Über Quinyx

Quinyx ist eine cloudbasierte Workforce-Management-Lösung, die Unternehmen jeder Größe bei der Beschaffung von Personal, Zeiterfassung, Kommunikation und anderen Aufgaben unterstützt. Die Plattform bietet anhand eines Organigramms einen Überblick über die Kompetenzen/Erfahrungen der Mitarbeitenden. Managende können so eine kompetenzbasierte Planung über einzelne oder mehrere Abteilungen hinweg erstellen. Quinyx ermöglicht Unternehmen die Bearbeitung von Urlaubsanträgen und die Suche nach Ersatz durch Abwesenheitsverfolgung und -vorhersagen. Die automatisierten Zeitregeln und Prüffunktionen für Mitarbeiterverträge gewährleisten die Einhaltung der Richtlinien im gesamten Unternehmen. Darüber hinaus ermöglicht die Plattform den Mitarbeitenden, Projekte, Zeitpläne und das Einbuchen über mobile Geräte zu verwalten. Quinyx verarbeitet automatisch Mitarbeiterinformationen, um Gehaltsdaten für die Gehaltsabrechnung zu erstellen. Darüber hinaus ermöglicht es den Nutzern die Optimierung von Zeitplänen anhand historischer Verkaufszahlen und Prognosen. Die Preise sind auf Anfrage verfügbar und der Support erfolgt über FAQs, anhand einer Dokumentation und über einen Online-Helpdesk.
Quinyx Software - 1
Quinyx Software - 2
Quinyx Software - 3
Quinyx Video
Quinyx Software - 1 - Vorschau
Quinyx Software - 2 - Vorschau
Quinyx Software - 3 - Vorschau

Quinyx Preis

Quinyx bietet keine Gratisversion. Die kostenpflichtige Version von Quinyx ist ab 5,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
5,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Quinyx

Deputy

4,6 (746 Bewertungen)
Deputy ist eine cloudbasierte HRM-Lösung (Human Resource Management), die Mitarbeitermanagement- und Planungsfunktionen...

Planday

4,3 (56 Bewertungen)
Planday ist eine cloudbasierte Plattform zur Mitarbeitereinsatzplanung, die sich für Unternehmen fast jeder Größe und...

UKG Ready

4,2 (940 Bewertungen)
UKG Ready ist eine flexible und nahtlose HR-Lösung, die eine vernetzte Mitarbeitererfahrung bietet, um den gesamten...

Qualee

5,0 (45 Bewertungen)
Qualee ist eine cloudbasierte Lösung für das Onboarding und die Einbindung von Mitarbeitenden. Die Qualee-Konsole...

Factorial

4,4 (280 Bewertungen)
Factorial ist eine cloudbasierte Personalmanagementlösung, die sich an kleine Unternehmen in verschiedenen Branchen...

Clockify

4,8 (9184 Bewertungen)
Clockify ist eine cloudbasiert und on premise verfügbare Zeiterfassungslösung, mit der Unternehmen die Produktivität,...

Bizneo HR

4,8 (161 Bewertungen)
Bizneo HR ist eine Software mit mehr als 16 Tools zur Selbstverwaltung und operativen Optimierung von Personalbeschaffun...

Unifocus

4,4 (56 Bewertungen)
UniFocus ist ein Vorreiter im Bereich Personalmanagement und -optimierung. Die Verknüpfung von leistungsstarken...

niikiis

4,1 (11 Bewertungen)
niikiis ist eine Lösung zur Mitarbeitereinstellung, die Unternehmen dabei unterstützen soll, Aufgaben zu automatisieren,...

Paycor

4,4 (2939 Bewertungen)
Paycor erstellt HR-Software für Führungskräfte, die etwas bewegen möchten. Die HCM-Plattform (Human Capital Management)...

monday.com

4,6 (5409 Bewertungen)
Die herausragende Kollaborations- und Projektmanagementplattform monday.com hilft Teams bei der gemeinsamen effizienten...

Nutzerbewertungen zu Quinyx durchsuchen

90 von 90 Bewertungen
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Fia
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  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.11.2018

Excellent software once you get the hang of it

Quinyx is a great tool that saves our company time and effort regarding staff management, scheduling, leave applications and payrolls. It can be a steep learning curve when you first get started but after a while it's easy.
As admin I love the overview I get of all employees and how easily I can find the staff-information I need on the daily.

