Über HubSpot CRM
Mit seiner cloudbasierten CRM-Plattform hilft HubSpot CRM Unternehmen jeder Größe, Leads zu verfolgen und zu pflegen und Geschäftsmetriken zu analysieren. HubSpot eignet sich für alle B2B- oder B2C-Unternehmen in einer Vielzahl von Segmenten, darunter Buchhaltung, Marketing, Vertrieb, Bau, Einzelhandel, Immobilien und mehr. Das Tool bietet Funktionen wie Outbound- und Inbound-Marketing, Vertriebsautomatisierung, Vertriebspipeline-Management, Kundenbeziehungsmanagement, E-Mail-Tracking, Lead-Management, Kontaktmanagement und mehr.
HubSpot CRM bietet ein visuelles Dashboard mit einer Echtzeitansicht des gesamten Verkaufstrichters. Mit dem CRM-System können Unternehmen Kundeninteraktionen automatisch über E-Mail, soziale Medien, Live-Chat oder Telefonanrufe verfolgen, und jede Interaktion wird in einer nach Lead organisierten Zeitleiste gespeichert. Das Marketing-Tool HubSpot CRM bietet Funktionen zur Lead-Generierung und E-Mail-Marketing-Automatisierung, mit denen Unternehmen E-Mail-Vorlagen erstellen und verwalten sowie verfolgen können, wie gut diese E-Mails funktionieren.
Mit den Verkaufstools von HubSpot CRM können Vertriebsmitarbeitende Kontakte verwalten, Geschäfte verfolgen, ihre Vertriebspipeline verwalten und vieles mehr. Die Plattform lässt sich in andere HubSpot-Tools wie HubSpot Marketing Hub und HubSpot Sales Hub sowie in Plattformen von Drittanbietern wie Zoho CRM, Salesforce, SugarCRM und weitere integrieren.
Der kostenlose Plan vonHubSpot CRM ist für immer kostenlos und beinhaltet den Zugriff auf alle Vertriebs-, Marketing-, Kundenservice- und Kontaktmanagement-Tools von HubSpot für eine unbegrenzte Anzahl von Nutzern.









HubSpot CRM Preis
HubSpot CRM bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von HubSpot CRM ist ab 20,00 $/Monat verfügbar.
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- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Hubspot CRM Starter Erfahrung
Insgesamt war die Arbeit mit Hubspot immer zufriedenstellend. Die Integrationen mit Drittanbietern ist ein großer Vorteil ohne Aufpreis.
Vorteile
Wir haben Hubspot CRM insgesamt über 3 Jahre verwendet. Die User Experience in Hubspot ist sehr gut. Man findet sich schnell zurecht und die Workflows sind schnell drin. Die Funktionen in Hubspot sind sehr umfangreich. Egal ob Marketing Automationen oder Email Marketing.
Nachteile
Die Preisstruktur für ein Upgrade ist sehr starr. Wenn weitere Funktionen benötigt werden, die in Professional beinhaltet sind, dann muss man fast das 10-fache zahlen von Hubspot Starter
Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
Wir haben zum damaligen Zeitpunkt die erforderlichen Funktionen und die User Experience in Hubspot als Kaufgrund gesehen.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Sales & CRM Systeme
Vorteile
In HubSpot schätze ich besonders das Segment, in dem ich alle meine Deals auf einen Blick sehen kann. Beeindruckend ist, dass ich dort genau verfolgen kann, wie lange ich nicht mehr an einem Deal gearbeitet habe und ob ich bereits Next Steps für den Deal mit oder ohne den Kunden geplant habe. Das ermöglicht es meinem Manager, einen besseren Einblick in meine Pipeline zu bekommen, und gibt mir gleichzeitig die Möglichkeit, mich nicht ständig erklären zu müssen, was ich den ganzen Tag über mache.
Darüber hinaus ist die Pflege der Accounts äußerst einfach und ich kann schnell eine Cadence aufsetzen und an meine potenziellen Kunden senden.
Nachteile
Anfangs hatte ich einige Bedenken bezüglich HubSpot, besonders da ich von Salesforce zu HubSpot gewechselt bin. Ich war der Meinung, dass HubSpot anfangs nicht so leistungsfähig sein könnte wie Salesforce. Jedoch habe ich mich geirrt. Für unsere Organisation erfüllt HubSpot vollkommen unsere Anforderungen und steht im Verhältnis zu den Kosten.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Insgesamt überzeugendes CRM, allerdings hochpreisig und mit einer nicht mehr zeitgemäßen...
