkeit on top: Was sie dafür eingeführt haben ohne Einverständnis sind Affilate-Links in der eigenen Signatur "Gesendet von Pipedrive" mit dem eigenen Affilate-Link darin... um noch mehr Werbung zu erhalten, aber wie gesagt, ausbezahlt werden sie im Anschluss nicht.
Vorteile
Der Aufbau der Pipelines hat Pipedrive sehr schön gelöst. Auch an sich der einfache und simple Aufbau.
Nachteile
Der Kundensupport ist nicht zu empfehlen, genauso wenig die Schnelligkeit von Pipedrive. Es finden sehr oft lange Wartezeiten statt, bis sich etwas öffnet (auch im Inkognito-Modus, anderen Browsern etc.) und Pipedrive unterbindet zeitweise den Support - sie lassen dann lediglich den Selfhelp-Chatbot laufen.
Wenn man Support erhält, ist dieser oft überfragt bzw. "muss nachfragen" und wenn er dies getan hat, erhält man Antworten auf die der Support nicht weiterhelfen kann.
Antwort von Pipedrive
Thank you very much for your feedback and insights! We truly appreciate it.
We are sorry to hear you had this experience with our Support Team, this isn’t what we expect when in contact with our Experts. We reassure you that our Support Team is here to help you 24/7 and we will be more than happy to help with any questions you might have.
Once again thank you for providing us with this feedback. We will forward this case internally and make sure it will be taken into account for future improvements.
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Einfach, intuitiv und transparent!
Vorteile
Pipedrive lässt sich intuitiv bedienen, ist einfach aufgebaut.
Nachteile
Es lässt sich wenig in der Software selbst individualisieren.
Antwort von Pipedrive
Hello Maximilian,
Thank you for your feedback!
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Tolles und umfangreiches Tool!
Es erleichtert mir meinen Arbeitsalltag und erinnert mich fast automatisch an Termine und Erledigungen.
Vorteile
Es ist intuitiv bedienbar und meist selbsterklärend.
Nachteile
Dass ich bei weitem noch nicht alle Funktionen kenne.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Onlinemedien
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Gutes CRM Tool welches schnell aufzusetzen ist
Wirklich gutes Tool für Early Stage Startups aber wenn man zu einem Großunternehmen wird muss man auf HubSpot oder Salesforce wechseln
Vorteile
Die Einfachheit des Systems ist wirklich angenehm, kann man an einem Vormittag aufsetzen und die Dashboards sind ebenfalls einfach aufzusetzen
Nachteile
Teilweise sind die funktionalitäten eingeschränkt, beispielsweise das Lead Management von Personen ist sehr nervig da man fast nur mit Deals (Opportunities) arbeiten kann. Lead Scoring ist ebenfalls definitiv ausbaufähig, da braucht man einen Profi damit man das aufsetzen kann.
- Branche: Architektur & Planung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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Pipedrive Bewertung
Sehr gut
Vorteile
Die Einfachheit die Übersichtlichkeit und der gute Kunden Service.
