Über Dayforce HCM

Dayforce, bereitgestellt von Ceridian, ist eine Lösung für Gehaltsabrechnung, Sozialleistungen, Personaleinsatzplanung, Personalmanagement, Talentmanagement, Dokumentenmanagement und Analytics. Als eine zentrale Anwendung stellt Dayforce Unternehmen den Zugriff auf Echtzeitdaten und -ergebnisse aus allen Bereichen des HCM (Human Capital Management) bereit. Mit einem einzigen Mitarbeiterdatensatz und einer einzigen Nutzererfahrung können Unternehmen die richtigen Mitarbeitenden finden und einstellen, Zeitpläne erzeugen, die die Work-Life-Balance unterstützen, die Mitarbeiterentwicklung verwalten, die Gehaltszahlungen abwickeln und die Sozialleistungen verwalten, während sie gleichzeitig die Einhaltung der Vorschriften während des gesamten Mitarbeiterlebenszyklus überwachen. Dayforce verwandelt das HCM von einer Sammlung unterschiedlicher Systeme, die auf anfällige Schnittstellen angewiesen sind, in eine zentrale, robuste Echtzeitanwendung. Indem Dayforce eine zentrale Anwendung für all deine Anforderungen an das HCM bereitstellt, beseitigt die Anwendung die Probleme, die durch unzusammenhängende Anwendungen entstehen. Mit einem einzigen Mitarbeiterdatensatz und einer einzigen Regel-Engine fließen alle Transaktionen, die irgendwo innerhalb der Anwendung getätigt werden, nahtlos und in Echtzeit durch alle Funktionsbereiche und machen doppelte Dateneingaben, manuelle Umgehungen und Batchprozesse überflüssig. Mit einer zentralen Nutzererfahrung können Unternehmen die Zeit für Schulungen verkürzen, die Akzeptanz der Nutzer erhöhen und einen schnelleren ROI erzielen.
Was ist Dayforce HCM?

Dayforce HCM ist eine globale HCM-Lösung, die Personalabteilungen dabei hilft, den gesamten Lebenszyklus eines Mitarbeiters zu verwalten – von der Gehaltsabrechnung bis zur Rekrutierung.


Wie verwendet man Dayforce HCM?

Mit Dayforce HCM können Nutzer alle HR-Daten in Echtzeit an einem Ort einsehen. Unternehmen können die richtigen Mitarbeitenden finden und einstellen, Zeitpläne erstellen, die die Work-Life-Balance unterstützen, die Mitarbeiterentwicklung verwalten, Zahlungen abwickeln und Sozialleistungen verwalten und dabei die Einhaltung der Vorschriften während des gesamten Lebenszyklus der Mitarbeitenden überwachen.


Wer verwendet Dayforce HCM?

Dayforce wird hauptsächlich von Personalverantwortlichen in Unternehmen mit 500 bis 50.000 Mitarbeitenden verwendet.


Wie viel kostet Dayforce HCM?

Dayforce gibt keine Preisdetails öffentlich bekannt. Kontaktiere Dayforce, um Informationen über den Einstiegspreis und verfügbare Pläne oder Stufen zu erhalten.


Bietet Dayforce HCM eine App an?

Ja, Dayforce hat eine Android- und iOS-App entwickelt, die den Mitarbeitenden hilft, ihre eigenen Daten zu verwalten.


Dayforce HCM Software - 1
Dayforce HCM Software - 2
Dayforce HCM Software - 3
Dayforce HCM Software - 4
Dayforce HCM Software - 5
Dayforce HCM Software - 6
Dayforce HCM Video
Dayforce HCM Software - 1 - Vorschau
Dayforce HCM Software - 2 - Vorschau
Dayforce HCM Software - 3 - Vorschau
Dayforce HCM Software - 4 - Vorschau
Dayforce HCM Software - 5 - Vorschau

Dayforce HCM Preis

Dayforce HCM bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Dayforce HCM

SAP Concur

4,3 (2179 Bewertungen)
Concur ist eine cloudbasierte Softwarelösung für das Ausgaben- und Reisemanagement, mit der Führungskräfte Reisekosten...

Oracle Database

4,6 (464 Bewertungen)
Oracle Database Cloud ist eine Database-as-a-Service-Lösung, mit der Unternehmen Daten über automatisiertes Self-Patch,...