Insgesamt sind wir mit Hubspot zufrieden, insbesondere mit Blick auf die zahlreichen Integrationsmöglichkeiten. Auch Funktionen wie das Outlook Plugin können den Alltag deutlich erleichtern.
Vorteile
Hubspot bietet einen hohen Funktionsumfang und lässt sich an zahlreiche weitere Services anbinden – das umfangreiche Ökosystem ist ein klarer Pluspunkt. Man sollte etwas Zeit mitbringen, um sich in das System einzuarbeiten, danach lässt es sich aber überwiegend intuitiv bedienen. Auch lässt sich Hubspot recht umfassend an den eigenen Bedarf anpassen.
Nachteile
Die Oberfläche ist nicht mehr zeitgemäß und das Bedienkonzept teilweise nicht stringent. Das Preismodell ist für Einsteiger unübersichtlich. Die Preise von Hubspot dürften für viele Unternehmen zu hoch sein.
- Branche: Personalwesen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Früh eingeführt und nicht bereut
Ich arbeite bereits seit vielen Jahren und über mehrere Unternehmen hinweg mit Hubspot und empfehle es auch jungen Unternehmen weiter. Je eher es implementiert ist, desto früher und besser lassen sich Kontakte sammeln und Automatisierungen entwickeln, die Effizienz und Übersicht schaffen.
Vorteile
Die Möglichkeit individuelle Einstellungen und Flags zu implementieren, sowie der hohe Grad an Automatisierung. Für den Sales Bereich ist es sehr wertvoll Aufgaben direkt an Deals zu legen und diese mit Happylines und Zuständigkeit zu belegen. Hier wäre eine Integration in den Google Calendar noch sehr hilfreich.
Nachteile
Hubspot ist sehr preisintensiv. Dafür ist es auch umfangreich, aber gerade im Marketing Bereich fehlen hier wertvolle Funktionen im Bereich automatisierter Social Media Distribution. Es ist nicht möglich Unternehmen oder Personen zu taggen, wodurch hier weiterhin manuell Beiträge veröffentlicht werden müssen. Im Bereich der Pipeline sind die vielen Ebenen am Anfang verwirrend. Deals und Kontakte müssen auf Personen, Unternehmens und Deal-Ebene gepflegt werden.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Einfaches CRM mit Reporting Optionen
Klasse CRM für den Mittelstand mit Marketing Optionen
Vorteile
Webbasiertes crm mit Mail Integration und automatischer Erfassung
Nachteile
Mailerfassung importiert Automatisch alle Emails
- Branche: Rundfunkmedien
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Super Tool für Marketing
Vorteile
- Super Einsicht in die Kontakte, egal ob Informationen, Marketingaktivitäten oder eben was der Kontakt selber tut
Nachteile
- Es wird sehr schnell teuer, gerade wenn man alles in HubSpot behalten möchte und nicht mit Schnittstellen wie Zapier arbeiten möchte
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Gutes CRM- und Salestool was seinen Preis hat
Sales funnel Management und Automatisierung von Leadgenerierung sowie Verfolgung funktioniert sehr gut. Die Workflows unterstützen gut und die Auswertungen sorgen für Transparenz.
Vorteile
Als CFO interessieren mich natürlich stark die Auswertungen zu KPI insbesondere zu Salesfunnel und Conversion für die Planung und Kalulation. Aus Effizienzsicht ist die Sales-Automatisierung eine gute Unterstützung.
Nachteile
Stakeholder Management und Schnittstellen zu weiteren Systemen.
- Branche: Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
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Für Eventmanagement gut geeignet
Sehr umfangreich und durchdacht. Man braucht etwas Zeit um sich in das System rein zu denken
Vorteile
Seit dem wir im Team arbeiten und Veranstaltungen organisieren, ist HubSpot das beste Tool bisher
Nachteile
Ich finde es unglaublich Umpfangreich, was gut ist aber was die Sache auch extrem kompliziert macht
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
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Praktisches Tool, mit vielen Anwendungen
Vorteile
Einfache und intuitive Nutzung.
Vielfältige Anwendungsmöglichkeiten.
