Über Mailjet

Mailjet ist eine cloudbasierte E-Mail-Automatisierungslösung, mit der kleine und große Unternehmen E-Mail-Marketing sowie Transaktions-E-Mails erstellen, verwalten, senden und optimieren können. Die Plattform bietet einen Drag-and-Drop-Builder, mit dem Nutzer personalisierte Kommunikation an Kunden senden und diese in Echtzeit überwachen können. Zu den Hauptfunktionen von Mailjet gehören ein dedizierter Arbeitsbereich, rollenbasierte Berechtigungen, anpassbare Vorlagen, Aktivitätsprotokolle, automatisierte Workflows, SMTP-Relay und -Planung (Simple Mail Transfer Protocol). Die Plattform umfasst A/B-Tests, mit denen Nutzer mehrere Versionen von E-Mails mit verschiedenen Kriterien wie Name, Betreff, Inhalt und Design testen und optimieren können. Darüber hinaus bietet die Lösung E-Mail-Segmentierung, mit der Nutzer Kunden basierend auf Name, Geschlecht, vergangenen Einkäufen, Interessen und Verhalten gruppieren können, um die zielgerichtete Kommunikation zu erleichtern. Mailjet lässt sich in verschiedene Drittanbieteranwendungen wie Zapier, Magento, Microsoft Azure, Google Cloud, Segment und Salesforce integrieren. Das Produkt ist im Rahmen eines monatlichen Abonnements verfügbar und bietet Support per E-Mail und über einen Online-Helpdesk.
Mailjet Software - 1
Mailjet Software - 2
Mailjet Software - 3
Mailjet Software - 4
Mailjet Video
Mailjet Software - 1 - Vorschau
Mailjet Software - 2 - Vorschau
Mailjet Software - 3 - Vorschau
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Mailjet Preis

Mailjet bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Mailjet ist ab 17,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
17,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Mailjet

Zoho Mail

4,5 (1043 Bewertungen)
Zoho Mail, ein sicherer, geschäftsorientierter E-Mail-Dienst, ist auf alle deine E-Mail-Anforderungen zugeschnitten....

GetResponse

4,2 (514 Bewertungen)
GetResponse ist ein cloudbasiertes Marketing-Tool, mit dem Nutzer per E-Mail mit Kunden in Kontakt treten und Zielseiten...

Dynamics 365

4,4 (5797 Bewertungen)
Microsoft Dynamics 365 ist ein cloudbasiertes CRM-Ökosystem für kleine, mittlere und große Unternehmen mit Fokus auf...

Amazon SES

4,7 (119 Bewertungen)
Amazon Simple Email Service (SES) von Amazon Web Services ist eine E-Mail-Versandlösung, mit der Anwendungsentwickler...

Omnisend

4,7 (806 Bewertungen)
Omnisend ist eine Plattform für die Omnichannel-Marketingautomatisierung, die für wachstumsorientierte E-Commerce-Untern...

Drip

4,4 (187 Bewertungen)
Drip ist eine cloudbasierte E-Mail-Marketinglösung, die Unternehmen jeder Größe in verschiedenen Branchen wie Marketing...

SendX

4,6 (36 Bewertungen)
SendX ist eine intuitive, erschwingliche und funktionsreiche E-Mail-Marketing-Software für Marketingexperten und...

Moosend

4,6 (194 Bewertungen)
Moosend ist eine cloudbasierte Marketing-Automation-Software, die Unternehmen bei der Verwaltung von Abonnentenlisten,...

GMass

4,8 (1275 Bewertungen)
GMass ist eine cloudbasierte Software, die Unternehmen Tools zum Erstellen, Verwalten und Nachverfolgen der Effektivität...

Mailgun

4,3 (171 Bewertungen)
Mailgun ist ein cloudbasierter transaktionaler E-Mail-API-Dienst, der Entwicklern dabei hilft, E-Mails zu senden, zu...

SendGrid

4,2 (751 Bewertungen)
SendGrid ist ein cloudbasiertes E-Mail-Marketing-Tool, das Vermarkter und Entwicklern beim Kampagnenmanagement und...

Sender

4,7 (182 Bewertungen)
Sender ist eine cloudbasierte E-Mail-Marketinglösung, mit der Nutzer E-Mail-basierte Kampagnen für kleine und mittlere...

MailerLite

4,7 (2131 Bewertungen)
MailerLite ist eine cloudbasierte E-Mail-Marketing-Lösung. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Kampagnen-Berichterstat...

Campaign Monitor by Marigold

4,5 (503 Bewertungen)
Campaign Monitor ist eine cloudbasierte E-Mail-Marketinglösung, mit der Unternehmen neue Abonnements verwalten,...

ActiveCampaign

4,6 (2516 Bewertungen)
Die kategorienbestimmende Automatisierungsplattform für Kundenerfahrungen von ActiveCampaign hilft mehr als 130.000...

Nutzerbewertungen zu Mailjet durchsuchen

431 von 431 Bewertungen
Sortieren nach:
Nico
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
2
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

2
Bewertet am 14.2.2025

Niedriger Preis, aber insgesamt nicht überzeugend.

