Über Housecall Pro

Housecall Pro ist eine cloudbasierte Außendienst-App, mit der Servicefachleute Geschäftsprozesse und Workflows automatisieren können. Diese Lösung umfasst eine native mobile App und ein ergänzendes Webportal und wird in einer Vielzahl von Branchen wie Teppichreinigung, Fensterreinigung, Sanitär, Elektrik, HLK (Heizung, Lüftung, Klimatechnik) und mehr eingesetzt. Mit Housecall Pro können Dienstleistungsunternehmen Papierkram gegen digitale Automatisierung eintauschen. Housecall Pro bietet Funktionen wie QuickBooks Desktop- und Online-Integration, Auftragsplanung mit GPS-Tracking, Versand, Zahlungsabwicklung, Kostenvoranschläge, automatisierte Belege und Rechnungen, Echtzeit-Kundenbenachrichtigungen, SMS-Funktionen, automatisierte Postkarten und E-Mail-Marketing-Automatisierung. Kunden können Services über die Online-Buchungsfunktion von Housecall buchen, über ein zentrales Nachrichtensystem kommunizieren und Online-Zahlungen tätigen. Der Zugriff auf die mobile App ist von Android- und iOS-Geräten aus möglich. Es gibt eine kostenlose Version für einzelne Eigentümer/Betreiber, die viele Kernfunktionen der Bezahlversion enthält. Premium-Preise basieren auf der Anzahl von Nutzern, und eine Unternehmenslizenz ist ebenfalls verfügbar. Diese Lösung ist in den USA und Kanada erhältlich.
Housecall Pro Software - 1
Housecall Pro Software - 2
Housecall Pro Software - 3
Housecall Pro Software - 4
Housecall Pro Software - 5
Housecall Pro Video
Housecall Pro Software - 1 - Vorschau
Housecall Pro Software - 2 - Vorschau
Housecall Pro Software - 3 - Vorschau
Housecall Pro Software - 4 - Vorschau
Housecall Pro Software - 5 - Vorschau

Housecall Pro Preis

Housecall Pro bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Housecall Pro ist ab 79,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
79,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Housecall Pro

InvGate Service Management

4,6 (112 Bewertungen)
InvGate Service Desk ist eine IT-Service-Management-Plattform, die Helpdesk-Anforderungsabwicklung, Kundenservice und...

WebTitan

4,5 (269 Bewertungen)
WebTitan ist eine cloudbasierte Internetsicherheitslösung, die eine Überwachung auf Viren, Ransomware, Malware und mehr...

Square Point of Sale

4,6 (2985 Bewertungen)
Square POS ist ein mobiles POS-System, das für iOS- und Android-Geräte verfügbar ist. Zu den wichtigsten Funktionen des...

QuickBooks Enterprise

4,5 (20711 Bewertungen)
QuickBooks Enterprise ist eine Buchhaltungslösung für KMU in verschiedenen Branchen wie Bauwesen, gemeinnütziger...

Joist

4,1 (79 Bewertungen)
Joist ist eine Abrechnungs- und Fakturierungslösung, die es Auftragnehmern unter anderem in den Branchen Zaunbau,...

ZenMaid

4,7 (185 Bewertungen)
ZenMaid ist eine cloudbasierte Lösung zur Terminplanung für Reinigungsdienste in Privathaushalten, die sich an...

ServiceTitan

4,4 (295 Bewertungen)
Transformiere deine Unternehmen mit der All-in-one-Softwarelösung von ServiceTitan für private und gewerbliche...

QuickBooks Online

4,3 (7963 Bewertungen)
QuickBooks Online ist eine webbasierte Buchhaltungslösung, die sich an einzelne Buchhalter und kleine Unternehmen...

Verizon Connect

3,2 (923 Bewertungen)
Verizon Connect Reveal ist eine cloudbasierte Plattform für elektronisches Protokollierungsgerät (ELD (Electronic...

Jobber

4,5 (1055 Bewertungen)
Jobber ist eine cloudbasierte Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der kleine und mittlere Dienstleistungsu...