Nachteile
Hoher Preis im Vergleich zu ähnlichen Anbietern
- Branche: Medienproduktion
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Das beste CRM mit dem ich je gearbeitet habe
Mit dem sehr großen Funktionsumfang geht Hubspot über ein reines CRM weit hinaus und ermöglicht es, Marketing und Sales sehr ganzheitlich zu betrachten. Hervorzuheben ist der gute Support und das gute Onboarding, welches auch nötig ist, um hier erfolgreich zu starten. Dann wird man sehr lange und zufrieden mit Hubspot arbeiten.
Vorteile
Hubspot bietet wirklich alle erdenklichen Funktionen, die man so braucht, und es gelingt, diese in einer Oberfläche unterzubringen, in der man sich nach einer kurzen Einarbeitungszeit sehr gut zurechtfindet. Ich liebe es, damit zu arbeiten!
Nachteile
Nachdem der Start sehr einfach und auch günstig ist, ziehen die Preise dann im weiteren Verlauf (Mehr Nutzer im System, mehr Funktionen) deutlich an. Aber Hubspot ist sein Geld wert, denn es spart im Alltag viel Zeit und bringt Tools wie Social Media Planung und Newsletter-Versand gleich mit.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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HubSpot CRM für inbound sales top nodge
Vorteile
Insgesamt überzeugt uns HubSpot CRM vor allem durch die vielseitigen Möglichkeiten, Leads bzw. Kontakte weiterzuverfolgen. Verknüpftes Marketing, automations und workflows überzeugen einfach.
Nachteile
Absolute Kleinigkeit, aber mega mega nervig bei HubSpot ist die Zuweisung von Ereignissen zu Kontakten Deals Unternehmen etc. HubSpot lernt nicht dazu. Heißt: macht man in einem Deal einen Call aus dem Tool heraus, muss man danach selbsständig anwählen, dass der Call sowohl für Deal, als auch Unternehmen, als auch Kontakt gespeichert wird. Von alleine speichert es Hubspot nur z.B. im Deal und wenn man über den Kontakt navigiert, wäre der Call von selbst nicht sichtbar.
- Branche: Medienproduktion
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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Für die die beste CRM-Software
Insgesamt möchte ich Hubspot nicht missen. Es ist der zentrale Dreh und Angelpunkt meiner Kommunikation.
Vorteile
Hubspot ist sehr schnell startklar, ist sehr einfach zu bedienen und bietet alle Funktionen, die man so braucht. Damit ist es für mich perfekt.
Nachteile
An manchen Stellen bleiben die Funktionen sehr Oberflächig, etwa im Bereich social Media. Wer hier mehr braucht, braucht speziellere Tools, für das wesentliche reichen aber die Features.
- Branche: Großhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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ganz ok
gut zur Übersicht der Kundendaten
Vorteile
einfach zu installieren und zu nutzen...
Nachteile
Keine gute Hey CTI Anbindung / Zusammenarbietkeine Telefonie Auswertung
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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Echt Klasse Lösung - momentan noch Optimierungsbedarf beim Datenschutz
gut und einfach zu bedienen. Auch das Preis- Leistungsverhältnis passt. Preismodell ist übersichtlich und kalkulierbar
Vorteile
Schnell und einfach integrierbar mit sehr guten und einfach zu bedienenden Elementen.
Nachteile
Für mich momentan einziges kleines Fragezeichen ist der DAtenschutz - soll aber durch einen europäschen Server demnächst gelöst sein.

- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Great all-in-one CRM, but setting up can take some work!
The experience has been good;. It's easy to use, but setting it up took a while. Once you have it set up how you want, it's fantastic.
Vorteile
Prospecting hub and deals. It easily syncs with prospecting tools, allows you to keep up with leads, and allows you to track deals, providing a single source of truth.
Nachteile
It takes some time to learn to use it, and it's not as intuitive as other, more modern CRMs, such as Attio.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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HubSpot in Review
Overall a great CRM & business automation & data integration tool. Definitely delivers huge value to a business. With the right planning regarding regarding package and users, ROI can be positive.
Vorteile
Feature available are extensive and is an all inclusive software that can manage most if not all required business requirements.
The interface is also amazing and highly intuitive
Nachteile
The pricing is quite high especially coming from a South African billing perspective.
Understanding the different packages and pricing options can be difficult.