Vorteile

The compatibility with other services is great.
How easy it is to export the payrolls for all units at once.
The overview you get of all employee's schedules and their hours.
That the employees get a good overview of their hours and updates of schedule in real-time.
Easy to punch in/out from website, webpunch or mobile device. Great with multiple options.
The support is fantastic, quick responses and very educated answers. Always friendly. The help docs are also very useful.

Nachteile

That you have to click so many times to get to where you want to go.
Not always logical where to find certain reports/features/functions.
Would like an option to change settings for all units at once, for example set the same geofencing radius for all units instead of doing it separately for every unit.
Would also like to be able to search for an employee in all units, currently I have to search for a person in each unit if I have forgotten where they are placed.
As admin I get a lot of questions from managers about the 'Detail schedule' view and what all the numbers mean, perhaps this page needs to be made clearer/more user friendly.
Mobile app is amazingly functional and intuitive, but the website takes a lot of learning.
Can sometimes load very slowly, especially in the 'Time-view'.

Ben
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 23.10.2019

Quinyx end productivty Crisis

Yarrow has boosted its productivity by effectively and efficiently controlling staff costing which is 80% Yarrow's budget. It has mitigated excessive wastage experienced prior to Quinxy.

Vorteile

Yarrow Housing supports over 150 service users on weekly basis, Quinyx gives a clear analysis of individual service user and their individual costing which the commissioners have commended during Yarrow's bidding and tendering. It give the commissioners better understanding of the costing.
Presently,Yarrow management team make swift and important decision within a short time due to the comprehensive information generated by Quinxy.
Quinyx has boosted productivity in various sectors of Yarrow, in payroll, Yarrow has gone paperless which positively contributed in saving our damaging environment. In Accounts, the consultants can easily draw out management information for planned and impromptu meetings and have a ready snapshot of the organisational financial activities which were time consuming when spread sheet was in place.
Furthermore, Quinyx has increase flexibility. Managers can amend and update their work during out of their work station which was virtually impossible prior to Quinyx.
Employees are not left out, they can view the rota from their mobile devices, book annual leave, book bank shifts etc.
Quinyx is user friendly, majority of employees have commend that Quinyx is easy to understand, not complicated for people with limited IT knowledge.

Nachteile

Quinxy customer service are not ready available to resolve immediate trouble shooting such as creating more fields to suit the company needs.

Susan
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 23.8.2024

Quinyx i don't like it mot fair unless you are related to the manager

Losing money monthly it just not fair loase at lest 7 hours then payroll take hours off

Vorteile

I no when my shifts are thats about it book holidays witch are declined

Nachteile

Manager changes it always leaves early herself but i bet she doesn't lose anything

Andreas
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 13.12.2019

Competent and effective WFM tool

Time consuming manual administrative work has been automated. Employee and mid level management satisfaction has increased since we implemented Quinyx WFM.

Vorteile

Complex tool and easy to use. And that i can handle several types of agreements.

Nachteile

Set up of user rights in classic version is complicated.

Marcus
Marcus Mehr Details anzeigen
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 8.10.2018

Operational Excellence Coordinator

We are pleased with the program and it has helped us save up to 50% of scheduling time.
We are also very pleased with your app that allows us to reach out to all our employees in a much faster way.

Vorteile

The simplicity to build schedules and that Quinyx supports so many different features, from being able to follow the collective agreement to 100%, and that the program itself supports and makes schedules more effective. Something that is also very good is that the program is updated with the "latest" all the time and that it is a tough two-way communication between us and Quinyx.

Nachteile

The interface needs to be developed, but this is the case with NEO. In addition, we want to see an improved cost-follow-up with more Quinyx hierarchies at cost follow-up. This also applies to insights as it did not work for us.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
0

2
Bewertet am 7.1.2020

Time Consuming

Vorteile

There is an ease to seeing the daily shift data, it can be viewed multiple ways i.e. per person/contract/shift type

Nachteile

Reports do not pull correct data. Too many clicks to gain access to any information.

Julia
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 6.11.2019

Brilliant Solution

My overall experience has been great. The implementation has been somewhat demanding but once up and running the day to day use of the system is fairly easy.