Nachteile
Der Preis ist leider etwas zu hoch .Aber sonst sehr gut
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Pipredrive
Vorteile
Pipedrive unterstützt uns bei der Email Akquise, ertstellt automatisch Verzeichnisse und Ordner und spart jede Menge sortieraufwand
Nachteile
das Nutzen eines gemeinsamen Kalenders haben wir noch nicht hinbekommen
- Branche: Versicherung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Kein Papier mehr
Absolut positiv. Einfach, intuitiv, zeitsparend
Vorteile
Benutzerfreundlichkeit, einfach, nahezu selbsterklärend. Hilfreich. Hat meinen Arbeitsalltag erleichtert. Habe kein Papier mehr
Nachteile
Nicht alles was ich machen möchte klappt. Ggfs. Liegt es auch noch am Anwender. Bin noch stark in der Findungsphase. Beispielsweise gibt es keine Möglichkeit Geburtstage von Kontakten zu filtern, bzw. erinnert zu werden. Das wäre natürlich als Vertriebler ein MUSS. Weiterleitung einer E-Mail geht nur komplett. Ich kann keine Zeilen oder so rauslöschen.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Bewertung Pipeline
Vorteile
Erschwingliche bezahlte Pläne Unbegrenzt anpassbare Verkaufspipelines Auf maschinellem Lernen basierender Verkaufsassistent für alle Pläne API-Zugriff für vollständige Anpassung Workflow-Automatisierung für die meisten Pläne Funktion zum automatischen Ausfüllen von Kontaktinformationen für High-Tier-Pläne Integrierte Telefoniefunktion bei den meisten Plänen
Nachteile
Kein kostenloser Plan Begrenzte benutzerdefinierte Felder und Berichte für die meisten Pläne Telefonischer Support nur auf der höchsten Stufe
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Gutes, benutzerfreundliches CRM Tool
Pipedrive bietet für uns die ideale Lösung, um Leads und Kontakte zu organisieren, priorisieren und dadurch essenziell zum Umsatzsteigerung
Vorteile
- übersichtliche Benutzeroberfläche - leichte Nutzung - auch für kleinere Betriebe erschwinglich
Nachteile
- nicht so viele Marketingtools und Automatisierungen wie andere Tools (sieht z.B. Hubspot)
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Ganz okay, aber vieles nicht zu Ende gedacht
Gute Idee und gute Grundfunktionen, allerdings harpert es bei den ein oder anderen Dienstleistungsangeboten von der Quallität her.
Vorteile
Super netter und schneller Support wenn man mal Fragen hat. Das Pipedrive Interface ist auch sehr einfach und übersichtlich.
Nachteile
Am wenigsten hat uns gefallen, dass manche Funktionen nicht ganz zu Ende überdacht wurden, zum einen der das optional mehr kostende "Lead", dort kann man z.B. einen Chatbot, Livechat und Formulare nutzen, leider kann man diese nicht direkt mit einem Event trackend bzw. Conversiones messen bei z.B. Google Analytics oder Google Ads, dass gibt es bei fast allen anderen Anbietern, die einen Chatbot anbieten, dass dort eine Messung erfolgen kann. Daher finden wir es eine frechheit für ein zusätzliches Paket namens "Leads" mehr Geld zu zahlen, wobei man da nicht mal Messungen vornehmen kann.
Ansonsten ist der Chatbot leider recht minimal gehalten, keine Möglichkeit stränge im Chatbot zu kopieren, oder vorgefertigte Texte zu nutzen als Supporter im Chat. Alles Sachen die schon in jedem Chattool vorhanden sind.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Easy CRM für outbound/ high value Deals
Vorteile
Pipedrive hat einen simplen Aufbau, läuft als WebApp super stabil und performant. Die Aufgaben sind klar zu verteilen und email templates und workflows erleichtern die Arbeit.
Nachteile
Die im Vergleich zur Konkurrenz schwache Inbound Lead Management Performance. Die API ist schlecht dokumentiert und es (zum. nicht out of the box) Lead rotation zwischen den Sales Managern
In Betracht gezogene Alternativen
HubSpot CRMGründe für den Wechsel zu Pipedrive
Preis-Leistung und Umfang zum Start ausreichend- Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Mein Erfahrungsbericht mit pepedrive
Vorteile
Das Produkt überzeugt mit seiner Nutzerfreundlichkeit
Nachteile
Ich brauche weniger Zeit mit diesemProdukt und kann mich so anderen Tätigkeiten zuwenden
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Pipedrive
Vorteile
Funktioniert weitgehend automatisiert und erleichtert sehr die Arbeit
Nachteile
Integration in Exchange Kalender ist fehlerhaft

- Branche: Telekommunikation
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Pipedrive on a brazilian tech startup - Review
Pipedrive has been a solid experience for me. It’s definitely made managing my sales process smoother and more organized, i have used pipedrive on a tech startup, in my opinion pipedrive has been the best choice for te integration of the team activities
Vorteile
pipedrive have a clean and intuitive design that makes it easy to navigate
Have some great and easy intregations like email, calendars, and marketing software
is great for Sales Tracking
Nachteile
is pricey for small teams
The reporting options could be more robust
Antwort von Pipedrive
Hi Lucas,
Thank you for your thoughtful review!