KORONA POS

4,7 (77 Bewertungen)
KORONA bietet POS-Software, Inventarmanagement und CRM-Services für alle Arten von Einzelhändlern, z. B. für Lebensmitte...

Dynamics 365

4,4 (5797 Bewertungen)
Microsoft Dynamics 365 ist ein cloudbasiertes CRM-Ökosystem für kleine, mittlere und große Unternehmen mit Fokus auf...

SAP SuccessFactors HXM Suite

4,0 (285 Bewertungen)
HCM-Lösungen (Human Capital Management) von SAP ermöglichen ein flexibleres, engagierteres und belastbareres Unternehmen...

UKG Ready

4,2 (939 Bewertungen)
UKG Ready ist eine flexible und nahtlose HR-Lösung, die eine vernetzte Mitarbeitererfahrung bietet, um den gesamten...

BambooHR

4,6 (3021 Bewertungen)
BambooHR bietet kleinen und wachsenden Unternehmen ein HRIS (Human Resource Information System), das ein Bewerber-Tracki...

Quinyx

4,2 (90 Bewertungen)
Quinyx ist eine cloudbasierte Workforce-Management-Lösung, die Unternehmen jeder Größe bei der Beschaffung von...

Paycom

4,4 (1029 Bewertungen)
Paycom bietet nutzerfreundliche HR- und mitarbeitergesteuerte Gehaltsabrechnungstechnologie, um den gesamten Mitarbeiter...

Paycor

4,4 (2937 Bewertungen)
Paycor erstellt HR-Software für Führungskräfte, die etwas bewegen möchten. Die HCM-Plattform (Human Capital Management)...

Paychex Flex

4,2 (1713 Bewertungen)
Paychex Flex ist eine Lösung für das Human-Capital-Management, die mithilfe webbasierter modularer Technologie und...

Paylocity

4,3 (940 Bewertungen)
Paylocity ist eine All-in-One-Suite für das Personalwesen und die Gehaltsabrechnung, die moderne Workforce-Management-Lö...

Workday HCM

4,5 (1591 Bewertungen)
Workday HCM unterstützt globale Unternehmen jeder Größe in einer Vielzahl von Branchen bei der Personalplanung,...

ADP Workforce Now

4,4 (7005 Bewertungen)
ADP Workforce Now ist eine umfassende Lösung für die Verwaltung des Personals, der Gehaltsabrechnung, der Compliance...

Nutzerbewertungen zu Dayforce HCM durchsuchen

1.047 von 1.047 Bewertungen
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Royce
Royce
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 16.3.2025

Dayforce can be a doosey

My overall experience was okay it was good for keeping track of Taxes and payroll

Vorteile

Check your benefits, track your vacation and sick time availability Keeps track of your pay stubs

Nachteile

It's difficult to sign in to sometimes had to change password several timesAnd you couldn't do it yourself it always had a manager do it

Valeria
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 29.1.2025

Great HR/Payroll System

Overall is a great system. Employees find it easy to use.

Vorteile

It's an all in one HR/payroll system. We can customize modules and forms.

Nachteile

The amount of information can be overwhelming sometimes. For example, there are so many reports but creating one from scratch and making sure the information populates or is available can be challenging.

Cynthia
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 7.3.2025

My Love-Hate Relationship

It is a love-hate relationship. When it works, it works well, but when it doesn't its a major pain and usually causes me to have to use a workaround which is not what we pay for.

Vorteile

Having all employee information in one place and the various tasks that you can do on one platform.

Nachteile

It can be very temperamental and troublesome to use. Some of the logic of the operations does not mesh with real-life practices. Some of the things you think should work a certain way do not, and it causes extra work.

Rachel
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 6.1.2025

Senior Payroll Manager

Production lags heavily, and causes impacts our payroll processing pace of completing payroll. We have to slow down to a slow pace as the system is very slow most of the time.

Vorteile

System is very intuitive. amazing product if it is configured correcting and staff is trained fully to use the system

Nachteile

Tax customer service is the absolute worst. they would take money/ach our account without prior approval on multiple occasions. Which breaks our contractual agreement. DF has processes such as sending and ATD to be signed prior to debiting the account however this wasn't followed multiple times. also PII info was a concern. I received and email from DF saying your email config was updated. They had added email to our account of humans that never have worked here. they crossed wires between client and added emails to our email config from some company we have no affiliation with.