Salesforce Sales Cloud

4,4 (18789 Bewertungen)
Die Salesforce Sales Cloud ist eine On-Demand-CRM-Plattform, die Anwendungen für kleine, mittlere und große Unternehmen...

Nutzerbewertungen zu Housecall Pro durchsuchen

2.823 von 2.823 Bewertungen
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Mohammad
Mohammad Mehr Details anzeigen
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.4.2023

Sehr Hilfreiche Software und der hat unsere Arbeitsqualität verbessert

von mir aus der ist ein gute Software

Vorteile

Der Software ist sehr einfach zu nutzen und gleichzeitig hat usere Arbeitsqualität verbessert. Außerdem gibt es noch viele Tools und Futures, um der Arbeit zu vereinfachen.

Nachteile

Als ein normal benutzer habe ich keine Probleme herausgefunden. Also wir nutzen dieser Software seit mehr als ein Jahre und bisher läuft alles in Ordnung

Antwort von Housecall Pro

Thanks for the review! Glad you are enjoying the ease a use, huge win for our pros! If anything does come up, feel free to reach out to [email protected]!Thanks again!

Beantwortet am 28.4.2023
femi
femi Mehr Details anzeigen
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.6.2024

Service Delivery

Really exceptional software i will recommend to my colleagues.

Vorteile

keeping appointments with my patients has really seen an increment of about 20 percent compare to the last two year. which has helped improve my time managment

Nachteile

Knowing how the understand the usage of how the plumbing option works becauses this a been quite demanding for me.

Blaine
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.3.2025

HouseCall Pro: When you need to take your office on the road

I have used HouseCall Pro in many jobs and it has always been very easy to use.

Vorteile

Ease of use for management as well as technicians

Nachteile

Easy to function on a mobile device and not lose any features.

In Betracht gezogene Alternativen

ServiceTitan

Warum Housecall Pro gewählt wurde

Must be up to speed on managing services and client history. Housecall Pro does that with ease!

Zuvor genutzte Software

Zoho CRM

Gründe für den Wechsel zu Housecall Pro

Personal Preference and investigation / research led me to Housecall Pro. I am not disappointed.
Fernando
  • Branche: Computer-Vernetzung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 21.7.2024

Housecall Pro is not for the Tech Industry

I was completely disappointed with them and stopped using them after they charged us for leads that where not relevant to our services and that when contacted would not pan out as leads ready to book and pay for services. TO many leads where cold or deceptive leads.

Vorteile

I did not find any pros with it. At least nothing that I couldn't get from some other service.

Nachteile

I did not like anything about house call pro. They made it to difficult to properly present my cumpany and services to potential customers. At the time they did not have good keywords nor categories for IT Services. Their pricing and cost per lead was deceptive and many of the provided leads where junk and they still charged us hundreds of dollars for them even when they did not pan out.

Rose
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 6.12.2024

Housecall Pro - HVAC Company Review

Overall, I love the software. It is constantly being upgraded, which is why we've stuck with it even when we felt there were other options better suited for our needs. This has proven to be a great move for us because they have added features that have greatly improved the software over the years.

Vorteile

Very user friendly, encompasses a lot of different tools into one platform and consistently adding more features to it at least quarterly. It is also very affordable compared to other similar software options.

Nachteile

Sometimes it would be nice to customize it a little more for our needs. Also, would like a better routing option (it is currently being built up better).

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Service Cloud

Warum Housecall Pro gewählt wurde

I needed something more advanced and more catered to our industry.

Zuvor genutzte Software

Square Point of Sale

Gründe für den Wechsel zu Housecall Pro

Mostly cost. HCP is better priced, although FieldEdge and Service Titan does have more features. We just don't see ourselves being able to utilize all the features available.
Hunter
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
2
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 18.2.2025

Serviced based software

Overall, it had great features for what it's intended to do for service based businesses for company such as mine which has a combination of service contract and longer project management requirements.It doesn't suit mines but it's a great product for people who are service based only.

Vorteile

Its focus on service and it communicating with cuatomers thru sms

Nachteile

Its lack of managment outside service calls and its lack of growth and api intergrations.