We're glad to hear that you find Pipedrive's design clean and intuitive, and helpful for sales tracking.
We understand that pricing can be a concern for smaller teams, and we’re always looking for ways to offer more value, for example offering an discount to annual subscriptions.
Additionally, we appreciate your feedback on reports, and we'll definitely take it into account as we continue to enhance the platform.
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Great product
Pipedrive has become an essential part of my daily work and I find it extremely useful. I would highly recommmend it to a sales/marketing user looking to streamline products and have one useful dashboard.
Vorteile
Pipedrive unites many products and functions under one umbrella, from lead capture and website chat to bulk emails, calendar setting, and project management. It's a very complete tool what, while not perfect, has become an extremely useful part of my workday
Nachteile
The only cons are that not all of my other marketing tools integrate seamlessly into Pipedrive, resulting in some extra typing to update inbound leads. Additionally the filtering/group management could be more intuitive. These are very minor quibbles overall
Antwort von Pipedrive
Hello,
Thank you for your feedback! We're glad to hear that Pipedrive has become an essential part of your workflow.
We appreciate your insights on integrations and filtering, as we’re always looking to improve!
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Computer-Hardware
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Pipedrive customer service is so bad, that it ruins the product
not good, I have spent a long time using it, and for example I had accidentally set up an account that i did not use, and it was obivous, and they would not refund me even though they could see that I had an account I was using under the same email.
Vorteile
pipedrive has a lot of features and is easy to use
Nachteile
pipedrive customer service is utter garbage, I have been locked out of my primary account for days. They will not call you and if you cant log in then you cannot chat. and their AI support is idiotic at best.
Warum Pipedrive gewählt wurde
looking fo rmore features, and I did not like the new version of basecampZuvor genutzte Software
BasecampGründe für den Wechsel zu Pipedrive
from demoing it, i liked the interface betterAntwort von Pipedrive
Hi Keith,
Thank you for sharing your experience, and we truly sorry to hear about the issues you've faced with both account access and customer support.
This is not the experience we want for our users.
We take feedback like yours seriously, and I’ll make sure your concerns are passed on to the appropriate team to ensure we address these issues and improve our processes.
In the meantime, please reach out to us via [email protected] so we can work toward a solution as quickly as possible.
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Stay on top of everything!
This helps me stay organized with different tasks and projects. I like that I can make notes about conversations I've had on specific deals I'm pursuing.
Vorteile
I like that it helps me keep organized in all my tasks. I also like that it integrates so well with Gmail.
Nachteile
The mobile version is hard to navigate and as a result I rarely use it.
Antwort von Pipedrive
Hi Nathan,
Thank you for your amazing review!
We're glad to hear that PIpedrive helps keep you organized and that the Gmail integration is working well for you.
We appreciate your feedback on the mobile version and understand the importance of a seamless experience across all devices.
Our team is always looking for ways to improve, so we’ll take this into account for future updates.
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Easy and effective
Great I love how easy it is to use. I would highly recommend it to someone who’s beginning a new CRM.
Vorteile
I like that there’s multiple ways to document details for a client. I like the note section I like being able to have a source ID to connect my account to a wrap easily.
Nachteile
I would like better reporting availability options so I can see different levels of how the pipeline is being done, especially in the won my section
Antwort von Pipedrive
Hello Michael,
Thank you for your review!
It's nice to hear you find Pipedrive helpful and easy to use.
We appreciate your input on reporting and are always looking for ways to improve.
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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User-friendly CRM
I find it very user-friendly. The documentation is thorough and helpful. The few times I have a question I can chat with support and they are quick to help me.
Vorteile
The search function at the top is great. I use it all the time to find contacts, deals and organizations. I like how the data on leads, deals, persons and organizations all are can be customized and linked together.
Nachteile
I use Pipedrive as a marketer. The basics are covered (what we need for now) but I miss good reports for newsletters and the ability for tracking clicks from newsletters to our website.