Für einfache E-Mail-Marketing Cases lässt sich Mailjet durchaus verwenden, sobald der Case aber etwas anspruchsvoller wird, kommt die Plattform sehr schnell an ihre Grenzen.

Vorteile

Mailjet lässt sich einfach bedienen und ist relativ preisgünstig. Der E-Mail-Editor bietet einen hohen Funktionsumfang.

Nachteile

Das System wird leider kaum noch weiterentwickelt. Der Funktionsumfang ist sehr überschaubar. Unsere Erfahrungen mit dem Support sind eher schlecht.

Antwort von Sinch

Hello, thank you for your review. We're glad to hear that you find Mailjet easy to use and cost-effective, and that our email editor meets your needs. That said, we’re sorry to hear that some aspects of the platform have not met your expectations.
We’re continuously working on improvements, and customer feedback plays a crucial role in shaping our development priorities. If there are specific features you’d like to see, please don't hesitate to submit your ideas in our Feedback portal: https://feedback.mailjet.com/. Regarding your support experience, if you can include your ticket number, we'll be happy to review the situation further. Thank you in advance.

Beantwortet am 19.2.2025
Berndt
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 7.3.2023

Account-Schließung ohne jegliche Rücksprache oder Ankündigung.

Oberflächliche, schlecht bzw. gar nicht ereichbare Firma.

Vorteile

Preis - aber nur billiger reicht eben nicht, wenn substanziell schadenverursachende Handlungsweisen der Firma Mailjet die Folge sind.

Nachteile

Der bereits bezahlte Account wurde ohne jegliche Rücksprache geschlossen. Login funktioniert nicht. Es gibt keine relevante Kontaktmöglichkeit. Es gibt keien Möglichkeit, die genutzten Kontaktlisten zu downloaden, abgemeldete Kontakte zu selektieren oder sonstige Nutzung/Auswertung der EIGENEN Kontakte und Kampagnen. Das Verhalten der Firma Mailjet ist absolut unkorrekt und es verursacht einen nicht unerheblichen Schaden.

Nedim
Nedim Mehr Details anzeigen
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 1.2.2025

Solid email marketing tool

Solid email marketing tool with good automation.

Vorteile

Simple email builder and reliable delivery rates.

Nachteile

Advanced features need a bit more refinement.

Antwort von Sinch

Hello Nedim, thank you so much for taking the time to share your opinion with us. We're so glad to hear you enjoy using our email builder and that you are happy with the delivery rates. Thank you for using Mailjet and happy sending!

Beantwortet am 3.2.2025
Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 19.2.2025

Easy Email Building with Collaboration, but Limited Design Options"

Mailjet is offers easy and drop email builder with real time team collaboration, and it provides strong API support for developers

Vorteile

Mailjet is a easy to use and drop email builder with the team collaboration feature and it is great for developers to integrate API.

Nachteile

It is provides only limited design options.

Antwort von Sinch

Thank you for the wonderful review! We're glad to hear that you find our email builder easy to use and that our API meets your needs. We appreciate your feedback about the design options that are currently offered, rest assured that we are constantly working on improving and expanding our features. Thank you for choosing Mailjet!

Beantwortet am 26.2.2025
Jones
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 12.3.2025

Trust broken: Leaving Mailjet after years

We were using Mailjet since 2017 for our SaaS company. The API is okay, they have a good deliverability and it's important for an emailing company.

However in 2025 they suspended our account without notice for two weeks. The customer service was awful, it took a full week of frustrating back-and-forth communication to finally get the reason for the suspension.
The reason was "a slightly high unsubscribe rate" for a newsletter sent ten month prior...
As a SaaS, our primary use of Mailjet was for transactional and onboarding emails, with marketing campaigns being infrequent (maybe once every two years). They asked me what was onboarding emails...
To compound the issue, immediately after initially restoring our account, it was suspended again for an additional two days.

While our account was ultimately restored, the significant breach of trust caused by the arbitrary suspension led us to migrate to another French email service provider.

Vorteile

The main reason why we chose Mailjet is because they were a French company with fair prices. They also have a good deliverability.

Nachteile

The UI was buggy and sometimes hard to use. We got issues with their stats, sometimes they were wrong (missing status or contacts).

In Betracht gezogene Alternativen

Mailgun und Mailchimp

Gründe für den Wechsel zu Mailjet

Mailjet was French and cheaper than other products
Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.1.2025

Mailjet a solid email marketing

My overall experience with mailjet was excellent

Vorteile

It offers drag and drop features, by which it is easier to user to design and sending mail

Nachteile

Free plan of mailjet is limited in terms of number of mail sending per month

Antwort von Sinch

Hello, we sincerely appreciate your feedback. We're so glad to know that you enjoy using Mailjet! Happy sending!

Beantwortet am 3.2.2025
Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 31.8.2024

A basic service and easy to use

Overall I'm super happy with Mailjet. It's easy to use and not complicated.

Vorteile

All options are easy to get started, and the best feature is booking emails. One of the interesting features of this system is that you can send transactions and emails on the same platform.

Nachteile

I like using Mailjet, but I don't like that some emails are tagged as spam, so I have to check the spam.