Sheri
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.3.2025

We love HCP

Extremely helpful to our business and the customer service is incredible

Vorteile

The ease of use and options and endless new items!

Nachteile

I love it all! There’s really no cons to the program!

Jessica
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 14.3.2025

Great for businesses just getting started.

It is a good system if you are just starting your business.

Vorteile

It is customized to the service industries. The app is great.

Nachteile

The cost is high and all reviews say that support is not helpful after signing up.

Alexis
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 3.2.2025

Great field app

Customer service was always great and helpful.

Vorteile

Housecall pro was very user friendly and had many convenient features.

Nachteile

Didn’t always sync properly with Quickbooks.

Ethan
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.2.2025

my experience with house call pro

I use it for work everyday and it overall is a good experience. Helps the company keep tabs on how many hrs are worked at a house.

Vorteile

Clocking into jobs and keeping track of hours has never been easier!

Nachteile

There are occasional bugs while pausing time at a lot

Kayla
  • Branche: Baumaterial
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.3.2025

Great program

I love how easy it is to create estimates in the field

Vorteile

It is easy to build estimates, communicate with full transparency with the team and customer

Nachteile

I don't really have any complaints with this software

Dave
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.3.2024

Housecall Pro is the best for service contractors

Vorteile

The appointment reminders and automatic communication with clients ensured we kept clear and consistent communication during the jobs. I loved that when a tech was heading to the next job, they could click on the button saying they are on their way to the job and it would automatically send a text to the client with the updated ETA.

Nachteile

The automatic invoice reminders caused some issues for our clients. We did work with real estate transactions that would get paid once the house went to closing. The agents I worked with got a lot of reminder emails and it was difficult to configure the settings around automatic invoice reminders.

Zach
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.9.2023

Housecall Pro Does it All!

Houscall Pro is one of the top scheduling software options out there!

Vorteile

Housecall Pro is great for being able to see the whole schedule and be able to dispatch jobs with no issues. I also enjoy the invoice feature that allows you to be able to take payment via the software.

Nachteile

When you are booking a job on Housecall Pro it does take a bit longer with multiple pages.

Antwort von Housecall Pro

Hi Zach, Thanks for the review! Glad to hear you are enjoying Housecall Pro and that it is helping you be able to see the whole schedule and dispatch jobs with no issues! As well as ease with getting your customers invoiced and getting you paid! We would love to hear more on your feedback around the multiple pages with booking and what other features you would like to see, if you can email us at [email protected] with your company name, login email and phone number! Hope to hear from you soon! Have a great day.

Beantwortet am 15.4.2024
Kimberly
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
2

4
Bewertet am 18.12.2023

Good, Bad & Ugly

There are many really good thing in the basic scheduling, estimates, service plans, jobs and such. But, my level of frustration with the administrative side of this program is equivalent to how good the dispatch and job creation side.

Vorteile

For the most part the base program is really good. Jobs, Estimates, Scheduling, etc. However,...

Nachteile

The payroll is so full of bugs it needs several cans of Raid to try to wrangle some of then into the corral. The whole money section is full of blue pigs. I can't even corral those hogs for nothin. And the reports leave a lot to be desired as well. Frustrated...

Antwort von Housecall Pro

Hello Kim! Sorry about your issues around payroll. Happy to hear that you do like the invoicing and scheduling. Can you send me an email at [email protected] with your company name, login email, and phone number? Want to dig in and see what we can do to help here. Hope to hear from you soon!

Beantwortet am 17.4.2024
Scott
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.6.2024

3 months in

Housecall Pro simply works. The learning curve is minimal.

Vorteile

Comprehensive and easy to implement. Our employees like being able to see the schedule and their ability to log in their daily hours for payroll.

Nachteile

The interface with QuickBooks can be quirky depending on the customers payment method.

Rondell
  • Branche: Kunst & Handwerk
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.11.2024

Rondell steele

Great they helped me along the whole way

Vorteile

The payment process was great I was able to make good
Money

Nachteile

Nothing to not like everything was clear cut and they even call to help you

Carter
  • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.5.2024

Great management system!