Gründe für den Wechsel zu Pipedrive
Hubspot Marketing was limited to one domain. We have several software products with different domains and target audiences. We needed to be able to handle communications from all our domains. Pipedrive did not have any domain limits in their price plan.Antwort von Pipedrive
Hi Mirjam,
Thank you for your feedback!
We're glad to hear that you found Pipedrive user-friendly and that our support team has been helpful when needed.
These are great suggestions, and we’re always looking for ways to improve the platform.
We’ll make sure to pass this along to our product team for consideration.
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Good overall, fairly budget conscious CRM
Vorteile
Fairly intuitive and easy to use CRM software
Nachteile
Expensive for multiple users. Email interface not great.
Gründe für den Wechsel zu Pipedrive
Cheaper per user pricing, but still not cheap for multiple users.Antwort von Pipedrive
Hi Ben,
Thank you for sharing your feedback!
We're glad to hear you find Pipedrive intuitive and easy to use.
We understand that pricing for multiple users can be a concern, and we’re always working to improve the value we provide, for example, having a discount for annual subscriptions.
We also appreciate your feedback on the email interface and will look into ways to enhance that experience.
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Perfect CRM for SaaS
Vorteile
Pipedrive features a user-friendly interface and intuitive logic, along with strong customer support and almost seamless automation options. It also includes a Lead Inbox—a feature not found in all CRMs. And is easy to set up.
Nachteile
If you delete an old email address of a person—for example, if someone changes jobs and companies—all emails sent to that old address will disappear. This is an important issue for us.
Antwort von Pipedrive
Hello Maria,
Thank you for your valuable feedback!
It's great to hear that you find Pipedrive user-friendly and easy to set up.
We’d be happy to look into your concern about the email addresses. We recommend reaching out to our support.
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
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Great for a Team
It was all right. I think if I was part of a team, it would have been very useful. i used it as a team of 1
Vorteile
Pipedrive had lots of options and kept a great history of all files emailed to contacts. I found it hard to use. I tried using for at least 2 months on 2 different occasions but just couldn't get into the habit.
Nachteile
It was tedious to use. I just could not make the habit stick. It seemed like a lot of duplicate entry.
Antwort von Pipedrive
Hello David,
Thank you for sharing your experience!
We understand that getting into the habit of using a new tool can take time, especially as a solo user. Pipedrive is designed to streamline workflows for both individuals and teams, and we’re always working to improve usability.
If you ever decide to give it another try, our support team is happy to assist with tips to make it work better for you!
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Verteidigung & Raumfahrt
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
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Pipedrive review
Vorteile
Easy to pull data, easy to make new reports
Nachteile
UI/UX is not as sophisticated as, for example, salesforce
Antwort von Pipedrive
Hi Alyson,
Thank you for your feedback!
We're glad to hear that you find pulling data and creating reports easy.
We appreciate your thoughts on the UI/UX as well, and we'll take that into consideration as we continue to improve the platform.
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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Pipedrive for a Fintech Company
It is been very positive and intuitive. Fast deployment and easy to manage.
Vorteile
It is a fast and intuitive setup to start. If you have sales know-how, it is going to be an easy adaptation. The integrations also work well.
Nachteile
I think the user view with too many possible added features makes it a bit confusing. Maybe that should be just for administrative roles.
In Betracht gezogene Alternativen
ActiveCampaignWarum Pipedrive gewählt wurde
I believe Pipedrive is a lot simpler to use compared to Salesforce.Zuvor genutzte Software
Salesforce Sales CloudGründe für den Wechsel zu Pipedrive
Because of integration possibilities with our existing platform.Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Möbel
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Very underrated CRM system. Works wonders for our sales operations
Pipedrive has completely transformed our sales and CRM operations. Thanks to it, we've saved hundreds of working hours from having to send routine sales emails or set up campaigns because it's all done automatically. It's automated a lot of the processes that used to take up our time and effort. All in all, it's a wonderful tool for boosting your sales output
Vorteile
1. The custom propert option is a fantastic addition for setting up workarounds for when the standard properties aren't enough.2. The automated workflows are great as well. You can set up automations for everything from logging activity and moving leads down the pipeline, to sending a simple introductory email.