Antwort von Sinch

Thank you for taking the time to share your feedback with us. We're so glad to hear that you enjoy using Mailjet! Don't hesitate to contact our team if you need assistance with anything.

Beantwortet am 2.9.2024
naeem
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 27.6.2024

Used to be great, until they outsourced support...

Used to work great, migrated away from Mailchimp to Mailjet and for nearly 4 years, every week we sent out mailers successfully to over 75 000 subscribers.

Until one subscriber complained (despite all our subscribers being opt-in) And support consisted of folks who can only reply scripted responses and not English as a first language. Without us explaining, they simple throttled our send limits.

The irony is. THEIR wordpress plugin handles subscriptions, but support wants to know how customers subscribe to our mailing list. After explaining 3 times that its via a form that is setup by their very own plugin. Support shifts the goal posts.

Anyway, we run a business and have no patience to deal with inept call center drones who treat customers like crap. We promptly cancelled. Not surprising they dont even have a retentions system.

Now moved over to Email Octopus & Amazon AWS - never better, support is not only responsive but takes the time to actually read and have a human respond, not a copy and paste drone reply.

Vorteile

Used to work great, migrated away from Mailchimp to Mailjet and for nearly 4 years, every week we sent out mailers successfully to over 75 000 subscribers.

Until one subscriber complained (despite all our subscribers being opt-in) And support consisted of folks who can only reply scripted responses and not English as a first language. Without us explaining, they simple throttled our send limits.

Nachteile

poor customer service. lousy rules and no loyalty to a 4+ year old client.

Angel Amita
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
2

1
Bewertet am 2.12.2024

Closed minded & discriminating service not supporting good causes

Really bad , closed, strange. Discriminating.

Vorteile

We signed up for an account in order to send out emails. Had been using mail chimp and need a change.

Nachteile

Signed up yesterday. All good. When I was going to sign in today, it didn't work. I needed to send mail's.
It said the account had been closed for undisclosed reasons. How strange! I tried to change the password & login again. Didn't work. Contacted them abd they basically says same. They couldn't say the reason. How incredibly strange and discriminating. I run yoga & meditation retreats, help people connect to their souls, respect nature and animals, heal & grow. We also have a charity.
Si they are AGAINST supporting good work that helps people. Good work with good intentions. Very shocking and discriminating. Bad! Believe they're run by non humans ( robots ) who are against people doing good work and who are close to nature.

Antwort von Sinch

Hello, our team has reached out in your support ticket in order to assist further with the issues you encountered. We apologize for any inconvenience caused and we look forward to hearing back from you.

Beantwortet am 13.12.2024
Nikolaos
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 16.4.2024

Everything seemed nice, until they froze my account

Vorteile

We chose Mailjet because it had packages based on the amount of messages sent. We do not store any contacts and we only use this service for transactional emails. It also comes with an easy-to-use API.

Nachteile

We were using Mailjet for our service. One day, we received an email that our account has been compromised and it was suspended. We tried to contact their support team multiple times over 7 days, asking them to give us some more information about the emails that were being sent. We also informed them that we changed our password and our API keys. They didn't even reply to us and they closed our tickets, damaging our product.

Sander
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 16.10.2024

I never experienced a worse quality of support then these guys deliver

They suspended our account without notice because they suspect spam is being sent.
Already waiting 7 days to be helped. We are a SaaS application and our entire system uses mailjet as a backend. Very risky.

Vorteile

Api has good documentation
When you dont need support and everything works its ok

Nachteile

Very bad support desk
Make sure you do not fully rely on their service
They do not notice and their internal mails are not always working - for example password reset or auth codes are delayed or not received at all

Liam
Liam Mehr Details anzeigen
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 26.5.2024

Great cheap transactional email tool

Vorteile

Super easy to set up to start sending transactional emails.

Nachteile

The templates were not the greatest and had to build a lot of our own.

Sarah
  • Branche: Marktforschung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 17.8.2023

Mail In A Hurry!

Vorteile

There is an extensive and wide variety of email templates that allow you to send and receive emails based around marketing campaigns and/or automated messages, I love that it allows you to add and remove people to the structure of your math emails. Also, you can lock the email itself and only allow certain permissions to certain people so it gives each person a role that you give access via the mail jet system

Nachteile

This is definitely a more fifth Decatur set up, this will work excellent with B2b but it’s not self owned start-up business focused.

Rahul
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 3.8.2023

Quality review of Mailjet

Vorteile

- Easy to deploy Transactional Emails- Also saved section are more in control.- Quickly update linked section to apply in all concerned mails.

Nachteile

- Sending history management is bit complex to solve issues. as It's not easily identifiable for concerned campaigns

Alisha
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.4.2023

Mailjet review.

Vorteile

I appreciate how simple it is to use. Despite its flaws, the online email editor is helpful. List administration is straightforward. The scenarios are simple to construct and effective. I use Mailjet's professional servers and am very pleased with the rate of mail delivery.

Nachteile

The interface is not easy to use, especially if you are familiar with other services. A large portion of it does not function as intended. It can take a long time to keep attempting a task before the system responds. The server's response time is excruciatingly slow.