Vorteile

One of the most well oiled FSM machines on the market.

Nachteile

Their merchant services partnership is a little bit of a scam, but most are with these all in one systems.

Jasmine
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.4.2024

THe Best of them Yet.

My overall experience is good I love this app and I also will be trying to. Intergrate the house booking consumer app as well in the future I want to try and see how they all go well with each other.

Vorteile

What I Love most about This great app, is that I am allowed to take away the stress of doing other things like payments and scheduling i also like that, I love that how it all just comes together for me.

Nachteile

How i only just recently started using this app so i have not come across any Technical issues or difficulties yet, wish me Luck.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 26.6.2023

overrated software

this was a huge waste of time and cost us time and money, when doing nothing would have been better

Vorteile

auto populated address in customer window

Nachteile

every single way to edit customer address, estimates, lack of ability to sign across platforms, customer service not accountable, need one or two same people for same region, or accounts, otherwise they have no skin in the game

Antwort von Housecall Pro

Hello! Sorry to hear about the issues you were having. Would love to hear more about your experience here and how we can improve it. We do have signature functionality, and are working on adding it across more of the platform. Curious about the notes regarding our support, we do offer more dedicated support for our pros that are on the MAX level and above, outside of that we have our real time chat and phone support available. Could you email me your name, company name, login email, and phone number to [email protected] so I can investigate further here? Hope to hear from you soon!

Beantwortet am 5.7.2023
Deidre
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 16.1.2024

Do Not Use

They over charge and dont notify you about leads and still charge you even if you don't accept. Customer service was horrible as well.

Vorteile

Nothing at all they are not professional and there customer support sucks.

Nachteile

Everything. I did not like them at all 0% rating.

Antwort von Housecall Pro

Hello Deidre! Sorry about your issue around our customer support team. I would be happy to look into the charges you were speaking of, Housecall Pro won't charge without your knowledge. Can you send me an email at [email protected] with your company name, login email, and phone number? Want to dig in and see what we can do to help here. Hope to hear from you soon!

Beantwortet am 17.4.2024
Ram
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.8.2023

Review

Vorteile

HouseCall Pro is very easy to use and user-friendly. User interface is excellent.

Nachteile

I really find no issues using HouseCall Pro.

Antwort von Housecall Pro

Thanks for the review Ram! Happy to see you are enjoying it and its helping your business, and that it is user friendly! If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

Beantwortet am 28.8.2023
Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 16.6.2023

Absolutely unfriendly, unprofessional and unreasonable company!

They blocked a credit card payment options for my account for the reason that my customer(foreign citizen) paid by his own foreign credit card my invoice which sent with Housecall Pro provided form. After they said- you have a chance for review after 6 months. After 6 months I’ll been using another app.

Vorteile

It was useful, but later they made big mistake!

Nachteile

Nothing. It’s not interesting application

Antwort von Housecall Pro

Hello! Sorry to hear about this issue you had with payments. At times, transactions are reviewed by our merchant service, Stripe. Based on their investigations they sometimes do deny payments and other times require more info before being able to approve. Housecall Pro does not have access to the investigation that Stripe makes, but we do have to honor their decision. All of this is advised by our payment and Financial Technology team whenever situations like this occur. If you still have questions, feel free to reach out to me at [email protected]. Hope to hear from you soon and have a great day!

Beantwortet am 26.6.2023
Jeffrey
  • Branche: Unterhaltungselektronik
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.11.2024

My house calls.

Was very inviting and I would use it again should the situation arise

Vorteile

Actually the attention to customer service

Nachteile

.I guess I didn't have much interest in it,and was having a funny money" situation that was not to much helping for the prices of services

brad
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 3.11.2023

Ok for on call visits

Vorteile

Helps keep my at home client visits separate from my other scheduling platforms

Nachteile

I'd enjoy if the platform could be more easily integrated with my other scheduling software

Antwort von Housecall Pro

Hey Brad, Thanks for the review! Happy to see you are enjoying it and its helping your business separating your other clients from your other platforms! We could always pass along the scheduling app that you would like to integrate with and see if its a possible, just let us know the app! If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

Beantwortet am 15.4.2024
Stephanie
  • Branche: Paket- & Frachtlieferung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 27.10.2023

Great software for small businesses

Vorteile

Housecall Pro helped elevate my business with its easy to use interface and automated follow up emails.