In Betracht gezogene Alternativen

ADP Workforce Now, Paychex Flex und Paylocity

Warum Dayforce HCM gewählt wurde

change of business model and internal processes

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

seemed to fit our needs at the time. system is very intuitive when it is configured correctly
Jamie
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 12.3.2025

New to Dayforce

It has been easy to learn and navigate the portal in the management and employee section

Vorteile

The portal is easy to use and allows me to print the reports I need

Nachteile

Requesting time off requests can be tricky for the team. That function isn't very user friendly

Joe
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 23.1.2025

Dayforce is okay

Like I said, it got the job done, but it wasn't my favorite platform.

Vorteile

This platform did what it needed to do, and it was nice to have an all-in-one platform for hiring, payroll changes, and time clocks.

Nachteile

This platform wasn't precisely the most organized. It wasn't too difficult to navigate, but everything was everywhere.

Taylor
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 4.2.2025

User Friendly

Overall great user experience. No issues or complaints.

Vorteile

User friendly and intuitive to the user. Visuals indicate where everything is.

Nachteile

At times it might be confusing where to find the bf s or if you don or have permissions to a certain module you won’t find what your looking for.

Christine
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 11.3.2025

Dayforce is usable for timetracking & payroll

Overall, Dayforce is easy enough to use for clocking in and out and making changes to timecards. Finding your pay and time off requests are simple. I dislike the redundant email notifications to both personal and work emails and far too many notifications regarding the quarterly review process (even when no action is needed).

Vorteile

Easy to view paycheck and time off requests, the teamrelate profile (personality test) is a cool feature.

Nachteile

I despise that a 2 factor verification is required EVERY SINGLE TIME you log in, even on the same personal device.

Mohammed Hareez
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.2.2025

Dayforce experience

My overall experience with Dayforce is really good

Vorteile

We use Dayforce for clock in and to see the data of our worksheet and its really fast and convenient

Nachteile

The least i like about Dayforce is its not well organized

Emma
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 6.2.2025

dayForce makes tracking my time off requests easy

Really good. I use it all the time to track what days I have off coming up, my remaining balance and to store and fine my payslips.

Vorteile

Easy to use and find info on. I can book time off quickly and find my payslips

Nachteile

Not sure why there are two ways to find the same thing. Seems repetitive

Michelle
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 10.9.2024

Dayforce for Recruitment

I used Dayforce for recruitment, it's been great at keeping my roles organized and sending communications and offer letters to candidates quickly.

Vorteile

I used Dayforce for recruitment, it's a great ATS to keep my job requisitions and candidates organized1

Nachteile

I don't like that you can't add an attachment when sending an email, or that email responses aren't tracked in DF

Danielle
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 6.11.2024

Great System, but only as good as the effort you put in.

I like the system a lot, but it is so extensive that it's impossible for any super user to really understand all of the granular functionality/configuration.

Vorteile

Flexibility and constant innovation. The software is intuitive but does need IT/Financial Analyst support to really have it set up well.

Nachteile

Some things that should be included in the software (basic reports) require that you pay for customization. Not a big fan of the transition from implementation to support. The hand off is very abrupt.

Marley
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 19.9.2024

Dayforce Rocks!

Vorteile

The ease of use. The robust system capabilities.

Nachteile

When there are latency issues, it become difficult to be efficient.

Se
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 7.8.2024

Does the job

Generally positive. It's niche for certain industries, US or Canada are great.

Vorteile

Effective and customizable US timetracking, labor cost features, balance tracking, and payroll processing.

Nachteile

Recruiting/Candidate functions are clunky and not fully integrated in a meaningful way. Forms/workflows require a lot of expertise and trial/error. Majority countries in APAC are not 'native' payroll engines, so there's a lot of rules and parameters, not a lot of flexibility or automation without some out-of-system workarounds.

CHRISTINE
  • Branche: Lebensmittelproduktion
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.12.2024

Supervisor, People and Culture

I have enjoyed learning all areas of Dayforce and becoming a expert in Payroll and Benefits

Vorteile

It is very user friendly and the community guides you through areas that you need a refresher on.

Nachteile

I think the reporting section, needs a little work and running reports can be hard.

Chelsea
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 24.9.2024

Dayforce- Helps all your People Needs

Vorteile

Dayforce has all the solutions you need to manage your workforce and keep them engaged. From the core services such as payroll and benefits, to a slew of talent modules to help with recruiting, onboarding, and much more.

Nachteile

Dayforce can be very technical if you want to keep things customized to your company. So having someone on the technical side in your company, managing and maintain configurations may be needed.