Vorteile

The functionalities within Quinyx can really help to boost accuracy for business related reports and can be done quickly. The system for end users is intuitive and fits perfectly with the technology focused generation of today.

Nachteile

The classic version of Quinyx took some getting used to and had an out of date feel to it and was not as easy to navigate with the small icons. It wasn't always obvious where to go.

In Betracht gezogene Alternativen

UKG Ready und Deputy

Gründe für den Wechsel zu Quinyx

Quinyx had a great sales team and really won us over with their approach. They also did extremely well in the tender process in comparison.
Andreas
Andreas Mehr Details anzeigen
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.12.2018

Head of HR

Very good support and a company that listens to their customers and let the customers give input to the development of the product.

Vorteile

A lot of useful functionality and easy to integrate with other systems to be able to schedule in relation to sales/visitors/transactions etc.

Nachteile

A bit hard for new managers to learn fully. It's easy to get started but a bit complex to learn all functionality. It's worth mentioning this is way easier in the new interface soon to be released.

Josephine
Josephine Mehr Details anzeigen
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 4.12.2018

Quinyx review

Quinyx has saved me at least one day's work with when it comes to approving time sheets, rotas and collecting the payroll files.

Vorteile

The tool is super user friendly - both for administrators and shop staff.

Nachteile

Quite complex setting up the rules for each county and unit as well as trouble shooting.

Erik
Erik Mehr Details anzeigen
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.11.2018

Great workforce tool that have all you need!

A great workforce tool that has all that you need

Vorteile

Schedule program.
Haccp program
Prognos tool.

Nachteile

Waiting time in the system when changing tools

Lucia
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 26.11.2019

Great functionality and simple to use software for schedulers!

Like the software and payroll functions the most at Benugo we used to do everything on excel sheets which slowed us down on a weekly basis.

Vorteile

Super simple to use, functions well and it looks great.... booking and managing shifts are easy... really like the easy way you request holidays and record time punches with the app. Can’t wait to see what Quinyx does next!

Nachteile

Very slow in the APP sometimes and you can only see your shifts in 5 day increments Which is not enough. Would be good to see a monthly view in the dashboard display. Otherwise no other major complaints around ease and usability.

Rebecca
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.11.2019

Making life easier

Staff are working things out themselves and spending the time to work it out together - general problem solving such as toil/holiday changes
The ground staff don't need any where near as much "mothering" as they did before, they action their swaps themselves and the management can confirm it, minimising the need for constant calls and emails

Vorteile

You can filter what you need, no overwhelming information
Easy to use - doesn't crash nearly as much as excel did meaning a massive loss of information all the time!
Can see everything all in one, you don't need to open 300 different spreadsheets to look at one day it is all there
it links the holidays/contract making it easier to track - when you do get it all uploaded
toil is easier to track as has to be approved - can't just write down whatever and hope noone checks as we did have a small issue with this sometimes!!!

Nachteile

Setting it up in general, is very long winded but is worth it.
Can't switch off from work as it's on your own device, feedback from some is that the work/life balance is almost off as you are looking at the rota a lot but think that when a few months have passed it will be better

André
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 11.11.2019

One of the best WFM systems on the market!

When you work with a smart and powerful WFM system like Quinyx, it allows you to save both time and money, so that you can focus on your core business.

Vorteile

Quinyx is very easy to use, for the administrators as well as for the employees. The Quinyx app is perfect for the employees to use, it is easy to communicate via Qmail and to look at your schedule at any time.

Nachteile

It could be faster. And an option to phone the support would be great.

Veronica
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.11.2018

Easy tool for the employees

With Quinyx, we have saved a lot of time in scheduling and har been able to see the labor in an easy way with the forecast tool.
Very impressed with my contact at Quinyx who has been very nice and helpful. I have quickly answered my questions and got help with the settings I have wanted

Vorteile

I really like the forecast part. It is very easy for the store manager to make the Schedule and at the same time see how effektive the Schedule are. I also really like the E-sign of the agreements to all employees.

Nachteile

One wish would be to get the contract to the payroll system automatically

Anders
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.11.2019

Market leading wfm software that integrates with all modern BI platforms

A software that I often encounter and integrate with in my work as a BI consultant and that many of my customers use as their core wfm solution. The software is a great WFM Saas-solution, widely used on the Northern European market.