Nachteile

As the business increases its employees, the pricing increases

Antwort von Housecall Pro

Thanks for the review Stephanie! Happy to see you are enjoying it and its helping your business by helping you elevate your business! If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

Beantwortet am 15.4.2024
Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 13.7.2023

I can now focus on my clients without worrying about scheduling thanks to Housecall Pro

Vorteile

The ability to track and manage my schedule from anywhere, thanks to the mobile app, has been a game-changer. Cant reccommend enough

Nachteile

I'd appreciate more in depth reporting to gain insights into appointment data, such as appointment durations

Antwort von Housecall Pro

Thanks for the review! Happy to see you are enjoying it and its helping your business! We are working on more reporting to make sure our pros have more information to action on. If you have not already, be sure to check out our product roadmap and signup for our newsletter. There we have updates on what is being worked on and new releases. If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

Beantwortet am 17.7.2023
MARIA
  • Branche: Regierungsbeziehungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.1.2025

Transforme Seu Negócio com Housecall Pro , análise detalhada e diferenciada.

As experiências foram todas com feedback muito positivo, porque se configura outros aplicativos principalmente os relatórios otimizando os serviços rápido prático e eficiente.

Vorteile

Olá , Sou a Maria , professora, o Housecall pro , é uma ferramenta excepcional, facilita a organização e o agendamento dos serviços prestados envia notificações juntamente com atualizações. Sobre serviços e insiths e desempenho. E lucratividade 100%.

Nachteile

Na verdade o que menos gostei foi a dependência de uma internet bastante instável.

Patrick
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.1.2025

Housecall Pro for the Pros!

Housecall Pro has an amazing customer service team and there is always someone to respond to questions. I thoroughly appreciated that part of the experience with the app as it transpired to my understanding of how things work within it!

Vorteile

HouseCallPro is a wonderful product for the blue collar service industry. I love the way that you can process payments easily through the app. Everything is very user friendly after a little bit of practice and it really helps keeps all my clients data organized.

Nachteile

The only thing I had trouble with was the monthly costs for what I needed for my business personally. I am not saying it is not a good deal, it just had a bit more bells and whistles than I needed as a one man operation. I can see how if you have more than 2 employees how it can keep everything very organized when it comes to planning and setting up daily routes.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu Housecall Pro

It is a leading competitor in the home service industry!
Blake
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.12.2024

Great for owner operators

good experience at the level my business was at during the current time.

Vorteile

It was very customer friendly. It made us look professional.

Nachteile

It was not specifically good helping us quote moves and didn't have furniture listed. On the dumpster rental side, it didn't allow for inventory to be checked in and out by the driver.

Vicki
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 6.12.2024

Good software

It's been good. Need better support. When they don't have an answer or the problem or issue has not been addressed, they promise to bring it to the attention of ....

Vorteile

Able to enter important information to help office and field techs alike

Nachteile

Time sheets, needs more choices. PTO, breaks etc
While it allows for property profile information and attaching that information to an Job, that information does not appear on invoice

Dylan
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 19.12.2024

Great tool for the trades

Overall my experience with Housecall pro was very positive, it helped maintain efficiency in the company I worked for at the time and it was a great tool to utilize.

Vorteile

It was very simple and easy to use. The layout of the app was easy to educate employees on and was easy to integrate into daily use!

Nachteile

It would sometimes glitch out, as to when you would attempt to open a job page it would restart the app.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.7.2024

Compared to other applications, this is really the best application.

After moving recently, I updated my business address in my profile a couple of months ago. However, during this update, some profane words were mistakenly entered into the license box and saved. Consequently, every PDF invoice sent to customers now displays these profane words at the bottom. HCP informed me they cannot determine the exact date of the change or provide copies of emails sent to customers during that period. This complicates how I can manage disclosure to affected customers, especially since not all of them check the PDFs. It's baffling that HCP lacks email history retrieval capability; this raises concerns about using Twilio in the future. While I take responsibility for the profanity's origin, it was HCP's system that propagated it to customer emails, potentially exposing them to legal liability. If a customer does view the PDF, I will promptly provide them with HCP's contact details."