Angeline
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 23.12.2024

Sr. Payroll and Benefits Analyst

I think its okay as too many updates and requires lots of time to learn the system.

Vorteile

It's very user-friendly for employees. The system also offers wide range of tools that streamline HR operations.

Nachteile

Too many updates and the reporting feature is too complex and not very user friendly.

Tina
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 10.4.2024

Dayforce Review

Vorteile

Dayforce has many great features. The HUB is a great new additional in the last 2 years. It provides a great place to house important information easily. Onboarding is really nice and streamlined. It is easy to navigate and set up. If you have the Onboarding HUB, visibly it provides a new start to the candidate experience. I have worked with the Performance and Compensation module the last 3 years and it has a lot of neat functionality and pretty easy to navigate.

Nachteile

Dayforce is very technical. It is nice to know you can build customize forms but not coming from an IT background, trying to learn SQL has been a challenge. There are a lot of nice reports but it is very challenging to set up certain reports utilizing custom fields. Dayforce is constantly enhancing their products but continually to have to pay for each new enhancement the majority of the time is challenging especially coming from a Non-Profit world when we already utilize most of the system.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

4
Bewertet am 24.12.2024

Good Human Capital System

Vorteile

Everything in one place, easy to use, good reporting.

Nachteile

Additional costs for each module is high.
Customer service has suffered since COVID.

Jerad
Jerad
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.9.2024

Simple and easy

Overall I was very satisfied with the experience I had with dayforce.

Vorteile

What I liked most is the easy way it kept track of my work hours and when combined with day force daily pay, I always had access to funds if I really needed to.

Nachteile

When dayforce has system updates, you typically are unable to day anything on the program usually for a few hours.

krystal
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
2

5
Bewertet am 6.9.2024

Dayforce, make sure you have the right partner

Love it for payroll but hate updating things.

Vorteile

I love the possibilities of Dayforce. If you have the right partner, you can literally have it do whatever you want.

Nachteile

I dislike the way our system was built from implementation. It's basically a spiderweb behind the scenes.

Vanessa
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 12.11.2024

Day force Time

For the most part I really like it and the accuracy.

Vorteile

Ease of clocking in and authorizing my time.

Nachteile

Receiving code in order to proceed can take a moment, at time

Chris
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 11.7.2024

Excellent Overall Product

Vorteile

Dayforce is an entirely capable product with excellent module flexibility and capability. Dayforce also gives the user ownership and control to customize the product as they prefer for their organization.

Nachteile

The recruiting module could use some overall improvement.

Andrew
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.10.2024

Dayforce is the only true all-in-one system

Overall exceptional experience that provides the only true all-in-one system compared to it's peers in the industry.

Vorteile

User friendly, very customizable system.

Nachteile

Needs more AI integration but from what I understand that's coming in a future update.

Celeste
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
2
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 2.11.2023

Frustration & Disappointment

Vorteile

I cannot think of a single thing that I like about Dayforce.

Nachteile

Throughout our implementation process, persistent issues plagued our experience with Dayforce. Right from the start, we faced issues with faulty system configuration, including confidential data being accessible to lower level employees. We have been told by support personnel at Dayforce that our system is improperly configured.

Our implementation manager failed to address concerns adequately and failed to conclude the professional relationship officially. Instead, we were left with a slew of unresolved issues and unanswered inquiries. Despite scheduled follow-up meetings, these sessions were repeatedly abandoned by the manager. Frustratingly, after weeks of unanswered emails and our futile attempts at problem-solving, we were told from our implementation manager that she had to get permission to charge more billable hours to us, and that was why she hadn't communicated with us in several weeks.

Seven months post-implementation, our file feeds for benefits remain incomplete. Despite our immediate request following implementation, this crucial aspect of our system has yet to be fully operational. The persistent issues we face significantly hamper our productivity, particularly concerning our convoluted payroll setup. The payroll segment of Dayforce has demonstrated a lack of accountability, particularly evident in their response to our 401(k) compliance challenges, where they offered no satisfactory solutions and essentially shrugged off their responsibilities.

We have given Dayforce several opportunities to rectify their errors, despite our profoundly disappointing experience. Even external stakeholders collaborating with us have expressed sheer astonishment at the abysmal quality of the system, citing unprecedented dissatisfaction in their professional interactions with other clients.