Nachteile
It's difficult to become a confident user in the beginning. It would be a lot better to have improved onboarding.
Gründe für den Wechsel zu Pipedrive
The other tools are bigger, but Pipedrive seemed like the most robust tool out of them, so we decided to go with it in the end. The price tag was also a major advantage for Pipedrive, especially over Salesforce.Antwort von Pipedrive
Thank you very much for your detailed feedback. We truly appreciate it!
- Branche: Eventservice
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Sales and Project Management all in one tab
I use Pipedrive to track opportunities, set deadlines for follow-ups and get a thirty thousand foot view of how, when, and from where my leads are generated, signed. Once signed, Pipedrive allows for a Kanban project management.
Vorteile
You can track a lead from opportunity capture all the way project completion.
Nachteile
To really get the most out of Pipedrive you do need to add-on services. The cost is not too high, just be ready to spend more if you want to do more.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Biotechnologie
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
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ENDLESS Possibilities and Knowledge at Your Fingertips
Amazing! The amount of capabilities that Pipedrive has is absolutely astounding - you can have every detail about a lead, deal, organization, client, and more in there, and the possibilities are endless. No joke, you could pull up a lead and know their eye color, favorite food, where you met them, and even input a note detailing an important detail in your conversation with them, that you can drop into your next conversation. You log in activities like phone calls, emails, texts, and more, and it syncs easily with your inbox so that is all automated and literally everything is logged for reference. In theory, this program can fix employee turnover training times - new employees just have to open up a lead, and every and any detail they need to know is there for reference, from the last employee that handled that account.
Vorteile
I love the amount of details you can input into this program. We need to have lots of different notes and details and variables for our business, like leads versus deals, and then for each contact we need to know where we got that client, why, what organization they are a part of, the organization's address, phone number, and the individuals addresses/phone, plus we are able to add activities, notes, whether the lead is cold, warm, hot, etc. The organization and details are endless, and it's incredibly helpful - this is truly how you educate an entire organization on every detail needed to know of a lead or client.
Nachteile
It is admittedly a bit hard to learn - it's very user-friendly, but because of how many capabilities and opportunities that Pipedrive has, it takes a bit to learn all the ins and outs.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Logistik & Lieferkette
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Pipedrive review
Pipedrive has streamlined our sales process with its visual pipeline, making deal tracking easy. The customization options and automation features save us valuable time, while email tracking helps ensure that we follow up promptly. With insightful reports and a functional mobile app, Pipedrive is a user-friendly CRM that significantly boosts our productivity.
Vorteile
Pipedrive is user-friendly and keeps your sales process organized. Its interface is clean, straightforward, and easy to navigate. The platform offers significant customization options, including automation, workflow management, integrated email, activity tracking, insights, and reporting.
Nachteile
The complex sequence, advanced automation workflows, and detailed customer segmentation features are missing.
Antwort von Pipedrive
Hello,
Thank you for your review!
We’re glad to hear that Pipedrive has helped streamline your sales process and boosted productivity. We appreciate your feedback on advanced automation and segmentation features, and we’ll consider them for future improvements.
We deeply appreciate your support and look forward to making Pipedrive even better for you in the future.
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Verlagswesen
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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My experience with Pipedrive
Vorteile
It has helped us solve the problem of disorganized sales processes by providing clear and structured way to manage our deals and leads.
Also it has improved customer relationship management.
Nachteile
It is easy to navigate and user friendly nothing that i dislike towards it.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
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Best CRM to optimize Sales processes
My experience with Pipedrive has been good overall. Our company decided to implement this platform to manage all the information related to clients and business and it has successfully met all our needs.
Vorteile
I really love the Pipedrive's UX. It's extremely intuitive and easy to use.
Nachteile
The main one in my opinion is that I can't have as much freedom to manipulate data in the dashboard section.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!

- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Leaving No Hussle for Data Department
Overall, data flow is so smooth that we are not bothered by additional work.
Vorteile
I like ease of implementation and integration into our systems.