Vorteile

Ideal for new companies aiming to go paperless.
I've never seen such an innovative application before. I recommend it to everyone
I'm sure anyone will use this app and not regret it. It's the best choice.

Nachteile

HCP is shifting focus towards marketing, moving away from serving professional clients to targeting warranty companies.
There's no efficient way to search for jobs and clients using keywords on the main page, a feature that's commonplace on Google platforms.
My main grievance: Emails sent to clients are done through HCP without providing the pros with copies of what's been sent. This lack of traceability compliance means jobs can be edited post-client billing, with no way for our office to confirm what clients have received, as HCP can't retrieve it beyond 7 days

Charity
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 29.3.2024

Super friendly and helpful

Vorteile

The staff is incredible and provides a really comprehensive yet efficient demonstration, to start with an then blew my mind with how simple and straight forward the software is, all the whole tending to so many needs that come with being in the cleaning industry.

Nachteile

So far, the only thing I don't like is that I didn't hear about it sooner!

jeremiah
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.10.2024

house call pro for pros

It was well. it made us look like we were very professional early on in our company

Vorteile

how it keeps all your jobs lined out for you

Nachteile

the way it would connect to quick books

Tiffany
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 27.9.2024

Would Recommend

Excellent, I would recommend this product. It's changed my small business.

Vorteile

The billing systems makes it easy to see who has paid and who is past due.

Nachteile

The don't like the credit card fees to accept payments

Adam
  • Branche: Landwirtschaft
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 20.8.2024

Horrible company

Horrible company

They want to lock you in on monthly contract and not give you a way out .

These guys robbed me for 1600$ before I caught on.

Keep an eye on your credit statement after talking with these guys .

Vorteile

The sneaky sales teams ability to snatch dollars from
My account .

Nachteile

The sneaky sales tactics by their team.

In Betracht gezogene Alternativen

Jobber

Gründe für den Wechsel zu Housecall Pro

I did not Jobber is simple and honest
Doug
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
2
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 2.11.2023

used to be good

support is aweful, they dont care about customers anymore. They keep trying to add new tings and never fix the old. It become a bandaid upon bandaid

Vorteile

not much anymore. It used to be good, but they keep trying to add thing and nothing works right

Nachteile

I hate that they never take responsibility. If you get to talk to someone, they act like you are wasting their time

Antwort von Housecall Pro

Hey Doug. Thank you for the review. Sorry to hear that you no longer like the platform. Also sorry to hear that you had a not so helpful experience with our customer service team. Can you send me an email at [email protected] with your company name, login email, and phone number? Want to dig in and see what we can do to help here. Hope to hear from you soon!

Beantwortet am 15.4.2024
Carlos Alberto
Carlos Alberto Mehr Details anzeigen
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 23.7.2024

Housecall Pro review

Good overall experience with the product.

Vorteile

The way it helps managing personal and keeping track of them.

Nachteile

Some of the features are not needed. Other than that okay.

Isaac
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.4.2024

The Consolidated Payment Solution.

Housecall Pro has elaborate invoicing solution for companies.

Vorteile

Housecall Pro has incredible billing procedures that maintains accountability.

Nachteile

Housecall Pro is ideal and fruitful in managing payments.

Baltazar
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 14.8.2024

Bad services

The worst company that does not value its clients. When you hire this company to make a website, they never do it the way they want it. After 2 months, the website was never made. They were always staggering with the managers. It is never true. They are never there on the appointments they schedule. They leave you waiting and they don't even have the kindness to call. Oh, excuse me. You have to beg them to help you. It is the worst and most terrible company there

Vorteile

I didn't like anything, it's a terrible company

Nachteile

has the worst customer service the worst staff i have ever seen they are never there to help their customers

Kevin
  • Branche: Musik
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 22.7.2024

Terrible experience

It's my decision if I want to use your product and you haven't respected it. If you spent half the time and money chasing clients into making a better product maybe I would have stayed.