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Powerful tool with a challenging UX
Overall, Hubspot gets the job done and has some very powerful functionality. However, for the pricepoint it would be really amazing if their interface was more usable.
Vorteile
Once Hubspot has been set up, you can complete most needed CRM functions from their platform. The email plug in is great!
Nachteile
The user interface for Hubspot is not very user friendly, and can be hard to navigate.
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
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Hubspot On the Spot
To date, the Hubspot team has been a great partner in review to implementation. They are supportive and willing to go the extra mile to help you get what you need to achieve your end goals.
Vorteile
Hubspot offered us a ton of options for customization/personalization that was already built in. Also we were not nickel and dimed like other CRM packages. While you do have to pick add-on modules for your needs past the free trial, that is to be expected. I see many reviews complaining about that. All of them do that.
Nachteile
I wish that Hubspot had their own onboarding team instead of having to look for a specialty company. It would feel more streamlined.
Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
Price, function, customization, features, our integration software is not availble in the list, but we did integrate with a 3rd party software which a key decision maker for us as well- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Amazing value and great free tiers across the product.
The free plan has more than enough to be a capable CRM
Vorteile
Hubspot has an amazing number of integrations and the apps it doesn't have native integrations for, it is very easy to automate using tools such a Zapier and Pabbly
Nachteile
Outside of the free tier the pricing gets very expensive
In Betracht gezogene Alternativen
monday.comGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
Hubspot is legendary; everyone knows of it, and it integrates with so many other Apps.- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Excellent CRM and Integrations
Excellent overall. I feel like they have taken care and pride in building the software to appeal to multiple skills.
Vorteile
Hubspot had great features even on a free plan. The more I upgraded, the more automated the software became. The ease of use with the CRM was great and I loved how HubSpot was able to integrate seamlessly with other software.
Nachteile
I was not a fan of the email marketing as it was extremely expensive for what it did.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Full-Service CRM
It really provided me with everything I need. It's a very complex, but also flexible product.
Vorteile
It's a very complete CRM package with lots of opportunties.
Nachteile
It can be complex to set-up in a correct way. Building the right "Hubspot foundation" to work on for the next several years is very important.
- Branche: Unterhaltung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
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It's a great CRM so start your business
I started working with HubSpot CRM but finally we jumped to Salesforce
Vorteile
It is very easy to start using it and to integrate with the different social networks.
Nachteile
Confusing Module Packages and Additional Costs
In Betracht gezogene Alternativen
Salesforce Sales CloudGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
We finally jumped to salesforce due to some tools that we need and only exists in Salesforce Platform.- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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The interface is simple and intuitive
It’s easy to use, and it really helps teams stay organized and connected
Vorteile
I like how well it integrates with other HubSpot tools, making collaboration between sales, marketing, and service teams feel seamless
Nachteile
It takes some extra effort to customize everything for teams with more specific or complex needs.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
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About Hub Spot CRM
The user-friendly interface makes it easy to get started, even for beginners.
Vorteile
HubSpot CRM have good user friendly interface,excellent customer support.
Nachteile
in Hub Spot CRM have limited fratures in free plan
- Branche: Anwaltskanzlei
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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HubSpot CRM is our custom dream home - housing all of the essentials.
We are extremely satisfied with HubSpot. We are covered in so many ways with custom properties and features, automation, workflows, internal noting, task assignment and more!
Vorteile
Allows our firm to improve overall organization of our client details and associated business. It creates an efficient eco-system for all of the essentials!
Nachteile
Our team has appreciated so much of what the system offers. We have not encountered any items that we would particularly change, however only on a few accounts had we hoped to be able to speak with someone in support on call but it was not an option at the time.
In Betracht gezogene Alternativen
Salesforce Sales CloudGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
HubSpot met all of our objectives and was price aligned!- Branche: Luft- & Raumfahrt
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Best CRM for Startups
Hubspot CRM, has probably been the best CRM solution I've used to date. Its easy to set up, and although there are some annoyances with teir pricing/addons, the system itself is great for companies big and small. Ive mainly used in a startup and it was one of the best investments we made.
Vorteile
The systemnis really easy to set up, with a plethora of customisation that can be done. Creating views purely for your viewing, and seeing last interactions is key.