Nachteile
The pricing went on the roof recently, although it's paid by the company.
Antwort von Pipedrive
Gamze, thank you for your feedback.
Let us know if you need any help!
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Improve your sales with Pipedrive
It enables transparent sales pipeline view board.It also have appealing user interface.
Vorteile
I love how Pipedrive helps to create sales funnel from scratch.
Nachteile
I don’t have anything that i don’t like about this product.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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It's good, but it needs work
Neutral, there's some really good functionality and additional extensions you can bolt on. They're also not as pushy as Hubspot. But not having a phone number to call when the system goes down is bad.
Vorteile
Reporting functionality seems better than HubSpot.
Nachteile
Support when they're having server issues, which is all too often.
Antwort von Pipedrive
Nathan, thank you very much for your feedback!
We will make sure to forward it to our dedicated teams.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Great for Lead Management
Although it's a new player in the area, it delivers good results.
Vorteile
The quality of the leads we are getting from this tool is second to none.
Nachteile
I do preferred the old version of the app because it was considerably cheaper.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!

- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Pipedrive in the real estate sector
It saves us a lot of time with its use in reporting and its benefits are reflected in sales performance. The cost is acceptable allowing its use in the company.
Vorteile
It can generate a good sales funnel and the best thing is the follow-up of leads to be able to follow up with potential customers. It also optimizes tasks, automates them and unifies sales processes.
Nachteile
Some small features are missing to further enhance the user experience such as being able to track assets.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Performance and contact management solution
Vorteile
The tool is effective in helping us improve performance through effectively handling marketing,
Nachteile
The cost is a little bit expensive compared to any other alternatives
Antwort von Pipedrive
Oyaro, thank your for sharing your feedback!
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Ideal and user friendly
So far it’s ideal for tracking sales and their current status.
Vorteile
The layout and design setup. It displays our deals and messages in a smart style.
Nachteile
Sometimes the settings messes with the integration of other systems we use.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Good CRM for SMB’s
Overall a decent CRM for tracking leads through a pipeline.
Vorteile
Simple to use CRM system, suited to SMB’s. Decent reporting and analytics and good workflows.
Nachteile
Quite limited in terms of customisation. Emails inside the platform weren’t great.
Antwort von Pipedrive
Hello, Mark.
Thank you for sharing your feedback! We're happy to hear that you find our CRM easy to use and helpful.
We appreciate your thoughts on customization and emails within the platform. If you have any specific challenges or suggestions, please feel free to reach out to our support.
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Essen & Trinken
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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CRM Built for Long Term Use
A definitely leap in use cases from the previous CRM I was using. Being able to integrate with my Google Calendar for tasks/events, and entering in a number of custom fields that I can filter by is very useful.
Vorteile
There are many ways to customize and complete tasks that can be set for each user. I can grow with the service, upgrading to higher tiers for more tools.
Nachteile
All the customization can make it difficult to decide how to best implement the services across the company. The base tier restricts the use of certain tools that would be extremely beneficial to a small start up, such as automated cadence emails.
In Betracht gezogene Alternativen
Salesforce Sales CloudWarum Pipedrive gewählt wurde
PipeDrive is a more robust CRM than LessAnnoying. It allows for much more customization and room for growth.Gründe für den Wechsel zu Pipedrive
Salesforce is too complex for where my business is currently at. It would be too cumbersome to teach to a small business with tools that aren't necessary yet and not worth the price.Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Solid Entry for CRM Market
Pipedrive has been a staple for our Business Development Team as we've expanded rapidly over the last few years. As we've built it out for our team's workflows, we've created a solid systems for maintaining prospect records and increasing efficiency of our team.
Vorteile
The ease of use for a user new to a CRM has been great for our growing team. The ability to have people share prospects and notes with each other has helped our team learn from one another as well.
Nachteile
Some of the integrations with external software can be a bit clunky. We've run a few zapier integrations and direct api integrations with other tools in our tech stack to build up our experience on the platform.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Uitermate slechte service en slecht probleem oplossend vermogen.