Dayforce's performance has been deeply unsatisfactory, characterized by consistent lapses in competence and professionalism, leaving our organization in a state of perpetual frustration and disappointment as we face unresolved issues that directly impact our functionality and productivity.

Caroline
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 18.12.2024

Dayforce is a highly intelligent system with large reporting capabilities

Vorteile

The payroll system is intuitive and reports are robust.

Nachteile

Implementation was incredibly long and the support ticket advisors are usually poorly trained. During implementation we had several different project managers due to turnover. Most of the advisors we have had directly from Ceridian have been so siloed they did not understand how their section of the system effected other systems. This has caused many issues down the line for us. I am still correcting things set up wrong during implementation.

In Betracht gezogene Alternativen

Workday HCM

Warum Dayforce HCM gewählt wurde

Paycom was antiquated and not suited for the growth our company experienced.

Zuvor genutzte Software

Paycom

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

They sold us with the reporting and international capabilities.
Samantha
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.1.2025

Senior Benefits & HRIS Administrator

User friendly, customization & scalable.

Vorteile

All-in-One Platform
Real-Time Data Processing
User-Friendly Interface
Mobile Accessibility
Customizable and Scalable
Advanced Analytics and Reporting
Strong Integration with other enterprise software
Compliance and Security
Professional Support
Community Engagement
David Ossip

Nachteile

constant software enhancement with issues. lack of transparency in fees.

In Betracht gezogene Alternativen

Workday HCM

Warum Dayforce HCM gewählt wurde

To streamline operations and reduce the need for multiple systems. Dayforce offers a comprehensive solution for payroll, HR, talent management, WFM and benefits.

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

Easy interface, support and customizable
Sarah
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.10.2024

Dayforce Provides An Innovative All-In-One Solution

I have been using Dayforce for almost 10 years. We still don't use all the modules (even though I would like to) but I hope we get there in the next few years. The features we currently use have positively impacted our efficiency and accountability. I greatly enjoyed attending the Insights conferences for several years and look forward to the new Discover Dayforce event this year. The FIT sessions, demonstrations, product updates, and opportunities to meet one-on-one with customer support reps are extremely valuable.

Vorteile

Everything is in one place and they are constantly innovating by adding or updating features to manage the changing needs of employers and the workforce. I feel comfortable with their efforts to ensure the highest levels of compliance.

Nachteile

Like every application there are little quirks and malfunctions from time to time. I have found Dayforce support to be helpful in these cases. Also, since it is such a robust system it can take a while to learn your way around, but the community and support portal provide needed resources.

In Betracht gezogene Alternativen

Paycom, ADP Workforce Now und Workday HCM

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

Better options for the investment. Also, we had experience with Ceridian products and they were our introduction to Dayforce.
Milica
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 18.12.2024

Great System for End Users (Employees)

Positive experience overall. We were previously using an HRIS that didn't display all of the information we needed and our employees were never able to view it, so using Dayforce has made our employee's experience with their information positive but also provided them with the autonomy they didn't previously have in our old system.

Vorteile

It's very user friendly for the end user. I like how everything is housed in one HRIS and I am able to view all of the employee's information in one easy place. The data is visually easy to read and it's conveniently in one place.

Nachteile

The reporting function. Creating reports from scratch isn't that simple for users who aren't familiar with how to create reports. I feel like this could be enhanced and simplified so that creating reports is easier. I also think the number of clicks it takes to do certain functions could be reduced by using shorthand or typing and having the system auto-populate information.

FELINA
  • Branche: Verpackung und Container
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 17.9.2024

Dayforce - a very intuitive sytem.

Transitioning from an in-house system to Dayforce is the best decision we ever made. Although implementation during covid was rough, and going live, we still have many policies not correctly configured. But after 3 years of using dayforce, I was able to modify some entitlement policies, pay policies that were not working properly. I do not have a computer programming background but the dayforce is so intuitive that I was able to do so.

Vorteile

The dayforce system is very intuitive. The continues calculation is a hot seller for me.

Nachteile

Initially reporting is the feature I liked least but once I'm getting the hang of it, it's not too bad.

Mary
  • Branche: Rechtsberatung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 18.12.2024

A stand-out HR/Payroll interface

It's a fairly reliable system, but it does go offline more often than other systems in my experience. It helps my organization get things done and is consistently upgraded. One challenge is that reporting features change and we have to keep re-learning.

Vorteile

It's one of the most sophisticated systems available and very configurable.