James
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 30.9.2019

Works great! Easy to Use! Very Reliable!

My overall experience with Mailjet is that it is excellent software. It is easy to use, it just works, it's easy to set up, it provides awesome verification of my mail reaching its destination, I will continue to be a happy Mailjet user for years to come.

Vorteile

I appreciate Mailjet for a couple of reasons. The first and most important is reliability. My E-mails always get sent out, and they always reach their destination. Mailjet is careful about preventing users from using it as a spam gateway, which means it has a good reputation which means that other companies and servers do not block Majiljet which means that my mail gets sent out properly. The second thing I love most about Mailjet is how easy it is to set up. When I went to set it up, the configuration was simple, and it started to work quickly. I also love Mailjet because it has a useful dashboard that allows me to check and ensure that my E-mail did get sent out and reached its intended recipient. That leaves me never wondering whether my message was received or not.

Nachteile

What I appreciate least about this software is that there have been limitations placed on my account which limits how many E-mails I can send out within a specific period of time. While I have never reached the limit, or even really approached the limit as far as I am aware, and I am aware it is to ensure that spam is not sent out, I still felt that the limitation was not necessary and although I continue to happily use the software, and will continue to do so, this would probably continue to be my least favorite aspect of using Mailjet.

Bradley
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 15.3.2023

Terrible Email Marketing Platform

Horrible. Big mistake in signing up, won't ever go back, even if they offered a free top tier account.

Vorteile

The price - it was the most competitive on price

Nachteile

Everything else. There is a reason it's the cheapest. The platform looks like it was developed in the early 2000's, and functions as such. It's extremely click heavy. And major functionality has not worked for over a month with no ETA in sight for a fix. Support took many days to reply, despite promising a response within 24 hours. When asked about a refund so I could go elsewhere once the issue was determined to be on their end and had no fix in sight, they offered a joke of an amount. DO NOT RECOMMEND

Katerina
Katerina Mehr Details anzeigen
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 1.10.2018

Mailjet facilitates product management

In general I like Mailjet. You set up it once and you forget about it because you know that it is running like clockwork. I always recommend it to my colleagues.

Vorteile

Mailjet is quite easy to set up and use. The latest improvements that were implemented this year make the creation of nice looking emails for different platforms very convenient. User-friendly, colorful and intuitively understandable.

Nachteile

The most irritating thing about Mailjet is when the account is blocked for some reason and you message to the support they just say "Sorry, your domain triggered some of our security rules. We unblock your account". They never say what exactly is incorrect with the domain despite the fact that it could help their customer to improve his domain security or change the hosting. Or as another example, when you have just created your account, you may get the message "Sorry, your domain triggered some of our security flags. We cannot allow you to use our system." No any other clarification what exactly their security system didn't like. And you have to go to their competitors.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 15.6.2022

Support levels unacceptable

Support is non-existent when it is required. Getting locked out an account leaves nowhere for contact or account resolution.

If your business is depending on such a service, my recommendation it to go elsewhere .

Vorteile

When Mailjet it working, it works to an acceptable level.

Nachteile

The support is of the lowest standard possible. We have been left high and dry multiple times now. There is zero care factor about resolution and response times are shocking. We spend several thousands per annum and have implemented customers directly with Mailjet also, but is still not of interest to Mailjet.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
3
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
5

2
Bewertet am 19.2.2019

Your interface is confusing, your user experience is terrible

Poor experience

Vorteile

Data centers in France, French company, gdpr compliant. We value this.
Domain Authentication is easy.
WYSIWYG editor is not bad for emails
support guys (english) are polite and effective

Nachteile

UI is too slow. how did you manage to make this slow? I am using mailjet for years in various companies and the interface has always been spinning. I can't stand seeing you spinner anymore. please hire a bew PM and a new frontend dev team. this is not acceptable.

UX is too confusing. red banners, warnings all over the place for a feature I did not even ask for (10K emails per day if I recall correctly)

Navigation is terrible. why are you doing this to us ?

template management is awkward

glitches in the API your team is not willing to fix. API is very important, be developer friendly please. read the comments here to understand the suffering of users locked and forced to use your product (aka silent sufferers) https://github.com/mailjet/mailjet-apiv3-nodejs/issues/38

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.3.2019

Outstanding Mailing Management Software

Vorteile

MailJet is extremely easy to use and makes the process of generating mailings extremely simple. The UI for generating mailings is intuitive and simple, yet powerful and able to accomodate pretty much anything you'd want to put into an email. I use it generally for doing newsletters to a large group of about 5,000 subscribers.

The overall interface for managing Contacts lists and Campaigns is well done and understandable. Adding and removing subscribers from Contact lists is fairly straightforward and mostly great.

On the rare occasions when I've needed support, they've always been extremely fast and knowledge-able, and solved the issue in short order.