Vorteile

It was okay software, not great. It sort of worked but seemed expensive for What you got

Nachteile

After declining to keep the free trial they took over a week to cancel so I got charged. Complained that I gave them over a week to cancel and they refunded me but because I'm not in the USA it was less $10 because exchange rate movement. Since I've canceled they have phoned me multiple times each time I ask them to stop calling me and they don't respect it and call back.

Tyler
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 4.3.2024

Should have stayed with Quickbooks

Probably the worst most complex decisions I've made with my business. Its easier to work with a government agency then it has been working with Housecall.

Vorteile

Nothing the whole experiences has been horrible. I was promised so much and got so little.

Nachteile

After all this mess I should have just stayed with Quickbooks. Now I'm stuck with housecall.

In Betracht gezogene Alternativen

QuickBooks Online

Gründe für den Wechsel zu Housecall Pro

The integration and importing of all my customers took so much time. Now I'm stuck with this over priced junk Housecall app.
Daniel
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 22.10.2024

False Advertising

I am quite sure I said it all above but I hope to provide lots of advertising for Housecall Pro going forward!

Vorteile

They have good sales people who do not know the limitations of what they are selling.

Nachteile

They did not perform and waisted a lot of our time trying to make it work with our needs and did not offer to refund our money when they could not perform as they claimed they could during the sale!!

Matt
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.10.2024

Housecall Pro is a winner

Overall this product has given us a super positive experience. Works well with Quickbooks and they have been very easy to work with when we have suggested changes.

Vorteile

Feel like this product was designed just for us.

Nachteile

A little challenging to implement at first.

Rolies
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 5.11.2024

Decent program

Good program, but too pricey for what they offer

Vorteile

The ease of scheduling in the program and the ability to customize

Nachteile

Pricing wise it is too
Much for our company

In Betracht gezogene Alternativen

Jobber

Warum Housecall Pro gewählt wurde

Because we were looking for a program easier to navigate with more Options, and a more streamlined way in the business

Zuvor genutzte Software

QuickBooks Time

Gründe für den Wechsel zu Housecall Pro

We actually ended up going with jobber over housecall, as jobber had a more streamlined process starting with requests all the way to invoicing
eleanor
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 4.10.2024

Housecall pro activist

Everything has been great I have found it very helpful

Vorteile

The ease of integration that it brings by combing so many of my company's needs to one platform

Nachteile

The pricing is a little iffy but it is everything I need in one so I guess it may be worth it

Tim
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
0

1
Bewertet am 9.4.2024

Credit Card Disputes Won but money being withheld

Vorteile

At this point nothing. I do not like any company or person withholding money that belongs to me.

Nachteile

After winning credit card disputes Housecall Pro took it upon themselves to withhold depositing my funds which total over 4,000 dollars. They are withholding my money and could would not provide a reason when I started recording the call. They told me to contact there legal department. Funny thing is the record all calls. Best to find a company that actually wants you to succeed.

Monique
  • Branche: Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.11.2024

Racks review

Great people , great system, who actually fulfill their promises !

Vorteile

Easy access the ability to sign people up into later payments for your business

Nachteile

I love everything about house call pro especially the owners GREAT people !

Jeremy
Jeremy Mehr Details anzeigen
  • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 4.9.2024

Housecall pro for cleaning company

Very positive as the app did the best with setting up house calls to be able to get the house cleaned inside and out

Vorteile

The software is very easy to use and it allows that's to customize each order specifically to the house is going to

Nachteile

The only time I can say about it is I wish there was more to do with that

Michael
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 29.7.2024

Worst sales team - 0 responsibility

Sales team doesn't do what they proposed.

Vorteile

I used to work with Housecall Pro before, decent product.

Nachteile

3 moths ago I received a marketing call from Housecall Pro to go through their demo session in exchange of Amazon card. Spent my time, never received what was offered, already received 5 more calls trying to sell me again. That's the worst start of any relations possible and they never tried to fix that.

In Betracht gezogene Alternativen

ServiceTitan und Jobber
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