Niet erg gebruiksvriendelijk. Maar als je de structuur begrijpt werkt het wel redelijk. Behalve als er sprake is van een "bug", dan heb je pech en zijn de problemen na weken nog niet opgelost. Daarom is dez§e software
Vorteile
Goed inzicht in de verkoop funnel. Alles in één scherm in beeld.
Nachteile
Bij het niet goed functioneren van de software ben je in de aap gelogeerd.
Je kunt pipedrive alleen via de chat bereiken. Als je daar iets opzet, ontvang je een antwoord na uren of zelfs dagen. Zij komen dan niet met een oplossing slechts met excuses. Zo kan ik bijvoorbeeld nu al 14 dagen niet meer factureren vanuit pipedrive. Als je een serieus bedrijf hebt, doe dan geen zaken met deze club!
Antwort von Pipedrive
Hello,
Thank you for your feedback, and we apologize for the issues you’ve faced.
We understand the frustration of not being able to resolve problems quickly, especially when it affects your business. We're working to improve our support response times and issue resolution.
We appreciate your input and are committed to improving our service.
Kind regards,
Pipedrive Team
- Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Pipedrive: Ferramenta Completa e Intuitiva + Prós e Contras
O Pipedrive se mostrou muito eficaz na gestão de processos de vendas e por ter uma interface intuitiva e ampla gama de integrações. Sua personalização facilitou muito a gestão de processos e clientes no dia a dia da equipe. E o fato dela ser flexível para se adequar ao seu tipo de negócio é um ponto alto, mas o preço cobrado pode ser um impeditivo.
Vorteile
O que mais gostei foi: a capacidade de se integrar a diversas outras ferramentas; a interface, que é fácil de usar e muito intuitiva; a gestão da plataforma, que oferece uma visão clara e completa do funil; e a capacidade de personalização, que se adapta às necessidades específicas de cada negócio.
Nachteile
Apenas o preço, pois pode ser um fator decisivo para pequenas empresas ou profissionais autônomos.
Antwort von Pipedrive
Hello,
Thank you for your feedback!
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Unterhaltung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Pipedrive - sales management
Very happy and impressed with the value of this software. It has been instrument in providing structure to our sales process and sales team
Vorteile
Ease of use for me and my team. Keeps us on track and engaged. It has become the software solution to that drives our sale meetings.
Nachteile
I am unsure how this software would scale to an enterprise solution (I have a salesforce background)
Antwort von Pipedrive
James, thank you for sharing your feedback and insights!
- Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Meilleur CRM pour les petits budgets
Performant à souhait avec les bons paramètres
Vorteile
Facile à déployer et à prendre en main, fonctionnalités flexibles mais très professionnelles
Nachteile
Tout a bien fonctionné pour moi, je suis satisfait
Antwort von Pipedrive
We are very grateful for your kind words. Thanks for sharing your insights!
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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A dream to work with as an admin/IT
Overall Pipedrive has been a success in our company thanks to the great integration into our lead generation and updating, plus the call planning tool.
We can have our Sales team use Pipedrive almost exclusively and talk about looking for an alternatives hasn't come up yet, neither from the IT nor the Sales team
Vorteile
The API is the cornerstone of Pipedrive for me and my company. We have a very fluctuating target group and update our Leads every month, which was a pain in the past but the API makes a breeze.
All around the API, the Automation and Filters allows our sales team to really concentrate on sales instead of checking leads and making decisions, they can just go down the prepared list and call.
Nachteile
I'm only reporting/reviewing from the perspective of an admin user, and the only downside I can see is that with the mass of our leads we need to temper ourselves when updating because of the 10k a day rate limit.
Antwort von Pipedrive
Marvin, thank you for sharing your feedback and insights!

- Branche: Fundraising
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Pipedrive Drives Positive CRM Experience
The support team via the chat service has been of great assistance. The thoroughness of the data one can compile for a sales prospect is very good.
Vorteile
The calendar integrations with Google and Microsoft365. Ability to create templates for emailing.
Nachteile
There is a reasonably steep learning curve, although the support website and the chat services are beneficial.