Nachteile
The level of addons is a littlw annoying. You get to grips with thensystem, realise you can do a little more and control thibs better, then you realise you need to buy an addon. Its a teir business model, but can be annoying when youre first getting to grips with the system
In Betracht gezogene Alternativen
Zoho CRM, Creatio CRM, Pipedrive, Dynamics 365 und Salesforce Sales CloudGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
The pricing structure, free levels and ease of set up and use were thjngs that clearly set this apart. As a startup, there wasnt much knowlege/experience with CRM solutions so finding something that could cope with swift and easy onboarding was key.- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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HubSpot is the go-to CRM for simplicity and for all the bells and whistles
HubSpot CRM is very quick to get set up and an essential toolkit for anyone managing clients, activity, pipelines, sales etc.
Vorteile
The biggest pro of HubSpot CRM for me is the record keeping of contact history in my contact records.
Nachteile
Sometimes all the advanced features can be a little complicated, but there is plenty of support to guide you through.
In Betracht gezogene Alternativen
ClickUpWarum HubSpot CRM gewählt wurde
A client used HubSpot and after being added to their account, I liked the more solid functionality of HubSpotZuvor genutzte Software
ClickUpGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
A client used HubSpot and after being added to their account, I liked the more solid functionality of HubSpot- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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King of CTMs for a Reason
Overwhelmingly positive. Every client I have implemented HubSpot for has been very happy with the results and we’re able to see results as early as the first month of usage.
Vorteile
The data that you are able to get out of the system about a customer. When everything is connected correctly with all of your existing software systems and your website, you are able to provide your sales agents with extremely valuable information that they would only be able to get through a system like HubSpot. It increases the chance of closing a deal and converting a lead into a customer tenfold!
Nachteile
It would be the price. It’s a tough sale for an agency to recommend to a client who has never used a CRM before and does not understand the value of having a system like this.
- Branche: Sport
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Best CRM for all. Easy and FREE too.
Very successful and easy to use. Greatly increased sales and made it much easier to manage clients and stay ahead of the game with relevant notes and details about each job.
Vorteile
It's very intuitive and easy to use. Lots of free options too. I used to organise contacts and manage when I last contacted each person and their details or notes.
Nachteile
Sometimes it was tricky to setup. For example there is no entrepreneur option, they have to have the contact details for a person and then assign them to a company as opposed to just combining these into one with a entrepreur/sole trader option.
In Betracht gezogene Alternativen
monday CRMGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
Trusted by Mark Cuban and other big name characters. Youtube videos and support is plentiful. Seemed the obvious choice.- Branche: Risikokapital & privates Eigenkapital
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Best CRM lots of money can buy
Vorteile
HubSpot excels in many things, contact/company/deal creation and association, email marketing, and automation. HubSpot really shines once the "Workflow" features are activated. Users can create automation that are, quite literally, only limited by your imagination. For example, form submissions on your website can lead to automated emails, adding a contact to a list, a sales pipeline, or hundreds of other things!
Nachteile
Ease of use.
Employees require a decent amount of onboarding to use HubSpot, and as your database grows, can become quite overwhelming and confusing to new employees. There are so many features and details that if a company doesn't have proper documentation, new employees can make quite a few mistakes with their data quite easily.

- Branche: Logistik & Lieferkette
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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User-Friendly CRM
Overall, my experience with HubSpot CRM has been positive. It offers a user-friendly interface, especially with its advanced dashboard, but there are a few limitations in sequence reporting and re-enrollment that could be improved for more efficiency.
Vorteile
What I liked most about HubSpot is its dashboard. The contact and company dashboards offer advanced filtering and are very easy to use.
Nachteile
HubSpot Sequences could be improved in terms of reporting, as it mainly provides a high-level overview of sequences and templates without detailed A/B testing reports unless you manually check each sequence. Additionally, if you need to update an email in a sequence, you have to start from scratch, and there is no option to automatically re-enroll previously enrolled contacts. You'll have to manually re-enroll them in the updated sequence.
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
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HubSpot CRM is a wonderful tool to utilize client information and data
Overall HubSpot CRM is so nice to be able to link phone calls, text, emails and also see proposal amounts, what type of client they are and their contact information all in one place and as well as your co workers are able to go in and look/listen to what has been discussed.
Vorteile
What I like about Hubspot is that is can hold several pieces of information about a client all in one spot. Having a place where you can look and see almost everything is great and it links different integrations.