Vorteile

The software is a great Saas-solution, and a good combination of easy-to-use end-user functionality and more complex optimisation and forecasting features for managers and head offices, solving the challenges with staff planning, time and attendance, absence management etc for many of my customers.

Nachteile

The api:s could have better updated documentation. Would prefer if they used REST instead of SOAP

Sam
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.3.2018

Great experience for our team

Vorteile

Has really saved all the headaches associated with scheduling staff and managing hours. Also tracks holidays and sickness in a neat and effective manor.

No need for messy excel sheets . Very organised and very effective service. Quinyx has really helped our team

Nachteile

Would like the ability to update photos on the app and also have the ability to view total hours per day/ week via the app aswell.

All in all adding more features to the mobile app feature will be more beneficial

Jose Manuel
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.3.2018

Quite versatile software. Manage the team was never as easy as it is with Quinyx

It is a tool to control and manage cost re wages. Simplification of processes is another must. Optimisation of productivity is allowed through the correct plannification.

Vorteile

Quinyx allows me to plan ahead with specific tasks for the team and reduce the different amount of tools (i.e. excel, sap) I had to use before. Transferring information for schedule is superb.

Nachteile

At times configuration of permission has been a struggle. Holidays requests was my latest issue and still is on developing for a solution.

Patricia
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 20.11.2019

Modern and flexible tool

Vorteile

The software of Quinyx is easy to understand. In my opinion the app is a modern way to keep employees informed about updates in the staff planning. I would always recommend to use Quinyx especially for the retail industry. Great customer service, too!!

Nachteile

At the moment Quinyx does not offer an API to import the working hours to the German payroll system DATEV Lodas. It would be an extra plus to offer this for the future!!!

Carina
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 3.12.2018

Easy to use!

Before Quinyx we had to work hard to reach people by Telephone and sms. With Quinyx we get answeres faster!

Vorteile

It's so easy for the employees to use. We don't need the Schedules om paper any more.

Nachteile

Sometimes we need more funtionality within the app.

Sadie
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 28.10.2019

QUINYX is great for manager and user

Flexible scheduling is supported by QUINYX - has challenged our managers to think differently

Vorteile

Mobile based app for users
Easy to request holiday
Accurate payroll due to live and electronic time and attendance data
Reporting - used to track Visas / nationalities / skills

Nachteile

When scheduling cannot order people by role (it’s sorted by a-z)

Kerstin
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 15.11.2019

Loggin ang signing

Im using it at work for my scheedule

Vorteile

Its easy to use compare to other systems

Nachteile

There is alot of things in the system that i dont use

Patrick
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
2
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 11.10.2019

Slow and buggy but grate when it works for once

Frustrating, its to slow and buggy.

Vorteile

When you get a hang of the software and wen it dont lagging or causing bugs, it saves you time with the scheduling.

Nachteile

Buggy, software is slow and seems like it is not made for laptop users.

Simon
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 26.11.2019

Rewiew

Vorteile

That it would be really hard to do lots of the things I take for granted without it.
[SENSITIVE CONTENT HIDDEN]
And the interface.

Nachteile

Sometimes, it drives me nuts. It feels a bit outdated

Ritchie
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 6.11.2019

Ease of use...

Vorteile

How easy the software is to use.

The functionality of the system for the end user.

Nachteile

Being unable to extend/reduce base rotas or move them to a different branch.

Frida
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 27.11.2018

Implementing Quinyx at Friskis&Svettis Stockholm

Basically one system, integrated with others, means we reduce a lot of work.
During the project to set up and implement the software we have had extraordinary support from Quinyx.

Vorteile

The software is intuitive and fairly easy to learn. We have made schedueling our instructors at the gym so much easier, looking at it from a new perspective.
Integrating Quinyx with both our ERP and our pay system has made huge differences, according to efficiency and correctness.

Nachteile

It has been challenging for us as a non profit gym with a complex organisation to find the best way to set up the system.

Michael
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 6.11.2019

Quinyx for Care Homes

Given that we had no rota management software in place before, Quinyx has definitely helped us to manage our employees and to hit our internal company targets. It took around 6 months for all the managers to fully embrace the software and I'm fairly worried about moving to NEO. Hopefully its a smooth transition!