Nachteile

Three things about Contact lists are a bit annoying:
1) There doesn't seem to be any way to automatically remove Unsubscribed Contacts: you have to download them manually, then upload them to remove them.
2) Same thing with Bounced or other Contacts that you discover from the post-Campaign analysis: there's no button to say "Remove these from my Contact List": you must download them, then remove them through the removal interface
3) Errors from uploading new Contacts is a little clunky when there are errors: again it generates a file that you have to download and look at separately. For most errors (duplicate address, typos, invalid format, etc) in the little uploads that I do as part of expanding the list, I'd just like to see the darned things immediately on the screen so that I could either ignore them (i.e. dups) or fix them (typos & invalid format). Only if the errors go beyond some threshold (say more than 10, and it could be user-settable), should it do the file-generate-and-download thing.

Ioana Maria
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
3

2
Bewertet am 28.3.2018

I would not recommend it, Mailjet is a frustrating experience

Learning to control my frustrations easier :)

Vorteile

- cheap, compared to other email marketing tools
- customer support was not that bad

Nachteile

I would have a lot to write here. Here's a few:
- server breaks down often and the entire platform is unreachable (therefore, you can not send your newsletters in due time)
- poor templates, compared to other email marketing tools (no html editing available, only import)
- a looot of small, frustrating errors (faulty reports, empty reports exactly when you need them, the test email not being sent, changes in templates not saved and you have no clue why)
- no auto-clean option for the contact lists
- quite poor segmentation options for the contact lists

Antwort von Sinch

Ioana Maria,
we are sorry to hear that your experience on Mailjet was frustrating.
As you said, we do offer a very competitive price, but we do our best to remain an accessible and reliable platform. That¿s why customer feedbacks are highly valuable.
We constantly improve our template gallery, this said, we take your remark into consideration and forward it to our design team.
About the html, you can already upload & modify your templates on Mailjet. More infos about this here: https://www.mailjet.com/docs/templates#templates-create-gallery

We would love to get in touch with you for a more detailed feedback on the issues you experienced. Don¿t hesitate to contact us on FB https://www.facebook.com/mailjet
Also, our support is available for any request regarding a problem you face with our service. We are sure we can walk you through solving any situation you may have.

Thank you for taking the time to review us & we hope to see you soon again on Mailjet!

The Mailjet Crew

Beantwortet am 9.4.2018
Jen
Jen Mehr Details anzeigen
  • Branche: Sportartikel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 5.10.2018

MailJet better than Most

Overall, it changed my life for the better. I have a newsletter that I send out to almost 5,000 weekly. Mailjet has earned me new business, makes it EASY to create my newsletter. I haven't mastered segmentation yet, but, out of all the other platforms. Mailjet took me to a higher level with better "reach". I would recommend this to anyone that truly wants to increase their marketing exposure.

Vorteile

For me, mailjet came in right on time. I had tried Mailchimp, Sendgrid and a few others. I like that you can do more in a quick period of time. The "template maker" is relatively easy to use, to those that are familiar with making on line newsletters. If this is our first time to this rodeo, it will have a slight learning curve, but nothing that will take you out the game. I like that you can add MANY MORE subscribers for a lot less money than the other places

Nachteile

I HATE the "Subscription Boxes", they are NOT user friendly, and you can only do HTML. Someone needs to do these over. They are kinda sucky. Just the entire "subscriber addition" platform needs a do over

Stephen
Stephen Mehr Details anzeigen
  • Branche: Verpackung und Container
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.8.2018

Mailjet works very well as an SMTP service

Sending large amounts of email from our ecommerce website, both of a transactional and marketing nature, is hard. Mailjet helps make this easier, and helps get our emails to our customers, and consistently offers excellent advice and functionality for making this work better both for us and for our customers.

Vorteile

The Customer Support is excellent. They are very proactive about identifying delivery issues, and are often introducing new features.

Nachteile

I wish it kept logs longer to help troubleshoot issues after they have happened.

Anant
Anant
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 17.5.2020

One stop for your email marketing needs - MailJet!

We needed a marketing email service as we already had a transactional email service with us. MailJet fulfilled our needs and we cam on board with a paid plan soon later and haven't looked back.

Vorteile

One of the first services we found when we searched on Google was Mailjet.
- It super easy sign up. Just fill a form and verify your email..
- There is a very short approval interval time, you can upload your list and then start sending right away.
- Approval is after you sent the first of your mails, so you get a lot of time to test everything and check where your emails end up and when.
- Full suite to design emails right on the website.
- Simple email design and all options right on your dashboard.
- Link and verify your domain to use to send emails.
- Per 1000 emails rate is lesser than competition.

Nachteile

- Some of our early accounts were suspended due to some list verification stuff. If needed, that should have been done before we started campaigns so that there were no interruptions.
- Emails get bounced sometimes even when the recipient address exists.
- Some emails still went directly to spam, so that should not happen.

Melanie
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.4.2018

Longtime fan and user for years.

Allows 3rd party applications to send email without having to open up security on mail servers, and does so with ease.

Vorteile

MailJet is targeted more at being used for email marketing, but it is the perfect solution for 3rd party applications that require SMTP service but for one reason or another an organization cannot use their own mail server. (Also allows tracking for those 3rd party app mailings if you want to get fancy.) It's been my go to through several employment changes where I always end up needing it for one thing or another, and I've recommended to clients many times over.

The support is always fantastic as well - they've always been responsive and on top of things, even when I was only using a free account. This has made them the first SMTP service I think of, always.