Nachteile
There isn't really any cons other than if you are not using the free version to utilize all the tools then the price could add up quickly.
- Branche: E-Learning
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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HubSpot makes automated follow up and outreach easy for every member of your team
My experience with HubSpot has been wonderful. It's one of the best CRM tools that I've used before and really offers all the things you would need for your marketing team.
Vorteile
HubSpot has a very in depth tracking system for contacts, allowing me to score leads and enroll them in automated workflows that push over performance and activity to reports that we can present.
Nachteile
Some of the workflow functions can feel a but clunky if you have an incredibly personalized tracking system. Integration with other tools can also be a bit messy but HubSpot support is always there to be as helpful as they can be.
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
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Efficient CRM for Small to Mid-Sized Teams
HubSpot CRM is an excellent tool for small to medium-sized businesses, providing powerful features for sales and marketing alignment.
Vorteile
The user-friendly interface makes managing customer data and tracking interactions seamless.
Nachteile
Limited customization options for more complex workflows can be restrictive.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Hubspot is a industry leading CRM and a must for fast scaling businesses
Absolutely fantastic and highly recommend. Hubspot has scaled from 4 of us to over 200 and they are constantly innovating.
Vorteile
We initially chose Hubspot because of it's user friendly UX/UI. We have now used Hubspot for over 6 years and it has been incredible constantly ensuring they added features that keep up with our growth. The CRM itself is still very intuitive. The reporting and dashboards feature is fantastic. There are so many pro's but it's hard to beat Hubspot for it's intuitive design and use.
Nachteile
The challenge we've had with Hubspot it the placement of critical features in different pricing categories. We are constantly finding that critical features are in different pricing tiers.
In Betracht gezogene Alternativen
Salesforce Sales Cloud- Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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"Empowering Growth: A Comprehensive Review of HubSpot CRM"
HubSpot CRM generally offers a positive experience with its user-friendly interface, comprehensive features, and effective automation tools, helping businesses streamline their sales and marketing processes efficiently.
Vorteile
The intuitive interface, comprehensive features, and robust automation capabilities are what I liked most about HubSpot CRM.
Nachteile
One drawback I found with HubSpot CRM is that some advanced features may require additional payment beyond the free version, which could be a limitation for budget-conscious users or smaller businesses.

- Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Great CRM, but awful reporting
Vorteile
The system is very easy to set up and use. The card population is easy and intuitive. Super easy data migration from a previous provider.
Nachteile
During the sales calls we were shown that we could report on almost anything, however once we subscribed we saw that the customization of the reports is minimal and it is based on already pre-set measurements, hence there is no option to customize them at the end of the day. That is really frustrating as we need to know what our sales funnel is for instance. Instead we get duplicate data because the same deal is counted in the different stage it was located in.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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The most comprehensive CRM system
HubSpot CRM is a fantastic tool for managing your sales process. Once set up its easy to use and highly custimisable. HubSpot also have a bank of knowledge based content so they essentially have an answer or resource for anything you are trying to achieve.
Vorteile
It is by far the easiest to use CRM system I have used to date. I like the customisation range you have to create your own pipelines in line with your business and sales processes.
Nachteile
To begin with it can be quite daunting to configure but support has you covered.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Hubspot drives our marketing and sales
Very good, the knowledgebase and academy is brilliant and we have also used a partner implementor that has helped us set up various aspects which is easy because its such a well known established product.
Vorteile
Hubspot runs our whole marketing function in the business, outbound marketing campaigns, prospect and customer lists, reporting, form submissions on the website.
As well as our sales flow from the lead scoring module, pipeline management, forecasting and the whole sales funnel.
Nachteile
The cost :) Its an expensive tool and if we want additional functionality it nearly always requires us to 'upgrade' our package.
- Branche: Öl & Energie
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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HubSpot CRM is mastery tool that help treat customers with utmost interactions that they...
HubSpot CRM has offered us a solid experience in interacting with our customers allowing us to build up our relationships with each and every one of them. It has also made it possible for us to personalize our customer interactions in order to meet their individual needs. HubSpot CRM has offered us a marvelous way to manage all customers data and contacts.
Vorteile
HubSpot CRM provides the most efficient customer engagement tools like live chats which help us interact freely with customers. Its reporting tool provide very useful performance insights that help us improve our customer engagements. HubSpot CRM has live dashboards that makes it easy to monitor how all our engagements are progressing in real time. Its chat automations help us to speed up our responses to customer requests.