Vorteile

In my view, the best feature would be the "scheduled staff" tab in schedule where you are able to see your daily staff cost per sales %. When planning the rotas for a given week, the managers are able to see these %s and therefore have more information to try to hit our targets.

Nachteile

We can't print the rotas straight from Quinyx; alternatively you have to download an excel version of the rota which looks fairly complex. If CQC visited, it would be beneficial just to print straight from Quinyx to show them the rota for a given week.

In Betracht gezogene Alternativen

Planday
Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
2
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
1

4
Bewertet am 26.11.2019

Quinyx does what it says it does.

Allowing staff to book online / with an app rather than having to call to request overtime. Using the API we have been able to pull data to create bespoke reports.

Vorteile

Bulk / Multiple edit of shifts within the schedule have assisted assigning missing sections , project and cost codes. the visibility of all shifts within a period makings planning a lot easier. NEO simplifies many of the aspects and is more user friendly

Nachteile

Flash is slow and not supported via mobile systems. switching between units resets the previous filters and options. This causes delays and frustration. Some functionality is lost in the new NEO which may cause issues for us, such as a more simplified with security leveling and reduced visibility of rules / agreements with a shift.

Marie
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 13.11.2019

Lots of good features but quite an uninspiring and old design

I haven't used platforms like these in my earlier career (been working for 19 years). It is a neat tool to get an overview of your working hours, but it has potential to be so much more. In a staff user's point of view, this is an app for clocking in and out. We could really need a way to communicate between the different sections at the workplace and Quinyx has that, but it's not really intuitive or... well, fun. So we don't use it for communication.

Vorteile

I like the headlines "Dashboard", "My schedule" "My page" and so on. I use the "My workmates" feature a lot, it is a great way to find your colleagues and contact them.
It is easy to administer time by checking the boxes (even though the full hours can't be seen in them, which is irritating).
The dashboard gives you a good overview of what's happening. I especially like the "Working today" thing where you can see who is at the office.

Nachteile

The overall design feels very outdated and does not inspire to log in to "check what's going on". I only log in on the browser/open the app when I need to administer time or look up a colleagues' contact info.

With a better design Quinyx has the potential to be a great communication platform and maybe compete with Workplace by Facebook. As of now we don't use Quinyx for communication.

I also think that Time should be integrated in My Schedule should be one thing. I had a really hard time in the beginning understanding the difference and where to apply for leave.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 13.12.2018

Great application for WFM

Vorteile

Easy to use, easy for the staff to review their schedule and great for the administration staff to keep track of what’s going on.

Nachteile

It can be quite tricky to get out the right info in reports, otherwise we are very pleased with the application.

Christian
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 6.5.2019

Quinyx for IT Branch

Vorteile

Flexibility, easy to use. Timestamps with mobile devices is working very well.
Easy to roll out a permanent shifts.
Drag n Drop Shifts (copy, replace, swap) is awesome.

Nachteile

Quinyx is designed mainly for Gasto services.
We use it for a Service Desk Team with 17 employees.
At the beginning the intital setup was wrong so we was not able to use the timetrackers to provide the amount of overtime and vacation for our employees so it was neccessary to create reports and to correct some values. After a great session with the customer service support it is working as expected.
Filter for timestamp missing would be cool.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.12.2019

Easy to control my rota and the labor

At first it was a bit tricky to get our work done because there were a lot of things to set up but after that initial phase everything run smoothly.
I was a day to day user when it was implemented so I experienced that period and I must say after you can really see the difference when Quinyx is in place. Now the staff never has problems with hours missing or not knowing when are they working.

the time we spent making rotas and communicating changes to our employees also decreased because we can just send them messages through the app.

Vorteile

It makes it easier to keep track of the working hours of my staff and compare against the forecasts.

Nachteile

Sometimes it is complicated to find a feature in the menus.

Anna
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 12.12.2019

A happy end -user

The biggest problem that is solved is time. With Quinyx you save time compared to other WFM - services.
It´s easy to get a good overview

Vorteile

I find Quinyx to be a simple user friendly cloud base scheduling- software that can be used on the go. Its simplicity is a big saver and leaves time for other tasks.