Nachteile

The only real challenge I've faced was that the API keys can sometimes be too long for older applications. (And some poorly built ones.) This is not really a fault of MailJet -- the longer API keys make for better security, but it can just be a roadblock sometimes. (MailJet support is right on the case for it though.)

In the years I've been using it (I think I first discovered them 4 or 5 years ago - not exactly sure how long, I've experienced an outage or two. Frustrating when it happens, but then any internet service is subject to that from time to time.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.5.2018

I thought it was going to be difficult to setup but it was a breeze!

The biggest benefit is of course to be able to mass mail without having an issue with getting your own email server liste.

Vorteile

The thing I like most is that as a service it just works, the end. I have never had any service related issues from Mailjet.

Nachteile

I hate to say nothing but so far I have had no complaints with the product or the service. So far all has been exactly as promised.

Michael
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 26.8.2024

Le pire service en ligne au monde

Cela fait 1 an que je suis client chez Mailjet.
Nous sommes une agence de développement et nous utilisons leur système smtp pour la gestion des emails depuis nos sites web.
Environs tous les 3 mois notre compte est suspendu pour ce qu'il pense être une faille dans mes accès.
Je sais qu'il n'en est rien.
Que mon compte soit bloqué c'est une chose mais qu'il faille attendre 4, 5 ou 6 jours pour le remettre en place est véritablement scandaleux.
C'est un préjudice lourd pour notre réputation.
De + quand vous êtes bloqué vous ne savez plus accéder au site et donc impossible de savoir ce qu'il se passe réellement.
Maintenant que j'ai accès, on me stipule que mon renouvellement (automatique) n'a pas pu s'effectuer, on me propose de relancer la procédure.... et impossible (une erreur s'est produite).
Je profite de ce post aussi pour critiquer le fait qu'une grande partie des actions nécessite de passer par leur "service" support qui met littéralement des jours à répondre.
Évidemment, impossible de les appeler ou de les contacter en direct.
Prendre les gens en otage par des process qui ne sont pas au point est vraiment lamentable !
Je vous conseille BREVO. Très très pro

Vorteile

Aucun avantage.
Je n'ai eu aucune expérience appréciable avec mailjet

Nachteile

- service support
- service commercial
- fiabilité
- flexibilité du back office
- politique de blocage

In Betracht gezogene Alternativen

Campaign Monitor by Marigold und Brevo

Gründe für den Wechsel zu Mailjet

Mailjet est à ce jour pire expérience de ma carrière

Antwort von Sinch

Bonjour Michael. Merci d'avoir pris le temps de nous faire part de votre avis. Nous sommes désolés d'apprendre votre expérience et nous aimerions l'examiner plus en détail de notre côté. Pourriez-vous nous communiquer le numéro d'un ticket d'assistance que vous avez soumis ? Merci beaucoup d'avance.
L'équipe Mailjet

Beantwortet am 30.8.2024
Damien
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.11.2024

Une solution robuste pour l'envoi d'email

Vorteile

Mailjet propose une solution sérieuse d'envoi d'emails et continue de faire évoluer son offre dans le bon sens

Nachteile

Interface web peut parfois connaître quelques ralentissements notamment la page d'authentification.

In Betracht gezogene Alternativen

Amazon SES und Brevo

Warum Mailjet gewählt wurde

Je ne suis pas passé à d'autres produits.

Zuvor genutzte Software

Mailchimp

Gründe für den Wechsel zu Mailjet

Nous avions déjà notre écosystème d'applications intégrées avec l'API de Mailjet.

Antwort von Sinch

Hello Damien, thank you so much for taking the time to share your opinion and recommendations with us. We're glad you are enjoying Mailjet!

Beantwortet am 27.11.2024
philippe
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 13.6.2024

Très mécontent des services de mailjet

Très difficile de les avoir par mail
impossible de les avoir par téléphone
impression très désagréable que le support est un chatbot de 1ère génération qui pose des questions qui n'ont rien a voir avec le problème
impression d'avoir été pris pour un pigeon
pour notre part, service inopérant donc mais que nous avons quand même payé initialement

Vorteile

Jusqu'à la mise en place du RGPD : le prix

Nachteile

le produit n'était pas aussi ergonomique que certains autres et il manquait des fonctionalités
depuis une campagne en juillet 2023 que nous avons réalisée et dans laquelle, il y avait des contacts que nous n'avions pas validés suivant le double opt-in, mailjet ,nous a d'abord mis en erreur avec impossibilité d'envoyer et d'accéder à nos données.
puis impossibilité de comprendre et d'avoir un support pour nous aider, malgré de nombreuses relances.
j'ai d"épensé un abonnement et des heures de temps sans succès.
je retente ma chance cette année en vérifiant bien notre fichier composé que de clients et je me heurte de nouveau à leur juriste qui me demande de prouver que ce sont bien des clients qui acceptent mes campagnes d'email (200 clients en tout...), et avec lequel j'échange par mail.

DELBAR Brigitte
  • Branche: Kunst & Handwerk
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 18.2.2025

si cela fonctionne ... sinon ...