Nachteile
We find nothing to dislike about HubSpot CRM. There has been no complaints since all features works flawlessly.
- Branche: Logistik & Lieferkette
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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HubSpot CRM is a powerhouse CRM tool that deliver greatness.
HubSpot CRM has become a pivotal addition to our working tools and has been helping us to keep up with our clients details and interactions. It has given us a very solid working experience interacting with our clients which has allowed us to create a very strong working relationship with all our clients.
Vorteile
HubSpot CRM allows us to keep our clients contacts and details well organized making it possible to give every one of them a personalized experience. It has excellent information sharing and conversation tools that help us communicate effectively with our clients during the entire period of doing business. HubSpot CRM reporting functions provide very resourceful reports that allows us to monitor the performance of our interactions with clients and the services we are offering them.
Nachteile
We needed access to the premium features but had some financial constraints. They should improve the features available to the low cost plans.
- Branche: Hochschulbildung
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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HubSpot CRM is an impressive communication tool that help streamline admissions.
HubSpot CRM has been providing impeccable services that has helped streamline our admissions. It makes it easy easy to communicate with our prospect students. HubSpot CRM also provide very important insights that allows us to improve our relationship with our prospect students.
Vorteile
HubSpot CRM has excellent communication tools like live chats and video calls that makes our communications with prospect students very smooth. Its analytics and reporting tools provide us with meaningful insights that help us improve our interactions with students to build strong relationships. It has personalized interactions tracking features that makes it easy to follow up on our engagements with prospect students. HubSpot CRM is very flexible and we had easy time customizing it to fit our needs.
Nachteile
We have not encountered anything less useful in HubSpot CRM. It has never given us any challenges and there has been no complaints.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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The best CRM is the one you actually use.
It's easy to set up and use. The best CRM is the one you actually use, and HubSpot works well for me.
Vorteile
Robust and user-friendly CRM for organizations of all sizes. The problem with most CRM platforms is getting good data into the system. HubSpot makes it fast and easy to capture all relevant information, from emails to calls to meetings. I've used other CRMs in the past, and none have been as useful as HubSpot.
Nachteile
I have a small business, so the pricing works for me. However, for larger organizations that need multiple seats or higher levels of functionality, the subscription costs can get very expensive.
Warum HubSpot CRM gewählt wurde
HubSpot has a more modern and updated interface that I felt was easier to use.Zuvor genutzte Software
ActiveCampaignGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
Most features in a single platform. I use HubSpot for email marketing, calendar bookings, CRM, sales pipeline and more–rather than using 3 or 4 different platforms I can consolidate into a single software.- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Best online CRM tool for any size organizations
the company really needed a CRM system, as before we had none and the sales-pipeline follow-up was not centralized and controlled.
We also gave access to our distributros to allow them to work on their customers and make their sales follow-up.
Vorteile
What I like most about HubSpot CRM is its simplicity combined with powerful features. It's easy to set up and start to use right away, which makes it accessible for colleagues with little to no technical background. The visual sales pipeline is intuitive, allowing you to manage deals, track progress, and get a clear overview of sales activities at a glance.
It si easy to book meeting,s end pre-set emails, create tasks for others. Very very useful.
And I love the contact creation via the phone app. It is so easy and intelligent.
Nachteile
Eventhough you can set up quote templates and allows to set up the deals, it is not possible to set up a multi-step Quotation process flow that allows to select language, then select product, then subscription levels, service budget etc etc and at the end to have a quote ready to go.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Hubspot: Incredible Pipeline Management and Reporting
Overall it's a great CRM compared to many that I've used in the past. It's very intuitive and has many research and knowledge base articles for suggestions and their team has been great to work with. The integrations are simple to set up and we've created streamlined lead gen from our other systems.
Vorteile
Hubspot is much more streamlined and easier to navigate after some of the recent dashboard updates than it was in it's previous legacy view. Some of the best things about hubspot are it's tiled deal summary, it's customizable reports and dashboards, and the ability to easily assign tasks and tag other users in the interface and on contacts, tasks, deals, and leads.