Nachteile

I find Quinyx to be very complete service that lacks major drawbacks but for now we are in an transition period where we haven`t received Quinyx Neo as of yet, and that puts certain limitations on what can be done, more specifically the limit of 1 fixed schedule per employee, other than I have no issue/ complaints.

Zanna Mehr Details anzeigen
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 12.12.2018

User friendly schedule system

Vorteile

It was quite easy to get started once all the settings was made. All the steps is logic and easy to get a grip of.
Feels like Quinyx appriciate improvement suggestions and they uses excisting custumers for feedback on future development.

Nachteile

It's sometimes hard to use their support when you have special settings that no one else is using. Their respons is often general and you really need to understand your own settings to be able to evaluate their respons.
We have a first line support in our company and they're the only ones that have contact with Quinyx support.

Anaelle
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 26.11.2019

Great App with great functionality and very easy to use!

Exceptional product only using the App for my main duties, including scheduling, booking and reporting vacation, sickness and my staff punch in and out using the App. Before Quinyx reporting time was done manually so this product has been incredible at helping us reduce labour costs and time spent scheduling.

Vorteile

Creating shifts are easy and practical, also checking the forecast is great and I can plan our monthly targets to manage staff and store coverage. Planning ahead for busy periods is very important for Rituals and Quinyx helps a great deal with this.

Nachteile

Few issues - some mistakes when validating reports especially with overtime and time of in lieu... Quinyx has a support line that helps when issues arise - equally it would be better if we could have a permanent solution to this.

Mikael
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 2.3.2018

The system is working to slow and the things you use is too much spreed over the screen view.

Control over working time and departments setup. Easy connection to report to the salary system.

Vorteile

Its easy to use and the layout looks ok. But again the spreed of information makes to many moves over the screen. The best is the support. Its the best one i ever had contact with.

Nachteile

Again the spreed of information makes to many moves over the screen. It would be grate if it was more easy to setup reports to make excel files. And make more personal choices.
To change period of time to get a view of all personnel often mix up the view and you can not see all the shifts. I think all the things have to do with, that the system is working to slow. Time tracker is going crazy when you change the date period and mixes all the information.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 13.12.2018

Quinyx

Vorteile

Easy to make your own changes in the setup

Nachteile

the speed when you work with big units and you want to shift from eg. time to planning

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 5.3.2018

easy to unerdstand the setup and start working in

Vorteile

easy to punsch in/out for the empolyee
easy to see overwiev
good abcens tool
easy to do shift types

Nachteile

lots of clicks to get where you need
trying to steer this with rights and rolls
to many differens ways to get to the same Place, to much info for the managers to see.

Madeleine
Madeleine Mehr Details anzeigen
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 8.12.2019

Easy To Use

Initially we used another software to create Rota. But Quinyx was introduced to us recently. At first it was a bit difficult. But most of its features are so easy and merged together. Where in the other software we used we used to go through so many loops. I believe Quinyx is still getting upgraded and improved.

Vorteile

Its Easy and makes work easier and fast.

Nachteile

There's nothing so far. We have just started to use it and we are still learning and Quinyx is still getting updated.

Marie §
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 28.6.2019

Overall - Thumbs up.

Vorteile

The ability to build profitable schedules live in the system and then apply it in real life. + the app - which easily gives the employee an overview of personal and colleagues scheduled hours in all departments. The fact that the employee also can handle their absence applications and expressions of interest via the app is great.

Nachteile

Many clicks to get you going. Occasionally takes an unreasonably long time to load large views and sometimes logs you out without warning.

Linn
  • Branche: Unterhaltungselektronik
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 7.10.2019

Userfriendly for both simple and advanced purposes

Vorteile

Userfriendly. I especially appreciate that it works for everyday use but also for more advanced tasks such as sales-statistics, salary and more.

Nachteile

As an admin i experience that it takes a lot of extra time to have the time-attesting function separate from the actual schedule in the "old" version of Quinyx - although, this is fixed in the new Quinyx Neo which I have used for a while now and it is much faster and easier to understand and work with.

Matthew
Matthew Mehr Details anzeigen
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 23.11.2018

Great product - will develop in the future

Vorteile

User friendly time attendance with live information that transfers directly into the payroll system.