REGRETS, regret et regrets : quelle perte de temps à se connecter tout simplement. Tout devrait bien fonctionner car je commence à bien maitriser leur interface mais .... quand ça ne va pas : c'est .... REGRETS pour rester polie !

Vorteile

Interface conviviale et relativement simple d'utilisation.

Nachteile

Prix : trop cher !
Si jamais vous avez un souci, et j'en rencontre beaucoup ces derniers temps,
on vous répond qu'on transmet au collègue.
Vous pouvez attendre et vous êtes dans l'embarras (je reste polie!) et vous voilà livrés au néant ! Adieu newsletter en préparation, adieu interface etc... Je pense changer dès que possible de fournisseur !

Antwort von Sinch

Thank you for sharing your feedback. We’re glad to hear you find our interface user-friendly, but we’re sorry to learn about the difficulties you’ve been facing. We see that a team member is working on your currently open tickets. Our goal is always to provide a reliable experience and we assure you that your feedback will be taken into consideration so we can improve further.

Beantwortet am 19.2.2025
Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.5.2024

Mailjet is easy to use

Vorteile

Mailjet is a good email solution, the good value for money is there

Nachteile

the solution seems a bit technical on the API part

Adeline
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 27.11.2023

Un outil de marketing pratique

Globalement un bon outil de communication et pratique dans une organisation. Cependant, il nécessite un travail supplémentaire au niveau des fonctionnalités de design.

Vorteile

Un outil de Marketing et de commerce très pratique pour communiquer à grande échelle et pour programmer des campagnes commerciales ou informatives.

Nachteile

Les fonctionnalités de design qui sont limitées.
Le fait que l'on ne puisse intégrer trop de photos pour éviter de tomber dans les spams sans pouvoir éditer des designs élaborés via les fonctionnalité de l'application, cela limite les possibilités et on se retrouve vite à faire des campagnes très classiques.

Verifizierter Rezensent Mehr Details anzeigen
  • Branche: Programmentwicklung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 24.1.2024

Massmailer simplet et efficace

Vorteile

simplicité d'utilisation, hyper simple pour les PME, afin d'envoyer à moindre cout des campagnes de publicité ou d'informations.

Nachteile

il manque la partie CRM intégré pour avoir une expérience complète de la gestion des clients par email.

Ewa
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.5.2024

An outstanding and sensational Email Marketing Tool.

Vorteile

Mailjet is an ideal tool for creating and sending emails marketing campaigns and newsletters.It is simple to engage with our customers seamlessly with Mailjet.

Nachteile

I haven't encountered any shortcomings with Mailjet because it meets my needs.

Pierpaolo
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.4.2024

My Experience With MailJet

Vorteile

I like the email verification features
It comes with helpful email marketing and automation features.

Nachteile

Mailjet has offered all we needed for email marketing.

benjamin
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.7.2024

Idéal pour commencer à envoyer des mails marketing

Vorteile

Mailjet est une solution qualitative pour la gestion des emails marketing. Facile à utiliser et très intuitive, elle permet de créer, personnaliser et envoyer des campagnes efficaces en quelques clics. Les outils d'analyse et de segmentation offrent une vue détaillée des performances, optimisant ainsi l'engagement des clients. De plus, l'intégration avec d'autres plateformes est un atout majeur. Mailjet est un choix idéal pour toute entreprise cherchant à améliorer sa communication par email.

Nachteile

Il y a une limite de routage selon les forfaits. Convient tout à fait aux TPE, moins au PME.

Ryleigh
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
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Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 1.4.2024

Great for Basic Email Marketing

Mailjet has all the basics and does them well if you need a solid email marketing platform with no frills. You can create, edit, manage, schedule and optimize with ease.

Vorteile

I like how easy it is to learn how to use Mailjet. In just a few short hours, I felt like I was a pro at navigating the platform as well as creating and updating new emails to send to my contact lists. If you've worked with website or email platforms before, Mailjet will be a breeze for you to learn.

Nachteile

We have run into some issues with the size of our email lists and high bounce rates and then we are unable to send as many emails as we need. But, after troubleshooting and contacting support, those issues were easy to fix and we were back to regular email marketing for our clients. We send emails to new email lists all the time, so it's best for our delivery rates if we send emails to new lists at the same time as lists we've sent to before.
Sometimes, the email editor feels a little clunky, and I have to make font, color or other style changes a certain way to make them exactly how I want. But in the end, I'm always able to create a solid email that delivers well and gives me easy-to-understand metrics after delivery.

mickae
  • Branche: Verpackung und Container
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.11.2023

Super outil !

Vorteile

Cette outil nous a permis de mettre en place une campagne marketing auprès d'une forte clientèle en ajout de la campagne d'appel, nous assurant que chacun de nos client ont pu être contacté sans risque d'oubli.

Nachteile

Rien à signaler a ce niveau, cet outil nous a réellement permis d'atteindre nos objectifs.

Xavier
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 28.10.2024

Pretty good but not the best

Vorteile

It was really simple to set up and import our databse

Nachteile

It was a little bit clunky in places and not as intuitive as other platforms

Antwort von Sinch

Hello Xavier, thank you for taking the time to share your opinion with us. If you have any recommendations or need assistance, don't hesitate to contact our support team. They would be happy to help.