Nachteile
The outbound prospecting sequences are not optimized for true sales professionals. You do not have a way to sort by opens, clicks, or emails on the sequences, and have no export feature to reenroll or tag these leads to dive down deeper. If I'm targeting 100+ contacts per sequence, I do not have the time to manually review who opened the email to call, or reenroll into a new campaign based on the success or failure of the last one. This would be an amazing feature once added to really make prospecting better integrated with Hubspot.
- Branche: Logistik & Lieferkette
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Provider of last mile solutions
I have been using HubSpot for about two years, and it has met most of our company's needs. The environment is logically structured and flexible, and the high-quality guides are helpful. I have consistently followed product innovations and tried to implement them in my work. It is also very useful and convenient to learn through HubSpot Academia.
Vorteile
What I appreciated most is that the software encompasses the entire customer journey, from lead generation to customer service, eliminating the need to switch between multiple applications.
Nachteile
Due to the specifics of our business, it is inconvenient to make Quotations in HubSpot because each of our offers is unique. This includes the prices of custom product layout (picture), product, software, follow-up service, and installation services, which differ by country.
Warum HubSpot CRM gewählt wurde
Due to a lack of sequence management. We needed a better outbound management solution.Zuvor genutzte Software
PipedriveGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
We chose HubSpot because our Sales Manager had a good experience with it previously, and we read many online reviews that praise it. The company's sustainability and multitude of integrations were also important to us.- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Great CRM for small business
This is a great CRM to use across a team. As a manager it is easy to track and see how the team is doing, KPI's can be tracked and recorded, but you can also see the small details of the effort of the team. The software is very intuitive, and easy for people to just make part of their daily routine. Helps to keep everyone on track and make sure that we are performing at our top capabilities.
Vorteile
HubSpot is really easy to implement and has the features that my team needs. We have been able to onboard multiple account managers, and make sure they get up to speed quickly. The CRM is very intuitive, and one account manager can leave information for another to make sure deals are always being closed.
Nachteile
It can be a little pricey on the monthly budget, but with the way it is used, it can be worth it.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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A valuable asset for building strong relationship with customers.
Everything about our experience with Hubspot CRM has been amazing and more so, very productive. Hubspot CRM has given us an important platform to work on our customers interactions which has enabled us to create very strong relationships with each and everyone of them. It allows us to have a central point for organizing every detail there is about our customers.
Vorteile
Hubspot CRM offers comprehensive reporting tools that enable us to generate updated insights that help us improve our customer relationships. It provides efficient live visual boards that offers real-time view of all our sales and customer interaction activities. Hubspot CRM has a live chatting feature with auto-replying ability that help us to engage with our customers quickly using instant messages. It is very flexible and easy to customize to match with our ever changing CRM and sales management needs.
Nachteile
The ride with Hubspot CRM has been smooth. No hiccups encountered and nothing there that does not suit our needs.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Very simple-to-use system and great user experience
Overall, my experience has been great. I found Hubspot very easy to pick up and was using it daily after only an hour of playing around with the system. The UX is very good and simple with Hubspot. There's no bells and whistles but from a sales standpoint, it is a great system.
Vorteile
I really love the email function within Hubspot CRM. It is extremely easy to email multiple contacts from your customers. Managing and completing tasks is also great with Hubspot. Keeping track of files that are relevant to clients is great and overall it is a great UX.
Nachteile
From a Customer Success standpoint, it is a little limited in terms of tracking health scores and managing client relationships. You are unable to tell when a client is 'unhealthy' and therefore, which clients need more attention. Tracking email threads can also be a little difficult as the same email will display multiple times, rather than just in the one thread.
- Branche: Umweltdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Cross Functional - A Company Necessity
I have utilized HubSpot within 2 different Organizations now, and have continued to learn how to better use the platform based on my needs, or position. With that to be said, I have worked in Sales, Marketing, and Customer Success departments and have continued to use the platform - its cross functional, and a needed tool.
Vorteile
The ability to integrate within other platforms utilized within an Organization. This is incredibly helpful to prevent from having to create extra spreadsheets, or use mannyy different platforms to communicate efforts and work. I also greatly appreciate the pipeline features. HubSpot Knowledge base is also an incredible "upskilling" tool to take advantage of.
Nachteile
I do not feel that when you select "monthly" in a quote, or pipeline total, that it calculates accurately with 4.3 weeks in a month, so often times, HubSpot may reflect a smaller pipeline by a few hundred or thousands in comparison with actual pricing expectations.
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