Gründe für den Wechsel zu Pipedrive
Pricing and some familiarity with the product from a prior experience.Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Simplicity. Implementation on your own without a need for an implementation agency.
I was very happy with using Pipedrive, it didn't require a 'consulting agency' to implement it, I was able to implement in a 100+ software development company.
Vorteile
The simplicity. The UX and the UI. It's super easy to set up, even for a non-technical person.
Nachteile
Reporting seemed to be pretty limited in what you are able to do. Some of the metrics you can only view in "this month" mode, and not everything you can see in a timeline to track it over time.
Warum Pipedrive gewählt wurde
The switch was from the Free plan of HubSpot. The first paid tier had 5–10 seats included, while I only needed 3, so it didn't make sense to upgrade. So, we switched to Pipedrive.Zuvor genutzte Software
HubSpot CRMGründe für den Wechsel zu Pipedrive
The best UI and UX. It didn't feel that overwhelmed with all the features and stuff.Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!

- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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Great for efficiency & simplicity
I’m really pleased with the improved efficiency we’ve achieved by switching to Pipedrive and I can’t see us moving away anytime soon.
Vorteile
It’s incredibly easy to move data from your old CRM and set up your pipelines. Even easier to manage opportunities at every stage. The alerts, activities and send from Pipedrive features are great for keeping organised and the forecasting function is decent too.
Nachteile
It is geared around the sales process/kanban view so can be a little limiting when using it as a hybrid marketing & sales CRM. The insights dashboard building area is good but it doesn’t allow you to create bespoke charts/tables for every possible data point (fair enough for the price point).
Warum Pipedrive gewählt wurde
I inherited Insightly from a previous employee and it was a bit of a mess; we needed to simplify the sales process and get a much clearer view of our pipeline and marketing/contact data. Pipedrive was the obvious choice.Zuvor genutzte Software
InsightlyGründe für den Wechsel zu Pipedrive
Price, simplicity of setup and wide range of easy-to-implement integrations were the main standout benefits of Pipedrive.Antwort von Pipedrive
Jamie, thank you for sharing so meaningful insights and feedback!
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
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Fulfills my needs, 90% of everything is there and Works Great
Very easy to get going with the must have features.
Vorteile
Does everything I need without having to do massive amounts of configurations.
Great UI/UX, Fast and intuitive.
Data can be in easily managed in bulk and exported and imported back in.
Automation Tools and Integrations with Make.com, Zapier are relatively easy to setup
Smart Documents, great inclusion considering the alternatives out there are priced so high.
Email Integration is pretty solid, if you team are able to be transparent adds a lot of clarity to deals/organisations.
Nachteile
Missing some customisation features which could help with business rules you want your users to follow or understand.
Not all data is easily accessed via API or Excel.
Price, Product models to simplistic for my particular use cases.
Warum Pipedrive gewählt wurde
Slow, Poor UI, Required much more configuration to get the basics.Zuvor genutzte Software
Salesforce Sales CloudGründe für den Wechsel zu Pipedrive
Easy of use, Price, Feature set and IntergrationsAntwort von Pipedrive
Hello Calum,
We appreciate your feedback!
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
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My Pipedrive Experience
Overall, my experience with Pipedrive has been positive. The visual pipeline makes it super easy to track where each deal stands, and I also appreciate the real-time reporting. On the downside, the mobile app isn’t as powerful as the desktop version.
Vorteile
How intuitive and visual it is. The interface is super user-friendly, and you can see your entire sales pipeline at a glance. It’s like having a chessboard where each piece represents a sales opportunity, and you can easily move them from one stage to another. Plus, the task automation is a lifesaver; it saves you tons of time on repetitive tasks. And the real-time reports are awesome for knowing exactly how your sales are doing without having to do any complicated calculations. Overall, it makes managing sales a lot simpler and even a bit fun.
Nachteile
It can get a bit pricey. While the interface is generally cool, it can sometimes feel a bit overwhelming with all the options and settings available. It takes a bit of time to get everything set up just the way you want it. Also, the mobile app isn’t as robust as the desktop version, so managing things on the app is awfull.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!