Nachteile

The customer service model is lacking. The account rep assigned doesn't help with issues; they are more of a salesperson. Getting help from their ticketing system/help desk is hit or miss.

In Betracht gezogene Alternativen

Workday HCM

Warum Dayforce HCM gewählt wurde

We needed better functionality for our HR processes.

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

Better sales pitch and seemed to have advantages.
STEPHANIE
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 18.12.2024

Manager, Payroll

I have used Dayforce for over five years and participated in many intensive integration projects. I learned from each project, and I find Dayforce HCM easy to navigate.

Vorteile

Dayforce HCM has all HR, benefits, WFM, report, and payroll in one place and is easy to navigate once you understand the system. The Dayforce support team is excellent, and they are always ready to assist you whenever you need help.

Nachteile

The Dayforce HCM has greatly improved its Reports and Analytics functions, but I would appreciate having more report specialists to support the reports.

Shailyn
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 16.1.2025

Convenient and easy to use

Quite good, never experienced any crashing, or it being shut down for maintenance. Like I said very easy to navigate, overall, I recommend Dayforce.

Vorteile

Very easy to navigate, well organize, and is very secure.

Nachteile

I haven't yet found anything that bothers me about Dayforce HCM

Paul
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 23.10.2024

Dayforce - Almost Perfect Platform for HR & Payroll

I've been using Dayforce as a Payroll administrator for the last 5 years. My experience has been very good. One of the best platforms I've used for Payroll.

Vorteile

The fact that HR and Payroll are linked together in one seamless application. The web interface and mobile app are very well-designed and useful.

Nachteile

Dayforce has an enormous amount of data that can be accessed—so much in fact that finding the right report to include all the data you want can be overwhelming. Not all the data is transferable between reports. For example, Timesheet data is not always able to be included with Payroll data.

In Betracht gezogene Alternativen

Paycom

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

When comparing the time and cost factors we deemed Dayforce as a better value.
Deborah
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 18.12.2024

Good Product!

Really Good. The tech support is always available via phone when necessary.

Vorteile

The variety of services provided within HCM

Nachteile

The cost is somewhat high. I understand it does take a great deal to upkeep a software like this, though.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Verpackung und Container
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 3.9.2024

Good product with a promising future.

Overall positive experience with Dayforce. The platform allows us to configure changes as needed without the ability to rely on Dayforce support. Dayforce Tax could use some improvement.

Vorteile

The ability to configure changes within the application for our organization.

Nachteile

Dayforce Tax Services does a poor job of partnering with clients. The system does not naturally respect tax jurisdiction reciprocity rules.

Katherine
Katherine
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 11.9.2024

Why we LOVE Dayforce

Dayforce has changed our life for the better

Vorteile

Ease of use for Payroll staff. end user training is a breeze

Nachteile

Really wish there was a way for employees to run paycheck scenarios within the system so they could see the net effect of changing taxes or picking up additional benefits

Karine
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 19.6.2024

La Vie en Rose creates a designer employee experience program

As the world continues to move forward and the retail industry adjusts, will continue to partner with Dayforce to engage employees and improve their experience with la Vie en Rose.

Vorteile

Everything is in one application instead of five. The schedules, payroll, recruiting, training, everything is there. So, it's much easier for us to work with Dayforce.

Nachteile

Recruiting module, this module need to be review to be more flexible

Christin
Christin
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 9.9.2024

Dayforce Live customer since 2014

Having 3 countries live is hard but I wish we could do more for the simple items. For example, ROE in Canada, mainstream it instead of putting it in Payroll only.

Vorteile

The live payroll information. Being able to see a moment in time pay check. No wait needed.

Nachteile

The color, it's all white and it gets a little to bright. We need an option to switch to dark mode.

Megan
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 21.5.2024

Dayforce Review

Vorteile

The full integration. It is amazing to have all components in a single system. The customization opportunities are a blessing and a curse. It is amazing to truly take the system and make it what you need it to be, but on the flip side, it can be cumbersome to have unlimited options.

Nachteile

Dayforce isn't for everyone. It is a complex system that requires a sys admin that is well versed to manage the day to day operation. If you do not have this and rely on Dayforce for assistance, you will be waiting for a while.