Nachteile

The time tracker functionality is overcomplicated and we have found that it doesn't work efficiently for managers.

Yvonne
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.5.2018

Easy to handle and a big benefit for the whole company!

Vorteile

The customer support of Quinyx is really great. They are very fast and always reachable. The software made lifes easier in the shops and in the head office as well.
Due to the fact that the shop managers spent a lot of time in scheduling their employees considering the personal costs and the productivities, Quinyx helped to automate this process.
Also in the head office, we have a lot of benefits with using Quinyx. We have the possibility to have a quick look at the schedules of about 150 shops and the payroll process changed from 2 days to about an hour now, because of the data we get from the system automatically.

Nachteile

As we were one of the first german customers of Quinyx, it took quite a lot of time to implement Quinyx in our company. But that was clear as german requirements are not that easy.
Because it is a web based software, sometimes Quinyx is working a little bit slowly, especially in the shops.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.2.2018

I've been using Quinyx for meny years and I like it. Its a bit complex for the beginners...

Vorteile

The way it translates to salaries through files and is compatible with several other systems. You can tell Quinyx is working hard to be in the front line as they drop new releases and features more frequently then any other system I've worked with.

Nachteile

Sometimes its slow and if you have a lot of people in the "attest-view" it's not always reliable because the dates can be rearranged by them self sometimes.

sasha
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 19.11.2019

Quinyx is a 1st class vendor and partner

Quinyx has been very open and transparent about sharing opportunities for our organization to add value for Quinyx and their customers.
We have helped Quinyx enhance the quality of demand + labor forecasting as well as optimized WFM processes to their customers.

Vorteile

Quinyx's platform is smart, scalable and makes life easier and efficient for their customers.
As a partner, I can say that the Quinyx's team is great to collaborate with - very bright, engaged and responsive. They totally get the WFM space and what is required to add value for their customers and partners.

Nachteile

Frankly there is nothing I dislike about working with Quinyx, they have been great partners in every sense of the word, including working hard to find mutually agreeable solutions when/if we hit a bump in the road.

Orsolya
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 1.1.2023

very user friendly software and great design

Vorteile

I used this app only for a few months, but it was very good. The design was nice and very user friendly. For a big company where you work with different shifts, this software can make your life easier. You can set different shift patterns, then just allocate them to them to the employees. If somebody calls in sick, you can easily give the shift to somebody else who instantly gets the message of the change. Very handy software.

Nachteile

The only one drawback is that it takes time to set up the shifts, but once they are in the system, it is very easy to work with them.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.7.2019

Great tool

Easy and fast tool with great overlook on Staff hours

Vorteile

easy and fast to navigate and understand

Nachteile

It works fine for me, sometimes it takes a bit long time to load

In Betracht gezogene Alternativen

UKG Ready

Gründe für den Wechsel zu Quinyx

Felt easier to work with
Gill
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.12.2019

Daily Use of Quinyx

Vorteile

The ease in which you can use the software. Very easy to understand

Nachteile

we use finger print clock in hardware which is very temperamental but understand there is a website which can be used to make it a lot more efficient.

Johan Mehr Details anzeigen
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 11.12.2018

2 miljon punched hours, and beyond

Vorteile

I most like the idea of Quinyx being a company in constant progress born in the post 2007 era and therefore fully functional on the web and as an app.

Nachteile

i wish the transformation to html5 could go a little faster.

Edgar
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 6.11.2019

Great software for schedule administration

It's great for keeping track of many employees at the same time.

Vorteile

Easy to get into and adjust specific parameters of Schedules.

Nachteile

Loading times are sometimes long and the software can log out at inconvenient times.

Adam
Adam Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.11.2019

Quinyx is easy to integrate with other applications

Quinyx API is well documented, easy to use and allows us to integrate Quinyx with our reporting and forecasting solutions. Hourly forecasts (per scheduling unit) of sales/customers/etc. as well as optimal staffing based on this forecast can be pushed into Quinyx to support the scheduling process. Scheduled hours, worked hours, staffing costs, absences, etc. can be extracted from the API for more advanced reporting in BI tool.

Vorteile

Well documented and easy to use API. Modern cloud-based and mobile-first solution.

Nachteile

All features are not yet available in the new modern web interface.

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