Beantwortet am 7.11.2024
Marie ange
  • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 2.3.2024

Outils de marketer incontournable

Très satisfaite de mon expérience bon retour et bien organisé

Vorteile

La facilite d utilisation et le déploiement possible

Nachteile

Pas de programme pour diffuser les mails

Serge
  • Branche: Textilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 2.5.2024

Service client pitoyable et condescendant

Le service client remet en cause la réalité de mes sociétés, bloque mes campagnes, me demande sans arret les memes chose avec des interlocuteurs différents, obligé de renvoyer sans cesse les infos et documents, perte de temps, échanges répétitifs par tickets, aucune chance d'avoir un interlocuteur au bout du fil pour que cela aille plus vite

Vorteile

Je n'ai utilisé le logiciel que peu de temps le service m'ayant bloqué mes campagnes en mettant en doute mes entreprises malgré preuve à l'appui. Grosse perte financière n'ayant pu faire mes campagnes promotionnelles

Nachteile

Le service client pénible et totalement obtus, pénible et sous le prétexte de la réglementation fait du zèle malgré les éléments transmis tous en ordre.

In Betracht gezogene Alternativen

Brevo

Gründe für den Wechsel zu Mailjet

Changement de tarif et plateforme utilisation simple, mais je regrette véritablement d'avoir payé plus de 500€ BREVO malgré le prix plus élevé à un service client plus efficace.
Fabien
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 23.10.2023

Compte bloqué sans raison

Compte bloqué sans raison alors que nous sommes clients depuis un bout de temps. Nous n’avons reçu aucune alerte, ni aucun mail annonçant leur action.Le service client ne peut me donner aucune information pour des raisons de sécurité... Mais mon compte reste malgré tout bloqué. Avec tout ce que cela implique...

Vorteile

Facilité d'utilisation. (et encore, changement avec le temps).

Nachteile

Service inexistant.Réponses su service client pré enregistrées et ne correspondent pas aux demandes effectuées.

Frank
  • Branche: Bildende Kunst
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
1

4
Bewertet am 16.7.2023

MailJet Email Software is Best for Experienced Marketers

The delivery of emails and the stats is very detailed is their strong point so you get the complete picture of your campaigns.

Vorteile

The system they use to send and deliver your emails is well done, but can get quite detailed. Keep in mind this is how your mails get a high deliverablility.

Nachteile

This softward is strongly designed for team colaboration, and the learning curve is quite high. I also tried to contact support and it took them a long time to get back to me, and then several exchanges by email to get my inquiry solved.

In Betracht gezogene Alternativen

MailerLite und Sender

Warum Mailjet gewählt wurde

I was going to buy email marketing from my website hosting service, but learned they used a white label of MailJet. So I went right to the source to ty the free option to see how I liked it. I didn't.

Gründe für den Wechsel zu Mailjet

Their marketing about how they get the emails deivered and how they are located in Europe appealed to me.
Rabemananjara
  • Branche: Kunst & Handwerk
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 5.3.2024

Sen emails with Mailjet

Vorteile

The software is easy to use, it's easy to manage contacts and set a mail with different contents.

Nachteile

The lack of tools of creation to set up the email as we want.

Daniela
  • Branche: Verpackung und Container
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 27.12.2023

Facilité de mailing

Vorteile

Envoyer un mail à un grand nombre de destinataires en même temps et sans passer dans les spam (et dans les normes RGPD) est ce qui nous a poussés à utiliser mailjet.

Nachteile

Je n'ai pas vraiment de chose à dire pour les inconvénients, non pas par démagogie mais je n'ai vraiment rien à dire.

Nicolas
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 21.12.2023

Great affordable emailing software

Vorteile

The price is definitely very cheap for the value.

Nachteile

The app is sometimes buggy and it can lead to frustration especially when you build transactional templates with lots of variables.

Francois Pascal
Francois Pascal Mehr Details anzeigen
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 6.7.2023

This is the best emailing software I've used to date.

Vorteile

Editing, managing and setting up automatic mailings is easy to implement. Even list management is easy to set up.

Nachteile

There are a few bugs from time to time, but nothing serious.

Nicolas
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 25.9.2023

Notre outil de mailing qui s'est transformé en outil de création de newletter

Mailjet nous a été conseillé par une autre direction de notre entreprise qui nous a fait des retours d'expérience positive. Nous l'utilisons pour créer la newsletter trimestrielle de notre direction puis pour la diffuser.

Vorteile

Nous avons particulièrement apprécié les fonctions de personnalisation du produit et de mise en page.

Nachteile

-Parfois l’aperçu du bandeau "perd" l'image qui a été intégré-Lorsque le texte est trop long , nous n'avons pas trouvé de fonction pour réduire l'aperçu qui est envoyé par e-mail. L'utilisateur reçoit une page identique à celle qui est consultable en ligne.

Marco
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 22.9.2023

Provare per credere

Vorteile

Adoro Mailjet, consente agilmente di creare campagne mail marketing molto efficaci

Nachteile

Alcune funzionalità che ho trovato su competitors qui sono assenti

431 Bewertungen

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