Chrissi
  • Branche: Paket- & Frachtlieferung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.10.2024

Thumbs Up from Payroll

Over the years it is better and better - as Dayforce has grown their ability to service the customer has grown

Vorteile

The customer service is outstanding- the ability to pick up the phone and get immediate response to a problem is appreciated

Nachteile

The Tax responses are delayed - takes too long for amendments and responses to advices unless escalated

In Betracht gezogene Alternativen

ADP Workforce Now

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

Experience with the company over the years and how Ceridian handled the Mandalay Bay tragedy cemented my dedication. [sensitive content hidden] showed great compassion to us and the city of Las Vegas.
Ming
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 4.7.2024

Fully Integrated HCM solutions

Vorteile

Fully Integrated HCM solutions with strong integration capabalities

Nachteile

Talent features can be improved to close match best of breed products in the market

Favio
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 2.12.2024

Easiest platform to use to manage employment documentation

It has been great so far for part time jobs to manage schedules and payment information. The days of having paper documentation and clock in/out are gone.

Vorteile

Seamless platform to manage employment information. Easy to access and update schedule, tax forms and payment information. Shifts management in part time jobs is also a plus as you can easily switch with colleagues.

Nachteile

Clock in and out option should be more easy to access as it is actually hidden inside the settings and not as a quick access button.

Veronica
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 24.10.2024

Dayforce - A workplace must

It has been a positive user experience and easy to use. I have also enjoyed the app’s layout and variety. Due to this I prefer it to its competitors

Vorteile

I use Dayforce for work and is my new favourite amongst the rostering platforms. Training tasks can be completed from Dayforce and it allows for details about training and upcoming shift information. The homepage layout provides a suitable amount of personalised content regarding upcoming work preventing endless searching. The platform is also easily accessible from the web and the app.

Nachteile

Be weary of any potential extra costs to gain access to extra features

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.10.2024

Review of Dayforce

it has been great! I have enjoyed getting to learn about the program and it's abilities.

Vorteile

Seamless transition between recruiting to hiring to onboarding to scheduling to payroll. It all works well together.

Nachteile

Dayforce has some limitations for our company but there is always the ability to make suggestions for improvement.

Szczepan
  • Branche: Chemikalien
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.11.2024

Great HR solution for time, vacation monitoring and payroll

Vorteile

Ease of use, everything is neatly labeled, and tailored for the customer. In Poland we have many rules where it comes to vacation, sick leaves and overtime pay etc etc. Clocking in and out is fast and reliable so there is no stress when you enter your work - as it should be. Dayforce also offers nice PoE Android tablets for clock in and clock out with physical RFID tag, very neat solution with simple WebGUI for users and HR

Nachteile

I've been using it daily for almost 3 years now, and haven't had any major issues :)

Charles
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 3.12.2024

Great HCM for complex companies.

we feel very supported and solid from a platform and compliance perspective. They really have a deep bench of help.

Vorteile

Integration options, both import, and exports. The platform is very stable and the R&D efforts are second to none.

Nachteile

Lack of UDF in all areas. We see it in employee properties, but many object would benefit from the ability to add user-defined fields.

Roz
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 18.12.2024

Great program for employee self serve

Vorteile

Great program for a large company, focused on easy accessible programs and employee self serve functions! My group feels empowered and capable, and know that I am there to support them in case the need it!

Nachteile

I personally would like to see more online training videos for myself as the HR person and some available for employees as well.

Jesi
  • Branche: Rechtsberatung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 13.9.2024

Good HCM Platform Overall

I had never used Dayforce as an end user prior to taking my current role as the Dayforce Administrator and there have definitely been more "good days" than "bad" with implementing and learning the entire platform.

Vorteile

Dayforce is a robust system overall. I have only been using as an administrator for seven months and was able to quickly learn and become an SME is many different areas across the platform.

Nachteile

WE have 5 separate business entities all under our one Dayforce platform and there are many config settings that are global, which creates issues for us when trying to customize to each entity.

In Betracht gezogene Alternativen

Paylocity und Workday HCM

Warum Dayforce HCM gewählt wurde

Vista was way outdated for our need and 1500 employee headcount. We needed a much more robust system and love that we were finally able to utilize self service!

Zuvor genutzte Software

PDS Vista

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

Dayforce was a little cheaper than some others and it worked really well to integrate into our homegrown ERP.
Katie
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 27.9.2024

Good All-in-one, Recruiting Module Has Room to Improve

Vorteile

All in one application from recruiting to onboarding to payroll. Allows us to streamline processes.

Nachteile

Severe limitations to the recruiting feature.

1.047 Bewertungen

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